Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.

mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

Provning av 4 österrikiska viner på Långbro värdshus. Själv minns jag weisses rössel från min ungdom med fasa ett riktigt skitvin från Österike.

Men dessa 4 är kanon.

post-9030-1423071882,91_thumb.jpgpost-9030-1423071893,8_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Hälsar på min gamle kompis kåre i ban kruat mera känd som kåres partybar i Pattaya ,men numera ban kruat ( buriram)3d335bc270e2c9f48950ac882aba08f3.jpg

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Hälsar på min gamle kompis kåre i ban kruat mera känd som kåres partybar i Pattaya ,men numera ban kruat ( buriram)3d335bc270e2c9f48950ac882aba08f3.jpg

Har Du gått ner i vikt????

Du ser smidig ut!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Ankrat på Akkurat som har frankisk ölfestival mellan 5-12 februari. Många underbara tyska öl självrunna etc börjar med denna rököl från special i Bamberg.post-9030-1423149616,02_thumb.jpg

Dela på andra sajter

För eventuellt intresserade så kommer en presentation av vad som serveras under ölfestivalen.

post-9030-1423150184,57_thumb.jpgpost-9030-1423150291,18_thumb.jpg

Ändrades av Peolito
Dela på andra sajter

Det är inte bara en saftig köttbit som ligger på grillgallret. Där gömmer sig också en bakteriehärd värre än den du hittar på en vanlig toalettsits, varnar brittiska forskare. Så här grillar du riskfritt!

Grilla bacillfritt

1. Rengör alltid gallret ofta!

2. Låt värmen och elden bränna bort eventuella bakterierester innan du lägger mat på gallret.

3. Töm grillen på aska, vid fuktigt väder finns det annars risk för att bakteries bildas.

4. Täck gärna över grillen när du inte använder den.

5. Rengör grillen nogrannt, helst innan säsongen börjar. Gör om proceduren när du ställer undan den för vintern.

Funderar på hur britterna grillar... Det finns väl knappast några baciller, virus och bakterier som tål värme, därav värmesterilisering... Att då få grillen att framstå som en bakteriehärd? Ställer mig frågande. Finns ju rekommendationer för tillagning av matvaror. Och grilla är ju liksom så Basic som det kan vara... Fett varmt. Men alla ni som har gasolgrillar med termometer... Är det under hälsovådliga temperaturer ni tillagar er mat? Eller har ni över 100gr?

Visst att grillgaller kan vara sunkiga, men knappast att "baciller" överlever...

Ändrades av Kalas
Dela på andra sajter

Funderar på hur britterna grillar... Det finns väl knappast några baciller, virus och bakterier som tål värme, därav värmesterilisering... Att då få grillen att framstå som en bakteriehärd? Ställer mig frågande. Finns ju rekommendationer för tillagning av matvaror. Och grilla är ju liksom så Basic som det kan vara... Fett varmt. Men alla ni som har gasolgrillar med termometer... Är det under hälsovådliga temperaturer ni tillagar er mat? Eller har ni över 100gr?

Visst att grillgaller kan vara sunkiga, men knappast att "baciller" överlever...

Ähh jag vet inte, men jag har svårt att käka grillkött från grillar där gallren e sunkiga. Men det är jag det, å jag bryr mej inte om hur ni andra tillreder ert kött

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Ankrat på Akkurat som har frankisk ölfestival mellan 5-12 februari. Många underbara tyska öl självrunna etc börjar med denna rököl från special i Bamberg.attachicon.gifImageUploadedByMaipenrai1423149614.654105.jpg

Rauchbier..då slipper du bekymra dig om mat!

Iaf jag blir proppmätt av en sån.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

Rauchbier..då slipper du bekymra dig om mat!

Iaf jag blir proppmätt av en sån.

Mvh

Amja

Ja om jag dricker schlenkerla blir jag mätt men en del är inte så farliga som special t.ex.
Dela på andra sajter

Ja om jag dricker schlenkerla blir jag mätt men en del är inte så farliga som special t.ex.

Ok, dom jag provat känns som ett halvkilo ölkorv i magen, hehe

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

Några har anlänt till FANTASY

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

post-3262-1423206587,9_thumb.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

dags för pension :-)

:fool:  :heat:  :haha: Kan det va draken som är orsaken :fie:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Har Du gått ner i vikt????

Du ser smidig ut!

Det kanske är lite halvtaskig tillgång på potatis så han kör en ofrivillig lchf-kur :giggle:

Dela på andra sajter

Lennart Alfredsson

Dricker den här köpt hos Iraniern den håller inte 3.5 utan säkert 4.2 från Tjeckien går igång på 3 såna

post-11248-1423211136,17_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Lennart Alfredsson

Funderar på om jag ska ta med 30 kilos kittet Kudden var det första som åkte ner .Di jävla korvarna som di har som kuddar där nere gillar jag inte den här lämnar jag i stugan inför 6 månaders trippen i november till slutet på mars

post-11248-1423211476,61_thumb.jpg

post-11248-1423211495,47_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Dricker den här köpt hos Iraniern den håller inte 3.5 utan säkert 4.2 från Tjeckien går igång på 3 såna

Vad säger doktor Clion att du intar så starka drycker..

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Funderar på om jag ska ta med 30 kilos kittet Kudden var det första som åkte ner .Di jävla korvarna som di har som kuddar där nere gillar jag inte den här lämnar jag i stugan inför 6 månaders trippen i november till slutet på mars

Får man fråga varför du använder 2 nick?

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vad säger doktor Clion att du intar så starka drycker..

FF

Han är på minn sida Han tycker om du har ont i leder och mår dåligt

Så är det bästa medicinen en resa til värmen och ta sig nåt gott drickbart och titta på vackra damer   :ok:

Nu gäller ju inte det mig utan min svåger 76 år med prostata problem

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Får man fråga varför du använder 2 nick?

Så han skall slippa citera sig själv ..

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Funderar på om jag ska ordna en pyttipanna träff på Sibylla :_russian: får kolla först vad en tallrik kostar  

Med vänlig hälsning Fattig pensionären

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...