rolba Inlagd December 11, 2023 Dela Inlagd December 11, 2023 11 timmar sedan, skrev MickeN: Tänkte fylla i TM7 imorgon, längst ner antalet dagar är det fram till hemresan eller 90 dgr eller ett år? På frågan om orsak duger med holiday eller? Vad har du för visa i botten? Jag skriver 365 dagar när jag förlänger mitt O retirement. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd December 11, 2023 Dela Inlagd December 11, 2023 5 timmar sedan, skrev rolba: Vad har du för visa i botten? Jag skriver 365 dagar när jag förlänger mitt O retirement. Non O, då skriver jag 365. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd December 12, 2023 Dela Inlagd December 12, 2023 11 timmar sedan, skrev rolba: Vad har du för visa i botten? Jag skriver 365 dagar när jag förlänger mitt O retirement. 366 dagar om man vill behålla samma slutdatum nästa år? Eller hur gör man då? Skottår. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 12, 2023 Dela Inlagd December 12, 2023 2 minuter sedan, skrev biker: 366 dagar om man vill behålla samma slutdatum nästa år? Eller hur gör man då? Skottår. mvh biker Ja, kanske blir 366 då. Man får väl alltid samma slutdatum? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd December 12, 2023 Dela Inlagd December 12, 2023 Precis nyss, skrev rolba: Ja, kanske blir 366 då. Man får väl alltid samma slutdatum? Du har nog rätt, de stämplar nog samma datum oavsett. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd December 12, 2023 Dela Inlagd December 12, 2023 23 minuter sedan, skrev biker: Du har nog rätt, de stämplar nog samma datum oavsett. Visar sig inom ett par timmar. Åker till immigrationen vid två tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vaxet older version Inlagd December 12, 2023 Dela Inlagd December 12, 2023 (ändrad) Njuter av mogonen. https://fb.watch/oTEMLWRIl3/? Ändrades December 12, 2023 av Vaxet older version Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd December 12, 2023 Dela Inlagd December 12, 2023 Handlat på friendship. 8 Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd December 12, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 12, 2023 Veckans misshandel. Skulle varit igår men gammeltanten var för mycket uppbokad. 13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd December 12, 2023 Dela Inlagd December 12, 2023 Undrar om inte Finnair har noll koll på sina flygningar. Den här resan gjorde jag för ett år sedan, har fått 4-5 meddelande idag. 2 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 12, 2023 Dela Inlagd December 12, 2023 34 minuter sedan, skrev MickeN: Undrar om inte Finnair har noll koll på sina flygningar. Den här resan gjorde jag för ett år sedan, har fått 4-5 meddelande idag. Boka av så kanske du får pengar tillbaka. 2 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... LTD Inlagd December 13, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 13, 2023 Väntar på att städerskan ska bli klar 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Mr Ning Ning Inlagd December 13, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 13, 2023 Har svarvat cylindrar och vad som ska se ut som ett backslag samt en medbringare för prop.axel. Nu ska det borras en massa hål för skruv/mutter på modellen. Avslutar dagen i tvättstugan. 19 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd December 13, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 13, 2023 På eftermiddagen när frugan kom hem från jobbet blev det Luciafika.. frugan som älskar lussekatter slog till på det och jag som är skeptisk till dessa bullar med saffran fick nöja mig med pepparkakor med mögelost men jag var inte så ledsen för det, det passade utmärkt till en mugg glögg med det som ska vara i.. fantastiskt gott och mysigt! 💕 20 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd December 14, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 14, 2023 Köar för att förhoppningsvis få stanna ett år till. Alltid en del trafik den här tiden men resan tog en halvtimme som vanligt. ⁵ 19 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd December 14, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 14, 2023 Hemkommen nu. Tog 33 minuter och då var det ändå en olycka med ca 1 km kö. Får hämta passet efter kl 14 imorgon, lagom efter fredagslunchen. Dålig planering. 🍻 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Vaxet older version Inlagd December 14, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 14, 2023 (ändrad) Tog en liten tur till Krabi, men bara en dag sedan upp igen ?? 🤭 ? Ändrades December 14, 2023 av Vaxet older version 18 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Stoneys Inlagd December 15, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 15, 2023 Relaxa vid poolen. 19 Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd December 15, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 15, 2023 Spelar kula. 17 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Tallviking Inlagd December 15, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 15, 2023 Köpte en bil i Bangkok för ett par veckor sedan men upptäckte på hemvägen att båda hjullagren fram lät illa (började inte låta högt förrän efter en timmes körning) Kontaktade firman för det är ett års begagnatgaranti på bilen. Efter tre verkstadsbesök som bilfirmans försäkringsbolag (som alla sa att hjullagren håller mer än 20.000 mil så dom kan det inte vara och de trodde växellådan) skickade oss till runt Rayong (små skitverkstäder) tröttnade jag och åkte till Subaru:s märkesverkstad i Rayong Dom konstaterade direkt att det var hjullagren fram (båda men det högra var värre än det vänstra) Dom konstaterade även att båda ventilkåpspackningarna läckte olja samt frontkåpspackningen och kylaren var på väg att gå sönder Dom pratade direkt med försäkringsbolaget men trodde aldrig att beställningen skulle gå till dom för dom är avsevärt dyrare än de verkstäder försäkringsbolaget använder. Men till slut efter offert från Subaru-verkstan accepterade försäkringsbolaget och skickade hälften av summan till Subaru-verkstan som beställde delar Efter 4 dagar lämnade vi in bilen och nu är den färdig men ska stå och "torka" de nya packningarna med tätningsmassa tills imorgon Fick just dessa bilder från verkstaden Dom byter följande: - båda hjulnaven fram - båda ventilkåpspackningarna samt packningarna runt tändstiften - frontkåpepackningen - kylaren Total kostnad 26000 baht varav arbetskostnaden är 5500 baht och med tanke på att dom lyfte ur motorn bl.a känns det väldigt billigt Kostnad för oss: 0 baht Vi passade på att beställa byte av tändstift och motorolja i samband med arbetet vilket kostade oss drygt 6000 baht med 0 baht i arbetskostnad (5 L olja, stift, filter, packning) 20 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 15, 2023 Dela Inlagd December 15, 2023 4 minuter sedan, skrev Tallviking: Köpte en bil i Bangkok för ett par veckor sedan men upptäckte på hemvägen att båda hjullagren fram lät illa (började inte låta högt förrän efter en timmes körning) Kontaktade firman för det är ett års begagnatgaranti på bilen. Efter tre verkstadsbesök som bilfirmans försäkringsbolag (som alla sa att hjullagren håller mer än 20.000 mil så dom kan det inte vara och de trodde växellådan) skickade oss till runt Rayong (små skitverkstäder) tröttnade jag och åkte till Subaru:s märkesverkstad i Rayong Dom konstaterade direkt att det var hjullagren fram (båda men det högra var värre än det vänstra) Dom konstaterade även att båda ventilkåpspackningarna läckte olja samt frontkåpspackningen och kylaren var på väg att gå sönder Dom pratade direkt med försäkringsbolaget men trodde aldrig att beställningen skulle gå till dom för dom är avsevärt dyrare än de verkstäder försäkringsbolaget använder. Men till slut efter offert från Subaru-verkstan accepterade försäkringsbolaget och skickade hälften av summan till Subaru-verkstan som beställde delar Efter 4 dagar lämnade vi in bilen och nu är den färdig men ska stå och "torka" de nya packningarna med tätningsmassa tills imorgon Fick just dessa bilder från verkstaden Dom byter följande: - båda hjulnaven fram - båda ventilkåpspackningarna samt packningarna runt tändstiften - frontkåpepackningen - kylaren Total kostnad 26000 baht varav arbetskostnaden är 5500 baht och med tanke på att dom lyfte ur motorn bl.a känns det väldigt billigt Kostnad för oss: 0 baht Vi passade på att beställa byte av tändstift och motorolja i samband med arbetet vilket kostade oss drygt 6000 baht med 0 baht i arbetskostnad (5 L olja, stift, filter, packning) Skulle gått till "Tåjjåta" istället!😉😏 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 15, 2023 Dela Inlagd December 15, 2023 "Slit & Släp, ingen ro och ingen vila, bara gno och bara ila !!" 9 1 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Dolemon Inlagd December 15, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 15, 2023 3 timmar sedan, skrev Tallviking: Köpte en bil i Bangkok för ett par veckor sedan men upptäckte på hemvägen att båda hjullagren fram lät illa (började inte låta högt förrän efter en timmes körning) Kontaktade firman för det är ett års begagnatgaranti på bilen. Efter tre verkstadsbesök som bilfirmans försäkringsbolag (som alla sa att hjullagren håller mer än 20.000 mil så dom kan det inte vara och de trodde växellådan) skickade oss till runt Rayong (små skitverkstäder) tröttnade jag och åkte till Subaru:s märkesverkstad i Rayong Dom konstaterade direkt att det var hjullagren fram (båda men det högra var värre än det vänstra) Dom konstaterade även att båda ventilkåpspackningarna läckte olja samt frontkåpspackningen och kylaren var på väg att gå sönder Dom pratade direkt med försäkringsbolaget men trodde aldrig att beställningen skulle gå till dom för dom är avsevärt dyrare än de verkstäder försäkringsbolaget använder. Men till slut efter offert från Subaru-verkstan accepterade försäkringsbolaget och skickade hälften av summan till Subaru-verkstan som beställde delar Efter 4 dagar lämnade vi in bilen och nu är den färdig men ska stå och "torka" de nya packningarna med tätningsmassa tills imorgon Fick just dessa bilder från verkstaden Dom byter följande: - båda hjulnaven fram - båda ventilkåpspackningarna samt packningarna runt tändstiften - frontkåpepackningen - kylaren Total kostnad 26000 baht varav arbetskostnaden är 5500 baht och med tanke på att dom lyfte ur motorn bl.a känns det väldigt billigt Kostnad för oss: 0 baht Vi passade på att beställa byte av tändstift och motorolja i samband med arbetet vilket kostade oss drygt 6000 baht med 0 baht i arbetskostnad (5 L olja, stift, filter, packning) Jag ska bestäla lika dan service på "Farmertruck" i april när jag kommer till Thailand, se vad inflationen tagit oss dom senaste åren Flitigt använd Isuzi års 2017 Mvh.Dolemon 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 15, 2023 Dela Inlagd December 15, 2023 Jaha,ok 8 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... MickeN Inlagd December 16, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 16, 2023 Unnar mig en god fika under tiden jag väntar på gumman. Hon jobbar idag, röstar i skolvalet det inbringar 1500 tbh, lättförtjänta pengar. 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu