Knasen Inlagd September 29, 2016 Dela Inlagd September 29, 2016 Dricker congnac som jag inte är så förtjust i. Men när thaimaffian bjuder törs man inte tacka nej.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 29, 2016 Dela Inlagd September 29, 2016 8 minuter sedan, skrev Raggmunken: Dricker congnac som jag inte är så förtjust i. Men när thaimaffian bjuder törs man inte tacka nej.. Nä V.S. är väl inte det bästa man kan dricka Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd September 29, 2016 Dela Inlagd September 29, 2016 (ändrad) 4 minuter sedan, skrev Mankan: Nä V.S. är väl inte det bästa man kan dricka Har svårt för all cognac... Men det var snällt av henne att ta med och bjuda en törstig granne Ändrades September 29, 2016 av Raggmunken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 29, 2016 Dela Inlagd September 29, 2016 Frugan slog till på en symaskin.. Och jag fick en finöl, alla är nöjda och glada! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd September 29, 2016 Dela Inlagd September 29, 2016 Fick plocka fram det tyngre artilleriet att trösta mig med nu när jag beordrades att spela thaimusik.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 29, 2016 Dela Inlagd September 29, 2016 2 timmar sedan, skrev Raggmunken: Fick plocka fram det tyngre artilleriet att trösta mig med nu när jag beordrades att spela thaimusik.. om du blandat denna goa rom med cola kommer jag aldrig att förlåta dig....... skålpåre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd September 29, 2016 Dela Inlagd September 29, 2016 4 minuter sedan, skrev ellim63: om du blandat denna goa rom med cola kommer jag aldrig att förlåta dig....... skålpåre! Sorry Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 29, 2016 Dela Inlagd September 29, 2016 2 minuter sedan, skrev Raggmunken: Sorry du behöver inte be o ursäkt, alla är ju inte utrustade med smaklökar......... skålpåre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 Mot Punta Cana/Dominikanska Republiken via Paris. Schysst benutrymme i pöbelklass. Beror nog på att jag har PE från ParisSkickat från min SM-G935F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 Käkar gott på Two lions... Sent from my SM-N910C using Tapatalk mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev 65Selander: Mot Punta Cana/Dominikanska Republiken via Paris. Schysst benutrymme i pöbelklass. Beror nog på att jag har PE från Paris Skickat från min SM-G935F via Tapatalk När jag fotar direkt i TapaTalk så blir alltid bilden fel, är det någon som vet hur man vrider den rätt eller skall man fota först och infoga? Frågar åt en kompis! ;-) Ändrades September 30, 2016 av 65Selander Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 Min ena svåger kom tbx idag efter en resa till Issan. 2kg färska kantareller hade han med sig till mig. Så nu steks det kantareller for att få bort allt vatten. En del går in i frysen. Kan bli råstekta plugg, panerad schnitzel och kantarellstuvning i kväll. Priset for 1kg rensade färska kantareller var hutlost: 50 Baht/kg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 Undrar om inte en Pastis smakar godast i Frankrike? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 Bakar vegpizza mozarella Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev ragson: Käkar gott på Two lions... Sent from my SM-N910C using Tapatalk Jag ser att dom äntligen fått tummen ur xxxxx och uppdaterat sin hemsida och nu med " Dagens " för hela veckan. Är det din förtjänst i så fall tack och bock. http://twolionsrestaurant.com/todaysspecial/ Fritz.. Ändrades September 30, 2016 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 Betraktar sista dagen i september enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Fritz: Jag ser att dom äntligen fått tummen ur xxxxx och uppdaterat sin hemsida och nu med " Dagens " för hela veckan. Är det din förtjänst i så fall tack och bock. http://twolionsrestaurant.com/todaysspecial/ Fritz.. Du som pastor måste ju kunna förklara tiderna längst ner jag såg på din länk, 12:00 PM - 11:00 PM ... Vad blir det på svenska, jag får det till att dom bara har stängt en timme per dygn. Och detta under lunchen.. verkar märkligt. Eller är det mitt i natten, då kan jag fatta det - det med PM/AM har jag inte riktigt fattat. Ändrades September 30, 2016 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 8 minuter sedan, skrev kitungmakmak: Du som pastor måste ju kunna förklara tiderna längst ner jag såg på din länk, 12:00 PM - 11:00 PM ... Vad blir det på svenska, jag får det till att dom bara har stängt en timme per dygn. Och detta under lunchen.. verkar märkligt. Eller är det mitt i natten, då kan jag fatta det - det med PM/AM har jag inte riktigt fattat. Borde nog stå 12:00 AM - 11:00 PM för 00:00PM skulle se konstigt ut Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 (ändrad) 4 minuter sedan, skrev Tallviking: Borde nog stå 12:00 AM - 11:00 PM för 00:00PM skulle se konstigt ut Ja, nånting verkar lite mystiskt. Men 12:00 till 23:00 enligt vad vi skriver verkar vettigare. Men det skall vara tum och AM/PM hit och dit - kan dom inte bara göra som vi i Sverige gör och ha vettiga klockslag och mm/cm/dm/m/km/mil osv. Skulle göra det så mycket enklare. Ändrades September 30, 2016 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 6 minuter sedan, skrev Tallviking: Borde nog stå 12:00 AM - 11:00 PM för 00:00PM skulle se konstigt ut Nej nej, 12 AM är midnatt och 12 PM är kl 12 mitt på dan så stället är alltså öppet från 12 mitt på dan till 23 på kvällen, lätt som en plätt. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 (ändrad) 6 minuter sedan, skrev Fritz: Nej nej, 12 AM är midnatt och 12 PM är kl 12 mitt på dan så stället är alltså öppet från 12 mitt på dan till 23 på kvällen, lätt som en plätt. Fritz.. Det är förvirrande... men man måste ju lita på pastorn. Vad blir midnatt eller en minut över am eller pm? AM antar jag. Vet att det är nåt latinskt elände men jag tänker arly (felstavat, men det verkar fastnat) morning and past morning. Dvs förmiddag och eftermiddag. Men på nattkröken så blir det lite marigare. Ändrades September 30, 2016 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 4 minuter sedan, skrev kitungmakmak: Det är förvirrande... men man måste ju lita på pastorn. Det kan du lugnt göra, i alla fall i detta fall. Klocksystem 12-timmars 24-timmars midnatt(start på dagen) 12:00 a.m. 00:00 12:59 a.m. 00:59 1:00 a.m. 01:00 2:00 a.m. 02:00 … … 10:00 a.m. 10:00 11:00 a.m. 11:00 11:59 a.m. 11:59 12:00 middag 12:00 p.m. 12:00 12:01 p.m. 12:01 12:59 p.m. 12:59 1:00 p.m. 13:00 2:00 p.m. 14:00 … … 10:00 p.m. 22:00 11:00 p.m. 23:00 11:59 p.m. 23:59 midnight(slutet på dagen)visas som startpå nästa dag 24:00 Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 15 minuter sedan, skrev kitungmakmak: Det är förvirrande... men man måste ju lita på pastorn. Vad blir midnatt eller en minut över am eller pm? AM antar jag. Vet att det är nåt latinskt elände men jag tänker arly (felstavat, men det verkar fastnat) morning and past morning. Dvs förmiddag och eftermiddag. Men på nattkröken så blir det lite marigare. Tänk så här. AM = After midnight PM = Pre-midnight "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 (ändrad) The terms "a.m." and "p.m." are abbreviations of the Latin ante meridiem (before midday) and post meridiem (after midday) https://en.wikipedia.org/wiki/12-hour_clock Ändrades September 30, 2016 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd September 30, 2016 Dela Inlagd September 30, 2016 19 minuter sedan, skrev Tallviking: The terms "a.m." and "p.m." are abbreviations of the Latin ante meridiem (before midday) and post meridiem (after midday) https://en.wikipedia.org/wiki/12-hour_clock Den regeln har jag åxå försökt följa men det blir lite snårigt på nattkröken. Broskans var bättre. Bara jag nu kommer ihåg den. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu