frogfish Inlagd November 26, 2018 Dela Inlagd November 26, 2018 Fixat ett "kräftkok" till familjen. I brist på krondill fick det bli medhavda dillfrön tillsammans med saltet, sockret ock biran, i spadet. Och i brist på kräftor fick det bli thailändska räkor (och en samsungcoke😉). Så nu kör vi så det ryker👍 Och nu väntar vi. Debriefing efter morgondagens avsmakning😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 26, 2018 Dela Inlagd November 26, 2018 Slitochsläp... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 26, 2018 Dela Inlagd November 26, 2018 Dags för andra handfatet i badrummet att få finare rör........ Kan säga att det luktar inte jordgubbe i badrummet nu när avloppsstammen är öppen utan vattenlås.......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 26, 2018 Dela Inlagd November 26, 2018 Vattenlås monterat......... Å rör ner i stammen........ Då har man den här utsikten från skethustronen........... Tackar Biltema för materialet och mig själv för att jag är en sådan utomordentlig hantverkare........... P.S. de vita "plopparna" i golvet är ett resultat från hyresvärden när de drog nya vattenledningar i huset för några år sedan och de gamla tätades (inte på det bästa sättet om ni frågar mig)......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd November 26, 2018 Dela Inlagd November 26, 2018 44 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Vattenlås monterat......... Å rör ner i stammen........ Då har man den här utsikten från skethustronen........... Tackar Biltema för materialet och mig själv för att jag är en sådan utomordentlig hantverkare........... P.S. de vita "plopparna" i golvet är ett resultat från hyresvärden när de drog nya vattenledningar i huset för några år sedan och de gamla tätades (inte på det bästa sättet om ni frågar mig)......... Med tanke på att ditt badrum ser k-märkt ut så funderar jag på om du får lov att göra så där moderna uppgraderingar...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd November 27, 2018 Dela Inlagd November 27, 2018 Dax för frukosten här i dream village! Skickat från min SM-G950F via Tapatalk mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 27, 2018 Dela Inlagd November 27, 2018 Försöker lura en arapaima i de isanska skogarna. Men än så länge är det jag som blir lurad.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 27, 2018 Dela Inlagd November 27, 2018 11 timmar sedan, skrev M33: Med tanke på att ditt badrum ser k-märkt ut så funderar jag på om du får lov att göra så där moderna uppgraderingar...? Vad hyresvärden inte ser vet han inte om...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd November 27, 2018 Dela Inlagd November 27, 2018 11 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Vattenlås monterat......... Å rör ner i stammen........ Då har man den här utsikten från skethustronen........... Tackar Biltema för materialet och mig själv för att jag är en sådan utomordentlig hantverkare........... P.S. de vita "plopparna" i golvet är ett resultat från hyresvärden när de drog nya vattenledningar i huset för några år sedan och de gamla tätades (inte på det bästa sättet om ni frågar mig)......... men hörrö kotthandlarn, det är nå krokigt som är snett Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd November 27, 2018 Dela Inlagd November 27, 2018 Fint med lite jul blommor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 27, 2018 Dela Inlagd November 27, 2018 Fryser i Riga, ett område som fortfarande är ockuperat av Ryssjävlarna. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jani75 Inlagd November 27, 2018 Dela Inlagd November 27, 2018 Kaffeslurk behövs när man träter fram i detta monotona arbete, längtar till fredag. Nu så är de endast 750-800 bord kvar att koppla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 27, 2018 Dela Inlagd November 27, 2018 En kulturstund! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 27, 2018 Dela Inlagd November 27, 2018 (ändrad) 23 timmar sedan, skrev frogfish: Fixat ett "kräftkok" till familjen. I brist på krondill fick det bli medhavda dillfrön tillsammans med saltet, sockret ock biran, i spadet. Och i brist på kräftor fick det bli thailändska räkor (och en samsungcoke😉). Så nu kör vi så det ryker👍 Och nu väntar vi. Debriefing efter morgondagens avsmakning😎 Uppfäljning på thailändskt "kräftkok": Det smakade oväntat bra. Självklart var thaiarna oerhört skeptiska till nåt farangen gjort. Men efter ett tag växte högen av räkskalen på tallrikarna. Jag gjorde ingen större affär av det.... Slutsatser: - Klipp av de j*vla spröten på räkorna innan kok. De är bara ivägen. - Dillfrön funkar bra. Men bäst är självklart krondill. - Ät och njut👍 Ändrades November 27, 2018 av frogfish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 27, 2018 Dela Inlagd November 27, 2018 Kom oväntat nära en sådan här. Försöker klippa så många kablar som jag hinner innan någon ser mig..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 27, 2018 Dela Inlagd November 27, 2018 10 timmar sedan, skrev husse: men hörrö kotthandlarn, det är nå krokigt som är snett Jag är inte riktigt med på vad du menar?........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 27, 2018 Dela Inlagd November 27, 2018 Kollar på Uriah Heep på fryshuset. Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd November 28, 2018 Dela Inlagd November 28, 2018 Bytt batteri på bilen Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd November 28, 2018 Dela Inlagd November 28, 2018 12 timmar sedan, skrev Naam kaeng: Kom oväntat nära en sådan här. Försöker klippa så många kablar som jag hinner innan någon ser mig..... Vad är det för något? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd November 28, 2018 Dela Inlagd November 28, 2018 6 timmar sedan, skrev Peolito: Kollar på Uriah Heep på fryshuset. Skickat från min iPhone med Tapatalk Kul att bandet lever än ... har sett dom tre gånger och första gången var i Västerås 1978 If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd November 28, 2018 Dela Inlagd November 28, 2018 Kul att bandet lever än ... har sett dom tre gånger och första gången var i Västerås 1978 [emoji4]Dom var riktigt bra förutom starten med några nya låtar. Inte dåligt men inget lyft men sen kom dom Mick Box log med hela ansiktet och jag var tillbaka på sjuttiotalet [emoji1]Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mavange Inlagd November 28, 2018 Dela Inlagd November 28, 2018 Tittar på när dom arbetar Jobba är till för dom fattiga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ragson Inlagd November 28, 2018 Dela Inlagd November 28, 2018 Strandhugg... Skickat från min SM-G950F via Tapatalk mvh ragson - din bästaste vän.Min musiksida finns HÄR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd November 28, 2018 Dela Inlagd November 28, 2018 I väntans tider igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 28, 2018 Dela Inlagd November 28, 2018 Måste skatta och försäkra min gamla trotjänare. Tre bikar i kö men de tog min först ändå. Total tid ca 10 min varav bes 2 och pappersjobb 8. 602 baht gick det på inkl besiktning. De prutade 2 baht. Den här bilen saknar broms på ett bakhjul. Tur att det inte är fram för då blir det jobbigt att köra säger besiktningskillen. Ibland blir man bara så trött på thai. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu