Bibben Inlagd Juni 5, 2019 Dela Inlagd Juni 5, 2019 Folk dricker för dåligt, sorgligt egentligen.... manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 5, 2019 Dela Inlagd Juni 5, 2019 Inser att det e full sommar i Pärnu. 30gr nu kl 20.45 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 5, 2019 Dela Inlagd Juni 5, 2019 Idag blir det rester.. Piffar till överbliven potatis och pyttsat på Olivtapenade och riven parmesan... Skjuts in i ugnen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 5, 2019 Dela Inlagd Juni 5, 2019 Nä, nu runkar bävern blindlort............... Hur fan kommer man på ngt sådant?...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juni 5, 2019 Dela Inlagd Juni 5, 2019 On 2019-06-04 at 21:36, skrev andrejsdenruskige: Kalla rör? Borde ju vara kyla,annars är det väl fel isolering? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 4 timmar sedan, skrev jlh66: Borde ju vara kyla,annars är det väl fel isolering? Kan väl använda isoleringen även på varma rör upp till en bit över 100grader, även om jag gissar att det finns billigare isolering till det. Det kan även vara så att det går vatten i rören som man antingen vill frostskydda (troligen inte med den storleken om det är flöde) eller något annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 (ändrad) 46 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Kan väl använda isoleringen även på varma rör upp till en bit över 100grader, även om jag gissar att det finns billigare isolering till det. Det kan även vara så att det går vatten i rören som man antingen vill frostskydda (troligen inte med den storleken om det är flöde) eller något annat. Ser väl ut att vara ett ganska stort kylaggregat, Ganska grova rör,men det är säkert 80mm armaflex på dom? Vad är det för media i,Brine kanske? BanFang får hjälpa oss lite nu och berätta 😋 Ändrades Juni 6, 2019 av jlh66 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 46 minuter sedan, skrev jlh66: Ser väl ut att vara ett ganska stort kylaggregat, Ganska grova rör,men det är säkert 80mm armaflex på dom? Vad är det för media i,Brine kanske? BanFang får hjälpa oss lite nu och berätta 😋 Tycker att det ser litet ut. Verkar vara någon hobbyverksamhet 😎 Ska man jobba med kyla så ska det vara ordentligt kallt. Kväve är bra då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 De ser lite snålt ut inga pilsner [emoji481] 5 flak nu 4 kvar [emoji1]Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 (ändrad) 13 timmar sedan, skrev M33: Olympiad? Autocorrect eller jag som är trög? 😝 Trög...55555 Du fick de olympiska ringarna på ditt bord, utan ditt kära underlägg Ok, lite långsökt.... Ändrades Juni 6, 2019 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 (ändrad) Ändrades Juni 6, 2019 av Fantomen Felpost Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 Äter Sill-brunch Trevlig Nationaldag 🇸🇪 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 (ändrad) Frugan och jag tog en promenad med hundarna... Ändrades Juni 6, 2019 av Fantomen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 ....och jag kände in de nya gympadojorna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev jlh66: Ser väl ut att vara ett ganska stort kylaggregat, Ganska grova rör,men det är säkert 80mm armaflex på dom? Vad är det för media i,Brine kanske? BanFang får hjälpa oss lite nu och berätta 😋 Det är ett luftkylt vätskekylaggregat som normalt kyler en 30% etylenglykolblandning. Ändrades Juni 6, 2019 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige: Tycker att det ser litet ut. Verkar vara någon hobbyverksamhet 😎 Ska man jobba med kyla så ska det vara ordentligt kallt. Kväve är bra då. Det är bara ni som får sitta och leka med en massa oljepengar som har råd att överdimensionera allt 😋 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 16 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Det är ett luftkylt vätskekylaggregat som normalt kyler en 30% etylenglykolblandning. Rätt grova rör DN100? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 31 minuter sedan, skrev Fantomen: Frugan och jag tog en promenad med hundarna... Inte ofta som man ser kopplade hundar i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 8 minuter sedan, skrev jlh66: Rätt grova rör DN100? DN 120 är rätt vanligt. I källaren under UD i Stockholm blev det rostfria DN500 tuber när vi fixade kyla där för länge sedan. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 Firar nationaldag vid poolen😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 lunchdate med dottern enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 Varmt vid poolen. Förflyttat mig till balkongen istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 Sitter nere vid bryggan och väntar på att en MPR-vän skall dyka upp. Luke the Drifter Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 Sitter nere vid bryggan och väntar på att en MPR-vän skall dyka upp. Luke the Drifter Skurusundet?Skickat från min SM-N960F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd Juni 6, 2019 Dela Inlagd Juni 6, 2019 1 timme sedan, skrev Nilsson68: Skurusundet? Skickat från min SM-N960F via Tapatalk Yes ! Just nu sitter jag på bussen på väg till gamla hotell O'Henrys i Sickla. Luke the Drifter Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu