Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

Dom har en riktigt bra Schnitzel där !!

Gäller att hänga på låset då, så inte någon annan beställer den:).

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev hamnoi:

Gäller att hänga på låset då, så inte någon annan beställer den:).

Idag tänkte jag på dig när jag stod på Biltemas parkering och krängde på de nyinvesterade torkarbladen. Har ju bytt upp mig till 59 kr-klassen och helvete vad ren rutan blev med de nya torkarna :D 

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Raggmunken:

Idag tänkte jag på dig när jag stod på Biltemas parkering och krängde på de nyinvesterade torkarbladen. Har ju bytt upp mig till 59 kr-klassen och helvete vad ren rutan blev med de nya torkarna :D 

Tss,tss,tss mig lurar du inte... Och gnisslet får man på köpet;)

Japanska handskurna ska det vara, allt under 1700:-/st är skräp.

Köra fin tysk kvalitets bil o skrapa sönder rutorna med biltemas torkare, gör egna istället, kan sponsra dig med slippapper kornstorlek 60.. lika effektiva.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev hamnoi:

Tss,tss,tss mig lurar du inte... Och gnisslet får man på köpet;)

Japanska handskurna ska det vara, allt under 1700:-/st är skräp.

Köra fin tysk kvalitets bil o skrapa sönder rutorna med biltemas torkare, gör egna istället, kan sponsra dig med slippapper kornstorlek 60.. lika effektiva.

Hehe, lite gnissel får man leva med men de höll nästan ett år och 3000 mil :) 

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Raggmunken:

Ett sätt att undvika gnisslet är att hälla motorolja i spolarvätskebehållaren enligt biltema.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev B747:

Ett sätt att undvika gnisslet är att hälla motorolja i spolarvätskebehållaren enligt biltema.

Annars går det bra med en droppe diskmedel...

Dela på andra sajter

Annars går det bra med en droppe diskmedel...

Nja.Det har inte samma smörjande effekt.Du häller väl inte dryga yes i motorn?

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev B747:

Nja.Det har inte samma smörjande effekt.Du häller väl inte dryga yes i motorn?

Nä och inte spolarvätska i motorn heller. Möjligt att du och Boa ser det som bra smörjmedel med en dunk hembränt men vi sörlänningar kan faktiskt skilja på motorolja och spolarvätska :crazy: 

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Nä och inte spolarvätska i motorn heller. Möjligt att du och Boa ser det som bra smörjmedel med en dunk hembränt men vi sörlänningar kan faktiskt skilja på motorolja och spolarvätska :crazy: 

Det bor en liten Bosse bilmek i dej då med andra ord.:big_smile:

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev B747:

Det bor en liten Bosse bilmek i dej då med andra ord.:big_smile:

En dj liten Bosse bilmek då. Säg ifrån på skarpen propellergubben, denna där Raggmunken är inte färdig gräddad

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
48 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Ett tips.

Du behöver inte använda vindrutetorkarna i ett år och varje mil du kör.

Använd endast vid behov. ????

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Boa52:

En dj liten Bosse bilmek då. Säg ifrån på skarpen propellergubben, denna där Raggmunken är inte färdig gräddad

Man gräddar inte raggmunkar stolle!

Fan ni sörlänningar kan inte nått!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Man gräddar inte raggmunkar stolle!

Fan ni sörlänningar kan inte nått!

Jo vissa som är ogräddade fattar du väl

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Ett tips.

Du behöver inte använda vindrutetorkarna i ett år och varje mil du kör.

Använd endast vid behov. ????

Ja det var ju onekligen klarsynt av dig. Ungefär lika klarsynt som när någon säger att det räcker med att byta torkare en gång om året eller vartannat år när man kör 1000-1500 mil/år. Kör man många mil per typ det dubbla per år så använder man ju rent logiskt torkarna mer men sånt är ju tydligen inte relevant enligt dig mfl.... ;) 

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Ja det var ju onekligen klarsynt av dig. Ungefär lika klarsynt som när någon säger att det räcker med att byta torkare en gång om året eller vartannat år när man kör 1000-1500 mil/år. Kör man många mil per typ det dubbla per år så använder man ju rent logiskt torkarna mer men sånt är ju tydligen inte relevant enligt dig mfl.... ;) 

Intervall och de håller dubbelt så länge, du kan klara 6000 mil då 5555555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Intervall och de håller dubbelt så länge, du kan klara 6000 mil då 5555555

Beror ju lite på vad för väg man kör också eller hur? Kör jag på vanlig landsväg skulle dom nog hålla 10 000 mil men när man kör 8-10 mil motorväg varje dag så duger det inte med fjollig intervall alla gånger ;) 

Ändrades av Raggmunken
Dela på andra sajter

Beror ju lite på vad för väg man kör också eller hur? Kör jag på vanlig landsväg skulle dom nog hålla 10 000 mil men när man kör 8-10 mil motorväg varje dag så duger det inte med fjollig intervall ;) 

Du får köra fortare så slipper du ha dem igång så länge, tex istället för att köra till jobbet på 60 min, så ökar du farten o klarar det på 40min, och vipps så har du tjänat 20 min av vindrutetorkarförbrukning på 1 dag, jobbar du 200 dagar per år så blir det 4000 minuter/vilket är ca 66-67h.....massor att spara där på vindrutetorkarförbrukningskontot :)

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Du får köra fortare så slipper du ha dem igång så länge, tex istället för att köra till jobbet på 60 min, så ökar du farten o klarar det på 40min, och vipps så har du tjänat 20 min av vindrutetorkarförbrukning på 1 dag, jobbar du 200 dagar per år så blir det 4000 minuter/vilket är ca 66-67h.....massor att spara där på vindrutetorkarförbrukningskontot :)

Suck, gå och lägg dig...

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Den knasiga ogräddade ragg(r)munken kör så fort att hen måste ha vindrutetorkarna igång hela tiden.

Dela på andra sajter

Suck, gå och lägg dig...

Jag vet, räknade fel....blir ju dubbelt du ska hem också, så det blir 2 x 66 timmar.......

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Jag vet, räknade fel....blir ju dubbelt du ska hem också, så det blir 2 x 66 timmar.......

Du fattar inte när du börjar bli enerverande va? 

Dela på andra sajter

Ett annat tips för att spara pengar, är att man tar med sig vindrutetorkarna när man parkerat,då kan inte p-vakterna sätta fast p böterna på vindrutan som dom gör...

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Raggmunken:

Du fattar inte när du börjar bli enerverande va? 

Har jag rätt eller fel?

Förr när jag åkte mycket mc så var en fråga, blir man mer blöt av att åka sakta igenom en regnskur, och då vara länge i den, eller fort igenom regnskuren och inte tillbringa så mycket tid i den?

När blir man blötast?

Ungefär samma med dina vindrutetorkare :)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...