Jump to content
IGNORERAD

Vad gör du JUST nu? Bildtråd.


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Peolito:

Vem är den lyckliga fadern 🙂

Hemligt 

  • Ge karma 1
  • Skål 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Fått svar från röntgen

VÄNSTER HÖFTLED
Kraftig kranialkoxartros med kranial benattrition och subkondrala cystbildningar på caput femoris och acetabulumsidan.

Cirkumferenta pålagringar. Totalprotes höger.

 

Fan också!!!!  Nu blir man nog av med körkortet 🤣🤣🤣

 

Översättning enligt Microsoft Bing

Det låter som att du har en ganska allvarlig situation med din vänstra höftled. Kranial koxartros innebär en avancerad artros i höftleden, vilket kan orsaka smärta och begränsad rörlighet. Benattrition och subkondrala cystbildningar tyder på att det finns betydande skador på ledytorna. Cirkumferenta pålagringar är benpålagringar runt leden, vilket kan ytterligare begränsa rörligheten.

Att du har en totalprotes i höger höftled innebär att du redan har genomgått en höftledsoperation på den sidan.

 

Nu väntar vi bara på Doktor Boa´s utlåtande 😉

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 5
  • Ojojoj 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

 Nu väntar vi bara på Doktor Boa´s utlåtande 😉

Han kommer att rekommendera en teränggående rullstol med en engelsk tvåtaktare och utrustad med dubbla bär och svamphinkar.

  • Haha 16
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Fredag, då blev det slit å släp 🫠20240906_084649.jpg.b43a62b6327257266f075536407654e5.jpg

Bra du håller igång dom små slavarna!

  • Ge karma 1

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
9 minuter sedan, skrev audirs2:

Bra du håller igång dom små slavarna!

Det är dom som ska kyla Sverige när det blir varmare klimat 😁

  • Ge karma 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kenneth4618:

Det är dom som ska kyla Sverige när det blir varmare klimat 😁

Kan man inte tro nu nära "alla" skall dra till Thailand!😏

  • Haha 2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
On 2024-09-05 at 09:49, skrev Kenneth4618:

Fått svar från röntgen

VÄNSTER HÖFTLED
Kraftig kranialkoxartros med kranial benattrition och subkondrala cystbildningar på caput femoris och acetabulumsidan.

Cirkumferenta pålagringar. Totalprotes höger.

 

Fan också!!!!  Nu blir man nog av med körkortet 🤣🤣🤣

 

Översättning enligt Microsoft Bing

Det låter som att du har en ganska allvarlig situation med din vänstra höftled. Kranial koxartros innebär en avancerad artros i höftleden, vilket kan orsaka smärta och begränsad rörlighet. Benattrition och subkondrala cystbildningar tyder på att det finns betydande skador på ledytorna. Cirkumferenta pålagringar är benpålagringar runt leden, vilket kan ytterligare begränsa rörligheten.

Att du har en totalprotes i höger höftled innebär att du redan har genomgått en höftledsoperation på den sidan.

 

Nu väntar vi bara på Doktor Boa´s utlåtande 😉

Nu är jag ju inte lika avancerad som ormen. Frugan hade slut på mjukdelar i sin höftled. Hade gått på cortison under lång tid för inflamationer, mer än ett år. När de tillslut kom på att de skulle röntga såg de vad inflammationerna berodde på, dvs inga mjukdelar. Inte konstigt att det gjorde ont och att hon fick inflammation hela tiden. 

Efter insättning av höftled var hon ok på två veckor. 

Att du har en protes på andra sidan borde väl inte hindra att de sätter in en ny höftled på andra sidan. Fast det är nog bäst att vänta på ormens utsaga.

  • Ge karma 4
  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nu blev det en AW

20240906_115900.jpg

  • Ge karma 4
  • Skål 3
  • Cheers 3

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kaffe på maten

20240906_135645.jpg

  • Ge karma 3
  • Skål 2
  • Cheers 3

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Rastar frun

 

20240907_145323.jpg

  • Ge karma 7
  • Ojojoj 1
  • Bullseye 2

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, då har vi jagat ubåt igen !!🧐

DSC_0153.JPG

Ändrades av audirs2
  • Ge karma 8
  • Hmm? 1

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tar lite tid att plocka plommon från marken när man sitter på en pall och plockar en i taget med en sån där handikapppinnne...😆

 

20240907_160620.JPG.b21eab9b42b3e491fd8072bf8dc56522.JPG

  • Ge karma 8
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-09-05 at 09:49, skrev Kenneth4618:

Fått svar från röntgen

VÄNSTER HÖFTLED
Kraftig kranialkoxartros med kranial benattrition och subkondrala cystbildningar på caput femoris och acetabulumsidan.

Cirkumferenta pålagringar. Totalprotes höger.

 

Fan också!!!!  Nu blir man nog av med körkortet 🤣🤣🤣

 

Översättning enligt Microsoft Bing

Det låter som att du har en ganska allvarlig situation med din vänstra höftled. Kranial koxartros innebär en avancerad artros i höftleden, vilket kan orsaka smärta och begränsad rörlighet. Benattrition och subkondrala cystbildningar tyder på att det finns betydande skador på ledytorna. Cirkumferenta pålagringar är benpålagringar runt leden, vilket kan ytterligare begränsa rörligheten.

Att du har en totalprotes i höger höftled innebär att du redan har genomgått en höftledsoperation på den sidan.

 

Nu väntar vi bara på Doktor Boa´s utlåtande 😉

Att du och måmga av oss äldre har problem med höftleder är väl inget konstigt, lätt att

operera och fixa. Sen att du förut genom gått en sån höftledsoperation  borfe du komma 

ihäg. vad jag vet kan man fixa det en gång till, så ta det lungt- Jag har nåt som heter

Becktrews inflamationer sen jag var 19 år i alla leder det flyttar sej mellan lederna i

kroppen. Just nu i knäna plus artros som gamgubba har, det dumma är att nu på morgonen

skulle jag nästan kunna springa men nu nästan inte ta mej till toa inte roligt,just det att jag

får känna mej rätt bra några timmar sen åt h-vete inte kul

  • Ge karma 2
  • Ojojoj 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Att du och måmga av oss äldre har problem med höftleder är väl inget konstigt, lätt att

operera och fixa. Sen att du förut genom gått en sån höftledsoperation  borfe du komma 

ihäg. vad jag vet kan man fixa det en gång till, så ta det lungt- Jag har nåt som heter

Becktrews inflamationer sen jag var 19 år i alla leder det flyttar sej mellan lederna i

kroppen. Just nu i knäna plus artros som gamgubba har, det dumma är att nu på morgonen

skulle jag nästan kunna springa men nu nästan inte ta mej till toa inte roligt,just det att jag

får känna mej rätt bra några timmar sen åt h-vete inte kul

Nu gnäller jag lite extra det gör då dj-la ont när man ligger i sängen knäna skriker att 

hitta en lämlig ställning är inte altid lätt, tur jag har en underbar fru

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev rolba:

Tar en burgare på Gefle MC 

 

20240909_174835.jpg

20240909_173835.jpg

Ser inte ut som den är medium rare. Fast bränner man snabbt på den utvändigt med hög temp kan den även då bli medium rare. Själv föredrar jag mina utan rött invändigt. Men det är mycket som spelar roll, trevligt sällskap är ovärdeligt.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu pratat med en syster dotter till min fru som vi hjälp lite med hennes skolgång

Nu är hon cert för lärare i Thai, fy fan va kul. lilla flickan, vad jag blir glad

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...