Bibben Inlagd Februari 15, 2021 Dela Inlagd Februari 15, 2021 23 timmar sedan, skrev frogfish: Med risk för att låta som forumets 50-plusare...... Men jag ska gnälla lite om utdöende konst. Funderar över om hur fattiga dagens (och kommande) ungdom är när det gäller musik och artister? Och värre lär det väl bli, för än finns ju några riktiga kvar. Jag vet att smaken är som framstjärten, men de har alla nåt gemensamt, riktig musik och album. Många är borta, och de som inte är det kommer snart vara det. Men till saken... Har svårt att tänka mig en (musikalisk) värld utan David Bowie, Freddie Mercury, Prince, Michael Jackson, Madonna, The Boss, Rolling Stones, Ted Gärdestad, Yngwie mm mm mm. Det jag menar är RIKTIGA artister. Det kryllar av dem från 70- och 80-talet. Och då har jag inte ens gått in på riktig hårdrock. Vad finns idag? Justin Bieber och Ariana Grande (hon är ju snygg, men.....)? Och sen dagens cherry picking. Bara streama de populäraste låtarna, nätet flödar över av "one hit wonders". Ingen har tid att lära sig gilla låtar längre. Vem hittar längre spår 3, 5 och 8 (och alla andra) på ett album? Vi hade inget val, hade man köpt plattan skulle man f*n lyssna på HELA. Och guldkornen som kröp fram efter 4e lyssningen, de finns det ingen som hittar längre. Och B-sidan på en singel, nämner man det för en ungdom får man väl smäll på käften... Har tvingat på syrrans kids mina skivor från förr. I början tyckte de jag var j*kligt gubbigt jobbig, men nu är det i princip bara 70- och 80-tal som gäller för dem. De är ju oupplysta i det hårda lyssnandets konst streamar ju fortfarande, men det är iaf riktig musik. Jaja, jag kan bara tänka mig ni 60-plussare som saknar Snoddas och Count Basie, och hur ni kände det..... Du är ju äldre än de som dog innan du föddes. Väx upp och njut av dagens musik. https://www.youtube.com/results?search_query=scooter+maria manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 16, 2021 Dela Inlagd Februari 16, 2021 Paus på kvällskiftet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Februari 17, 2021 Dela Inlagd Februari 17, 2021 (ändrad) Idag gör jag marmelad med frukten chompoo som växer i Thailand de två burkarna till vänster. När den var klar så gjorde jag en ny laddning av min söt starka chilisås nu har vi så vi klarar oss ett tag. Ändrades Februari 17, 2021 av Tapani Texten hamnade fel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Februari 17, 2021 Dela Inlagd Februari 17, 2021 En fika med Champion Leage Hamburger skinka och en IKEA godis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Februari 17, 2021 Dela Inlagd Februari 17, 2021 Lyssnar på hjältar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 17, 2021 Dela Inlagd Februari 17, 2021 Nu jävlar är det slutåkt på ledstången. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Februari 17, 2021 Dela Inlagd Februari 17, 2021 1 timme sedan, skrev rolba: Nu jävlar är det slutåkt på ledstången. En platta öl så så ska jag minsann ordna en snygg reling. Hör av dig 👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Februari 18, 2021 Dela Inlagd Februari 18, 2021 4 timmar sedan, skrev clion: En fika med Champion Leage Hamburger skinka och en IKEA godis Älskar dig förmodligen mest, din jävla gubbe ❤️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 18, 2021 Dela Inlagd Februari 18, 2021 Förberedelse av kvällskäk enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 18, 2021 Dela Inlagd Februari 18, 2021 Hoppsan nu tog batteriet slut i skruvdragaren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Februari 18, 2021 Dela Inlagd Februari 18, 2021 1 timme sedan, skrev rolba: Hoppsan nu tog batteriet slut i skruvdragaren. Vänta 1 timme till, för jag är fortfarande ledsen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Februari 18, 2021 Dela Inlagd Februari 18, 2021 Lyssnar på musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Februari 19, 2021 Dela Inlagd Februari 19, 2021 Börjat med ett hjärta i älghorn, folie och epoxi resin som jag färgat med karamellfärg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 19, 2021 Dela Inlagd Februari 19, 2021 Campar i Jogersö, efter veckans bravader, det har varit en strulig vecka efter Eas badrums renovering. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Februari 19, 2021 Dela Inlagd Februari 19, 2021 3 timmar sedan, skrev FF: Campar i Jogersö, efter veckans bravader, det har varit en strulig vecka efter Eas badrums renovering. FF Trots att jag är uppväxt i Södermanland så har jag aldrig hört talas om Jogersjö, ändå har jag spelat fotboll i metropoler som Vrena, Bettna och Stigtomta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 19, 2021 Dela Inlagd Februari 19, 2021 19 minuter sedan, skrev GreenValley: Trots att jag är uppväxt i Södermanland så har jag aldrig hört talas om Jogersjö, ändå har jag spelat fotboll i metropoler som Vrena, Bettna och Stigtomta. Jag bor i Vrena, Jogersö ligger i Oxelösund, bara 4 mil från Vrena. www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 19, 2021 Dela Inlagd Februari 19, 2021 Njuter av en ostbricka och lite bubbel efter veckans slit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 19, 2021 Dela Inlagd Februari 19, 2021 On 2021-02-17 at 23:50, skrev Nakhon: En platta öl så så ska jag minsann ordna en snygg reling. Hör av dig 👍 Sorry, jag slängde dit lite gammalt överblivet så nu är det åkbart igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Februari 19, 2021 Dela Inlagd Februari 19, 2021 Tämligen nyligen installerat ett vägguttag avsett för 6 syntar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Februari 19, 2021 Dela Inlagd Februari 19, 2021 Vem vet kanske skaffar jag fler 🤗 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Februari 20, 2021 Dela Inlagd Februari 20, 2021 56 minuter sedan, skrev Nakhon: Vem vet kanske skaffar jag fler 🤗 Snyggt, men varför så många uttag? Inte ens en filmstudio har så många uttag. Jag antar antar att du får ut max 10A, men vad ska drivas? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Februari 20, 2021 Dela Inlagd Februari 20, 2021 Gårdagens fångst. Kungsmakrill, 12 st, största 3 kilo. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Februari 20, 2021 Dela Inlagd Februari 20, 2021 2 timmar sedan, skrev Risifrutti: Snyggt, men varför så många uttag? Inte ens en filmstudio har så många uttag. Jag antar antar att du får ut max 10A, men vad ska drivas? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Februari 20, 2021 Dela Inlagd Februari 20, 2021 9 minuter sedan, skrev Nakhon: Självklart, men det mesta går trådlöst numera. Jag antar att du bygger för hemma kontor. Ligger 4 pers på en lina nu samt jour växel och det har funkat bra i 5 års tid. Bossen kan t.o.m styra via fjärr (om han orkar), men det har aldrig hänt och bryr han sig så skickar vi ut honom. Tekniskt fel helt enkelt😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Februari 20, 2021 Dela Inlagd Februari 20, 2021 Längtar in våren 2021 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu