Kenneth4618 Inlagd Februari 13 Dela Inlagd Februari 13 Samma här 1 2 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 13 Dela Inlagd Februari 13 10 timmar sedan, skrev audirs2: Du fård sjaffa dig en truck att köra biljonerna med!🤠 Det får bli när allt ska ut igen. 1 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kenneth4618 Inlagd Fredag kl 06:52 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Fredag kl 06:52 Nu åker den där jävla svarta filmen bort från framrutan 😃 14 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Uppiz Inlagd Fredag kl 16:42 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Fredag kl 16:42 Då frun drog iväg till varmare breddgrader, passar jag på att roa mig på egen hand. Liten uppdatering av köket på G... 15 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kötthandlarn Inlagd Söndag kl 16:56 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Söndag kl 16:56 Njuter över den vackraste solnedgången denna vinter i Gbg/Majorna ❤👍🙏 12 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Måndag kl 02:15 Dela Inlagd Måndag kl 02:15 Rättar lotter, det blev på fyllning med 4000 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Måndag kl 03:38 Dela Inlagd Måndag kl 03:38 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Rättar lotter, det blev på fyllning med 4000 Bör räcka till imorgon då pensionen kommer. 😉 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Måndag kl 03:43 Dela Inlagd Måndag kl 03:43 Fyller på Gula banken igen. Fick nästan en plats i skuggan. Inte för att jag känner mig övervakad. 6 kameror utaför entrén, fick bara med 5 på bild. 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Morgan Johansson Inlagd Måndag kl 04:13 Dela Inlagd Måndag kl 04:13 Spanar in båge uthyraren. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Wangthong Inlagd Måndag kl 05:11 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Måndag kl 05:11 Hade ett helvete under gårdagen. Var heldum och köpte plast dörrar. Första upptäckten var att första dörren inte går in på höjden. Jag var på dom tidigare och tyckte att de la kaklet på golvet högt upp. Jag tänkte mest på mängden cement som de förbrukade för att lägga upp kaklet så högt. Nu visar det sig att den stora dumheten är att karmen blir för lågt placerad. Är det någon som försökt kapa en plastdörr? Gör inte det. Alla maskiner vi provade med producerade bara smällt plast. En gammal slö handsåg var det bästa vi hittade. Att komma in i dörren några cm tog lång tid och en massa kraft. Att såga så att dörren blev kortare tog nog två timmar. Då blev den ändå för lång. Att ta mer på samma sida gick inte heller. En plastdörr är inte kompakt, utan har bara ett tunt lager plast. Såga andra sidan på dörren var precis lika djävligt som den första sidan. Att ta 2mm var faktiskt jobbigare än att ta lite mer. Nu är i varje fall dörrdjävulen rätt på längden. Andra upptäckten är att karmarna var för smala. 800's dörrar passar inte i karmarna som är ca 795 mm. Nu håller jag på att ge upp. Såga på kortsidan var nog jobbigt. Att såga 2m dörr med handsåg tänker jag inte ge mig på. Att köpa trädörrar känns som ett bra alternativ just nu. Så kommer jag på att det går att ta bort 5mm på karmen. Problemet är att karmen sitter fast och det går inte att såga bort något på den utan att ta lös den. Ett djäkla bök. Kommer då på att det går att fixa på plats med en router. En router visar sig kosta 1600 baht. När vi listat ut hur man ska skruva fast stagen på routern går det fort att få ner karmen till rätt dimension. Ett djäkla liv på routern och träflisor i mängder, men det går att sopa upp. Måla karmen på nytt. Nu blev det kväll så gångjärnen får vänta till morgondagen. Hur är det att få fast gångjärn på en plastdörr? Nästa utmaning blir dörrhandtagen. Thailändarna var sura på mig för att jag inte köpte de dåliga thailändska dörrhandtagen. Med plastdörrar så undrar jag om de inte har rätt? Karmen efter att ha använt routern. Höjdskillnad på toa och rummet syns dåligt, men är stor. Ena kortsidan nersågad. Börjat sätta på gångjärn. Undra om jag klarar det utan att köpa trädörrar? 11 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Måndag kl 06:01 Dela Inlagd Måndag kl 06:01 Tittar på snö i det andra hemmet☃️ 4 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Måndag kl 07:15 Dela Inlagd Måndag kl 07:15 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Wangthong: Hade ett helvete under gårdagen. Var heldum och köpte plast dörrar. Första upptäckten var att första dörren inte går in på höjden. Jag var på dom tidigare och tyckte att de la kaklet på golvet högt upp. Jag tänkte mest på mängden cement som de förbrukade för att lägga upp kaklet så högt. Nu visar det sig att den stora dumheten är att karmen blir för lågt placerad. Är det någon som försökt kapa en plastdörr? Gör inte det. Alla maskiner vi provade med producerade bara smällt plast. En gammal slö handsåg var det bästa vi hittade. Att komma in i dörren några cm tog lång tid och en massa kraft. Att såga så att dörren blev kortare tog nog två timmar. Då blev den ändå för lång. Att ta mer på samma sida gick inte heller. En plastdörr är inte kompakt, utan har bara ett tunt lager plast. Såga andra sidan på dörren var precis lika djävligt som den första sidan. Att ta 2mm var faktiskt jobbigare än att ta lite mer. Nu är i varje fall dörrdjävulen rätt på längden. Andra upptäckten är att karmarna var för smala. 800's dörrar passar inte i karmarna som är ca 795 mm. Nu håller jag på att ge upp. Såga på kortsidan var nog jobbigt. Att såga 2m dörr med handsåg tänker jag inte ge mig på. Att köpa trädörrar känns som ett bra alternativ just nu. Så kommer jag på att det går att ta bort 5mm på karmen. Problemet är att karmen sitter fast och det går inte att såga bort något på den utan att ta lös den. Ett djäkla bök. Kommer då på att det går att fixa på plats med en router. En router visar sig kosta 1600 baht. När vi listat ut hur man ska skruva fast stagen på routern går det fort att få ner karmen till rätt dimension. Ett djäkla liv på routern och träflisor i mängder, men det går att sopa upp. Måla karmen på nytt. Nu blev det kväll så gångjärnen får vänta till morgondagen. Hur är det att få fast gångjärn på en plastdörr? Nästa utmaning blir dörrhandtagen. Thailändarna var sura på mig för att jag inte köpte de dåliga thailändska dörrhandtagen. Med plastdörrar så undrar jag om de inte har rätt? Karmen efter att ha använt routern. Höjdskillnad på toa och rummet syns dåligt, men är stor. Ena kortsidan nersågad. Börjat sätta på gångjärn. Undra om jag klarar det utan att köpa trädörrar? Ursäkt frågan men vad är en router? Det trodde jag bara var något i ett nätverk? Har du en bild eller något på hur en sådan router som ni använde ser ut? Kanske en dum fråga men vill veta/lära mig... Ändrades Måndag kl 07:16 av uptoyou 1 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Måndag kl 07:33 Dela Inlagd Måndag kl 07:33 15 minuter sedan, skrev uptoyou: Ursäkt frågan men vad är en router? Det trodde jag bara var något i ett nätverk? Har du en bild eller något på hur en sådan router som ni använde ser ut? Kanske en dum fråga men vill veta/lära mig... Det här ger nog svaret. Överhandsfräs tror jag man säger på svenska. 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd Måndag kl 08:17 Dela Inlagd Måndag kl 08:17 3 timmar sedan, skrev Wangthong: 800's dörrar passar inte i karmarna som är ca 795 mm. Hade samma problem när vi renoverade badrummen, fattar inte var man hittat dörrar med det måttet från början. Men jag valde ju trädörrar som jag sedan körde elhyvel på för att få ner bredden lite. Körde även med fräsen på karmarna på vissa ställen. Skulle dock vilja ha plastdörrar istället eftersom dom klarar fukt bättre. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Måndag kl 08:32 Dela Inlagd Måndag kl 08:32 (ändrad) 18 minuter sedan, skrev Mickey1969: Hade samma problem när vi renoverade badrummen, fattar inte var man hittat dörrar med det måttet från början. Men jag valde ju trädörrar som jag sedan körde elhyvel på för att få ner bredden lite. Körde även med fräsen på karmarna på vissa ställen. Skulle dock vilja ha plastdörrar istället eftersom dom klarar fukt bättre. I vårt andra hus har vi haft trädörrar i ca 20 år i badrummet. De ser ut som nya. De är behandlade med en väldigt bra lackfärg. Väldigt vanlig på trädörrar. Åtminnstonne förrut. En annan viktig sak för att inte få fuktproblem är ju luftväxling. Vi har bara myggfönster på våra toaletter. Ändrades Måndag kl 08:38 av Wangthong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Måndag kl 09:41 Dela Inlagd Måndag kl 09:41 6 timmar sedan, skrev rolba: Bör räcka till imorgon då pensionen kommer. 😉 Vi i lilla Sverige fård vänta till den 19,ånde!😪 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Måndag kl 11:03 Dela Inlagd Måndag kl 11:03 1 timme sedan, skrev audirs2: Vi i lilla Sverige fård vänta till den 19,ånde!😪 Beror väl på när i månaden du är född? 1-15 får 18'e, 16-slutet får 19'e (om det inte är lediga dagar....). 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu