svampen Inlagd 3 timmar sedan Dela Inlagd 3 timmar sedan Varit hos Somjins systers gamla man fick med lite Bananas 🍌 7 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd 2 timmar sedan Dela Inlagd 2 timmar sedan 3 timmar sedan, skrev Wangthong: Snyggt jobb! Smider du bladen själv? Är skaftet från palmen som man utvinner socker från? Jag köper bladämnen från Lazada tillverkade i Kina damask på utsidan och knivstål i mitten, vet inte vilken sorts palm det är ifrån men den här används ofta i hemma byggen i risbyn. https://www.facebook.com/media/set?vanity=leo.sirkia&set=a.8450699801651833 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd 1 timme sedan Dela Inlagd 1 timme sedan (ändrad) 47 minuter sedan, skrev Tapani: Jag köper bladämnen från Lazada tillverkade i Kina damask på utsidan och knivstål i mitten, vet inte vilken sorts palm det är ifrån men den här används ofta i hemma byggen i risbyn. https://www.facebook.com/media/set?vanity=leo.sirkia&set=a.8450699801651833 Riktigt snyggt bladämne! Kniven är så snygg att den borde bringa in en hel del pengar till barnhemmet. Var länge sedan jag gjorde någon kniv, men när man ser sådär snygga byggen blir man nästan sugen på att börja om. Som pensionär kan man kanske ta sig lite tid. Det trä jag sett från palmen de tar socker (tan) från ser väldigt likt ut. Fast det kan mycket väl tänkas att flera palmer har liknande trä. Hur som helst det är ingen "big deal". Det finns så väldigt mycket trä att ta ämnen från i Thailand. Att se upp för är väl att inte ta något som spricker när det torkar. Tog för många år hem trä från "jack fruit". Lite tråkigt gult utan direkt ådring. Ligger i Sverige någonstans. Sist jag såg den biten hade den inte spruckit. Ändrades 1 timme sedan av Wangthong 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd 1 timme sedan Dela Inlagd 1 timme sedan (ändrad) Slit å släp, folk från Atlas Copco idag Ändrades 12 minuter sedan av Kenneth4618 1 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd 1 timme sedan Dela Inlagd 1 timme sedan 21 minuter sedan, skrev Wangthong: Riktigt snyggt bladämne! Kniven är så snygg att den borde bringa in en hel del pengar till barnhemmet. Var länge sedan jag gjorde någon kniv, men när man ser sådär snygga byggen blir man nästan sugen på att börja om. Som pensionär kan man kanske ta sig lite tid. Det trä jag sett från palmen de tar socker (tan) från ser väldigt likt ut. Fast det kan mycket väl tänkas att flera palmer har liknande trä. Hur som helst det är ingen "big deal". Det finns så väldigt mycket trä att ta ämnen från i Thailand. Att se upp för är väl att inte ta något som spricker när det torkar. Tog för många år hem trä från "jack fruit". Lite tråkigt gult utan direkt ådring. Ligger i Sverige någonstans. Sist jag såg den biten hade den inte spruckit. Jag tog med mig slöjdandet när jag flyttade hit vill fortfarande ha något vettigt att syssla med tiden har man ju har gjort flera knivar som blivit sålda här där pengarna har gått till barnhemmet i Sverige sålde jag knivar på beställning men här blir dom presenter gör även lite smycken och modeller när andan faller på https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1247877511934134&type=3 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu