Benriach Inlagd November 22, 2020 Dela Inlagd November 22, 2020 40 minuter sedan, skrev Mankan: Provar min nya arbetsplats. Fick en leverans idag som jag nu har byggt ihop. Efter 8 månader vid köksbordet tycke jag det var läge å köpa ett skrivbord. Vad bra att du sitter bekvämt när du ska övervaka Daniel Helldens nya cykelvägsatsningar... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 22, 2020 Dela Inlagd November 22, 2020 3 minuter sedan, skrev Benriach: Vad bra att du sitter bekvämt när du ska övervaka Daniel Helldens nya cykelvägsatsningar... Som tur är har inte Daniel Hellden så mycket att säga till om när det gäller Förbifart Stockholm. Än så länga blir det ingen cykelbana i tunneln. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 22, 2020 Dela Inlagd November 22, 2020 1 timme sedan, skrev Mankan: Provar min nya arbetsplats. Fick en leverans idag som jag nu har byggt ihop. Efter 8 månader vid köksbordet tycke jag det var läge å köpa ett skrivbord. Ja det kunde man aldrig tro när man blev hemma 1 feb med influensa och sedan lunginflammation att man snart 10 månader senare fortfarande sitter hemma. enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 22, 2020 Dela Inlagd November 22, 2020 Precis fått en bild på det nyaste kusinbarnet....💙 Nu har jag fem kusinbarn att älska....🙏 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd November 22, 2020 Dela Inlagd November 22, 2020 4 timmar sedan, skrev Tommy: Säsongens första Julskinka! 14,5 timmar med 65 grader i Sous vide, i original förpackningen, efter att den tinats 4 dygn i kylen. Griljerad och fantastisk god! Testa själva! Smaskens! Tillägg; skivorna var ca 4mm tjocka, precis rätt! Förlåt från en som inte såsvidar. Varför koka skinkan i 14,5 timmar? normalt så kokar man den till önskad temperatur för att den inte ska bli torr, är det nåt speciellt med en sån såsvid apparat? Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 22, 2020 Dela Inlagd November 22, 2020 1 minut sedan, skrev husse: Förlåt från en som inte såsvidar. Varför koka skinkan i 14,5 timmar? normalt så kokar man den till önskad temperatur för att den inte ska bli torr, är det nåt speciellt med en sån såsvid apparat? Japp! Receptet jag hittade via en snabb googling sa att 3Kg skinka vid 65 grader i 14 timmar var det bästa, vår var lite större så jag gav den 30 minuter till. Grejen är att hela skinkan (i det här fallet) blir tillagad till 65 grader, inte lite varmare vid ytan och lite kallare i mitten där termometern sitter. Har du aldrig hört talas om Slowcooking? "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd November 22, 2020 Dela Inlagd November 22, 2020 13 minuter sedan, skrev Tommy: Japp! Receptet jag hittade via en snabb googling sa att 3Kg skinka vid 65 grader i 14 timmar var det bästa, vår var lite större så jag gav den 30 minuter till. Grejen är att hela skinkan (i det här fallet) blir tillagad till 65 grader, inte lite varmare vid ytan och lite kallare i mitten där termometern sitter. Har du aldrig hört talas om Slowcooking? Vad är skillnaden på den du köpt och färdig kokt? Som jag själv grilljerar? Typ olika senaper och diverse kryddor. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 22, 2020 Dela Inlagd November 22, 2020 21 minuter sedan, skrev Stoneys: Vad är skillnaden på den du köpt och färdig kokt? Som jag själv grilljerar? Typ olika senaper och diverse kryddor. Svårt att svara på, jag vet ju inte vad du köpt eller hur den du köpt smakar. Jag vet inte heller vid vilken temperatur den du köpte har kokats i, men normalt är 70 grader. Men denna blev väldigt bra, saftig och mör, jag är nöjd och köper en eller två till i morgons, Nybergs, svensk skinka. Griljeringen är jag lite dålig på, tycker jag själv, ingen annan klagar, tar gärna tips! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd November 22, 2020 Dela Inlagd November 22, 2020 Var lite skeptisk till slowcooking . Men kompisen överbevisade mig i somras, Körde mycket i somras o snabb grillning ( grillyta) vid grillkvällarna blev en hit. Ska testa på julskinkan bra tips Tommy . Griljeringen kör jag på ägg sirap mors hemmavevade senap o pudrad ströbröd, Testa gärna o typ dubbel griljera på med griljeringen en gång till i ugnen ,,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 7 timmar sedan, skrev Tommy: Svårt att svara på, jag vet ju inte vad du köpt eller hur den du köpt smakar. Jag vet inte heller vid vilken temperatur den du köpte har kokats i, men normalt är 70 grader. Men denna blev väldigt bra, saftig och mör, jag är nöjd och köper en eller två till i morgons, Nybergs, svensk skinka. Griljeringen är jag lite dålig på, tycker jag själv, ingen annan klagar, tar gärna tips! MVH Ett tips är att ha i lite färsk riven ingefära i griljeringen. Det tycker jag är jäkligt gott. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
norris55 Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 9 timmar sedan, skrev Tommy: Svårt att svara på, jag vet ju inte vad du köpt eller hur den du köpt smakar. Jag vet inte heller vid vilken temperatur den du köpte har kokats i, men normalt är 70 grader. Men denna blev väldigt bra, saftig och mör, jag är nöjd och köper en eller två till i morgons, Nybergs, svensk skinka. Griljeringen är jag lite dålig på, tycker jag själv, ingen annan klagar, tar gärna tips! MVH Äggula, en söt och en grov senap, honung, lite torkad chili och maizena mjöl för att få den trögflytande, så den fastnar på skinkan 😋 Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 13 timmar sedan, skrev Stoneys: Vad är skillnaden på den du köpt och färdig kokt? Som jag själv grilljerar? Typ olika senaper och diverse kryddor. Det är väl ganska lite skillnad på själva skinkan men om du dessutom vill ha ett kryddigt och gott "dopp i gryten" då måste du köra den själv i ugnen först. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 (ändrad) 17 timmar sedan, skrev wavis: Var lite skeptisk till slowcooking . Men kompisen överbevisade mig i somras, Körde mycket i somras o snabb grillning ( grillyta) vid grillkvällarna blev en hit. Ska testa på julskinkan bra tips Tommy . Griljeringen kör jag på ägg sirap mors hemmavevade senap o pudrad ströbröd, Testa gärna o typ dubbel griljera på med griljeringen en gång till i ugnen ,,, 11 timmar sedan, skrev JohanR: Ett tips är att ha i lite färsk riven ingefära i griljeringen. Det tycker jag är jäkligt gott. 9 timmar sedan, skrev norris55: Äggula, en söt och en grov senap, honung, lite torkad chili och maizena mjöl för att få den trögflytande, så den fastnar på skinkan 😋 Testar ett par av era tips nästa gång, kan bli både ingefära och lite chili... Jag körde med att pudra den kokta skinkan med potatismjöl (hade inget Maizena hemma...), ett ägg, Dijonsenap och Johnnys sötstarka, lite honung i smeten och till sist ströbröd på toppen. Inget fel på smaken men på vidhäftningen. 5 timmar sedan, skrev lasseiudon: Det är väl ganska lite skillnad på själva skinkan men om du dessutom vill ha ett kryddigt och gott "dopp i gryten" då måste du köra den själv i ugnen först. Allt fett som smälte loss och alla köttsafterna låg ju kvar i vakuumpåsen, alltså påsen skinkan kom i, jag smakade på det och det var gott, men jag sparade det inte. Blev gelé när det svalnade, skulle kanske funka som "Dopp i grytan" om man spär med lite vatten? MVH Ändrades November 23, 2020 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 Väntar på frugan som jobbar övertid och lyssnar på guldmusik! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd November 23, 2020 Dela Inlagd November 23, 2020 5 timmar sedan, skrev Tommy: Testar ett par av era tips nästa gång, kan bli både ingefära och lite chili... Jag körde med att pudra den kokta skinkan med potatismjöl (hade inget Maizena hemma...), ett ägg, Dijonsenap och Johnnys sötstarka, lite honung i smeten och till sist ströbröd på toppen. Inget fel på smaken men på vidhäftningen. Allt fett som smälte loss och alla köttsafterna låg ju kvar i vakuumpåsen, alltså påsen skinkan kom i, jag smakade på det och det var gott, men jag sparade det inte. Blev gelé när det svalnade, skulle kanske funka som "Dopp i grytan" om man spär med lite vatten? MVH I år blir det att testa o köra skinkan i ölbryggverket 😆 ,,, Slow cooking 68 grader i femton timmar enligt kompisen som testade i fjor....😋 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 24, 2020 Dela Inlagd November 24, 2020 Kollar lite Longtail racing. Någon som sett live? Ser kul ut. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 24, 2020 Dela Inlagd November 24, 2020 1 timme sedan, skrev Fredman: Kollar lite Longtail racing. Någon som sett live? Ser kul ut. Om eller när det smäller i dom hastigheterna så e det kört! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 25, 2020 Dela Inlagd November 25, 2020 13 timmar sedan, skrev audirs2: Om eller när det smäller i dom hastigheterna så e det kört! För att inte det skall hända så har säkert munkarna varit där och ritat krummelurer i båten.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd November 25, 2020 Dela Inlagd November 25, 2020 Haft främmande så nu har jag kommit igång igen med kniven det dags att avsluta fulltångkniven gjorde innerhylsan till knivbladet nu är den oljad och klar för att kläs med läder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 25, 2020 Dela Inlagd November 25, 2020 Tittar på Uppdrag granskning på TV1. Det borde alla som anklagar SVT för att konsekvent vara vänstervridet också göra. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 25, 2020 Dela Inlagd November 25, 2020 7 minuter sedan, skrev Fritz: Tittar på Uppdrag granskning på TV1. Det borde alla som anklagar SVT för att konsekvent vara vänstervridet också göra. Du får säkert svaret att det bara är vänstervridna som tittar på SVT........ Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 25, 2020 Dela Inlagd November 25, 2020 (ändrad) Våffå blir man "vänster"? Menar, allt till höger om vänster e ju nassar! Ändrades November 25, 2020 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 25, 2020 Dela Inlagd November 25, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Fritz: Tittar på Uppdrag granskning på TV1. Det borde alla som anklagar SVT för att konsekvent vara vänstervridet också göra. Jag såg bara delar, men det var bra och det tycker jag att Uppdrag Granskning oftast varit, de har väl aldrig hängt ut nån oskyldig? Kommentaren "5 år i fängelse hade kanske kanske känts bättre än att vara med i UG" säger en hel del. Ändrades November 25, 2020 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 Förbereder kniven för att göra mallen till läderbiten, läderbiten klar för att klippas till Son inspekterar lådan som jag har sytillbehören i han hittade en liten läderbit som vart en bra leksak, nu ska lädret torka sen formar jag ovandelen av knivslidan och gör upphängaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 11 timmar sedan, skrev Fritz: Tittar på Uppdrag granskning på TV1. Det borde alla som anklagar SVT för att konsekvent vara vänstervridet också göra. ja man kan ju höra med mister uppdraggransking himself Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu