leifen Inlagd Februari 16, 2015 Dela Inlagd Februari 16, 2015 Hand bilat betong i två dagar för ny dränering och vi kom igenom 4 meter. Blir nog bra detta med 100mm rör istället för den gamla PEM slangen på 25mm. Får ju skylla mig själv som rekommenderat detta som lösning och lovat stå för alla kostnader utom jobbet. Efter betongen så lyckades vi med 4 meter till på sex timmar i kruttorr lera med korp och hackor. Nu är det bara tio meter kvar så jag tror ett par kg ned till i vikt för mig som belöning. Respekt har jag fått av byborna för dom ser att jag kan detta med "skit" och att gräva. Nu vet dom att vatten är en bra mätare att lutningen är rätt och att det är lättare att gräva om man blöter upp marken i förtid. Mina lösningar med rörkrökningar i plast i stället för betongförband fick nådiga nicken trots den onödiga extra utgiften på 110bath. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Februari 16, 2015 Dela Inlagd Februari 16, 2015 Nej nu jävlar! Inget svenskt kaffe!?!? Vad näst?? Beer chang och friterade potatisskal!! Finns det svensk kaffe? Jag som trodde att all kaffe importeras. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Februari 16, 2015 Dela Inlagd Februari 16, 2015 Finns det svensk kaffe? Jag som trodde att all kaffe importeras. Nu var jag ju inte gravallvarlig när jag skrev det. Och jag är säker att 33:an förstod skämtet också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Februari 16, 2015 Dela Inlagd Februari 16, 2015 Nu var jag ju inte gravallvarlig när jag skrev det. Och jag är säker att 33:an förstod skämtet också. inte jag heller var gravallvarlig och förstod skämtet och skämtade med dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Februari 16, 2015 Dela Inlagd Februari 16, 2015 inte jag heller var gravallvarlig och förstod skämtet och skämtade med dig Ok! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 16, 2015 Dela Inlagd Februari 16, 2015 Nu förstår jag ingenting. Vem är var, och varför dricker ingen sprit? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 16, 2015 Dela Inlagd Februari 16, 2015 Nu var jag ju inte gravallvarlig när jag skrev det. Och jag är säker att 33:an förstod skämtet också. klart jag gjorde Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 16, 2015 Dela Inlagd Februari 16, 2015 Finns det svensk kaffe? Jag som trodde att all kaffe importeras. nope men det finns kaffe som rostas i Sverige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 16, 2015 Dela Inlagd Februari 16, 2015 Hand bilat betong i två dagar för ny dränering och vi kom igenom 4 meter. Blir nog bra detta med 100mm rör istället för den gamla PEM slangen på 25mm. Får ju skylla mig själv som rekommenderat detta som lösning och lovat stå för alla kostnader utom jobbet. Efter betongen så lyckades vi med 4 meter till på sex timmar i kruttorr lera med korp och hackor. Nu är det bara tio meter kvar så jag tror ett par kg ned till i vikt för mig som belöning. Respekt har jag fått av byborna för dom ser att jag kan detta med "skit" och att gräva. Nu vet dom att vatten är en bra mätare att lutningen är rätt och att det är lättare att gräva om man blöter upp marken i förtid. Mina lösningar med rörkrökningar i plast i stället för betongförband fick nådiga nicken trots den onödiga extra utgiften på 110bath. DSC_3063.JPG DSC_3078.JPG DSC_3066.JPG DSC_3074.JPG DSC_3076.JPG Ojoj, hur ska detta sluta? Ni har ju inte grävt ner rören på frostfritt djup Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Februari 16, 2015 Dela Inlagd Februari 16, 2015 Ojoj, hur ska detta sluta? Ni har ju inte grävt ner rören på frostfritt djup Inga problem, bara att lägga en värmekabel runt Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Februari 16, 2015 Dela Inlagd Februari 16, 2015 Inga problem, bara att lägga en värmekabel runt Eftersom det är i Thailand tror jag det räcker med att lägga en kabel! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Februari 17, 2015 Dela Inlagd Februari 17, 2015 Musik stunden med ett par goa Arboga 7.7 http://youtu.be/cA85UiQxNho När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Februari 17, 2015 Dela Inlagd Februari 17, 2015 he he http://youtu.be/XlvjznOEWjk När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jocko53 Inlagd Februari 17, 2015 Dela Inlagd Februari 17, 2015 nope men det finns kaffe som rostas i Sverige Och det finns bilar som rostar i Sverige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Februari 17, 2015 Dela Inlagd Februari 17, 2015 Nog är di grymma och göra SC hov av event i usa halvlek på super bowl så kommer detta http://youtu.be/YIVOllKODj8 När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd Februari 17, 2015 Dela Inlagd Februari 17, 2015 Jag trodde detta var en bild tråd och ingen jävla youtube tråd!!! Väntar på att batterierna ska laddas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 17, 2015 Dela Inlagd Februari 17, 2015 Jag trodde detta var en bild tråd och ingen jävla youtube tråd!!! Väntar på att batterierna ska laddas Tryck inte på play så ser du bara en bild av filmsnutten. Sedan är ju en film uppbyggd av en massa bilder per sekund, så då är det absolut inte OT. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Februari 17, 2015 Dela Inlagd Februari 17, 2015 Letat mig upp till Naklua för lite käk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Borgmästarens Son Inlagd Februari 17, 2015 Dela Inlagd Februari 17, 2015 Letat mig upp till Naklua för lite käk Hmm jaså tjänsteresa i Naklua är aldrig fel Jag gick i ett kvarter idag Som en gång var min hela värld Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Februari 17, 2015 Dela Inlagd Februari 17, 2015 Letat mig upp till Naklua för lite käk Hur länge är du kvar? När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Februari 17, 2015 Dela Inlagd Februari 17, 2015 Hur länge är du kvar? Åker hem torsdagmorgon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Februari 17, 2015 Dela Inlagd Februari 17, 2015 Åker hem torsdagmorgon. Satan då åker jag När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Februari 17, 2015 Dela Inlagd Februari 17, 2015 (ändrad) Åker hem torsdagmorgon. bra timeing knasen Ändrades Februari 17, 2015 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Seaserpent Inlagd Februari 17, 2015 Dela Inlagd Februari 17, 2015 Nedrans, nu blev jag uppgraderad igen. Tack Qatar. I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand. www.seaserpent.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
amja Inlagd Februari 17, 2015 Dela Inlagd Februari 17, 2015 Jag trodde detta var en bild tråd och ingen jävla youtube tråd!!! Väntar på att batterierna ska laddas Passa dig! Dom där blev förbjudna nyss, ny lag i LOS Mvh Amja "Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu