Nakhon Inlagd Mars 14, 2015 Dela Inlagd Mars 14, 2015 Är det där ditt nya Bang&Olufsen kit? Stiligt värre... Hittade nåt från samma fabrikat i en garderob häromveckan. Hur längesen kan de va sen inköpet.. 20 år? Bara till att damma av och hänga upp på en vägg nånstans Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 14, 2015 Dela Inlagd Mars 14, 2015 Hittade nåt från samma fabrikat i en garderob häromveckan. Hur längesen kan de va sen inköpet.. 20 år? Bara till att damma av och hänga upp på en vägg nånstans _SAM4950.JPG Funkar glaset än? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Mars 14, 2015 Dela Inlagd Mars 14, 2015 Funkar glaset än? Japp..kollade även om ljudet fortfarande va lika bra. Och det var det! B&O, I salute you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
striden Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Ungen sparkade upp mig, så då passar man på att kika lite F1 Sent from my iPhone using Maipenrai mobile app Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Jävla mellon har knäckt mig! Sliten som fan! Så det är soffläge och film hela dagen som gäller. Skickat från min HTC One_M8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Jävla mellon har knäckt mig! Sliten som fan! Så det är soffläge och film hela dagen som gäller. IMAG0082.jpg Skickat från min HTC One_M8 Tur det dröjer 1 år till nästa ! [emoji6] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Avverkning av träd på farmen. Här är det ingen som kan fällteknik med rikt,- fällskär. Kapa här och där och buddah löser det hela med hjälp av ett rep. En tredjedel av hönshuset demolerades av tjuriga thai som inte vill lyssna på farang. Imponerad av deras simpla "kvistknivar" som levererar resultat. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 (ändrad) Som lunch mellan arbetspassen så skall det ätas också. Maten var fortfarande i dammen och måste fångas först. Färsk orensad mört utan salt är en kulinarisk erfarenhet värdigt 33:an, det löses med hemgjord pla raa med chilli. Bordsskicket är som vanligt. Ändrades Mars 15, 2015 av leifen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Som lunch mellan arbetspassen så skall det ätas också. Maten var fortfarande i dammen och måste fångas först. Färsk orensad mört utan salt är en kulinarisk erfarenhet värdigt 33:an, det löses med hemgjord pla raa med chilli. Bordsskicket är som vanligt. DSC_4261.JPG DSC_4257.JPG DSC_4262.JPG DSC_4267.JPG DSC_4268.JPG DSC_4269.JPG DSC_4272.JPG DSC_4274.JPG Jag skulle varken vilja eller klara att leva det livet en halv dag här nere. Det får hellre kosta 90-100 000 Baht/mån för ett bekvämt liv med någorlunda standard. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Jag skulle varken vilja eller klara att leva det livet en halv dag här nere. Det får hellre kosta 90-100 000 Baht/mån för ett bekvämt liv med någorlunda standard. Amen to that. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Jag skulle varken vilja eller klara att leva det livet en halv dag här nere. Det får hellre kosta 90-100 000 Baht/mån för ett bekvämt liv med någorlunda standard. KL 14.00 drog jag till Ben på The 1 Bar och åt mig mätt på biffstek och pommes. Valfrihet är nyckeln till ett rikt liv, men i Pattis lever ni bara hälften av mitt liv i upplevelser. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 KL 14.00 drog jag till Ben på The 1 Bar och åt mig mätt på biffstek och pommes. Valfrihet är nyckeln till ett rikt liv, men i Pattis lever ni bara hälften av mitt liv i upplevelser. Jag skulle inte behöva be min fru mer än en gång att flytta med mej norröver nånstans om jag ville ha den typen av upplevelser, men nej tack. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 KL 14.00 drog jag till Ben på The 1 Bar och åt mig mätt på biffstek och pommes. Valfrihet är nyckeln till ett rikt liv, men i Pattis lever ni bara hälften av mitt liv i upplevelser. Tja, Nja, nog tror jag de har lika många upplevelser. De är nog bara annorlunda. Livet du beskriver har jag nog upplevt i flera år totalt och nog blir även det tjatigt. Däremot med din budget så är nog Isaan det enda stället där du kan känna att du har valfrihet. Puss Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Jag skulle inte behöva be min fru mer än en gång att flytta med mej norröver nånstans om jag ville ha den typen av upplevelser, men nej tack. ja såga ner träd i 38 + grader är en upplevelse jag vill slippa sitter jag nog hellre på kiss a gogo och sippar på en bira och lyssnar på lite 70 tals musik eller en herrklubbsträff på darkside Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 ja såga ner träd i 38 + grader är en upplevelse jag vill slippa sitter jag nog hellre på kiss a gogo och sippar på en bira och lyssnar på lite 70 tals musik eller en herrklubbsträff på darkside Tja, Kan bara hålla med, men med en budget på 500 bath avstår jag bägge och fortsätter diska i Sverige... Puss Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 ja såga ner träd i 38 + grader är en upplevelse jag vill slippa sitter jag nog hellre på kiss a gogo och sippar på en bira och lyssnar på lite 70 tals musik eller en herrklubbsträff på darkside Nog vet jag det, ratta en MAN diesel är straff nog. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 ja såga ner träd i 38 + grader är en upplevelse jag vill slippa sitter jag nog hellre på kiss a gogo och sippar på en bira och lyssnar på lite 70 tals musik eller en herrklubbsträff på darkside Det var ju för att få det livet på ålderns höst som jag flyttade hit. Fälla träd, pula med hus, trädgård och båt och slikt göra hade jag fått nog av på Ingarö. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Jag skulle inte behöva be min fru mer än en gång att flytta med mej norröver nånstans om jag ville ha den typen av upplevelser, men nej tack. Nu är den typen av upplevelser frivillig, men ett kul avbrott i vardagen. Tycker inte att 7 dagar per vecka i samma Jomtien Bar ger upplevelser som tillför något nytt. Nästa vecka blir det avverkning i Trang. Söderut. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Nog vet jag det, ratta en MAN diesel är straff nog. det är rena semstern mot att såga ner träd i 38 + ja en ren njutelse skulle jag vilja påstå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Det var ju för att få det livet på ålderns höst som jag flyttade hit. Fälla träd, pula med hus, trädgård och båt och slikt göra hade jag fått nog av på Ingarö. Bridge kanske är din melodi i fiskebyn? Knyppla tror jag inte på. men du har ju passerat 65år. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Nu är den typen av upplevelser frivillig, men ett kul avbrott i vardagen. Tycker inte att 7 dagar per vecka i samma Jomtien Bar ger upplevelser som tillför något nytt. Nästa vecka blir det avverkning i Trang. Söderut. finns bra mkt mer en barer i pattayaområdet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Nu är den typen av upplevelser frivillig, men ett kul avbrott i vardagen. Tycker inte att 7 dagar per vecka i samma Jomtien Bar ger upplevelser som tillför något nytt. Nästa vecka blir det avverkning i Trang. Söderut. Håller absolut med, därför väljer jag bort just detta. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 det är rena semstern mot att såga ner träd i 38 + ja en ren njutelse skulle jag vilja påstå Titta på i skuggan är semester, tror du någon thai skulle ta risken att en farang skulle vara duktigare på såga ner träd. Is och LEO, passar en passiv åskådare som i bästa fall får dra ris om thai tittar på. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Bridge kanske är din melodi i fiskebyn? Knyppla tror jag inte på. men du har ju passerat 65år. Nja, jag tror nog det kan va ganska rogivande att sitta på verandan och knyppla - om man får röja loss lite inne i Pattis mellan varven. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Mars 15, 2015 Dela Inlagd Mars 15, 2015 Titta på i skuggan är semester, tror du någon thai skulle ta risken att en farang skulle vara duktigare på såga ner träd. Is och LEO, passar en passiv åskådare som i bästa fall får dra ris om thai tittar på. Tja, Så upplevelsen ligger i att vara åskådare, nu blev det ju ännu tråkigare. Man kanske ska granska sig själv ifall kompisarna vill att man håller sig på avstånd? Det är ju inte alltid vi vet bäst även fast vi gärna vill tro det. Puss Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu