Kenneth4618 Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 9 minuter sedan, skrev gorjos: När är brytdatum? Vid nyår? Vill ju inte sätta in pengar som jag sedan får tillbaka. Efter det man fått beslut om restskatt “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 28 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Efter det man fått beslut om restskatt Tackar. Startar en stående insättning till hennes konto. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 39 minuter sedan, skrev gorjos: När är brytdatum? Vid nyår? Vill ju inte sätta in pengar som jag sedan får tillbaka. Pengarna brinner inte inne. Om du vill slippa att betala restskatt för din fru, be henne att be hennes arbetsgivare att lägga på knappt 2,5% på inkomst av tjänst 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd Augusti 10 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 10 Idag skördade vi första potatisen (sorten är Cherie).. Åsså plockade vi solvarma tomater.. Några kantareller ska knaperstekas, och skjuts in i ugnen med potatisen som kryddas med salt, nymalen svartpeppar, vitlök och stark paprika.. tror det blir fantastiskt gott! 💕 20 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 28 minuter sedan, skrev kolla min fot: Pengarna brinner inte inne. Om du vill slippa att betala restskatt för din fru, be henne att be hennes arbetsgivare att lägga på knappt 2,5% på inkomst av tjänst Hon har ingen inkomst av tjänst. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 24 minuter sedan, skrev gorjos: Hon har ingen inkomst av tjänst. Nähä, så av vilken anledning får din fruga restskatt? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 (ändrad) 3 minuter sedan, skrev kolla min fot: Nähä, så av vilken anledning får din fruga restskatt? Kan ju vara inkomst av kapital, uthyrning, med mera Ändrades Augusti 10 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Augusti 10 Dela Inlagd Augusti 10 Precis nyss, skrev Kenneth4618: Kan ju vara inkomst av kapital Absolut, jag undrar. Lägger mig inte i någon annans privat ekonomi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Rillex Inlagd Augusti 10 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 10 Vart en promenad från Gnesta till Nykvarn då är etapp 13:1 & 13:2 på Sörmlandsleden avprickade. Fin station i Gnesta. Gillar faktiskt Gnesta sist kanske ni förstår varför. Sen vidare ut i ”spenaten” Först lite åkermark vackert tycker ja. fina vilda blommar som var blandade. Sen led stenigt sjöar typisk sörmlandsnatur. Såhär lite små sjöar lite grönska säkert vackrare till hösten. Ner mot Yngern rätt stor insjö den också. Där har ja ju en stuga ”Laxne” gillar den gamla skylten Källsvik 3. Etapperna hade för ovanlighetens skull väldigt lite kalhyggen och det är ju skönt finns inget tråkigare än att vandra över kalhyggen. Men här ett litet. Fint sand område med tall det är vackert. Korset etapp 13:1, 13:2, 12 och 13. Nu har jag kommit till etapp 22 med alla anslutnings etapper. En rast med en fralla det behövdes lite energi. Lite övergivet sånt kollar man ju in ”Håll Sverige rent”. Typiskt landskap i Sörmland. Framme i Nykvarn cirka 30 kilometer senare hungrig men mest törstig… Gick åt fort. Nä Nykvarn tillhör väl inte ställena jag skulle vilja flytta nytt polerat men ingen charm. 25 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 12 timmar sedan, skrev gorjos: Betalat frugans restskatt. Så tråkigt. Kan man inte betala in lite per månad i förväg i stället? Självklart kan du betala lite varje månad, bestäm själv eller är det kanske F-skatt som behövs? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 Nu ska det lagas citrongräs o limeblads kyckling. 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 3 timmar sedan, skrev kolla min fot: Nu ska det lagas citrongräs o limeblads kyckling. Det blev riktigt bra och gott. Jag fick njurvärmare av min bättre hälft när det åkte i lite maizena 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Peolito Inlagd Augusti 11 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 11 Plockar svamp i Tyresta. Eller rättare sagt frugan plockar och jag lider. 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 8 minuter sedan, skrev Peolito: Plockar svamp i Tyresta. Eller rättare sagt frugan plockar och jag lider. Karl Johan är min favorit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 13 minuter sedan, skrev Peolito: Plockar svamp i Tyresta. Eller rättare sagt frugan plockar och jag lider. Aj aj aj!!! Nu blir Boa upprörd 1 2 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 On 2024-08-08 at 18:13, skrev Boa52: tror du att du är ensam om att ha poblem med knän och höfter det har varenda gubbe men jag tror du är lat som inte vill följa med henne i skogen, kan du köra bil och sova i den kan du gå några 100 meter. För har du så ont ska du lämna tillbakas körkortet och tacka för lånet- Att träffa en förare som har såna smärtor i trafiken >HUva Jag förstår inte riktigt problemet. Vill man plocka svamp så kan man väl göra det vill man inte så är det väl bara att låta bli. Personligen tar jag hellre en golfrunda vilket är minst lika ansträngande. Jag har heller ingen anledning att tvinga frugan att hänga med på min golfrundor. Bättre då att var och en gör vad man tycker är roligt. 8 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 39 minuter sedan, skrev kolla min fot: Karl Johan är min favorit. Frugans favorit också. Dåligt med den svampen än när vi har varit ute i skogen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 42 minuter sedan, skrev Mankan: Jag förstår inte riktigt problemet. Vill man plocka svamp så kan man väl göra det vill man inte så är det väl bara att låta bli. Personligen tar jag hellre en golfrunda vilket är minst lika ansträngande. Jag har heller ingen anledning att tvinga frugan att hänga med på min golfrundor. Bättre då att var och en gör vad man tycker är roligt. Boa förstår aldrig Någonting, inte ens nödrakets fantasten försökt att översätta korrekt Svenskt språk till sin hovnarrs kollega. Lika ogenomtänkta inlägg ifrån båda håll.... 1 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 5 timmar sedan, skrev kolla min fot: Nu ska det lagas citrongräs o limeblads kyckling. 1 timme sedan, skrev kolla min fot: Det blev riktigt bra och gott. Jag fick njurvärmare av min bättre hälft när det åkte i lite maizena citrongräs limeblad och kyckling här med men kokt och sedan serverad enis 4 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 1 minut sedan, skrev Enis: citrongräs limeblad och kyckling här med men kokt och sedan serverad enis Kokt med två kycklingbuljong tärningar här. Cocos mjölk och Maizena åkte i tio minuter innan plattan stängdes av Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 (ändrad) 38 minuter sedan, skrev kolla min fot: Boa förstår aldrig Någonting, inte ens nödrakets fantasten försökt att översätta korrekt Svenskt språk till sin hovnarrs kollega. Lika ogenomtänkta inlägg ifrån båda håll.... Igår var nog korken av på dunken med tanke på alla korkade inlägg både här och på det andra forumet Tror det var ett nytt rekord som slogs. Till exempel detta 😁 "Förstår inte många skriver att dom drabbats av covid, jag känner ingen som haft covid är det egen tanke eller har ni läkare som sagt covid" "Hur kan det vara så ni sörläningar testas positivt för covid här i norrland inget." Läkarvetenskapen häpnar över detta 🤔 Ändrades Augusti 11 av Kenneth4618 5 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 Funderar på om Enis godkänner dessa Thaikokade ägg som skall vara med i en smörgåstårta. 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 1 timme sedan, skrev gorjos: Funderar på om Enis godkänner dessa Thaikokade ägg som skall vara med i en smörgåstårta. Kokningen måst ha haft en kraftig översyn av en farang 😃 Enis 1 1 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd Augusti 11 Dela Inlagd Augusti 11 13 minuter sedan, skrev Enis: Kokningen måst ha haft en kraftig översyn av en farang 😃 Enis Hände inte ens i samma hus, så fattar ingenting. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd Augusti 11 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 11 (ändrad) On 2024-08-08 at 17:53, skrev rolba: Hittade en lucka för lite AW. Såg ett ställe som såg trevligt ut. Och vem satt inte där. Det var mycket trevligt att träffas och ta ett par öl tillsammans! 🍻 Vi spelade biljard på min hemmaplan och då passade @rolba på att bjuda ner mig till Phuket och hans hemmabana och det borde jag ju göra. Det är ju trots allt sexton år sedan jag besökte Phuket senast. Här har vi en stilstudie på @rolba himself Luke the Drifter Ändrades Augusti 11 av Luke the Drifter 26 1 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu