Chrille Columbus Inlagd Januari 5, 2021 Dela Inlagd Januari 5, 2021 Tar en frukostfika. Och ångrar att jag googlade chipstuttar Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 5, 2021 Dela Inlagd Januari 5, 2021 Försenad Jul-klapp till min fru: Yamaha 125 QBX Fick 20.000 Baht i byte för hennes Yamaha Fino. 6 år gammal och gått mer än 3.000 mil. (bra betalt tycker jag!) En gammal bild på Finon! Inte lika fräsch när vi bytte in den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 5, 2021 Dela Inlagd Januari 5, 2021 On 2021-01-01 at 15:38, skrev 65Selander: Åter igen ute och hinkar öl och elverk är guds gåva. Nu förstår jag jag varför brännvin finns, för att värma i kylan! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 5, 2021 Dela Inlagd Januari 5, 2021 On 2021-01-01 at 20:10, skrev Kötthandlarn: Fan, det ser ju t.o.m. gött ut men det skall man väl lyckas sabba...😉 Blev det "tom pung gång hem"?😂 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Januari 5, 2021 Dela Inlagd Januari 5, 2021 Nu kom jag igång igen efter helgerna bladet är färdigslipat och polerad för en test i syrabadet jag väntar på lite skyddsutrustning så jag gjorde ett snabbt dopp på ca 30 sekunder på sista bilden har den legat i ca 1 minut fint blir det ska bli roligt att se hur länge jag ska etsa den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 5, 2021 Dela Inlagd Januari 5, 2021 Röd dag imorgon så då måste det väl vara lillördag idag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 5, 2021 Dela Inlagd Januari 5, 2021 (ändrad) 11 timmar sedan, skrev Tapani: Nu kom jag igång igen efter helgerna bladet är färdigslipat och polerad för en test i syrabadet jag väntar på lite skyddsutrustning så jag gjorde ett snabbt dopp på ca 30 sekunder på sista bilden har den legat i ca 1 minut fint blir det ska bli roligt att se hur länge jag ska etsa den Damascus Steel ? Ändrades Januari 5, 2021 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Januari 5, 2021 Dela Inlagd Januari 5, 2021 (ändrad) z Ändrades Januari 5, 2021 av Nakhon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Januari 5, 2021 Dela Inlagd Januari 5, 2021 2 timmar sedan, skrev Tallviking: Damascus Steel ? Ja det är det ska etsa den färdigt idag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Januari 5, 2021 Dela Inlagd Januari 5, 2021 Ett gäng fjantar som inte vet nåt. Grattis Tellus ❤️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Januari 5, 2021 Dela Inlagd Januari 5, 2021 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Januari 6, 2021 Dela Inlagd Januari 6, 2021 Allt förberett för etsning av bladet och det bubblar på bra i syrabadet jag kör med 5 minuter först för att se vad som händer det ser bra ut men jag vill ha lite djupare etsning kör en gång till med 10 minuter nu har den legat i syrabadet i 15 minuter och jag är nöjd med resultatet bladet är slipat med våtslippapper 800 och 1200 så den känns len och fin i ytan den är även skärpt så nu ska den skaftas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Januari 6, 2021 Dela Inlagd Januari 6, 2021 Den här kombinationen blir det till skaftet längst fram giraffben + svart vulkanfiber + giraffben + svart vulkanfiber + tvärsågad masurbjörk + vit + svart + vit vulkanfiber + masurbjörk + älghorn infällt i skaftet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Januari 7, 2021 Dela Inlagd Januari 7, 2021 Frontbiten inpassad i tången, limmar fronbitarna och främre björkmasur biten på plats, sätter fast en skruv så den bakre masurbiten har ett bra stöd när den ska limmas, nu limmar jag de sista bitarna på skaftet sen ska skaftet grovformas innan jag fäller in bitarna av älghornet i den Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 7, 2021 Dela Inlagd Januari 7, 2021 Har fått in 60,000.- av staten i coronastöd! Täck täck!😂 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Januari 7, 2021 Dela Inlagd Januari 7, 2021 Beställt en ny skärm hem eftersom cheferna börjar propsa att jag också skall jobba hemma. Har en likadan på jobbet men lite väl tung att släpa omkring på En riktigt databord och stol skall de nog få betala för (ni skattebetalare) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 7, 2021 Dela Inlagd Januari 7, 2021 9 minuter sedan, skrev 65Selander: Beställt en ny skärm hem eftersom cheferna börjar propsa att jag också skall jobba hemma. Har en likadan på jobbet men lite väl tung att släpa omkring på En riktigt databord och stol skall de nog få betala för (ni skattebetalare) Jag beställde denna https://www.amazon.se/gp/product/B086BJ6PWZ?ref=ppx_pt2_dt_b_prod_image Beställde den vid lunch i förrgår och levereras i eftermiddag. Detta under helgdagar och leverans från södra frankrike med flyg Helt ok Dessutom avsevärt billigare än om man skulle beställt från en butik i Sverige Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Januari 7, 2021 Dela Inlagd Januari 7, 2021 3 minutes ago, Tallviking said: Jag beställde denna https://www.amazon.se/gp/product/B086BJ6PWZ?ref=ppx_pt2_dt_b_prod_image Beställde den vid lunch i förrgår och levereras i eftermiddag. Detta under helgdagar och leverans från södra frankrike med flyg Helt ok Dessutom avsevärt billigare än om man skulle beställt från en butik i Sverige Najs, att jag beställde min är att jag är van med den storleken på jobbet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 8, 2021 Dela Inlagd Januari 8, 2021 (ändrad) Kollar på skidskytte. En ryska med namn som skulle passa i vilken dansk gladporr-rulle som helst😁 Ändrades Januari 8, 2021 av frogfish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Januari 8, 2021 Dela Inlagd Januari 8, 2021 Grovslipat skaft nu ska älghornet fällas in i skaftet, börjat att ta bort materialet i skaftet så jag kan limma dit hornbiten, nu ska jag börja finjobbet med filar och smärgelduk för att göra skaftet färdigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Januari 8, 2021 Dela Inlagd Januari 8, 2021 Beställde ett nytt lysrör till mitt kök i måndags. Idag kom en elektriker och monterade detta. Det gamla var 60cm med 2 lysrör. Det nya är 120cm med LED lampor. Nu har jag mkt ljus i köket,vilket jag gillar. Min kamera har dämpat ljuset på bild 2. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Januari 8, 2021 Dela Inlagd Januari 8, 2021 2 timmar sedan, skrev frogfish: Kollar på skidskytte. En ryska med namn som skulle passa i vilken dansk gladporr-rulle som helst😁 Det fanns en tjeckisk längdskidåkare på 90-talet som hette Korunka Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Januari 8, 2021 Dela Inlagd Januari 8, 2021 2 timmar sedan, skrev Tapani: Grovslipat skaft nu ska älghornet fällas in i skaftet, börjat att ta bort materialet i skaftet så jag kan limma dit hornbiten, nu ska jag börja finjobbet med filar och smärgelduk för att göra skaftet färdigt Vad fyller det lilla hacket i knivbladet nära skaftet för funktion? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd Januari 8, 2021 Dela Inlagd Januari 8, 2021 Nu struntar jag i Tegnells råd. Jag bjöd in 72 st till fest alla kom. Vi kommer att umgås på väldigt nära håll är jag övertygad om. Tur att man har vänner även om det ibland är en kortvarig bekantskap. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 8, 2021 Dela Inlagd Januari 8, 2021 Var på bilprovningen idag. Skruvade loss mina 3 genomrostiga extralysen fram - då jag skall köpa nya nästa vecka. Besiktningsmannen sade barskt åt mig att jag omedelbart måste skruva loss fästplattan till extraljusen på bilen...... Jaja....det låter ju logiskt..... Hur som, bilen gick igenom och det kom ett paket med drygt 20 nya filmer med posten så det blir nog en bra kväll i alla fall! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu