audirs2 Inlagd Maj 9, 2020 Dela Inlagd Maj 9, 2020 26 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: På MPR förekommer Svenska Finska Dunkiska Thailändska Fredagsfylliska Obegripliga där kodnyckel behövs Engelska Albanska (tror jag det var) Och en del annat också. Vänta tills det bygg polska åxå! Kurva!🤣 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Maj 9, 2020 Dela Inlagd Maj 9, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Kötthandlarn: Funderar på om jag har råkat sprida min säd på olämpligt ställe ngnstans i Majorna eller Kungsladugårdsområdet för en si så där 8-9 år sedan.......... Promenerade ner till lokala ICA Nära (Effkå Livs) för att inhandla lite förnödenheter......... Å eftersom detta är en bildtråd, så ligger affären ungefär där pilen pekar (bakom träden) sett från min balkong (detta blir enda bilden 🤣)........ På väg dit ner, så sprang det ett par glada töser i 8-9 års åldern som var på väg mot samma håll...... Tyckte det var konstigt att de vände sig om hela tiden och tittade på mig, jag menar, så jäkla ful är man väl inte??.....😅 Väl inne i affären, så plockade jag det som jag ville ha men töserna sprang runt och kollade på mig då och då, vilket jag tyckte var lite konstigt....... De var före mig i kassan och sedan sprang de iväg i samma riktning som vi kom ifrån från början....... Tänkte inte mer på det utan promenerade hem igen........ Men vid en korsning längre fram, tittade töserna fram bakom ett hushörn och följande konversation utspelade sig.......... Töserna: -"Ursäkta oss, får vi fråga dig en sak"? Jag: -"Javisst"...... Töserna: -"Är du Tomas pappa"? Jag: -"Nä, jag har inga barn".... Töserna: -"Ok, vad konstigt, Tomas i våran klass ser precis ut som dig men det gör inte hans pappa som brukar komma på föräldramötena"......... Ridå, vad f*n är det frågan om??......🤔 Har jag en illegitim son i området som jag inte känner till??......🤔 Jag som alltid varit noga med att sprida min säd utanför kommungränsen.........🤣 🤣 Konstiga tankar just nu.......... Rolig story, men du tänk på att småtöser är duktiga på att babbla, och en vacker dag kanske en upprörd Tomas pappa står utanför dörren och vill ha en förklaring. Så öppna inte för okända... OBS. Detta var menat att vara en skojig citering av inlägget , så övriga forumsdeltagare inte blir upprörda på något vis. 1 timme sedan, skrev Oskarudon: katella joutsen ja kettu joka päivä.... Skickat från min SM-G950F via Tapatalk Mino ei ummerä, mino oli routsalainen Ändrades Maj 9, 2020 av Tekkor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 9, 2020 Dela Inlagd Maj 9, 2020 3 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Funderar på om jag har råkat sprida min säd på olämpligt ställe ngnstans i Majorna eller Kungsladugårdsområdet för en si så där 8-9 år sedan.......... Promenerade ner till lokala ICA Nära (Effkå Livs) för att inhandla lite förnödenheter......... Å eftersom detta är en bildtråd, så ligger affären ungefär där pilen pekar (bakom träden) sett från min balkong (detta blir enda bilden 🤣)........ På väg dit ner, så sprang det ett par glada töser i 8-9 års åldern som var på väg mot samma håll...... Tyckte det var konstigt att de vände sig om hela tiden och tittade på mig, jag menar, så jäkla ful är man väl inte??.....😅 Väl inne i affären, så plockade jag det som jag ville ha men töserna sprang runt och kollade på mig då och då, vilket jag tyckte var lite konstigt....... De var före mig i kassan och sedan sprang de iväg i samma riktning som vi kom ifrån från början....... Tänkte inte mer på det utan promenerade hem igen........ Men vid en korsning längre fram, tittade töserna fram bakom ett hushörn och följande konversation utspelade sig.......... Töserna: -"Ursäkta oss, får vi fråga dig en sak"? Jag: -"Javisst"...... Töserna: -"Är du Tomas pappa"? Jag: -"Nä, jag har inga barn".... Töserna: -"Ok, vad konstigt, Tomas i våran klass ser precis ut som dig men det gör inte hans pappa som brukar komma på föräldramötena"......... Ridå, vad f*n är det frågan om??......🤔 Har jag en illegitim son i området som jag inte känner till??......🤔 Jag som alltid varit noga med att sprida min säd utanför kommungränsen.........🤣 🤣 Konstiga tankar just nu.......... Fråga du om han hade skägg och alltid var glad? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Maj 9, 2020 Dela Inlagd Maj 9, 2020 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev berlitz: Kanske ett finskt forum vore nått för dig? No sininen, voy satana...Hm Onka se one mosta ja vir polski shakki, Tja blå, voy satana ... Hm Är det en mosta och vir Polski schack, Lika obergripligt med en översättning, fråga grannen några våningar upp han kanske vet. Förövrigt så pratade jag med en thaitjej i grannbyn som bor i Sundvall med en finsk kille. Ändrades Maj 9, 2020 av stefan5300 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd Maj 9, 2020 Dela Inlagd Maj 9, 2020 Sitter vid Hiltonklippan och ser morgonen gry. Klockan är just nu 06:00. Luke the Drifter Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Maj 9, 2020 Dela Inlagd Maj 9, 2020 2 minuter sedan, skrev Luke the Drifter: Sitter vid Hiltonklippan och ser morgonen gry. Klockan är just nu 06:00. Luke the Drifter Fantastiskt ❤️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 10, 2020 Dela Inlagd Maj 10, 2020 12 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: 12 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Jag som alltid varit noga med att sprida min säd utanför kommungränsen.........🤣 🤣 Konstiga tankar just nu.......... Är väl inget som hindrar en lättfotad dam att ta sig ut över kommungränsen för att få lite färsk stock en lördagskväll Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Maj 10, 2020 Dela Inlagd Maj 10, 2020 11 timmar sedan, skrev kenke: https://en.wikipedia.org/wiki/Hideki_Matsutake Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 10, 2020 Dela Inlagd Maj 10, 2020 (ändrad) 8 timmar sedan, skrev rolba: Är väl inget som hindrar en lättfotad dam att ta sig ut över kommungränsen för att få lite färsk stock en lördagskväll Ha ha ha ha.........🤣 Problemet är väl att den varken är så "färsk" eller så mycket "stock" längre utan mer en gammal sur kvist.........🤣 Fast för en 9-10 år sedan kanske den var en "färsk stock"..........🤔 Ändrades Maj 10, 2020 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 10, 2020 Dela Inlagd Maj 10, 2020 Konstaterar att det finns lite härliga nyheter ibland trots de tråkiga tiderna vi lever i nu.......... Fick faktiskt en tår i ögat när jag såg detta.........💕💓 Dagens pigga tant........ Hon var under världskriget en så kallad Wren, WRNS; populärt kallades de Wrens, var en kvinnlig frivilligorganisation tillhörande Storbritanniens flotta. Tanten som rimligtvis är 95 år +, får under värdiga former den medalj som hon tidigare inte brytt sig om att hämta ut! Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 10, 2020 Dela Inlagd Maj 10, 2020 19 timmar sedan, skrev Tekkor: Rolig story, men du tänk på att småtöser är duktiga på att babbla, och en vacker dag kanske en upprörd Tomas pappa står utanför dörren och vill ha en förklaring. Så öppna inte för okända... OBS. Detta var menat att vara en skojig citering av inlägget , så övriga forumsdeltagare inte blir upprörda på något vis. Mino ei ummerä, mino oli routsalainen Google kan inte översätta till finska åt dig hur gärna du än vill. Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 10, 2020 Dela Inlagd Maj 10, 2020 15 timmar sedan, skrev stefan5300: No sininen, voy satana...Hm Onka se one mosta ja vir polski shakki, Tja blå, voy satana ... Hm Är det en mosta och vir Polski schack, Lika obergripligt med en översättning, fråga grannen några våningar upp han kanske vet. Förövrigt så pratade jag med en thaitjej i grannbyn som bor i Sundvall med en finsk kille. Tror han blandade estniska med polska typ,,,,,och kanske lite vodka!🤣 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 10, 2020 Dela Inlagd Maj 10, 2020 17 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Konstaterar att det finns lite härliga nyheter ibland trots de tråkiga tiderna vi lever i nu.......... Fick faktiskt en tår i ögat när jag såg detta.........💕💓 Dagens pigga tant........ Hon var under världskriget en så kallad Wren, WRNS; populärt kallades de Wrens, var en kvinnlig frivilligorganisation tillhörande Storbritanniens flotta. Tanten som rimligtvis är 95 år +, får under värdiga former den medalj som hon tidigare inte brytt sig om att hämta ut! Gjorde honnör och fick en tår i ögat, so fucking great! 👨✈️ Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kalasbullen Inlagd Maj 10, 2020 Dela Inlagd Maj 10, 2020 20 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: På MPR förekommer Svenska Finska Dunkiska Thailändska Fredagsfylliska Obegripliga där kodnyckel behövs Engelska Albanska (tror jag det var) Och en del annat också. Tack och lov inga Danskar hoppas jag! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Maj 10, 2020 Dela Inlagd Maj 10, 2020 On 2020-05-09 at 09:50, skrev Soengsang: Kollar på ett redigt furubord från Tavelsjö. Undrar ifall @Boa52 känner han som gör dem där? Det där är inte ett redigit furubord ska en dag fota mitt fyru bord som står på altanen nu, det är ett furubord Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 10, 2020 Dela Inlagd Maj 10, 2020 31 minuter sedan, skrev Boa52: Det där är inte ett redigit furubord ska en dag fota mitt fyru bord som står på altanen nu, det är ett furubord Fan va go du é....... Du skall alltså fota ditt "fyru bord" som faktiskt är ett "furubord"..............🤣 Bara älskar dig.........😍 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 10, 2020 Dela Inlagd Maj 10, 2020 (ändrad) 44 minuter sedan, skrev Boa52: Det där är inte ett redigit furubord ska en dag fota mitt fyru bord som står på altanen nu, det är ett furubord https://www.specsavers.se/ Ändrades Maj 10, 2020 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 10, 2020 Dela Inlagd Maj 10, 2020 Vilken härligt tur man har en som vanligtvis tråkig söndag........ En av världens bästa filmer med en av världens bästa filmlåtar började precis på 5:an.......👏 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Maj 10, 2020 Dela Inlagd Maj 10, 2020 5 timmar sedan, skrev audirs2: Google kan inte översätta till finska åt dig hur gärna du än vill. Jag skriver som det låter, så om du läser det med svenskt ljudande ... Typ femtilapp skulle jag skriva viskumpi men det stavas ju inte så på finska. Jodå jag förstår en del finska, har ju varit över när man var yngre, då reste man med Vikingline och Siljaline och då var det jenka man fick lära sig, men kan inte skriva eller läsa finska. 5 timmar sedan, skrev audirs2: Tror han blandade estniska med polska typ,,,,,och kanske lite vodka!🤣 Nä polski kan jag inte alls och jag dricker inte starksprit. Så jag skrev orden bara som det låter, inte något försök att bemästra ditt språk eller din polska talang. Tänkte jag skulle berättat en kul händelse med tigsvetsning jag sett, då du kan detta område, men jag stavar väl fel i dina ögon så jag hoppar det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Maj 11, 2020 Dela Inlagd Maj 11, 2020 10 timmar sedan, skrev Tekkor: Jag skriver som det låter, så om du läser det med svenskt ljudande ... Typ femtilapp skulle jag skriva viskumpi men det stavas ju inte så på finska. Jodå jag förstår en del finska, har ju varit över när man var yngre, då reste man med Vikingline och Siljaline och då var det jenka man fick lära sig, men kan inte skriva eller läsa finska. Nä polski kan jag inte alls och jag dricker inte starksprit. Så jag skrev orden bara som det låter, inte något försök att bemästra ditt språk eller din polska talang. Tänkte jag skulle berättat en kul händelse med tigsvetsning jag sett, då du kan detta område, men jag stavar väl fel i dina ögon så jag hoppar det Kör på kompis!😋 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tekkor Inlagd Maj 11, 2020 Dela Inlagd Maj 11, 2020 5 timmar sedan, skrev audirs2: Kör på kompis!😋 voy voy... En mindre teknisk kille hade kör vält med sin mc, kicken åkte in i en motorkåpa, så han köpte en ny. När han skulle ha på denna så smällde han på en sån liten handslägga istället för att titta vad det va som tog emot på insidan så han spräckte den nya motorkåpan.... Denna lämna han in till en kille på AMU som skulle TIG svetsa.... Bara det att han inte rengjorde den ordentligt så kokande oljerester skapade en mängd porer... Så det blev alltid en tunt lager av oljefilm på motorkåpan som samla upp all möjligt damm... Lite kul... Alla andra stannar och tar ett bloss när man var ute och åkte, han får fram med trasan och torka 😀 Hur han körde vält... Efter att ha fått en sladd på våt asfalt som han konstigt nog lyckades häva... Så tvärbromsa han med framhjulet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 11, 2020 Dela Inlagd Maj 11, 2020 Bosse gräsklippare har varit här och klippt gräset.. Tack för att du är så snäll! 🙏👍 Jag och frugan rensade halva landet, nu är det bara resten kvar.. 😥😉 Det är vackert nu, äpple och körsbär blommar och i rabatterna händer det grejer! 💕 🇸🇪 🌹 Kan bli nåt läskande att sippa på i kvällssolen om en stund men måste göra ett ärende först.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 11, 2020 Dela Inlagd Maj 11, 2020 Konstaterar att som vanligt (å förövrigt alla de år jag bott i denna lägenhet), så har inte vintern, eller som vi kallar det i Götlaborg, den eviga hösten, inte har gjort några storverk i år igen för balkongfönstren.........🤣 Speciellt inte som jag bor högt uppe på ett berg med stormvindarna som slår obarmhärtigt mot fasaden...... Kanske dags att göra ngt åt det hela?....... Även om det känns tungt, för vid nästa oväder ser det likadant ut igen.......😤 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Maj 11, 2020 Dela Inlagd Maj 11, 2020 17 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Konstaterar att som vanligt (å förövrigt alla de år jag bott i denna lägenhet), så har inte vintern, eller som vi kallar det i Götlaborg, den eviga hösten, inte har gjort några storverk i år igen för balkongfönstren.........🤣 Speciellt inte som jag bor högt uppe på ett berg med stormvindarna som slår obarmhärtigt mot fasaden...... Kanske dags att göra ngt åt det hela?....... Även om det känns tungt, för vid nästa oväder ser det likadant ut igen.......😤 18 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Konstaterar att som vanligt (å förövrigt alla de år jag bott i denna lägenhet), så har inte vintern, eller som vi kallar det i Götlaborg, den eviga hösten, inte har gjort några storverk i år igen för balkongfönstren.........🤣 Speciellt inte som jag bor högt uppe på ett berg med stormvindarna som slår obarmhärtigt mot fasaden...... Kanske dags att göra ngt åt det hela?....... Även om det känns tungt, för vid nästa oväder ser det likadant ut igen.......😤 Bit ihop och ta en kraftfull vodka,det hjälper tro mig.... PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Maj 11, 2020 Dela Inlagd Maj 11, 2020 Ngt bättre men inte bra........ Kan bara konstatera att jag är värdelös på att putsa fönster......... Speciellt som jag upptäckte att jag inte hade några som helst vettiga verktyg eller rengöringsmedel hemma för dagens spontanaktion......🤣 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu