Tommy Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 (ändrad) 28 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Preppar lite fredagsmys i det eländigt regnande, stormande och mörka Götlabörg.........😠 Fördelen man har med att jag är inkvarterad i koncerngrannarna Tulips kontor i staden är att man får många smakprov.......👏 Nu blev det olika pizzatoppings, så då blir det väl pizza idag...... Men jag tänkte göra det med en twist... Blir smördeg istället för vanlig pizzadeg. Vill minnas att jag gjort det tidigare och blev bra..... Å nä, jag orkar inte görs smördegen själv....... Å tomatsås orkar jag heller inte koka upp ikväll, så denna får duga....... Helt ok om man kryddar upp lite extra... Hoppas det blir bra.......😋 Vad har du för ost? Själv har jag nyss avnjutit gulaschsoppa med ett par mackor till! Lunchen uteblev, vart för mätt efter kvalitetskontroll på Thaihouse... Ett hårt jobb, men nån måste göra det (kvalitetskontroll räknas som arbetsuppgift, att äta gratis på sin egen restaurang är skattepliktigt, så det gör jag aldrig!!!) . Betyget blev med beröm Godkänt! MVH Ändrades Februari 8, 2019 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 Städar lite innan maten blir klar.....🙏 Fina grejjer från ÖB.....😉 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 33 minuter sedan, skrev Tommy: Vad har du för ost? Själv har jag nyss avnjutit gulaschsoppa med ett par mackor till! Lunchen uteblev, vart för mätt efter kvalitetskontroll på Thaihouse... Ett hårt jobb, men nån måste göra det (kvalitetskontroll räknas som arbetsuppgift, att äta gratis på sin egen restaurang är skattepliktigt, så det gör jag aldrig!!!) . Betyget blev med beröm Godkänt! MVH Blir västerbotten.........😋 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 2 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Blir västerbotten.........😋 Osten under toppingen! Gör om, gör rätt! Fast det blir nog gott i alla fall! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 3 minuter sedan, skrev Tommy: Osten under toppingen! Gör om, gör rätt! Fast det blir nog gott i alla fall! MVH Jo, jag tänkte komma till det i ett annat inlägg senare men du förekom mig... En pizza skall ju givetvis ha osten i botten ovanpå tomatsåsen annars är det en varm macka....... Majoriteten av osten är också i botten men jag hade så jäkla mycket topping och osten är god, så jag strödde även lite på toppen för att binda samman allt.😉 Ser gött ut iaf........😋 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 8, 2019 Dela Inlagd Februari 8, 2019 2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Jo, jag tänkte komma till det i ett annat inlägg senare men du förekom mig... En pizza skall ju givetvis ha osten i botten ovanpå tomatsåsen annars är det en varm macka....... Majoriteten av osten är också i botten men jag hade så jäkla mycket topping och osten är god, så jag strödde även lite på toppen för att binda samman allt.😉 Ser gött ut iaf........😋 Bättre att förekomma än förkomma! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 9, 2019 Dela Inlagd Februari 9, 2019 Preppar lördagsmiddag........ Snart vaknar väl trollen kan jag tänka mig......😉 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 9, 2019 Dela Inlagd Februari 9, 2019 39 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Preppar lördagsmiddag........ Snart vaknar väl trollen kan jag tänka mig......😉 Varför det ser ju att du har de nödvändiga tillbehören fondfilé, gräddfilé samt lingonfilé till den benfria kotlettraden som är späckad redan med de nödvändiga guide Michelin attributen vatten och salt... /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 9, 2019 Dela Inlagd Februari 9, 2019 17 minuter sedan, skrev Enis: Varför det ser ju att du har de nödvändiga tillbehören fondfilé, gräddfilé samt lingonfilé till den benfria kotlettraden som är späckad redan med de nödvändiga guide Michelin attributen vatten och salt... /Enis Mmmm, men ibland kommer de fram från sina läger under stenarna.......... Lustigt att samma personer som spyr över denna grejjen gärna lägger ut bilder på hur det äter kokt- & rökt skinka på sina morgonmackor eller stolt visar att de har bacon i sina maträtter och den första julskinkan skall vi inte ens prata om........ Å stekfläsk hyllas ju i spaltmeter........... Allt detta produceras i grunden på samma sätt.......... Man rimmar produkten med saltlake och inga konstigheter med det......... Så har man gjort sedan urminnes tider....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 9, 2019 Dela Inlagd Februari 9, 2019 Det är nu.. livet fortgår vad vi än gör eller gjort! ❤️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 9, 2019 Dela Inlagd Februari 9, 2019 Bläddrar igenom hårddisken på gamla bilder å så stötte jag på lite gamla bilder från 2014 när jag kidnappade Raffe från Stockholmsträffen och behöll honom i Blöteborg en hel sommar....... Surrade fast honom duktigt innan vandringen tillbaka till Globen-hotell........... Nästa träff det året var midsommar i Slottsskogen......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Februari 9, 2019 Dela Inlagd Februari 9, 2019 13 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Bläddrar igenom hårddisken på gamla bilder å så stötte jag på lite gamla bilder från 2014 när jag kidnappade Raffe från Stockholmsträffen och behöll honom i Blöteborg en hel sommar....... Surrade fast honom duktigt innan vandringen tillbaka till Globen-hotell........... Nästa träff det året var midsommar i Slottsskogen......... Sicken jävla hårfärg på @Herr Chang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 9, 2019 Dela Inlagd Februari 9, 2019 5 minuter sedan, skrev M33: Sicken jävla hårfärg på @Herr Chang Ja, han hade gjort ngt konstigt då som jag inte kommer ihåg idag......... Det jag kommer ihåg mest var dessa underbara nyutexaminerade sjuksköterskor som var helt underbara...........💓 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Februari 9, 2019 Dela Inlagd Februari 9, 2019 1 timme sedan, skrev Kötthandlarn: Ja, han hade gjort ngt konstigt då som jag inte kommer ihåg idag......... Det jag kommer ihåg mest var dessa underbara nyutexaminerade sjuksköterskor som var helt underbara...........💓 Nu känner jag mig helt plötsligt lite krasslig, har de något journummer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 14 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: de har bacon i sina Nu får jag fråga ett proffs, ang bacon! Är det någon fara att äta bacon direkt från paketet, borde ju inte vara det då vår typ av bacon både bör vara rimmad och rökt? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 On 2019-02-08 at 18:19, skrev Kötthandlarn: Preppar lite fredagsmys i det eländigt regnande, stormande och mörka Götlabörg.........😠 Fördelen man har med att jag är inkvarterad i koncerngrannarna Tulips kontor i staden är att man får många smakprov.......👏 Nu blev det olika pizzatoppings, så då blir det väl pizza idag...... Men jag tänkte göra det med en twist... Blir smördeg istället för vanlig pizzadeg. Vill minnas att jag gjort det tidigare och blev bra..... Å nä, jag orkar inte görs smördegen själv....... Å tomatsås orkar jag heller inte koka upp ikväll, så denna får duga....... Helt ok om man kryddar upp lite extra... Hoppas det blir bra.......😋 Prova att köra en burk Hot Tacosås istället för tomatsås 👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 (ändrad) 19 minuter sedan, skrev Soengsang: Nu får jag fråga ett proffs, ang bacon! Är det någon fara att äta bacon direkt från paketet, borde ju inte vara det då vår typ av bacon både bör vara rimmad och rökt? Det beror på...... I regel, så är bacon kallrökt (55 grader om jag inte missminner mig) och då bör det inte ätas direkt ur paketet då det inte uppnått 72 grader i processen. Svenskt bacon bör dock inte utgöra ngn större fara då salmonella är näst intill obefintligt här men det bör ändå tillagas. Sedan så finns det ju också varmrökt bacon och det kan man äta direkt ur paketet. Anges oftast på paketet...... Ändrades Februari 10, 2019 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 4 minuter sedan, skrev jlh66: Prova att köra en burk Hot Tacosås istället för tomatsås 👍 Ja, det har jag gjort några gånger....... Väldigt gött........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 Käkar frukost...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 Inväntar teamet för en sista träningsrunda innan serien drar igång. Ska man ringa i klockan nu när det är tomt i baren tro. Eller näää. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 Diskar......😠 Sicket stekarliv man har.......😉 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 22 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Preppar lördagsmiddag........ Snart vaknar väl trollen kan jag tänka mig......😉 Det jag undrar mest är hur dessa ekologiska lingonodlingarna ser ut och var de ligger? Det är ju ett elände ur miljösynpunkt med dessa enorma mängder ickeekologiska bär som växer fritt i våra skogar... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 Å eftet disken blev det ett jäkla massa hackande av diverse kaninfoder.......😉 Det är dags för lunchlådegryta i stora mängder.......😋 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 10, 2019 Dela Inlagd Februari 10, 2019 Äter Apfelstrudel å dricker Champagne Rosé... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu