Stoneys Inlagd April 19, 2019 Dela Inlagd April 19, 2019 Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 19, 2019 Dela Inlagd April 19, 2019 50 minuter sedan, skrev Stoneys: Snygg vagn, men vad är den till för, ser för smal ut för att vara en husvagn? Interiörbilder vore intressant! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd April 19, 2019 Dela Inlagd April 19, 2019 14 minuter sedan, skrev Tommy: Snygg vagn, men vad är den till för, ser för smal ut för att vara en husvagn? Interiörbilder vore intressant! MVH Används nog som husvagn, såg bara när ett par steg ut. Ett fönster per långsida, ett litet på gaveln typ toa fönster. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 19, 2019 Dela Inlagd April 19, 2019 Nu skall vi til knivssöder......😉 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 19, 2019 Dela Inlagd April 19, 2019 8 timmar sedan, skrev thomas001: På dessa båtar har man haft många firmafester på 80-talet. Ett år snackade jag med både Ostermans och Hammars helikopterservice för att hitta på något annorlunda färdsätt ner till Kiel-färjan för mina anställda. Det blev Hammar som fick uppdraget. Lägre pris(6.000:-) plus att dom kunde fixa så vi kunde landa på färjan. Enda problemet var att vi måste flyga när det är dags-ljus annars krävdes det extra tillstånd. Detta var runt Lucia i December. Det bestämdes att dom skulle hämta upp oss i Gånghester strax utan för Borås kl. 15.00. Färjan avgick ju kl. 19.00 så jag frågade chefen på Hammar vad ska vi göra i nästan 3 timmar innan avgång. Jag fick ett kryptiskt svar från honom: Det löser sig....ni blir inte besvikna. På den tiden fanns ju inte internet så Hammar bad mig riva ut kartan i telefonkatalogen och markera med ett kryss var dom kunde landa, och faxa ner bilden till deras kontor. Strax nedanför vårt kontor fanns en stor grusplan så där hamnade krysset. Han bad mig att stå vid planen och blinka med hel-ljuset när jag såg dom. Gubbarna hade ingen aning...jag hade tutat i dom att en buss skulle hämta oss och vi skulle göra ett snabbt studiebesök på Volvo. Kvart i tre stod jag med min bil och väntade. Nån minut i tre ser jag 2st helkoptrar komma från Göteborgshållet. Blinkar med ljuset och dom blinkar tbx. Dom landar på planen och väntar på oss. Detta är utmed Väg 27 och det blir stopp i trafiken åt båda håll. Tror varenda ungjävel i Gånghester var där och kollade. Hämtar gubbarna som alla ser ut som fågelholkar. Vi tar plats och givetvis sitter jag fram. Vi lyfter och när vi kommit upp en bit så säger Piloten till mig: Nu kan du ta över....följ bara riks40 ner mot GBG. Det vara bara att ta tag i den stora spaken mellan benen....framåt=ner, bakåt=upp, svänga luta spaken åt höger eller vänster. Givetvis hade piloten full koll på mig genom dubbel-kommandot. När vi närmar oss Landvetters flygplats ber piloten Landvetter om tillstånd att flyga över. Han kallade oss Routen2. Vi får svaret att vänta p.g.a inkommande flyg. Kan lova att det var häftigt att hovra helt stilla och se planet landa. Sen fortsatte vi till GBG. När vi närmar oss Kiel-färjan så ser jag att flagghållaren på aktre däck är fäld plus att det står några där och väntar. Han landar helikoptern lugnt och vi stiger ut, han lyfter och nummer 2 landar. Det är kapten på båten plus några andra ur besättningen som hälsar oss välkommna som några riktigt tunga VIP. Han tar med oss till ett typ stort konferansrum och där är det uppdukat en buffe med massor av mat plus vin,sprit och öl. En gubbe ur besättningen samlar ihop våra pass och knallar ner till passkontrollen för att visa upp dom. Kommer tbx efter en stund och har även med våra hyttnycklar. Kaptenen informerar oss om att vi bara får vistas i detta område fram till kl. 18.00. Får även reda på att ett bord är reserverat åt oss i stora baren efter att vi är färdiga med Julbordet. Jag snackar lite med kapten och undrar hur vi gör med betalningen gällande just detta......svaret jag får är att Stena Line med glädje bjuder på detta. Funderar än idag på vad chefen på Hammars helikopterservice hade sagt till Stena. När vi kom hem så skickade jag två helrör wiskey till honom som tack. Blev ett långt inlägg men är ju ett minne för livet både för mig och gubbarna. Underbart, måste vara ett minne för livet både för dig och anställda! Själv har jag åkt med Stena många år, förr var det lite mer lössläppt, men det är ju jättetrevligt fortfarande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 19, 2019 Dela Inlagd April 19, 2019 Lägger sista handen.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd April 19, 2019 Dela Inlagd April 19, 2019 (ändrad) Sista biten på saltgurkan. Gott med Finkel och Lettisk bira Ändrades April 19, 2019 av 65Selander Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd April 19, 2019 Dela Inlagd April 19, 2019 Inspekterar lite feminint gin. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 19, 2019 Dela Inlagd April 19, 2019 Tillbaka till brottsplatsen........😂 Mmmmmm, mintpastiller.......😂 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 Taxi på suvvan.Taxametern lite diskret gömd under en trasa.Well.Blev till att lyfta på skynket och kicka igång den under protest.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 Hittade precis en hel ställning dedikerad till @thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 20 minutes ago, samet said: Hittade precis en hel ställning dedikerad till @thomas001 Helt ok pris. Mer ska inte dessa eminenta klädesplagg kosta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 Service på kärran just nu hos Chevrolet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 Hej Idag har vi blivit svettiga och blöta, sen bara svettiga som mest 41 grader Startade hemifrån och körde mot Khao Yai, igenom nationalparken vidare österut sedan hem igen. Blev 45 mil på Forzan idag. Blev välkomnade vid porten till nationalparken av två pratsugna poliser, och givetvis så ville en parkvakt vara med på bild. Kanonfina MC vägar i nationalparken och bra grepp i asfalten. Tysken kör först.. Uppe på höjden bra utsikt. Och fler som hade kört tvåhjuling upp, och givetvis lite tjöta med dom. Efter parken så en liten lunch. Hmm.. Blir det regn tro? Och det blev det, dygn sura. Men torkar snabbt i värmen. Ha en kanonbra dag! :wai: Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 On 2019-04-18 at 15:35, skrev 65Selander: Värmer upp med Lettisk bira (Mežs) på båten inför två hotellnätter i Riga Aldaris e bäst! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 23 timmar sedan, skrev Stoneys: Beach 2019 Jurmala i Lettland? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 Skjuts in i ugnen med lammsteken! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 Fikar enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 1 timme sedan, skrev audirs2: Jurmala i Lettland? No, Prora Tyskland. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 On 2019-04-15 at 00:03, skrev Surin P3: Zooma in på andras tår går bort. Nä okända tår är blä i min bok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 1 timme sedan, skrev ellim63: Skjuts in i ugnen med lammsteken! Svansen e kvar!😛 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 Hej Fasen... Hamnade på lokal igen.. Ha en gör bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 (ändrad) Blev trädgårdsarbete medans lammsteken gottar sig i ugnen! Klippa ner grenar från fruktträden och kasta i trädgårdstunnan.. Sådärja, fick plats med lite annat också.. Bara tjocka grenar kvar att köra iväg med bilen.. En sipp rosé kan vi väl vara värda efter en tuff arbetsdag.. 😎 Ändrades April 20, 2019 av ellim63 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 20, 2019 Dela Inlagd April 20, 2019 På G.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu