goli006 Inlagd Maj 13, 2021 Dela Inlagd Maj 13, 2021 1 timme sedan, skrev Tapani: Börjat med en klassisk båt här i Thailand hittade lite skisser på nätet så jag startar upp ett nytt projekt. Något liknande den här men med soltak turistanpassad har jag tänkt mig. Börjar att leta efter material till kölen, klippt ut modeller på formen av spanten här blir det mycket handsågande men jag behöver inte så många räcker säkert med 15 st för båten blir bara ca 35 cm lång. Beundrar ditt tålamod Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd Maj 13, 2021 Dela Inlagd Maj 13, 2021 42 minuter sedan, skrev ellim63: Bokat och klart! 👍 Äh du lagar bättre mat själv du kommer inte ens bli förbannad 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Maj 13, 2021 Dela Inlagd Maj 13, 2021 18 minuter sedan, skrev goli006: Beundrar ditt tålamod Jag gillar att göra saker när man har enkla verktyg och man får söka egna lösningar på att göra det men det är inte alltid man blir riktigt nöjd med det man gör man kan inte lyckas jämt 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 13, 2021 Dela Inlagd Maj 13, 2021 Inte jag men frugan har gödslat persiljan, gräslöken och den kinesiska gräslöken! 👍💕 🇸🇪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 13, 2021 Dela Inlagd Maj 13, 2021 Kollar på Snoka! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 13, 2021 Dela Inlagd Maj 13, 2021 Tony kallade in sin crew Pitstop Gävle för påfyllning med två matlådor och ett par drickor enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 13, 2021 Dela Inlagd Maj 13, 2021 Pust, var ett jobbigt uppdrag näringsdepåerna behöver fyllas på enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Maj 13, 2021 Dela Inlagd Maj 13, 2021 Campar vid en golfbana, fanns inga platser kvar i stan Strängnäs o klubborna är hemma. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd Maj 13, 2021 Dela Inlagd Maj 13, 2021 22 minuter sedan, skrev FF: Campar vid en golfbana, fanns inga platser kvar i stan Strängnäs o klubborna är hemma. FF Låneklubbor ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 13, 2021 Dela Inlagd Maj 13, 2021 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Maj 14, 2021 Dela Inlagd Maj 14, 2021 14 timmar sedan, skrev Tapani: Börjat med en klassisk båt här i Thailand hittade lite skisser på nätet så jag startar upp ett nytt projekt. Något liknande den här men med soltak turistanpassad har jag tänkt mig. Börjar att leta efter material till kölen, klippt ut modeller på formen av spanten här blir det mycket handsågande men jag behöver inte så många räcker säkert med 15 st för båten blir bara ca 35 cm lång. Jag ser en styråra längst bak men ingen motor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Maj 14, 2021 Dela Inlagd Maj 14, 2021 44 minuter sedan, skrev lasseiudon: Jag ser en styråra längst bak men ingen motor? Det här är bara en skiss på hur skrovet kan se ut jag hänger nog dit en motor när jag kommit så långt i bygget 👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Maj 14, 2021 Dela Inlagd Maj 14, 2021 Sågade upp lite virke idag, började med att göra spanten till båten det blir 14-16 stycken, den övre biten i spanten kommer jag att kapa bort den är där bara för att stärka upp spanten när bordläggningen blir lagd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Maj 14, 2021 Dela Inlagd Maj 14, 2021 drar en Grolsch på Kungsholmen och kikar på snefyllan igår ute vid Kragstalund. Blåste 1.85 i en Dräger, badade, hinkade 21 årig wirre och runt 2300 gick filmen av Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd Maj 14, 2021 Dela Inlagd Maj 14, 2021 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 14, 2021 Dela Inlagd Maj 14, 2021 25 minuter sedan, skrev goli006: Skepp o hoj lätta ankar Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Maj 14, 2021 Dela Inlagd Maj 14, 2021 1 timme sedan, skrev goli006: Va fan, bryner du lök? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd Maj 14, 2021 Dela Inlagd Maj 14, 2021 14 minuter sedan, skrev Alarik: Va fan, bryner du lök? Karamelliserad lök med porter och muskovadosocker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kentan Inlagd Maj 14, 2021 Dela Inlagd Maj 14, 2021 Gjorde ett skutt söderut ner till sandlådan igen. Man börjar tvivla blir något karantärsfritt Thailands detta år men +31 när landa 23:00 så nån vecka ska man väl härda ut. I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being. Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Maj 15, 2021 Dela Inlagd Maj 15, 2021 Nu är spanten fast limmade, jag börjar forma fören innan jag kan lägga bordläggningen, den är lite smal så jag limmar på lite mer material på den innan jag gör den slutliga formen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Maj 15, 2021 Dela Inlagd Maj 15, 2021 Bokade visst flyg igår på fyllan. Skall ju iaf dit och 18000 för business är billigt. Brukar få lägga runt 20-22000 annars. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 15, 2021 Dela Inlagd Maj 15, 2021 Det fanns en tid då jag hängde med bratsen vid svampen och köade till spyan där Fabbe stod i dörren. Men tiden går och nu står man här... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 15, 2021 Dela Inlagd Maj 15, 2021 On 2021-05-14 at 15:16, skrev 65Selander: drar en Grolsch på Kungsholmen och kikar på snefyllan igår ute vid Kragstalund. Blåste 1.85 i en Dräger, badade, hinkade 21 årig wirre och runt 2300 gick filmen av Jösses, din kompis är ju skrämmande lik Jan Gradvall.......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 15, 2021 Dela Inlagd Maj 15, 2021 On 2021-05-13 at 15:02, skrev Tapani: Börjat med en klassisk båt här i Thailand hittade lite skisser på nätet så jag startar upp ett nytt projekt. Något liknande den här men med soltak turistanpassad har jag tänkt mig. Börjar att leta efter material till kölen, klippt ut modeller på formen av spanten här blir det mycket handsågande men jag behöver inte så många räcker säkert med 15 st för båten blir bara ca 35 cm lång. Blir det någon jumbojet då? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 15, 2021 Dela Inlagd Maj 15, 2021 On 2021-05-13 at 15:24, skrev Rillex: Bäst och bevaka när de plockar sin ramslök. On 2021-05-13 at 15:24, skrev Rillex: Jag måste fixa mig ett "Thai-entourage"....... Några man kan ringa in för picnic, för då kommer det fixas mat i flera dagar bara för ett litet skogsbesök...... 💙 💙 Vackert......💙 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu