ellim63 Inlagd September 20 Dela Inlagd September 20 35 minuter sedan, skrev gorjos: Är det inte överkurs att snoppa chilin? När det görs somtam här så skalas inga vitlökar och snoppas inga chili. Somtam med skal från vitlök och skaftet från chili skulle i alla fall jag inte äta...😆 3 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd September 20 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 20 Frugan oljar in utemöbler och jag plockar tomater... 💕🇸🇪 20 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 20 Dela Inlagd September 20 9 minuter sedan, skrev ellim63: Frugan oljar in utemöbler och jag plockar tomater... 💕🇸🇪 Du och din fru som odlar mycket har ni inga problem med sniglar. Nu i sommar har vi fått sniglar som till och med äter på mogna tomater 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd September 20 Dela Inlagd September 20 1 timme sedan, skrev gorjos: Är det inte överkurs att snoppa chilin? När det görs somtam här så skalas inga vitlökar och snoppas inga chili. Det är väl markörer på hur långt det är kvar till Michelin stjärnan. Dess närmare råvaran dess närmare en stjärna, tror jag. Måste man ta bort skalet på chilin är väl frågan? 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd September 20 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 20 Lite skillnad på stolarna före och efter inoljning.. Tomaterna är renplockade för i år, bara att köra iväg jorden i hinkarna till återvinningen. HSB är ju ganska snäll bara hon vill ..en kall finöl bjöd hon på! ❤️ Rödlöken som legat på landet för att torka till ska få ligga till sig i källaren. 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 20 Dela Inlagd September 20 inte jag men min fru kom hem med två hinkar svamp, dom var fyra thai damer som plocka lika mycke 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 20 Dela Inlagd September 20 41 minuter sedan, skrev Boa52: inte jag men min fru kom hem med två hinkar svamp, dom var fyra thai damer som plocka lika mycke Du är väll för lat att plocka svamp 3 1 5 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 20 Dela Inlagd September 20 3 timmar sedan, skrev Boa52: Du och din fru som odlar mycket har ni inga problem med sniglar. Nu i sommar har vi fått sniglar som till och med äter på mogna tomater Är det "mördarsniglar" ni har? Vi hade ovanligt många mördarsniglar i år men dom gjorde inte så mycket skada, lite på squashen, grönkålen och dahliablomsterna men vi hällde ut ett snigelmedel och nu har vi inte sett några på säkert en månad. Favoritdottern därimot fick två dahlior uppätna på en natt! 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... gorjos Inlagd September 20 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 20 On 2024-09-15 at 14:53, skrev gorjos: Agerat ställningsbyggare. Hänt lite. 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... 65Selander Inlagd September 21 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 21 Arlanda suger... Alla lounger öppnar typ när jag skall gå ombord. Jaja 109kr är iaf hyfsat billigt här. Men får ju förkrök ca 4h i Zürich innan man slår ner sitt feta arsle i singelsätet för ca 10h. Här lovar jag att här frihäller de suparna på flyget och ölen serveras tills man landar. Skulle vilja dra till Kata igen men sjukt dyrare än Dominikanska. Fast inget slår deras fyllemat vid ett moppekök, eller en snefylla vid Bangla 16 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 13 timmar sedan, skrev Boa52: Du och din fru som odlar mycket har ni inga problem med sniglar. Nu i sommar har vi fått sniglar som till och med äter på mogna tomater Det gäller att ligga steget före. Sniglar i vitlök är en delikatess. 3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 1 timme sedan, skrev 65Selander: Arlanda suger... Alla lounger öppnar typ när jag skall gå ombord. Jaja 109kr är iaf hyfsat billigt här. Men får ju förkrök ca 4h i Zürich innan man slår ner sitt feta arsle i singelsätet för ca 10h. Här lovar jag att här frihäller de suparna på flyget och ölen serveras tills man landar. Skulle vilja dra till Kata igen men sjukt dyrare än Dominikanska. Fast inget slår deras fyllemat vid ett moppekök, eller en snefylla vid Bangla Äh, klart du ska dra till Kata. Du har väl inte semester för att spara pengar? 1 3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 2 timmar sedan, skrev 65Selander: Arlanda suger... Alla lounger öppnar typ när jag skall gå ombord. Jaja 109kr är iaf hyfsat billigt här. Men får ju förkrök ca 4h i Zürich innan man slår ner sitt feta arsle i singelsätet för ca 10h. Här lovar jag att här frihäller de suparna på flyget och ölen serveras tills man landar. Skulle vilja dra till Kata igen men sjukt dyrare än Dominikanska. Fast inget slår deras fyllemat vid ett moppekök, eller en snefylla vid Bangla Du brukar ju klaga på att SAS-loungerna suger, nu suger det att de inte är öppna. 4 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 11 timmar sedan, skrev ellim63: Är det "mördarsniglar" ni har? Vi hade ovanligt många mördarsniglar i år men dom gjorde inte så mycket skada, lite på squashen, grönkålen och dahliablomsterna men vi hällde ut ett snigelmedel och nu har vi inte sett några på säkert en månad. Favoritdottern därimot fick två dahlior uppätna på en natt! Ja det måste vara mördarsniglar vad använde du för medel mot dom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 49 minuter sedan, skrev Boa52: Ja det måste vara mördarsniglar vad använde du för medel mot dom Den här, det är dyrt men räcker länge. https://stick.se/snigel/natria-mot-sniglar-f-1kg-400m2/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwurS3BhCGARIsADdUH50TH0xfz_iQTf_ZlZJAFQ48MkY9K5TqYV0LVfP380w4VMMpo9a2a08aAi6UEALw_wcB 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 2 timmar sedan, skrev rolba: Äh, klart du ska dra till Kata. Du har väl inte semester för att spara pengar? Tyvärr är jag inte lika stinn som din plånbok. Är nu borta i 25 dagar å hem på Arlanda och spetsvända till Frankfurt/Mannheim för 5 dagar. Runt 40-55000 för en månad inkl snefyllor och ångest :-)) Bara busniess till Bankan ligger ju på minst 30000. I Dominikanska sprit å mat 24/7 för 30000 i 25 dagar, 18000 för flyget. Tyskland är via poäng 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Boa52: Ja det måste vara mördarsniglar vad använde du för medel mot dom Flytta till en lägenhet i civilisationen och odla på balkongen så slipper du mördarsniglar. Gör du inte det så har du inte rätt att gnälla. Ändrades September 21 av Mankan 2 4 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... 65Selander Inlagd September 21 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 21 Drar i mig det sista innan på loungen 10h flyget med spriiiit 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 4 timmar sedan, skrev 65Selander: Tyvärr är jag inte lika stinn som din plånbok. Är nu borta i 25 dagar å hem på Arlanda och spetsvända till Frankfurt/Mannheim för 5 dagar. Runt 40-55000 för en månad inkl snefyllor och ångest :-)) Bara busniess till Bankan ligger ju på minst 30000. I Dominikanska sprit å mat 24/7 för 30000 i 25 dagar, 18000 för flyget. Tyskland är via poäng Jaja, det du torskar på flyget drar du ju lätt in på gratismat i Rawai. 😜 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 Min fru som jag skrev plockade 2 hinkar kantareler i går nu på morgonen äkte jag iväg till en god granne för at ge henne 2 påsar, lyckat hon fyllde 80 år idag 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 3 timmar sedan, skrev Mankan: Flytta till en lägenhet i civilisationen och odla på balkongen så slipper du mördarsniglar. Gör du inte det så har du inte rätt att gnälla. Mördar sniglar kan åka hiss så balkongen är inte fredad. kolla hur dom sprider sej så vet du 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 28 minuter sedan, skrev Boa52: Mördar sniglar kan åka hiss så balkongen är inte fredad. kolla hur dom sprider sej så vet du Vi har ingen snigelhiss till balkongen så vi har heller inga sniglar. Tror nog det är extremt sällsynt att mördarnsiglar tar sig upp på balkongerna 2 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 Precis nyss, skrev Mankan: Vi har ingen snigelhiss till balkongen så vi har heller inga sniglar. Tror nog det är extremt sällsynt att mördarnsiglar tar sig upp på balkongerna Kolla hur dom sprider sej, genom köpt jord, med vinden, kolla så ser du att dom gör som alla djur i det här fallet skadedjur, dom letar MAT 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 7 minuter sedan, skrev Boa52: Kolla hur dom sprider sej, genom köpt jord, med vinden, kolla så ser du att dom gör som alla djur i det här fallet skadedjur, dom letar MAT Vad jag vet så kan dom inte flyga i alla fall. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd September 21 Dela Inlagd September 21 Den här skrämmer Alla flygfän, även dom som bor i jordpåsar hos Plantagen och Blomsterlandet 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu