Kenneth4618 Inlagd December 4 Dela Inlagd December 4 (ändrad) 8 timmar sedan, skrev 65Selander: Lyssnar på Helikoptern. Var även i Västerås och sedan Uppsala och snurrade runt. Inte ofta den har spårsändaren på. Ändrades December 4 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... MickeN Inlagd December 4 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 4 (ändrad) Hon blev nöjd med att trycka i sig kråkfötter jag är nöjd med en affogato. Ändrades December 4 av MickeN 11 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 4 Dela Inlagd December 4 59 minuter sedan, skrev MickeN: Hon blev nöjd med att trycka i sig kråkfötter jag är nöjd med en affogato. Skulle tro att kråkfötter skulle vara bra bantarmat. Nått att tipsa Rolba om kanske. Det börjar nog lossna för mig så jag behöver nog inte ta till något så drastiskt. 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Wangthong Inlagd December 4 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 4 (ändrad) Ska bygga ett litet hus för att slippa bullret ute vid stora vägen. Kan också tjänstgöra som gästhus. La ut jord ifjol så att den skulle få ligga till sig. Den är hur hård som helst i år. Grävaren hade fullt upp med att jämna till den. Tänderna skrapade mest på ytan vär han drog med skopan. Ändrades December 4 av Wangthong 13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 4 Dela Inlagd December 4 3 timmar sedan, skrev Wangthong: Skulle tro att kråkfötter skulle vara bra bantarmat. Nått att tipsa Rolba om kanske. Det börjar nog lossna för mig så jag behöver nog inte ta till något så drastiskt. Kråkfötter kör jag bara som efterrätt och eftersom jag bantar så avstår jag efterrätt. 2 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 4 Dela Inlagd December 4 Spelar lite Killerpool 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... MickeN Inlagd December 5 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 5 Ska väl lyckas lägga på ett kilo idag också. Våfflan otroligt god och en coconut coffe till. 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 5 Dela Inlagd December 5 Var ut en sväng tidigt i morse. Stoppar in fot nr2 i den kvarvarande skon. Drar snabbt som tusan ut den eftersom foten inte var ensam i skon. Som tur var blev jag inte biten i foten. Väntar på att någonting ska komma ut från skon men inte ett livstecken. Tar upp skon och skakar den. Ut ramlar en groda. Tyvärr hade jag inte med mig mobilen. När jag kom tillbaka efter att ha hämtat mobilen och skulle ta en bild på inkräktaren var den helt uppslukad av omgivningen. Frågan är ska man måsta byta till flipflops för att slippa sådana här upplevelser. Blev en bild på grodans hemvist över natten i varje fall. 9 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... FF Inlagd December 5 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 5 Den obligatoriska flygplatsölen. FF 11 1 2 1 www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 5 Dela Inlagd December 5 5 timmar sedan, skrev FF: Den obligatoriska flygplatsölen. FF Vart bär det? 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd December 5 Dela Inlagd December 5 4 timmar sedan, skrev audirs2: Vart bär det? I riktning mot gaten och flygplanet 😄 1 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... FF Inlagd December 5 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 5 6 timmar sedan, skrev audirs2: Vart bär det? Kap Verde. 10 www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... MickeN Inlagd December 6 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 6 Trafikrapport, första mot Chon Buri andra mot Samut Prakan. Som vanligt för fotgängare, nu en iskaffe. 19 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Wangthong Inlagd December 6 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 6 Vit mattafai! Många vita nu. 10 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... MickeN Inlagd December 6 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 6 Här inne blir en av de mindre MPR träffarna av ikväll. Gäller att inte äta för mycket under dagen. 13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... MickeN Inlagd December 6 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 6 Kina spottar ut nya elbilar på löpande band. Lite för varmt med en promenad mitt på dan. 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Wangthong Inlagd December 6 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 6 Har börjat att sätta ut för att bygga ett litet hus på baksidan tomten. Helt omöjligt att slå ner pinnar i den där jorden. Även med borr får man ligga på. 11 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd December 6 Dela Inlagd December 6 54 minuter sedan, skrev Wangthong: Har börjat att sätta ut för att bygga ett litet hus på baksidan tomten. Helt omöjligt att slå ner pinnar i den där jorden. Även med borr får man ligga på. Tror aldrig jag sett ett spett i Thailand... finns det? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 6 Dela Inlagd December 6 30 minuter sedan, skrev Naam jai: Tror aldrig jag sett ett spett i Thailand... finns det? En spätta och en och annan sprätt har jag sett 😉 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 6 Dela Inlagd December 6 40 minuter sedan, skrev Naam jai: Tror aldrig jag sett ett spett i Thailand... finns det? Jag funderade på samma sak för några dagar sedan. Har alltid problem när man ska sätta ner saker i jorden. Har hållit på rätt mycket här i Thailand med bygga och greja fast jag inte är någon byggare. Fruns brorsa har haft byggfirma och jag har varit med dom ute på en del. Bl.a. på bygge av högspänningslinjer. Fast aldrig sett ett spett. Kanske finns som tillbehör till någon grävmaskin eller dyl. P3 har kanske ett bättre svar på det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 6 Dela Inlagd December 6 (ändrad) 24 minuter sedan, skrev Wangthong: Jag funderade på samma sak för några dagar sedan. Har alltid problem när man ska sätta ner saker i jorden. Har hållit på rätt mycket här i Thailand med bygga och greja fast jag inte är någon byggare. Fruns brorsa har haft byggfirma och jag har varit med dom ute på en del. Bl.a. på bygge av högspänningslinjer. Fast aldrig sett ett spett. Kanske finns som tillbehör till någon grävmaskin eller dyl. P3 har kanske ett bättre svar på det. Det finns små spett till borrhammare som man kan använda. Spett som vi har här har inte jag heller sett. Funderar på att köpa en borrhammare, kan va bra att ha som när det blir problem med avloppet 🫠 Ändrades December 6 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 7 Dela Inlagd December 7 9 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Det finns små spett till borrhammare som man kan använda. Spett som vi har här har inte jag heller sett. Funderar på att köpa en borrhammare, kan va bra att ha som när det blir problem med avloppet 🫠 I Thailand finns det ju ofta behov av att bila i cement. Dåliga rör, taskig planering och utförande på jobb gör att behoven är stora. Vi har bilat två tre ggr i vårt hus (kanske 20 år gammalt). Men just nu var jag ute och tittade online på skruvdragare. Jäklar vilka skruvdragare jag hittade Makita och deWalt med flera 100 V batterier kostar ingenting. I Sverige har jag aldrig hört talas om batterimaskiner med 239 V batterier. När de då kostar 500 - 900 baht så funderar man på vad de använder dom till. Här en Bosch 288V endast lite pengar? https://www.lazada.co.th/products/bosch-288v-3-288v-li-ion-2-i5365849350-s22809828219.html?from_gmc=1&fl_tag=1&exlaz=d_1:mm_150050845_51350205_2010350205::12:21350161364!!!!!c!!22809828219!5402219670&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA3sq6BhD2ARIsAJ8MRwXuHhXyNw8z8NdAi5xr9_3TSlzsRgAHBStgwarRCItDPbVqXGUSKMwaArN6EALw_wcB Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd December 7 Dela Inlagd December 7 Äntligen på väg. 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uppiz Inlagd December 7 Dela Inlagd December 7 Väntar på transport till Stockholm för en festlig lördag. Ska börja med lunch på Ardbeg, för att sen flytta oss till Biljardpalatset där vi blir resten av kvällen. 😁🍻🎱 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... MickeN Inlagd December 7 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 7 Här blir stopp för natten. 17 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu