Peolito Inlagd Januari 12, 2021 Dela Inlagd Januari 12, 2021 12 timmar sedan, skrev audirs2: Årets första container är klar! Och frugan har åkt till Borlänge på väskbögparty! Ser dyrt ut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 12, 2021 Dela Inlagd Januari 12, 2021 On 2021-01-09 at 19:20, skrev ellim63: Började kvällen med en rökig dubbelbock.. Och nu har jag och favoritdottern en liten ölprovning med Belgiska öl.. Spännande! Bra box. Man blir lite mjuk i lederna om man drar alla fyra på en gång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Januari 12, 2021 Dela Inlagd Januari 12, 2021 Idag blir det lite syslöjd nu ska jag klippa ut läderbiten till knivslidan, jag använder inte någon innerholk till vikslidan men jag har en trä profil så att lädrets ovandel blir helt plan den är bara där tills lädret har torkat, färdig sydd efter att den torkat så skär jag till lädret vid skaftet just nu är det för mycket där Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Januari 12, 2021 Dela Inlagd Januari 12, 2021 Avsluta syslöjden med att fästa upphängaren på knivslidan, nu ska knivslidan färgas sen är den färdig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 12, 2021 Dela Inlagd Januari 12, 2021 (ändrad) 18 timmar sedan, skrev Tapani: Avsluta syslöjden med att fästa upphängaren på knivslidan, nu ska knivslidan färgas sen är den färdig Jag tycker att knivslidan är fin som den är. Jättefin! Varför krångla till det? Märkligt att få pannslag och snurrigt för att man tycker att något är jättefint..... Ändrades Januari 13, 2021 av Alarik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 12, 2021 Dela Inlagd Januari 12, 2021 Skruvar isär en symaskin i mindre beståndsdelar än på atomnivå (känns det som iaf 😂)....... Lånade svägerskans maskin för ett litet projekt men lyckades förstöra "trådpinnen"..... Beställde en ny och nu skall den monteras...... "Hur svårt kan det vara", tänkte jag.....😂 Ser mig som en tekniskt händig människa men detta verkar kräva ingenjörskunskaper......😵😵😵😵 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Januari 12, 2021 Dela Inlagd Januari 12, 2021 On 2021-01-11 at 17:43, skrev audirs2: Årets första container är klar! Och frugan har åkt till Borlänge på väskbögparty! Har inte du gått i pension ? Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 12, 2021 Dela Inlagd Januari 12, 2021 20 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Skruvar isär en symaskin i mindre beståndsdelar än på atomnivå (känns det som iaf 😂)....... Lånade svägerskans maskin för ett litet projekt men lyckades förstöra "trådpinnen"..... Beställde en ny och nu skall den monteras...... "Hur svårt kan det vara", tänkte jag.....😂 Ser mig som en tekniskt händig människa men detta verkar kräva ingenjörskunskaper......😵😵😵😵 Tips från coachen, ta med det lilla projektet och en flaska vin till svägerskan nästa gång och be henne fixa det åt dig. Man ska inte krångla till saker och ting bara för att man kan. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 12, 2021 Dela Inlagd Januari 12, 2021 (ändrad) 24 minuter sedan, skrev Fritz: Tips från coachen, ta med det lilla projektet och en flaska vin till svägerskan nästa gång och be henne fixa det åt dig. Man ska inte krångla till saker och ting bara för att man kan. Tyvärr är jag av den sorten som tycker att "bra karl reder sig själv".....😉 Jag är väldigt duktig på att sy men som sagt, jag var inte bekant med symaskinen och då blev det ett litet debacle och jag vägrar lämna tillbaka symaskinen innan jag själv har löst det jag ställde till med .....😂 Som sagt "bra karl" etc. etc.......😉 Men nu succé...... Fick monterat den där jäkla trådpinnen, så nu återstår bara resten av ihopmonteringen men det får bli en annan dag......😉 Ändrades Januari 12, 2021 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Januari 13, 2021 Dela Inlagd Januari 13, 2021 Grund färgat lädret nu ska marmoreringen göras kniven är färdig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Januari 13, 2021 Dela Inlagd Januari 13, 2021 1 timme sedan, skrev Tapani: Grund färgat lädret nu ska marmoreringen göras kniven är färdig Snyggt!! Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Januari 13, 2021 Dela Inlagd Januari 13, 2021 On 2021-01-11 at 23:43, skrev audirs2: Årets första container är klar! Och frugan har åkt till Borlänge på väskbögparty! Nyfiken bara, kör du med högtryckspump, fatpump eller vanlig lackspruta? Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 13, 2021 Dela Inlagd Januari 13, 2021 2 timmar sedan, skrev Koh Changer: Nyfiken bara, kör du med högtryckspump, fatpump eller vanlig lackspruta? En luftdriven Iwata spruta som suger direkt från fatet! Riktigt bra är den! Hade Atlas förut men den var från 70 talet. Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chrille Columbus Inlagd Januari 13, 2021 Dela Inlagd Januari 13, 2021 Tittar ut och blev sugen på en glass Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Januari 13, 2021 Dela Inlagd Januari 13, 2021 Varfan e alla? Jaja, får väl korka upp mina Sofiero själv då... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 13, 2021 Dela Inlagd Januari 13, 2021 (ändrad) 8 minuter sedan, skrev Benriach: Varfan e alla? Jaja, får väl korka upp mina Sofiero själv då... Mpr,s vintermöte redan? Jag och Lucky Luke hade ett möte igår på mitt kontor, tack för bullen Lucky! Ändrades Januari 13, 2021 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Januari 14, 2021 Dela Inlagd Januari 14, 2021 Tittar på ett nytt projekt en facebook kompis vill ha en kopia på en sån här. Det är ett marint kraftverk som fungerar med hjälp av tidvattnet i havet . Nu har jag riggat upp biten i min polermaskin som får fungera som träsvarv för kroppen, synd att jag inte hade ett mjukare träslag det skulle varit lättare att svarva den då fortsätter när jag gjort ett bättre anhåll den här är inte bra https://youtu.be/ZOY8FsAWmPI Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 14, 2021 Dela Inlagd Januari 14, 2021 Dagens promenix avklarad. Tänkte att man kunde sukta alla som lapar sol i Pattis eller annorstädes. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Januari 14, 2021 Dela Inlagd Januari 14, 2021 Fullt upp med ärenden i dag men nu är det gofika, blev en sipp likör till för att bli varm i kroppastollen.. Underbart! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 Jag fick göra ett bättre anhåll den andra var lite för farlig att fortsätta med nu vart det lite enklare att svarva men det vibrerar ganska mycket, svarvningen är färdig ska bara lossa den och avsluta ändarna nu har jag något att gå vidare med nästa blir vingen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 Tänkte käka lite....... Kaaaaan bli ngt med bacon.........😂😂😂😂😂 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 Kör självisolering på coronapatetiskt vis; rom&cola, jordnötsringar och På spåret. Nog inget jag kommer skryta om för barnbarnen.....🙈 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 42 minuter sedan, skrev frogfish: Kör självisolering på coronapatetiskt vis; rom&cola, jordnötsringar och På spåret. Nog inget jag kommer skryta om för barnbarnen.....🙈 Jag har också köpt jordnötsringar och kommer njuta av det....... Var längesedan nu........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 3 hours ago, Kötthandlarn said: Tänkte käka lite....... Kaaaaan bli ngt med bacon.........😂😂😂😂😂 Respect Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 15, 2021 Dela Inlagd Januari 15, 2021 3 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Jag har också köpt jordnötsringar och kommer njuta av det....... Var längesedan nu........ Är det Jordnötsringensdag idag? Även jag satte i mig en skål jordnöttsringar till kvällsfilmen, Jexi. Lätt underhållning! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu