flebbe Inlagd November 1, 2020 Dela Inlagd November 1, 2020 3 timmar sedan, skrev hamnoi: Blandning, mamma amstaff o pappa american bully. Underbara hundar men krävs mycket jobb o en fast men vänlig hand. Envisa så det räcker o blir över😂 Ska börja valpkurs med henne på tisdag. Hade räknat med mycket jobb men är nog 50% till, fast det flyter på bra o frugan brukar ta nattrastningen o jag morgonen. Men man saknar ju några timmars sömn, fördelen är att dom generellt hatar regn så det blir snabba rastningar vid dåligt väder. Växer så det knakar med🙈 Haha, ja mycket med kisseriet i början. 😄 Hon är väldigt fin. Ska nog åka och titta på valpar i veckan som kommer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 1, 2020 Dela Inlagd November 1, 2020 Nu börjar det ordna till sig.. 😋 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 1, 2020 Dela Inlagd November 1, 2020 17 timmar sedan, skrev audirs2: Japp, det e nått med senaste uppgraderingen på W 10 (apple fniss fniss) som gör bilderna på snedden! På firman datorn så blir helt ok! När jag sparar dom på hemma datorn som jag gjort dom senaste 20 åren har det aldrig vart poplems men nu jävlar! Skall ställa tillbaks datorn några veckor och starta om så kanske!! Jag fick senaste uppdateringen av W10 för ngn vecka sedan och jag har inte det problemet........ Kan det vara så att det är skit bakom tangentbordet??.... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 1, 2020 Dela Inlagd November 1, 2020 (ändrad) 12 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Jag fick senaste uppdateringen av W10 för ngn vecka sedan och jag har inte det problemet........ Kan det vara så att det är skit bakom tangentbordet??.... Jag är ju svetsare! Är ju inte dataköttbulle som herrn är! Hemma så är det Windows ju som uppgraderar, inte jej! Du får komma över å fixa vet ja! Ändrades November 1, 2020 av audirs2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 1, 2020 Dela Inlagd November 1, 2020 1 minut sedan, skrev audirs2: Jag är ju svetsare! Är ju inte dataköttbule som herrn är! Hemma så är det Windows ju som uppgraderar, inte jej! Du får komma över å fixa vet ja! Du får skaffa en ny mobil........ Nokia är ju inte kompatibelt med ngt numera........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 1, 2020 Dela Inlagd November 1, 2020 1 minut sedan, skrev audirs2: Jag är ju svetsare! Är ju inte dataköttbulle som herrn är! Hemma så är det Windows ju som uppgraderar, inte jej! Du får komma över å fixa vet ja! Samtidigt kan det vara en bra grej - vid någon kommande uppdatering. Att man kan snurra bilder som man vill, det finns ju exempelvis på Tradera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 1, 2020 Dela Inlagd November 1, 2020 2 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Du får skaffa en ny mobil........ Nokia är ju inte kompatibelt med ngt numera........ Äh, jag har ju bara en Kia!! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 1, 2020 Dela Inlagd November 1, 2020 2 minuter sedan, skrev Naam kaeng: Samtidigt kan det vara en bra grej - vid någon kommande uppdatering. Att man kan snurra bilder som man vill, det finns ju exempelvis på Tradera. Det riktigt konstiga är att när jag lägger in bilder på Thaisnack och Instagram då blir det rätt! Nä, mpr är för akademiker och inte för svetsare, det har alltid sagt! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 1, 2020 Dela Inlagd November 1, 2020 On 2020-10-31 at 19:04, skrev Enis: Ja djävlar vad trångt det var här i Gävle på Skogskyrkogården och vid Valbo kyrka enis Var vi och tre-fyra till på kyrkogården i Valbo när vi var dit på kvällskvisten. Enda stället det kan bli trångt på där är väl parkeringarna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd November 1, 2020 Dela Inlagd November 1, 2020 20 timmar sedan, skrev flebbe: Är Nelly en Amstaff om man får fråga? Tittar lite själv efter någon liknande ras, men har inte bestämt mig. vad är du ute efter ? vad är det du ska ha hunden till? Kanske bara sällskap, då är amstaff trevliga men till lydnad och bruks ganska sävliga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd November 1, 2020 Dela Inlagd November 1, 2020 27 minuter sedan, skrev conservator: vad är du ute efter ? vad är det du ska ha hunden till? Kanske bara sällskap, då är amstaff trevliga men till lydnad och bruks ganska sävliga Bra fråga! Svarar för oss. Vårt mål är enkom sällskap och förhöja livskvalitén, men det ska vara en stabil hund som man ska kunna gå med utan koppel. Ingen jävla piss o bajsmaskin som drar o skäller på allt. Fick ett möte med en lite större pöjk idag, 2år o 55kg😂 IMG_2171.MOV Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd November 1, 2020 Dela Inlagd November 1, 2020 9 timmar sedan, skrev audirs2: Fan vad skumt, mailar bilderna till firma datorn, då e dom på snedden och jag sparar i windows fotogalleri och då blir dom rätt!! Ja vi svetsare kan då inte göra nått rätt! Bild på vilket fordon Generalerna åkte in med! Men jag tror hemvärnet får förklara lite: General Luke på drift känner vi igen, men vem är beväringen med röd keps Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 1, 2020 Dela Inlagd November 1, 2020 4 minuter sedan, skrev husse: Han heter Sven och är Thai räv han med, kommer från Järfälla trakten. Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd November 1, 2020 Dela Inlagd November 1, 2020 1 timme sedan, skrev hamnoi: Bra fråga! Svarar för oss. Vårt mål är enkom sällskap och förhöja livskvalitén, men det ska vara en stabil hund som man ska kunna gå med utan koppel. Ingen jävla piss o bajsmaskin som drar o skäller på allt. Fick ett möte med en lite större pöjk idag, 2år o 55kg😂 IMG_2171.MOV 62 MB · 5 downloads Hur stabil och bra humden blir utan koppel är ju en träningssak, man bör dock inte glömma bort att det är en amstaff man har iofs en tik som du har men kan vara ganska skarpa mot andra hundar, sällan mot människor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd November 2, 2020 Dela Inlagd November 2, 2020 11 timmar sedan, skrev conservator: Hur stabil och bra humden blir utan koppel är ju en träningssak, man bör dock inte glömma bort att det är en amstaff man har iofs en tik som du har men kan vara ganska skarpa mot andra hundar, sällan mot människor Så är det, och med utan koppel menar jag på t.ex en skogspromenad och inte knalla runt i stan. Vi försöker träna henne med mycket hundmöten o hoppas att det ska hjälpa till senare i livet. Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd November 2, 2020 Dela Inlagd November 2, 2020 27 minuter sedan, skrev hamnoi: Så är det, och med utan koppel menar jag på t.ex en skogspromenad och inte knalla runt i stan. Vi försöker träna henne med mycket hundmöten o hoppas att det ska hjälpa till senare i livet. Det gör det säkert, den mesta träningen är bra som det finns en bra grundtanke bakom. Skynda långsamt hon är fortfarande ung. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd November 2, 2020 Dela Inlagd November 2, 2020 34 minuter sedan, skrev hamnoi: Så är det, och med utan koppel menar jag på t.ex en skogspromenad och inte knalla runt i stan. Vi försöker träna henne med mycket hundmöten o hoppas att det ska hjälpa till senare i livet. Det låter som att du ska träna mycket inkallningar med rikligt med belöning när det lyckas. Då kan du vid ett senare tillfälle avbryta ett oönskat möte i skogen med en annan hund. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 2, 2020 Dela Inlagd November 2, 2020 Småölar hos svärfar..... 20m hemifrån Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 2, 2020 Dela Inlagd November 2, 2020 Kom på ett bra sätt att hindra tjuven, visst lite jobb att skruva loss hjulet men va fan! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd November 2, 2020 Dela Inlagd November 2, 2020 1 timme sedan, skrev audirs2: Kom på ett bra sätt att hindra tjuven, visst lite jobb att skruva loss hjulet men va fan! Fusk!!!!! Du slapp använda domkraften🤣😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd November 2, 2020 Dela Inlagd November 2, 2020 7 timmar sedan, skrev Soengsang: Småölar hos svärfar..... 20m hemifrån Småölar? Tror inte att det är huset utan du som är ordentligt på sniskan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oskarudon Inlagd November 2, 2020 Dela Inlagd November 2, 2020 "Som en måndag i november" var ett utryck jag hört förr men inte tänkt på innebörden före nu. Byvind 20m/s och ösregn i sidled.... Never forget: Robots will kill you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 3, 2020 Dela Inlagd November 3, 2020 12 timmar sedan, skrev Oskarudon: "Som en måndag i november" var ett utryck jag hört förr men inte tänkt på innebörden före nu. Byvind 20m/s och ösregn i sidled.... Känner du till Ratatek, en firma från Finland som är granne med mig här i Orminge? Dom sysslar med samma som du gör! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 3, 2020 Dela Inlagd November 3, 2020 41 minuter sedan, skrev audirs2: Känner du till Ratatek, en firma från Finland som är granne med mig här i Orminge? Dom sysslar med samma som du gör! Du, jag e också från Finland(har just funnit ut det) och känner inte Ratatek Med vänlig hälsning, 11% Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 3, 2020 Dela Inlagd November 3, 2020 6 minuter sedan, skrev Soengsang: Du, jag e också från Finland(har just funnit ut det) och känner inte Ratatek Med vänlig hälsning, 11% Heter du Oskarudon åxå? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu