Kenneth4618 Inlagd Oktober 8, 2020 Dela Inlagd Oktober 8, 2020 3 timmar sedan, skrev Soengsang: Lazada is da shit.. @Boa52 vad säger du? Hemlagad Lao Khao, Mums 🤪 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Oktober 8, 2020 Dela Inlagd Oktober 8, 2020 Länk till knivar jag gjort under de senaste åren https://photos.app.goo.gl/mdarQfUrH1UcvWF3A Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Oktober 8, 2020 Dela Inlagd Oktober 8, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Tapani: Jag är egentligen en knivslöjdare men marknaden på egentillverkade knivar är inte stor här i Thailand så jag gör lite annat ibland för att hålla igång handarbetet. Den blå choppern gjorde jag i Sverige de andra har jag fixat här bambu choppern och Hot rodden Ser fint ut. Jag är ju en riktig novis angående sånt här hantverk, så får man fråga hur prisbilden ligger på en sån här modell (ungefär)? Det är ju mkt jobb bakom. Bara av rent intresse, du behöver självklart inte svara om du inte vill. Även de vackra knivarna i ditt senaste inlägg vore kul att höra ungefär va de kostar. Och kul rapportering, intressant att se vad andra gör i coronatider👍 Ändrades Oktober 8, 2020 av frogfish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 8, 2020 Dela Inlagd Oktober 8, 2020 24 minuter sedan, skrev Tapani: Länk till knivar jag gjort under de senaste åren https://photos.app.goo.gl/mdarQfUrH1UcvWF3A Jäkligt fint, både fordonen o knivarna 👍👍👍👍 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 8, 2020 Dela Inlagd Oktober 8, 2020 1 timme sedan, skrev Tapani: Jag är egentligen en knivslöjdare men marknaden på egentillverkade knivar är inte stor här i Thailand så jag gör lite annat ibland för att hålla igång handarbetet. Den blå choppern gjorde jag i Sverige de andra har jag fixat här bambu choppern och Hot rodden Snygga saker du gör. Den här Mc,n gjorde min fru. Den högra köpte vi i Phuket Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Oktober 8, 2020 Dela Inlagd Oktober 8, 2020 1 timme sedan, skrev frogfish: Ser fint ut. Jag är ju en riktig novis angående sånt här hantverk, så får man fråga hur prisbilden ligger på en sån här modell (ungefär)? Det är ju mkt jobb bakom. Bara av rent intresse, du behöver självklart inte svara om du inte vill. Även de vackra knivarna i ditt senaste inlägg vore kul att höra ungefär va de kostar. Och kul rapportering, intressant att se vad andra gör i coronatider👍 Knivarna såldes i Sverige innan jag flyttade till Thailand de små smyckesknivarna fick jag 800 kr för och de större allt från 1500 kr till 4000 kr beroende på vilket blad och skaftmaterial jag använde men i genomsnitt så låg de på 2000 kr här i Thailand har jag inte sålt någon kniv men jag har skänkt till thai bekanta och även till auktioner där alla pengarna har gått till barnhem i Udon Thani jag har även gjort lite smycken som blivit gåvor både i Sverige och Thailand . Motorcyklarna och bilen gör jag bara för jag tycker det är roligt men den blå är en kopia på en jag gjorde 1989-90 men originalet var rosa sidovangshojen är en kopia på sista hojen jag hade innan jag flyttade till Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Oktober 8, 2020 Dela Inlagd Oktober 8, 2020 1 timme sedan, skrev Boa52: Snygga saker du gör. Den här Mc,n gjorde min fru. Den högra köpte vi i Phuket Ser att framskärmen har fått ståfräs är gjort av kluven En, sommaren har gjort sitt Ok, min fru men ganska bra för att aldrig gjort en sån förut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 8, 2020 Dela Inlagd Oktober 8, 2020 Å här sitter vi och pysslar.. 😋 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Oktober 8, 2020 Dela Inlagd Oktober 8, 2020 Ramlar runt i Stuttgart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 8, 2020 Dela Inlagd Oktober 8, 2020 18 timmar sedan, skrev Soengsang: Lazada is da shit.. @Boa52 vad säger du? Slut på lampolja? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Oktober 9, 2020 Dela Inlagd Oktober 9, 2020 Min M-72 i trä är färdig ett intressant och roligt projekt med mer jobb än jag trodde det skulle vara att göra den men jag är nöjd med resultatet de två sista bilderna är på hojen jag lämnade kvar i Sverige när jag flyttade hit den skulle jag gärna ha här i Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 9, 2020 Dela Inlagd Oktober 9, 2020 Lazada briljerar. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 9, 2020 Dela Inlagd Oktober 9, 2020 Absolutely FURUious enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Oktober 9, 2020 Dela Inlagd Oktober 9, 2020 Är ju van att @Enis utnyttjar mig för det mesta... men detta tar nog fan priset... Själv behöva bära in och montera sängen jag skall få sova i... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Oktober 9, 2020 Dela Inlagd Oktober 9, 2020 12 timmar kallrökning, Sen vaccas, blir bra detta om några dagar .... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Oktober 9, 2020 Dela Inlagd Oktober 9, 2020 13 minuter sedan, skrev wavis: 12 timmar kallrökning, Sen vaccas, blir bra detta om några dagar .... Ursäkta en dum fråga från en som inte vet svaret, vad blir skillnaden i smak mellan kallrökt och varmrökt lax? // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Oktober 9, 2020 Dela Inlagd Oktober 9, 2020 7 minuter sedan, skrev mrco: Ursäkta en dum fråga från en som inte vet svaret, vad blir skillnaden i smak mellan kallrökt och varmrökt lax? // mrco Som natt o dag, ivf från feskhandlaren😉 Varmrökt är en favorit! Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Oktober 9, 2020 Dela Inlagd Oktober 9, 2020 1 minut sedan, skrev mrco: Ursäkta en dum fråga från en som inte vet svaret, vad blir skillnaden i smak mellan kallrökt och varmrökt lax? // mrco Du saltar in typ samma, Varmrökt blir mer kokt lax brukar köra runt 65-70 grader, Kallrökningen blir lenare rökt och håller sin struktur där röker jag runt 18-20 grader, Fint att skiva i tunna skivor ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Oktober 9, 2020 Dela Inlagd Oktober 9, 2020 2 minuter sedan, skrev hamnoi: Som natt o dag, ivf från feskhandlaren😉 Varmrökt är en favorit! Båda lika gott ,,, som en piepatte o det som e så gott...😋 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Oktober 9, 2020 Dela Inlagd Oktober 9, 2020 1 minut sedan, skrev wavis: Båda lika gott ,,, som en piepatte o det som e så gott...😋 Inte i min gom, varmrökt slår allt. Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 9, 2020 Dela Inlagd Oktober 9, 2020 Det var ju i denna tråden inlägget skulle vara men jag glömde klicka på "Nytt innehåll" efter jag varit inne på Mini Samets tråd och då blev det väldigt fel....... Det lackar tydligen emot jul och då vill jag ju också sniffa lack.... Denna känns bra......... Eller om jag bara slipade ner några av mina 50-tals trösklar och lackade dem....... Blev nöjd med resultatet....... Nu är det bara sju trösklar kvar..... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 10, 2020 Dela Inlagd Oktober 10, 2020 17 timmar sedan, skrev samet: Är ju van att @Enis utnyttjar mig för det mesta... men detta tar nog fan priset... Själv behöva bära in och montera sängen jag skall få sova i... Det var egentligen tänkt att du skulle ta badrumsgolvet, men jag var barmhärtig som vanligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Oktober 10, 2020 Dela Inlagd Oktober 10, 2020 Vinterplatsen är nu färdig. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Oktober 10, 2020 Dela Inlagd Oktober 10, 2020 Letar efter @B747... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd Oktober 11, 2020 Dela Inlagd Oktober 11, 2020 Alla fyra hembyggen på samma bild den blå i stål och gummi andra choppern endast i bambu Hotroden trä med rostfritt i flaket Ural M-72 trä med rostfria ekrar + krympslang i förgasarrör Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu