rolba Inlagd Juli 5, 2019 Dela Inlagd Juli 5, 2019 1 timme sedan, skrev Thure: Hejsan ... för att slippa höga skrik då kallvatten används valde jag detta alternativ istället... ///Thure Detta var något jag kom på i sista sekunden. Jag har en plan B med varmare vatten från duschen. På så sätt kan jag kamma in lite plus igen när jag fixar ljummet vatten. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 5, 2019 Dela Inlagd Juli 5, 2019 11 minuter sedan, skrev rolba: Detta var något jag kom på i sista sekunden. Jag har en plan B med varmare vatten från duschen. På så sätt kan jag kamma in lite plus igen när jag fixar ljummet vatten. 😉 Köpte min på....................... Biltema 😀 https://www.biltema.se/bygg/vvs/blandare/koksblandare/krandusch-2000041017 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juli 5, 2019 Dela Inlagd Juli 5, 2019 Ååååhhhh, den fyllan.......😉 😂 Här umgås vi över alla generationer....... T.o.m. från stenåldern......😊 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 (ändrad) Frugan fixar Lördags maten 🇹🇭 Vårullar & Thaiköttbullar Mums Själv dricker jag morgonkoppen ☕ Och snickrar ihop miljonsystemet 🐴 Trevlig Lördag på Er Ändrades Juli 6, 2019 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 Tillbaka i byn, slipper åtminstone regn här.. Byaliv Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 pysslar om bla koriander enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 (ändrad) Uppdaterar bilens navigator inför sommarens bilresa Ändrades Juli 6, 2019 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 3 timmar sedan, skrev Soengsang: Tillbaka i byn, slipper åtminstone regn här.. Byaliv Försök inte lura oss Vi ser dig till höger ha ha ha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 Darlingen ska massera Exet idag ha ha ha får nog åka ner till gröna näsan och proviantera Själv får jag lugn och ro då blir det musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 4 minuter sedan, skrev clion: Försök inte lura oss Vi ser dig till höger ha ha ha Nja, jag sitter nog bakom telefonen..... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 I en fläskpannkaka ska det finnas fläsk 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nutteman Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 15 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Köpte min på....................... Biltema 😀 https://www.biltema.se/bygg/vvs/blandare/koksblandare/krandusch-2000041017 Detta är enbart till er som bor i flerfamiljshus. Man får aldrig montera någonting som har en avstängningsfunktion på svängpipen. Det är alltid högre tryck på kallvattnet än på varmvattnet. Om du öppnar kranen på handtaget och har ( i detta fallet ) dushhandtaget stängt och lämnar det så kommer kallvattnet att skuva bort varmvattnet för dej och dina grannar. MVH Nutteman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 Hade tänkt mecka lite med yachten idag.... Inte så sugen......😠 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 1 timme sedan, skrev Nutteman: Detta är enbart till er som bor i flerfamiljshus. Man får aldrig montera någonting som har en avstängningsfunktion på svängpipen. Det är alltid högre tryck på kallvattnet än på varmvattnet. Om du öppnar kranen på handtaget och har ( i detta fallet ) dushhandtaget stängt och lämnar det så kommer kallvattnet att skuva bort varmvattnet för dej och dina grannar. MVH Nutteman Om duschhantaget är stängt som det normalt alltid är så rinner vattnet som vanlig genom kranen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 Super och lyssnar på musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 Darlingen ska massera Exet idag ha ha ha får nog åka ner till gröna näsan och proviantera Själv får jag lugn och ro då blir det musik Ja det är ju bara på söndagar näsan har stängt.Och dom serverar ju alla utom underåriga utan knot.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 Räknar slantar korv eller glass inte tillräckligt tät för en specialmeny... Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 On 2019-07-05 at 15:12, skrev clion: Lussekatter i Juli ha ha Skynda och fynda @clion Utförsäljning av fläskpannkaka 🤣 / Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drullen Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 2 timmar sedan, skrev Borabu: Var kan man köpa en sådan? Ö & B Biltema Jula Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 4 timmar sedan, skrev Nutteman: Detta är enbart till er som bor i flerfamiljshus. Man får aldrig montera någonting som har en avstängningsfunktion på svängpipen. Det är alltid högre tryck på kallvattnet än på varmvattnet. Om du öppnar kranen på handtaget och har ( i detta fallet ) dushhandtaget stängt och lämnar det så kommer kallvattnet att skuva bort varmvattnet för dej och dina grannar. MVH Nutteman Kan bli en bra lördagskväll detta... Vill du vara vänlig och utveckla ditt resonemang då jag och flera med mig inte förstod något av vad du menade. Förklara gärna utförligt... jag gör popcorn... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nutteman Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 14 minuter sedan, skrev samet: Kan bli en bra lördagskväll detta... Vill du vara vänlig och utveckla ditt resonemang då jag och flera med mig inte förstod något av vad du menade. Förklara gärna utförligt... jag gör popcorn... Först får jag nog erkänna att jag missuppfattade funktionen av rövduschen. Jag trodde att man manuellt valde mellan dusch och handfat, men det verkar som att den växlar själv. Men nu till problemet som jag försökte beskriva. Låt oss anta att du t.e.x. köper en bänkdiskmaskin och ansluter den till svängpipen på blandaren. Låt oss sedan anta att du öppnar både varmt och kallt- vattenkranarna när du använder diskmaskinen (vanligare än du tror). Låt oss sedan anta att du startar diskmaskinen när du går till jobbet på morgonen så att disken är klar och torr när du kommer hem (väldigt vanligt) Problemet är att när diskmaskinen inte vill ha vatten så stänger den av flödet inne i maskinen. Då blir det en öppen förbindelse mellan varmt och kallt i blandaren. Varmvattnet har lägre tryck än kallvattnet beroende på att varmvattnet skall passera en värmeväxlare. När denna förbindelsen står öppen i timmar så trycker kallvattnet bort varmvattnet ganska långt och när grannarna som är hemma vill ha varmvatten så får dom kallvatten istället. Man kan få spola väldigt länge för att återställa varmvattnet. Detta fenomen uppstår även där det finns varmvattencirkulation. MVH Nutteman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 Gratäng med wästerbottenost skjuts in i ugnen.. Och så en Ipa från Stigbergets bryggeri att sippa på.. Underbart! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 5 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Om duschhantaget är stängt som det normalt alltid är så rinner vattnet som vanlig genom kranen Aha, men det går åt en massa vatten då på en långskitning om man inte når kranarna när man sitter på tronen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 Först fick jag ingen tillstånd att köra båt mitt i veckan, Sedan blev kranföraren 🍻🍹🍸🍻🍻sjuk. Till slut sjösattes båten i onsdags. Sedan blåste det för mycket för att sätta upp masten den väger bara! 400 kg. Det skulle fixas idag eller imorgon. Hoppas att kranföraren håller sig i form🍸🍹🍻🍻🍻🧐⛵⛵⛵ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juli 6, 2019 Dela Inlagd Juli 6, 2019 Å så vart det sprit igen......😵😂 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu