Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Pension upparbetar du oavsett vilken typ av företag du jobbar för, om det är tjänstepension du tänker på så är det en annan fråga.

På företaget jag arbetar för betalas det in en relativt hög tjänstepension till undertecknade emedan kollegan får om inte inget så avsevärt mindre.

Det är och kommer förbli en förhandlingsfråga

Ingen aning om vilken pension jag tänker på... Finns det olika?? Haha... Är inte speciellt insatt i såna där "viktiga" grejer tyvärr.. Bara hört ur folkmun att man inte får pension när man jobbar på bemanningsföretag

Dela på andra sajter

Ja jag är också lite emot det där med bemanningsföretag. Å jag har alltid sagt att jag skulle aldrig falla mig in å sjunka så lågt som att ta jobb på bemanningsföretag. Men verkar som J666 får krypa till kors och göra det iaf.. Men visst, än är inte skolan slut och jag har 2 jobb på g. Ett här i pissnässjö och 1 i skillingsryd där jag börjar min praktik efter påsk 

:good:  :good:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Vad fattas på bilden?

Allt

Svar: Tiggare.

Allt

Dela på andra sajter

Ingen aning om vilken pension jag tänker på... Finns det olika?? Haha... Är inte speciellt insatt i såna där "viktiga" grejer tyvärr.. Bara hört ur folkmun att man inte får pension när man jobbar på bemanningsföretag

Får du lön (vit) så får du också en pension som regleras i arbetsgivaravgiften.

Som egen med F-skatt måste du betala in själv.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Får du lön (vit) så får du också en pension som regleras i arbetsgivaravgiften.

Som egen med F-skatt måste du betala in själv.

Av den orsak ett j*ligt tungt råd till alla ungdommar jobba vitt eller spara utav H''''' det känns när man är ung som att det

är inget problem, "jag jobbar ihop några kronor" inte lika enkelt eller roligt när kroppen inte ids länger.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det finns olika former av bemanningsföretag.

Konsulter kallas det när det är bra pröjs och bra villkor.

Dela på andra sajter

ung skonhet :good:  :heat:

Den dan du fattar nåt stannar alla klockor :)

Dela på andra sajter

Jag får tyvärr ingen träff på tuben, men lyssnar på Jack Vreeswijk - min stad, en helt underbar låt som gör min dag:)

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

Jag har hört idag från mina thailändska vänner att det kanske kan bli bråk vid kvällens derbymatch mellan BEC Tero Sasana och Port F.C. supportrar.
Jag tror inte jag vågar åka till Min Buri, man kanske är lite av en ”Chicken” men jag vill inte utmana ödet och kanske åka på däng.
Jag tar mig ett par stänkare Jägermeister och åker sen till någon sportbar och tittar på matchen.

post-3887-0-09185500-1425117622.jpg

post-3887-0-58685400-1425117610.jpg

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Dela på andra sajter

Jag tror inte jag vågar åka till Min Buri, man kanske är lite av en ”Chicken” men jag vill inte utmana ödet och kanske åka på däng. Jag tar mig ett par stänkare Jägermeister och åker sen till någon sportbar och tittar på matchen.

gör du rätt i när du har "varsel"

Dela på andra sajter

Tar en promenad solen tittar fram ibland köpte lite

Gött till eftermiddags fikat

Trevlig Lördag

post-4567-0-94058500-1425128436_thumb.jp

post-4567-0-13440300-1425128536_thumb.jp

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Var det denna helgen frugan fyllde 20?

Precis, hon blev så glad och tackade så mycket när hon fick klockan, "tack papa" sa hon flera gånger... 

Dela på andra sajter

Precis, hon blev så glad och tackade så mycket när hon fick klockan, "tack papa" sa hon flera gånger... 

en bild på klockan vore trevligt, o på den glada frugan också såklart! 

Dela på andra sajter

en bild på klockan vore trevligt, o på den glada frugan också såklart! 

Nu är historien om klockan inte riktigt slut än, när jag väl hade packat upp klockan och satt den på armen för att få igång den (det är ett automatiskt ur) så var den stendöd, inget mer än att dra ut kronan och vri några varv, icke sa nicke, men då gör jag väl något fel tänkte jag, så jag knallade till en urmakare i stan och fråga hur jag får "fart" på klockan, nja du skall bara vri upp den, sagt och gjort så gjorde urmakarn det också och såg efter om klockan behövdes avmagnetiseras, samma resultat, klockan var stendöd, så det var inget annat att göra än att gå till posten och skicka tillbaka "skiten" till urarffären i Larvik, men vad kan man begära för 33 000 kr?

P.S

Frugans kommentar till det hela var "som nam na", så nu sitter hon i sovrummet och jag i storarummet.. Det blir en stor grogg i kväll... 

Dela på andra sajter

Nu är historien om klockan inte riktigt slut än, när jag väl hade packat upp klockan och satt den på armen för att få igång den (det är ett automatiskt ur) så var den stendöd, inget mer än att dra ut kronan och vri några varv, icke sa nicke, men då gör jag väl något fel tänkte jag, så jag knallade till en urmakare i stan och fråga hur jag får "fart" på klockan, nja du skall bara vri upp den, sagt och gjort så gjorde urmakarn det också och såg efter om klockan behövdes avmagnetiseras, samma resultat, klockan var stendöd, så det var inget annat att göra än att gå till posten och skicka tillbaka "skiten" till urarffären i Larvik, men vad kan man begära för 33 000 kr?

P.S

Frugans kommentar till det hela var "som nam na", så nu sitter hon i sovrummet och jag i storarummet.. Det blir en stor grogg i kväll... 

fan vad trist!

Dela på andra sajter

P.S

Satan vad trist med en Omega dessutom.

post-3356-0-13888600-1425131524_thumb.jp

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Tar en öl  efter att ha lämnat frugan på tjänstgörning

attachicon.gifP1010496.JPG

Livet på en pinne här i byn  :)

De var värst vad hon har åldrats på sistone frugan din :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Jobbar lite. 115 timmar är jag uppe i nu på 7 dagar :)... Eller igår va de 7 dagar, inne på dag 8 nu

attachicon.gif1425116562397.jpg

Minns när jag svetsade på Väderstadsverken. Blev singel lagom till julledigheten. Hade egen tagg och det var bara att jobba så mycket jag ville. Jobbade typ varje dag i 1½månad för att inte bli sittande hemma och öla alldeles för mycket. Efter någon månad hörde uppdragsgivaren av sig och undrade om jag inte behövde pengar! Jag är ju F-skattare och vi skulle skicka in 14dagars... Men det var en härlig tid när banken ringde och sa att jag behövde ett konto till om jag skulle ha så mycket innestående! ;)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...