HuaHindinnge Inlagd Januari 18, 2019 Dela Inlagd Januari 18, 2019 6 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Förhoppningsvis får man råd till hyran nästa månad också............ Grym kampanj....... Prognos över hela Sverige: 15000 kg....... Utfall: 46000 kg....... Kul att folk köper karré trots att det inte är grillsäsong .......... Tack för att jag får råd att bo kvar ett tag till i Nueva é Götlabörga.......... Du måste revidera prognoserna. Hur kan ni ha lager 3 gånger prognoserna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 18, 2019 Dela Inlagd Januari 18, 2019 38 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Förhoppningsvis får man råd till hyran nästa månad också............ Grym kampanj....... Prognos över hela Sverige: 15000 kg....... Utfall: 46000 kg....... Kul att folk köper karré trots att det inte är grillsäsong .......... Tack för att jag får råd att bo kvar ett tag till i Nueva é Götlabörga.......... Tacka Enis 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 18, 2019 Dela Inlagd Januari 18, 2019 1 minut sedan, skrev HuaHindinnge: Du måste revidera prognoserna. Hur kan ni ha lager 3 gånger prognoserna? Hej! Tack för att du försöker lära mig hur jag och företaget skall sköta vårat jobb......... Jag är oerhört intresserad av att lära mig utav din expertis inom köttbranschen........ Min bedömning är att det inte är mitt eller företagets jobb att revidera kundernas kampanjprognoser (och det anser företaget också) utan det är kundens jobb att revidera sina egna kampanjprognoser (vilket våra kunder också anser)........ Självklart har man normalt inte 3 gånger lager om man har full försäljning på hela styckningen........ Vi snackar färskvaror och inte rostfri skruv......... Primärproduktionen (bönderna) måste ha en jämn uppfödning under året, vilket gör att man får i stort sett får samma utfall året om........ En gris har två karréer oavsett vilken tid på året det är........ Karré är dock en lågsäsongsvara just nu och vi måste frysa stora mängder varje vecka och exportera eller spara till grillsäsongen........ Om kunden i denna fråga bokar 15 ton och sedan tar ut 46 ton i skarpt läge så är man bara glad........ Totalt sett i koncernen får vi fram 95 ton benfri karré varje vecka och har kanske en basförsäljning på 20 ton i lågsäsong........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Januari 18, 2019 Dela Inlagd Januari 18, 2019 38 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Hej! Tack för att du försöker lära mig hur jag och företaget skall sköta vårat jobb......... Jag är oerhört intresserad av att lära mig utav din expertis inom köttbranschen........ Min bedömning är att det inte är mitt eller företagets jobb att revidera kundernas kampanjprognoser (och det anser företaget också) utan det är kundens jobb att revidera sina egna kampanjprognoser (vilket våra kunder också anser)........ Självklart har man normalt inte 3 gånger lager om man har full försäljning på hela styckningen........ Vi snackar färskvaror och inte rostfri skruv......... Primärproduktionen (bönderna) måste ha en jämn uppfödning under året, vilket gör att man får i stort sett får samma utfall året om........ En gris har två karréer oavsett vilken tid på året det är........ Karré är dock en lågsäsongsvara just nu och vi måste frysa stora mängder varje vecka och exportera eller spara till grillsäsongen........ Om kunden i denna fråga bokar 15 ton och sedan tar ut 46 ton i skarpt läge så är man bara glad........ Totalt sett i koncernen får vi fram 95 ton benfri karré varje vecka och har kanske en basförsäljning på 20 ton i lågsäsong........ Tack för att du hade ett tydligt och bra svar. Nu förstår jag mera hur det fungerar i den veganska branschen. Hoppas ni har avyttring för mellanskillnaden av det ni får fram och basförsäljningen även i lågsäsong. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jani75 Inlagd Januari 19, 2019 Dela Inlagd Januari 19, 2019 På väg till jobbet. Idag ska de flyttas från stora Essinge till Sundbyberg. 3e etappen av swedbankflytten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Januari 19, 2019 Dela Inlagd Januari 19, 2019 Tar en kall 🍺 lördags bira och knåpar ihop en V 75 rad Tjohej! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Januari 19, 2019 Dela Inlagd Januari 19, 2019 Hemma igen så kan man experimentera vid spisen. Så nu sätter vi Lördags soppan[emoji39] Skickat från min SM-N960F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 19, 2019 Dela Inlagd Januari 19, 2019 Dags igen... veckans femte flygning... Nästa vecka har inte en enda flygning planerad... hur skall jag stå ut? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Januari 19, 2019 Dela Inlagd Januari 19, 2019 14 timmar sedan, skrev HuaHindinnge: Du måste revidera prognoserna. Hur kan ni ha lager 3 gånger prognoserna? Prognos 15ton, kunderna köpte 46ton. Hur blir det lager x3? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Januari 19, 2019 Dela Inlagd Januari 19, 2019 Är i ett av mina hobbyrum och funderar & funderar som Professor Balthazar skulle ha sagt. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Januari 19, 2019 Dela Inlagd Januari 19, 2019 Nödut och seatblock... livet leker! Synd bara att Miss Delayed är på plats... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 19, 2019 Dela Inlagd Januari 19, 2019 preppar middag... jag vet frysta ingredienser men bor tyvärr inte i ett fiskeläger får duge i en soppa enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 19, 2019 Dela Inlagd Januari 19, 2019 6 minuter sedan, skrev Enis: preppar middag... jag vet frysta ingredienser men bor tyvärr inte i ett fiskeläger får duge i en soppa enis Allt funkar i soppan. Även spik har jag hört. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Januari 19, 2019 Dela Inlagd Januari 19, 2019 Ute på långpromenad... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 19, 2019 Dela Inlagd Januari 19, 2019 Avd taskigt benutrymme. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Januari 19, 2019 Dela Inlagd Januari 19, 2019 7 minuter sedan, skrev Soengsang: Avd taskigt benutrymme. Ute och lyxflyger igen😁🧞♀️ Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Januari 19, 2019 Dela Inlagd Januari 19, 2019 Har nu flyttat mig in till mitt andra hobbyrum och repar covers, typ La garage & Free bird mm för min kommande resa. Som ADHD-ansluten har jag svårt att hålla mig till en sak och blir lätt uttråkad när jag känner att jag kan och gått i mål med något jag behärskar på en hyfsad nivå. Så det har inte blivit mycket blåsande på min fritid, jag har mestadels gett tid åt min hobby Steampunk & industri design under 2018. Ringrostig=dålig Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 19, 2019 Dela Inlagd Januari 19, 2019 Bättre benutrymme..... SJ är grejer det Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efraim Barkbit Inlagd Januari 19, 2019 Dela Inlagd Januari 19, 2019 Kokar fond Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Januari 20, 2019 Dela Inlagd Januari 20, 2019 Tidig morgon Chiang Mai Tuk Tuk till Hotellet 😴 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jani75 Inlagd Januari 20, 2019 Dela Inlagd Januari 20, 2019 ..kopplar skärmar på Swedbank, ett spännande söndagsjobb. Trevlig söndag alla Goa mprare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Januari 20, 2019 Dela Inlagd Januari 20, 2019 Morsar på framtidens stjärnor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Januari 20, 2019 Dela Inlagd Januari 20, 2019 Fikar med Europas segerrikaste kusk genom tiderna, Jorma Kontio. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 20, 2019 Dela Inlagd Januari 20, 2019 Frostar av frysen...... Det kallar jag stekarliv....... Behövs inga takbarer, dvärgar, Changlinnen eller midjeväskor för en söndag i glamour och lyx.......😂😂😂 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 20, 2019 Dela Inlagd Januari 20, 2019 Går bra nu... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu