Chan2014 Inlagd September 11, 2016 Dela Inlagd September 11, 2016 5 timmar sedan, skrev samet: Gratulerar! Kul med bra resultat. Hoppas det ger ett uppsving framigenom Tackar och bugar, så långt över förväntan, startade i väldigt liten skala 2011, från några få flaskor i månaden till idag utsåld års produktion vilket innebär ca.10 000 flaskor/ år, står i valet och kvalet om vi ska expandera ytterligare vilket innebär utbyggnad för större mognad kapacitet. Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd September 11, 2016 Dela Inlagd September 11, 2016 1 timme sedan, skrev Kötthandlarn: Lagar söndagsgryta...... Det var extrapris på grovmald högrevsfärs på ICA Maxi i Kungälv där jag stannade till och veckohandlade på väg hem efter en fantastiskt trevlig helg hos PD på Orust....... Så det blev, förutom högrevsförsen, bl.a. bacon, choritzo, rödvin, lök, morötter och krossad tomatsås samt diverse kryddor......... Blir ett gäng matlådor när det väl blir klart........ Jäkla Kottskalle, hur fan krossar man Tomatsås? Är det nån framstjärts variant?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 11, 2016 Dela Inlagd September 11, 2016 Gratäng... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 11, 2016 Dela Inlagd September 11, 2016 1 timme sedan, skrev Odin: Jäkla Kottskalle, hur fan krossar man Tomatsås? Är det nån framstjärts variant?? Gnäll, gnäll, gnäll......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd September 11, 2016 Dela Inlagd September 11, 2016 Egenfiskade Kräftor är underbart gott även om dom varit frusna i tre veckor, nåja det är det vi tuggar å sliter i just nu... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd September 11, 2016 Dela Inlagd September 11, 2016 Hörru Kottkungen, kolla inlägget ovanför.. Nästa inlägg snackar vi Souvas-rökt Älgstek. Livet är för kort för att käka dåliga råvaror... Som krossad Ketchup?? Puss på dej... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 11, 2016 Dela Inlagd September 11, 2016 5 timmar sedan, skrev kalasbullen: Blir jättenyfiken.. Varför har du vätska i formen och vad är det för vätska,ska det bli sås senare? Nu kanske jag går händelserna i förväg Med tanke på dina matbilder så blir säkert detta hur bra som helst. "vätskan" är marinaden, (rött vin, vitlök, honung, kycklingfond, rosmarin, timjan o nymald svartpeppar)...jag bryner inte steken innan utan bara in i ugnen på 100-125 grader o öser steken med marinaden med jämna mellanrum......det tar några timmar men visst blir det fantastiskt gott! före... färdigt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SanMakha Inlagd September 12, 2016 Dela Inlagd September 12, 2016 (ändrad) Det regnar, som igår, som i förgår. Jag anlitade 5-6 tanter för att röja ogräs, men av det blev intet, det regnar ju. Floden har stigit 2 meter och avrinningen från min väg är igentäppt. Tur att bilen är högbyggd, svårt att se var vägen går på vissa ställen. Tanterna äter och äter samt skickar bud efter mera öl hela tiden, ska visst bli torrlagt snart, har jag hört. Byn kryllar av Dengu sjuka, fattas bara att jag ska få det igen, har haft det 2 ggr redan. Men i sinnet skiner solen och på fredag åker jag hem Ändrades September 12, 2016 av SanMakha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd September 12, 2016 Dela Inlagd September 12, 2016 Snart besök från alplandet, fyllde på i ölförådet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SanMakha Inlagd September 12, 2016 Dela Inlagd September 12, 2016 Nu är mina trädgårdstanter plus några andra väldigt glada. Alla är på lyset innan festen knappt har hunnit börja. Svägerskan, hon som blev änka för två veckor sedan och varför vi nu är här, hon utmanade mig på att dela 14 Chang! Sedan kan vi sova! Hur tolkar man det? Men roligt är det och min frus ide om att parkera bilen nära huset för att hålla folks motorcyklar bakom bilen, istället för på uteplatsen, den iden var det ingen som fattade. God natt, nu ska vi in i dimman! Hälsningar från det nordliga Chiang Rai! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd September 12, 2016 Dela Inlagd September 12, 2016 Fria uppgraderingar är trevligt, men vad hjälper det när planet går i fel riktning?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd September 13, 2016 Dela Inlagd September 13, 2016 Torkar tvätten! Efter två dygn på ställningen tröttnade jag och tog in den å slog på "DRY" funktionen på AC:n Ställde tvätten precis nedanför i blåsten och avvaktar resultat! Försökt förklara för damen att det inte går så bra att torka tvätten ute när det regnar. Det blir liksom vatten i luften. Ja ja ja... Bara vänta! får man till svar. Nej, kan ju inte ha skiten hängande hela veckan! Kommer ju hinna bli smutsigt igen innan det är torrt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 13, 2016 Dela Inlagd September 13, 2016 Kockar sen lunch.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 13, 2016 Dela Inlagd September 13, 2016 I svampskogen.........................som vanligt Det är inte bara thai som skräpar ner i naturen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SanMakha Inlagd September 14, 2016 Dela Inlagd September 14, 2016 12 timmar sedan, skrev Kenneth4618: I svampskogen.........................som vanligt Det är inte bara thai som skräpar ner i naturen Det är nog samma dumskallar som slänger in uttjänta bilbatterier i buskarna i stan och lägger växellådor i soprummet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd September 14, 2016 Dela Inlagd September 14, 2016 Arbetsfördelning! Jag kollar MPR och chefen städar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 14, 2016 Dela Inlagd September 14, 2016 Kokar Rabarberkräm Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 14, 2016 Dela Inlagd September 14, 2016 Kokar Rabarberkräm Åh det var länge sedan jag åt det. Blev supersugen nu.Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 14, 2016 Dela Inlagd September 14, 2016 Efter skogsmulle blir det en Blå på altan i högsommarvärmen ! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd September 14, 2016 Dela Inlagd September 14, 2016 1 timme sedan, skrev svampen: Efter skogsmulle blir det en Blå på altan i högsommarvärmen ! Då var det inte du som blev skjuten, Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd September 14, 2016 Dela Inlagd September 14, 2016 7 minuter sedan, skrev måne: Då var det inte du som blev skjuten, Nä håller på att rosta lök på tomhylserna Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 14, 2016 Dela Inlagd September 14, 2016 frugan plockar plommon.. O jag äpplen.. O en squash också.. Finns massor med plommon kvar.. Och blåbär.. Nu är det verkligen skördetid! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 14, 2016 Dela Inlagd September 14, 2016 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev svampen: Efter skogsmulle blir det en Blå på altan i högsommarvärmen ! Denna kan kanske vara till hjälp Ändrades September 14, 2016 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd September 15, 2016 Dela Inlagd September 15, 2016 Nu finns stekar indian tonic water på halvlitersflaska. Får allt bli lite gurk GT i helgen. Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 15, 2016 Dela Inlagd September 15, 2016 En öl i väntan på frugan som piffar till sig, sen blir det en trevlig uteservering.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu