Khonis Inlagd Mars 11, 2020 Dela Inlagd Mars 11, 2020 Jasså det blev en sån kväll 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Mars 11, 2020 Dela Inlagd Mars 11, 2020 C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Mars 12, 2020 Dela Inlagd Mars 12, 2020 Sitter på en madrass i Ubon Posai och lyssnar på musik den här rullen har jag missat https://www.youtube.com/redirect?event=video_description&v=eXvGbWO_DIk&q=http%3A%2F%2Fvevo.ly%2FURzY8r&redir_token=gYp7O_uLn24oFahtrONMdPJixR18MTU4NDA2NTc3OUAxNTgzOTc5Mzc5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Mars 12, 2020 Dela Inlagd Mars 12, 2020 En kall funkar alltid[emoji4]Skickat från min SM-G975F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 12, 2020 Dela Inlagd Mars 12, 2020 Hade jag vetat att det inte går att betala med nåt annat än med en app hade jag skitit i att träna idag.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 Skulle badas efter frulle[emoji4]Skickat från min SM-G975F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 Igår satt jag på en madrass idag på Träsoffan med ett par dynor under sjärten och lyssnar på Bruce i första hand sen Fhogerty m.m. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 https://www.youtube.com/redirect?q=http%3A%2F%2Fsmarturl.it%2FBSpringSpot%3FIQid%3DBSpringTTR&event=video_description&v=_91hNV6vuBY&redir_token=va4SRFJN82z-oxvgjX94u0ZvQKd8MTU4NDE1NzU4MEAxNTg0MDcxMTgw Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 https://youtu.be/XqYp1jpzKCk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 Äta, dricka.....titta....Skickat från min SM-G975F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 16 hours ago, ellim63 said: Hade jag vetat att det inte går att betala med nåt annat än med en app hade jag skitit i att träna idag.. 😆 Här på kvartersgymmet behövs inga appar, det är gratis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 Har jobbat vidare med mina solcellsbelysningar som kan fungera väl som ett tillägg till ordinarie belysning. Många av er har säkert redan denna typ av belysning som kan vara speciellt intressant som ”Emergency light” i områden där elförsörjningen kanske inte alltid är så pålitlig men även som ordinarie gårdsbelysning och sol har vi ju så det räcker här i LOS men de borde fungera även vänd mot söder i fosterlandet. Jag började med att hänga upp några små billiga sollcellsbelysningar på insidan av muren runt huset. De är av den typ som har en liten inbyggd solcell och en rörelsesensor och tänds automatiskt när man närmar sig belysningen. Mitt syfte var att de skulle fungera som tjuvskrämmarbelysning men blev nog mer av nytta för jyckarna så de ser att skita om natten. Har nu satt upp rejäla gårdsbelysningar av strålkastartyp av olika storlek med separat solcellspanel och strålkastare som komplement till ordinarie gårdsbelysning och fungerar samtidigt som "Emergency light". Panelerna sitter monterade så att de har direkt solljus i ungefär 6 timmar per dag och därefter dagskugga vilket bevisligen räcker för att ladda upp batterierna i strålkastarna så att de orkar lysa hela natten. Är det lönsamt? Ja, det är lönsamt men framför allt så är det bekvämt att slippa dra separat elkablage. Ett 45 Watts paket kostar 499 Baht på Lazada och är helt komplett med strålkastare med inbyggda batterier, solcellspanel, remote control, samt 5 meter sladd mellan belysning och panel. Min senaste elräkning var på 4000 Baht för 920 kWh, vilket blir ungefär 4.35 Baht per kWh inklusive moms. Det betyder att jag betalar 0.00435 Baht för att ha en belysning på en Watt tänd i en timme. Att ha en 45 Watts belysning tänd i 10 timmar under 365 nätter skulle kosta ungefär 714 Baht. Alltså har den betalat sig på drygt 8 månader. Instruktionen är på kinesengelska så den kan man kasta direkt, man klarar sig väl utan både den och Greta, sunt förnuft räcker. Jyckarnas belysning 45 W paket Den gamla "Emergency belysningen" får gå i pension och geckon får finna sig en annan bostad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 Nu så händer det grejer,,, C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 sitter på dynan igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 3 timmar sedan, skrev Captain Morgan: Har jobbat vidare med mina solcellsbelysningar som kan fungera väl som ett tillägg till ordinarie belysning. Många av er har säkert redan denna typ av belysning som kan vara speciellt intressant som ”Emergency light” i områden där elförsörjningen kanske inte alltid är så pålitlig men även som ordinarie gårdsbelysning och sol har vi ju så det räcker här i LOS men de borde fungera även vänd mot söder i fosterlandet. Jag började med att hänga upp några små billiga sollcellsbelysningar på insidan av muren runt huset. De är av den typ som har en liten inbyggd solcell och en rörelsesensor och tänds automatiskt när man närmar sig belysningen. Mitt syfte var att de skulle fungera som tjuvskrämmarbelysning men blev nog mer av nytta för jyckarna så de ser att skita om natten. Har nu satt upp rejäla gårdsbelysningar av strålkastartyp av olika storlek med separat solcellspanel och strålkastare som komplement till ordinarie gårdsbelysning och fungerar samtidigt som "Emergency light". Panelerna sitter monterade så att de har direkt solljus i ungefär 6 timmar per dag och därefter dagskugga vilket bevisligen räcker för att ladda upp batterierna i strålkastarna så att de orkar lysa hela natten. Är det lönsamt? Ja, det är lönsamt men framför allt så är det bekvämt att slippa dra separat elkablage. Ett 45 Watts paket kostar 499 Baht på Lazada och är helt komplett med strålkastare med inbyggda batterier, solcellspanel, remote control, samt 5 meter sladd mellan belysning och panel. Min senaste elräkning var på 4000 Baht för 920 kWh, vilket blir ungefär 4.35 Baht per kWh inklusive moms. Det betyder att jag betalar 0.00435 Baht för att ha en belysning på en Watt tänd i en timme. Att ha en 45 Watts belysning tänd i 10 timmar under 365 nätter skulle kosta ungefär 714 Baht. Alltså har den betalat sig på drygt 8 månader. Instruktionen är på kinesengelska så den kan man kasta direkt, man klarar sig väl utan både den och Greta, sunt förnuft räcker. Jyckarnas belysning 45 W paket Den gamla "Emergency belysningen" får gå i pension och geckon får finna sig en annan bostad. Har provat mindre såna lampor tyvärr klarar inte batterierna sej i värmen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 Lyckades få till en bild nu i bilen som faktiskt skulle funka i vad gör du just nu - vad dricker ni just nu - vad har du ätit idag - vad har du gjort idag ....... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 42 minutes ago, Boa52 said: Har provat mindre såna lampor tyvärr klarar inte batterierna sej i värmen Då ska jag utvärdera under en tid och återkomma på MPR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 Balkongbuffe!Skickat från min SM-G975F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 Då hamnade man här igen då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rajraj Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 41 minuter sedan, skrev koppar55: Fick nyss ett mail från Finnair. Snyggt skött av Finnair. Fick ett likadant idag ... rajraj Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 2 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Lyckades få till en bild nu i bilen som faktiskt skulle funka i vad gör du just nu - vad dricker ni just nu - vad har du ätit idag - vad har du gjort idag ....... Då tar jag för givet att, du i sann Mpr-anda, postar den i alla 4 trådar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 Fick nyss ett mail från Finnair. Snyggt skött av Finnair. Men väskstrulet var väll inte så bra[emoji6] Hoppas det löste sig till slut.Skickat från min SM-G975F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 9 minuter sedan, skrev rajraj: Fick ett likadant idag ... rajraj Qatar samma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Mars 13, 2020 Dela Inlagd Mars 13, 2020 Tar en sväng i @andrejsdenruskige favvo... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu