Guest JJC Inlagd Mars 31, 2019 Dela Inlagd Mars 31, 2019 Trandans, 17000 tranor redan. Fantastisk vackert väder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 31, 2019 Dela Inlagd Mars 31, 2019 Kollar F1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 31, 2019 Dela Inlagd Mars 31, 2019 Projekt nr. 3 idag var att grädda en hemmalagad pizza enligt den sentimentala vägen (fast degen var "pre-cooked").... Min första pizza jag någonsin åt var en Venezia (kärt barn har många namn: Venezia, Veneziana, Al Tonno etc:) från "Pizzaservice" på "Lilla Torget" i södra Kortedala och än idag så älskar jag den........ Dags för den sentimentala vägen............ Ost skall vara i botten på en pizza, annars är det en varm macka.......... Sedan skall det på skinka & tonfisk samt in i ugnen.......... Hoppas det blir en tripp tillbaka till barndomen......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd Mars 31, 2019 Dela Inlagd Mars 31, 2019 18 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Projekt nr. 3 idag var att grädda en hemmalagad pizza enligt den sentimentala vägen (fast degen var "pre-cooked").... Min första pizza jag någonsin åt var en Venezia (kärt barn har många namn: Venezia, Veneziana, Al Tonno etc:) från "Pizzaservice" på "Lilla Torget" i södra Kortedala och än idag så älskar jag den........ Dags för den sentimentala vägen............ Ost skall vara i botten på en pizza, annars är det en varm macka.......... Sedan skall det på skinka & tonfisk samt in i ugnen.......... Hoppas det blir en tripp tillbaka till barndomen......... Har denna i arbetsbilen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 31, 2019 Dela Inlagd Mars 31, 2019 Gött som satan......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 31, 2019 Dela Inlagd Mars 31, 2019 20 minuter sedan, skrev BanFang: Har denna i arbetsbilen. Fan, nu blev man sentimental på riktigt........... Fast nu för tiden är det knappast italienare som driver restaurangen........ Under pizzerian i sutterängplanet med Kalendervägen hos Jane klippte jag mig också på den tiden........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BanFang Inlagd Mars 31, 2019 Dela Inlagd Mars 31, 2019 4 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Fan, nu blev man sentimental på riktigt........... Fast nu för tiden är det knappast italienare som driver restaurangen........ Under pizzerian i sutterängplanet med Kalendervägen hos Jane klippte jag mig också på den tiden........ Nä det är greken Alex som driver den. Det har han gjort i över 30 år. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Mars 31, 2019 Dela Inlagd Mars 31, 2019 Precis nyss, skrev BanFang: Nä det är greken Alex som driver den. Det har han gjort i över 30 år. Fy fan, är jag så gammal?.......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 31, 2019 Dela Inlagd Mars 31, 2019 46 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Under pizzerian i sutterängplanet med Kalendervägen hos Jane klippte jag mig också på den tiden........ Var klipper du dig nuförtiden... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd April 1, 2019 Dela Inlagd April 1, 2019 11 timmar sedan, skrev ellim63: Var klipper du dig nuförtiden... Jag klipper mig här ju nu plus en rakning 100peso paketpris. Blir väl runt 17kr inte mycket pruta på. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 1, 2019 Dela Inlagd April 1, 2019 Intressant på thai-TV just nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 1, 2019 Dela Inlagd April 1, 2019 (ändrad) 57 minuter sedan, skrev Broskan: Jag klipper mig här ju nu plus en rakning 100peso paketpris. Blir väl runt 17kr inte mycket pruta på. //Broskan Vacker som en dag! Ändrades April 1, 2019 av ellim63 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 1, 2019 Dela Inlagd April 1, 2019 Plockat ut stegen, trädgårdsmästaren kommer och beskär äppelträden idag... Ledig efter jobbarhelg och kanonväder, vindstilla och inte ett moln på himlen! ❤️ Får bli att grilla till det lite på eftermiddagen... Sisådär fläskkarré skuren i skivor och lagd i marinad, får gotta till sig i kylskåpet några timmar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd April 1, 2019 Dela Inlagd April 1, 2019 Varit och handlat lite viktiga saker inför resan ut i djungeln i morrn. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 1, 2019 Dela Inlagd April 1, 2019 1 hour ago, ellim63 said: Plockat ut stegen, trädgårdsmästaren kommer och beskär äppelträden idag... Ledig efter jobbarhelg och kanonväder, vindstilla och inte ett moln på himlen! ❤️ Får bli att grilla till det lite på eftermiddagen... Sisådär fläskkarré skuren i skivor och lagd i marinad, får gotta till sig i kylskåpet några timmar! Då ber jag att få påminna om JAS-regeln för beskärning av äppelträd. Juli_augusti-september. https://www.alltomtradgard.se/jas-beskarning/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 1, 2019 Dela Inlagd April 1, 2019 Nu är väl JAS-beskärning ingen regel utan en rekommendation , så här står det i artikeln du länkade till... Men – om man absolut vill beskära på förvåren så går det oftast bra. Fruktträd som äpple och päron tål vårbeskärning, och på våren när träden är avlövade kan det ibland vara lättare att göra en grövre gallring av trädkronan eftersom trädets grenar och struktur är mer synlig utan löv. Min trädgårdsmästare som varit lärare i nästan 40 år på lantbruksgymnasium inriktning trädgård och hållit kurser i beskärning i över 30 år sa att skulle han beskära under"JAS" skulle det kosta kunden mer än dubbelt så mycket att beskära träden och den tiden på året är han upptagen med annat....Däremot kommer han alltid på senhösten och friserar plommonen! 2 timmar sedan, skrev Nicholas: Då ber jag att få påminna om JAS-regeln för beskärning av äppelträd. Juli_augusti-september. https://www.alltomtradgard.se/jas-beskarning/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd April 1, 2019 Dela Inlagd April 1, 2019 Kom ju hem i fredags sprang som en kanin mellan de olika terminalerna på Arlanda Allt gick ju bra tills jag skulle ha min resväska med Thai delikatesser och mina mediciner på Arlanda Det sket sig senast jag reste på Arlanda vart man tvungen och lyfta av väskan från bandet Nu har de byggt om Flygplatsen OK kommer till bandet ( så var det förr ) Nu ska resväskorna gå raka vägen Men det sket sig de kom väll ingen resväska jag stod nog där i 30 minuter Sen kom en snubbe på sparkcykel och sa att är väskan taggad GBG så ska den gå dit OK bra givetvis hade jag ju missat Gbg flyget De bokade om mig Precis när jag skulle borda så ropade de i högtalaren att Lennart Alfredssons bagage i Ankomsthallen Jag rusade dit genom 5 kilometer olika tunnlar Och i den väskan hade jag mina mediciner plus darlingarnas beställningar 23 kilo Nåväl det löste sig till slut som kärniga sa när hon sket i Vala badet Väskan kom på söndag igår med en transports Thai damerna rusade till min lägenhet ock fick sina beställningar Joel fick sina fotbollströjor Så nu slappar jag med hård musik som rensar kolan Får nog åka ner till gröna näsan och köpa ett par pilsner har varigt jobbigt Kom hem 22.30 och så hade Bostadsbolaget bytt ut där Mann säter taggen så porten öppnas Fick skrika och ropa på Lasse mmm så nu behöver jag rensa kolan med musik https://youtu.be/8y4JfkZ5mJs Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd April 1, 2019 Dela Inlagd April 1, 2019 Gratis buss till USÖ för prover sen en promenad i Centrum trädbeskärning & krogarna bygger årets uteserveringar en vacker vårdag i Pennybridge 😀🍻🌳 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd April 1, 2019 Dela Inlagd April 1, 2019 Pustar ut i sängen efter två dagars bridgespel i Bangkok. Efter en urusel start har nu laget Jomtien-Sydney kravlat sig upp till en 5:e plats av 30 vilket ger oss slagläge till att hamna bland dom 4 bästa vilket krävs för att gå vidare till semifinal. 4 matcher kvar i morgon innan kvalet är klart, håll tummarna! Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 1, 2019 Dela Inlagd April 1, 2019 18 minuter sedan, skrev Fritz: Pustar ut i sängen efter två dagars bridgespel i Bangkok. Efter en urusel start har nu laget Jomtien-Sydney kravlat sig upp till en 5:e plats av 30 vilket ger oss slagläge till att hamna bland dom 4 bästa vilket krävs för att gå vidare till semifinal. 4 matcher kvar i morgon innan kvalet är klart, håll tummarna! Tack för rapporten! Jag har undrat hur det går och håller tummarna. Vänta nu med att beställa kaffet i morgon tills du har fått omeletten.😉 Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd April 1, 2019 Dela Inlagd April 1, 2019 Efter trädgårdsarbetet är det dags för matlagning, jordärtskockor ska rostas i ugnen med en halverad vitlök och rapsolja.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd April 1, 2019 Dela Inlagd April 1, 2019 Käkat en rejäl hängmörad clubhouse med tillbehör... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd April 2, 2019 Dela Inlagd April 2, 2019 (ändrad) Har precis fått i mig hotellets frukost och tog en runda på stan. Time Square i Davao lite trafik. Kanske beroende gubbarna i gröna västar till höger. //Broskan Ändrades April 2, 2019 av Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd April 2, 2019 Dela Inlagd April 2, 2019 Då var det dags att röra på sig igen nästa mål heter Lorega Bukidnon. Packat och klart. Grab taxi såklart, han satt lite trångt he he. Vidare till bussterminalen. Pga muslimska terror grupperna i den här delen blir det extra kontroller. Men denna gubben med sällskap kom igenom med glans. Hittade en passande buss direkt i vimlet. Men trångt som vanligt. Men hyfsad buss värre har jag åkt med. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 2, 2019 Dela Inlagd April 2, 2019 11 timmar sedan, skrev samet: Käkat en rejäl hängmörad clubhouse med tillbehör... Samet din livsnjutare, såg ju riktigt nice ut var du nu än var En annan är just nu på tur till Borlänge enus "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu