audirs2 Inlagd Mars 17, 2021 Dela Inlagd Mars 17, 2021 2 timmar sedan, skrev Enis: Största skräcken besannades besök på sjukhuset, som god upplyst covid medborgare så håller man minst två meters avstånd. Inväntade min tur i luftslussen för att komma in på sjukhuset. men naturligtvis så drabbades man av två munskyddstalibaner som trängde sig luftslussen i stället för att vänta en mikrosekund på sin tur. Obligatoriskt med munskydd på avdelningen trots att jag var helt själv måtte jag inte drabbas av den allvarliga sjukdomen munskyddsaphjärna för säkerhetsskull så stirrade jag på denna skylt och hade antidotet redo ifall jag drabbades av minsta symtom till att vilja trängas på minimal yta utan att hålla avstånd dags för att stycka kött och såga ben. Enis Doktor Enis! Det viktigaste är väl att inte hosta när det finns andra nära dig! (oss andra) Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 17, 2021 Dela Inlagd Mars 17, 2021 Läser att Sabine Schmitz tyvärr inte finns med oss längre efter en tids kamp mot Cancer ! Drottningen av Nürburgring ! https://www.mirror.co.uk/sport/formula-1/breaking-sabine-schmitz-dead-nurburgring-23743044 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Mars 17, 2021 Dela Inlagd Mars 17, 2021 Efter många års tjat så följde jag med min plastdotter till våran Ampoer för att byta till mitt efternamn. Lite stolthet kände ju man! Allt funkade kanon! Bara leenden och mycket bra service! Här hennes nya ID. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Mars 17, 2021 Dela Inlagd Mars 17, 2021 2 minuter sedan, skrev thomas001: Efter många års tjat så följde jag med min plastdotter till våran Ampoer för att byta till mitt efternamn. Lite stolthet kände ju man! Allt funkade kanon! Bara leenden och mycket bra service! Här hennes nya ID. Vad behövde ni för att byta efternamn? Min fru har försökt på alla sätt att byta till mitt efternamn, men surkärringarna på amphur vägrar. Vi tänkte ta det nästa gång jag är på plats, men det kan ju vara bra att veta om man ska tänka på nåt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Mars 17, 2021 Dela Inlagd Mars 17, 2021 Fortsätter med altarborden det stora är färdigt väntar bara på bra virke till bordsskivan, jag gjorde en fixtur för att lättare limma ihop alla delar och att de hamnar på rätt ställe, bara limmat tre stycken sju återstår men allt är inte bearbetat ännu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 17, 2021 Dela Inlagd Mars 17, 2021 8 timmar sedan, skrev thomas001: Efter många års tjat så följde jag med min plastdotter till våran Ampoer för att byta till mitt efternamn. Lite stolthet kände ju man! Allt funkade kanon! Bara leenden och mycket bra service! Här hennes nya ID. Synd att du inte hette Larsson, då hade hon kanske fått fördelar av misstag Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Mars 18, 2021 Dela Inlagd Mars 18, 2021 19 hours ago, frogfish said: Vad behövde ni för att byta efternamn? Min fru har försökt på alla sätt att byta till mitt efternamn, men surkärringarna på amphur vägrar. Vi tänkte ta det nästa gång jag är på plats, men det kan ju vara bra att veta om man ska tänka på nåt. Familjens husbok,vårt vigselbevis,frugans id-kort eftersom hon tog mitt efternamn efter att vi hade gift oss i Thailand,dotterns tidigare id-kort. Inget mer!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Mars 18, 2021 Dela Inlagd Mars 18, 2021 Fick besök av Kerry-express idag! Var en kyl-låda från Olerys Banphe. Innehöll påskaskinka,ost,rödbets-sallad,lingonsylt,råg-bröd,Skånsk senap(som Göran gör själv) Forfarande var det iskallt i lådan,trots att den har varit på väg i tre dagar! innehöll även 6st halvlitersplastflaskor med vatten som har varit frysta vid paketeringen i Banphe!! Stor eloge till Göran för hans service!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 18, 2021 Dela Inlagd Mars 18, 2021 Håller tummarna.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 18, 2021 Dela Inlagd Mars 18, 2021 7 minuter sedan, skrev ellim63: Håller tummarna.. Besiktning av möbler? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 18, 2021 Dela Inlagd Mars 18, 2021 (ändrad) 44 minuter sedan, skrev rolba: Besiktning av möbler? Det är ju loungen, där får man sitta med en latte och vänta när man har en sportvolvo... 😄 Ändrades Mars 18, 2021 av ellim63 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Mars 18, 2021 Dela Inlagd Mars 18, 2021 (ändrad) Fel Ändrades Mars 18, 2021 av MickeN Fel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 18, 2021 Dela Inlagd Mars 18, 2021 Fixar igång husbilen för en Afrikaresa, det blir inte så långt bort, en resa till Oxelösund där det serveras mat till dörren. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Mars 18, 2021 Dela Inlagd Mars 18, 2021 Fick hem brädorna till borden idag, de var ca 19 mm tjocka så jag tog dom till snickaren och dom hyvlade ner dom till 14 mm tycker det passar de små borden bättre, jag behövde limma skivan till det stora bordet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Mars 19, 2021 Dela Inlagd Mars 19, 2021 Stora bordet är färdigt och nyss inoljat, även de här två små är färdiga, nu har jag bara 7 små kvar att göra men jag gör en paus med borden och börjar med ett nytt projekt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Mars 19, 2021 Dela Inlagd Mars 19, 2021 Idag har vi sorterat allt ädelträ vi köpte i helgen. Här en trave fin gammal mahogny. Det går att få ut ca 20m 100x40mm och det kostar drygt 600kr/m i dyra butiken. Det är även lite klenare virke på toppen av högen. Här ett knippe olika lister i Mahogny och Teak. Och här div plank-lister-bågar som är 150-200cm långa. Vi fick även med div mahognyplywood i olika storlekar av god kvalitet. Värdet på allt detta är ca 14tusen i dyra butiken. Vi betalade 1700kr för det så jag är nöjd. Nu har vi så det räcker länge och kan även sälja lite. Mr N-N. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 19, 2021 Dela Inlagd Mars 19, 2021 Övervakar thailändska saneringspatrullen på jobbet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Mars 19, 2021 Dela Inlagd Mars 19, 2021 Framme i Oxelösund igen, ätit lite lätt. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Mars 20, 2021 Dela Inlagd Mars 20, 2021 Ringde in stadens kringresande fot o handvårdare idag på den Thailändska landsbygden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khonkaen Inlagd Mars 20, 2021 Dela Inlagd Mars 20, 2021 Varit och handlat lite dricka på röda näsan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 20, 2021 Dela Inlagd Mars 20, 2021 Förbereder.. 😋 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 20, 2021 Dela Inlagd Mars 20, 2021 Färskpotatisen är på G.. Och skjuts in i ugnen med en blåbärspaj.. Underbart! 💕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 20, 2021 Dela Inlagd Mars 20, 2021 man blir törstig av att krydda fläskstek enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 20, 2021 Dela Inlagd Mars 20, 2021 1 timme sedan, skrev Enis: man blir törstig av att krydda fläskstek enis Tre skotthål, du får sikta lite bättre.😉 Min mat håller sig utom hagelhåll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 20, 2021 Dela Inlagd Mars 20, 2021 På G.. 😋 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu