Detta inlägg gillas... Surin P3 Inlagd November 29, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 29, 2023 Nästan klart... Lite lister... Och möbler kanske. Och lite sågning av fönster glömde jag. 21 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd November 29, 2023 Dela Inlagd November 29, 2023 6 timmar sedan, skrev Tallviking: Kollar in sambons bröders svets och metallfirma. Stor leverans idag av stolpar. 2 stora semitrailers fulla Vad är rörena till ? lär knappast vara för fjärvärme 😄 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 29, 2023 Dela Inlagd November 29, 2023 4 minuter sedan, skrev Dolemon: Vad är rörena till ? lär knappast vara för fjärvärme 😄 Stolpar för ett företagsbygge 1 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd November 29, 2023 Dela Inlagd November 29, 2023 2 timmar sedan, skrev Surin P3: Nästan klart... Lite lister... Och möbler kanske. Och lite sågning av fönster glömde jag. Var hittar men denna "tapet" ? Mvh.Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 29, 2023 Dela Inlagd November 29, 2023 23 minuter sedan, skrev Dolemon: Var hittar men denna "tapet" ? Mvh.Dolemon Finns ca 6-7 olika på Thaiwatsadu. https://www.thaiwatsadu.com/product/แผ่นผนัง-KASSA-รุ่น-2G101-ขนาด-30-x-297-x-09-ซม-สีแอชเกร-60303951 Där ett exempel. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd November 29, 2023 Dela Inlagd November 29, 2023 7 minuter sedan, skrev Surin P3: Finns ca 6-7 olika på Thaiwatsadu. https://www.thaiwatsadu.com/product/แผ่นผนัง-KASSA-รุ่น-2G101-ขนาด-30-x-297-x-09-ซม-สีแอชเกร-60303951 Där ett exempel. Tackar för info. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 29, 2023 Dela Inlagd November 29, 2023 On 2023-11-28 at 10:26, skrev Elmeri: Svarva tätningar är inget nytt , det har man gjort under hela min yrkeskariär (45år) kanske ännu längre tillbaks i tiden Hur fan svarvar du till en o-ring? Jag har ju haft lastbil sedan 1988 och bytt några packningar på alla dom + Hiab och Pallifnger Pk35000 kranen som jag har nu! Jag vet att man gjuter o-ringar så man undrar lite då! 2 2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd November 30, 2023 Dela Inlagd November 30, 2023 21 timmar sedan, skrev audirs2: Hur fan svarvar du till en o-ring? Jag har ju haft lastbil sedan 1988 och bytt några packningar på alla dom + Hiab och Pallifnger Pk35000 kranen som jag har nu! Jag vet att man gjuter o-ringar så man undrar lite då! Du får åka till Momemtum i Bandhagen så visar de hur det går till... 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 30, 2023 Dela Inlagd November 30, 2023 34 minuter sedan, skrev Elmeri: Du får åka till Momemtum i Bandhagen så visar de hur det går till... Är det plast dom svarvar i? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 30, 2023 Dela Inlagd November 30, 2023 8 minuter sedan, skrev audirs2: Är det plast dom svarvar i? Yeeee, kollade upp med dom och säger att dom gör detta! Det är så att när hydraulcylindrar blir lite slitna så passar inte original packningar mera utan man får svarva till nya med lite mera tajtare tolerans! Man lär sig nått nytt varje dag och detta var ju kul att "fård reda på! Men man får skicka sina grejer till Gävle där dom fixar! 2 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd November 30, 2023 Dela Inlagd November 30, 2023 22 minuter sedan, skrev audirs2: Är det plast dom svarvar i? Det vanligaste är nitrilgummi (Nrb) och viton beroende på du ska för shore tal på dina ringar.... 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd November 30, 2023 Dela Inlagd November 30, 2023 43 minuter sedan, skrev audirs2: Yeeee, kollade upp med dom och säger att dom gör detta! Det är så att när hydraulcylindrar blir lite slitna så passar inte original packningar mera utan man får svarva till nya med lite mera tajtare tolerans! Man lär sig nått nytt varje dag och detta var ju kul att "fård reda på! Men man får skicka sina grejer till Gävle där dom fixar! Va nu, har enis börjat svara packningar oxå 😉 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd November 30, 2023 Dela Inlagd November 30, 2023 Roar mig över de som sitter hemma eller på jobbet och väntar på att polisen knackar på. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQdVem/polisrazzia-mot-thaisalonger-saljs-sex-pa-80-procent-av-dem Uppgifter: Ett hundratal misstänkta sexköpare i razzian (+-låst) Polisens människohandelssektion slog till mot två thaisalonger i södra Stockholm. Ett hundratal personer misstänks för sexköp, enligt Aftonbladets uppgifter. Polisen tror att det kan bli fler då ett stort antal har fångats på bild. Polisen: 80 procent av alla thaisalonger Knyts till swishbetalningar Två kvinnor anhållna Grovt koppleri och penningtvätt. synd om de seriösa som dras med under en och samma kam. 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 30, 2023 Dela Inlagd November 30, 2023 2 timmar sedan, skrev 65Selander: Roar mig över de som sitter hemma eller på jobbet och väntar på att polisen knackar på. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQdVem/polisrazzia-mot-thaisalonger-saljs-sex-pa-80-procent-av-dem Uppgifter: Ett hundratal misstänkta sexköpare i razzian (+-låst) Polisens människohandelssektion slog till mot två thaisalonger i södra Stockholm. Ett hundratal personer misstänks för sexköp, enligt Aftonbladets uppgifter. Polisen tror att det kan bli fler då ett stort antal har fångats på bild. Polisen: 80 procent av alla thaisalonger Knyts till swishbetalningar Två kvinnor anhållna Grovt koppleri och penningtvätt. synd om de seriösa som dras med under en och samma kam. Mig har dom inte fotat!😪 3 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd November 30, 2023 Dela Inlagd November 30, 2023 Slänger upp en bild på tennarmband som jag fick idag. 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
goli006 Inlagd November 30, 2023 Dela Inlagd November 30, 2023 (ändrad) 14 minuter sedan, skrev 65Selander: Slänger upp en bild på tennarmband som jag fick idag. Snyggt Åh helt rätt region i Sverige 👍 Ändrades November 30, 2023 av goli006 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 1, 2023 Dela Inlagd December 1, 2023 (ändrad) Markbrand några hundra meter ner mot stranden och vinden blåser mot vårt hus Ändrades December 1, 2023 av Tallviking 5 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Tallviking Inlagd December 1, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 1, 2023 Matfestivalen nere vid Hat Mae Rhum Phung-stranden nedanför byn 20 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd December 1, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 1, 2023 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 1, 2023 Dela Inlagd December 1, 2023 11 timmar sedan, skrev Tallviking: Markbrand några hundra meter ner mot stranden och vinden blåser mot vårt hus En helt vanlig kväll i Chiang Mai trakten då. 3 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 2, 2023 Dela Inlagd December 2, 2023 undrar om man skall hoppa av och plocka lite svamp enis 3 4 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 2, 2023 Dela Inlagd December 2, 2023 Fick sällskap så jag sket i svampplockning och svampplockerskan 🤪 enis 9 4 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 2, 2023 Dela Inlagd December 2, 2023 (ändrad) @Kenneth4618 var är välkomst och avskedskomiten? enis Ändrades December 2, 2023 av Enis 5 4 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vaxet older version Inlagd December 2, 2023 Dela Inlagd December 2, 2023 (ändrad) Njuter av att äntligen känna ro i livet. 🥰 Så jag skrev några takter och spelade in hemma på lilla studion i ren glädje att leva. Svärmor med grav altzimers fyller år idag och jag ville förmedla att jag kommer göra så gott jag kan, ..........kan inte göra mer än det för att ta hand om min kära. Trevlig kväll och mixen uteblev då allt är live med mig på allt och det tog tid och födelsedag idag så Ja ni förstår säkert. 407544873_7282209125123447_5077242955832008638_n.mp4 Ändrades December 2, 2023 av Vaxet older version 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd December 2, 2023 Dela Inlagd December 2, 2023 On 2023-11-30 at 16:20, skrev audirs2: Yeeee, kollade upp med dom och säger att dom gör detta! Det är så att när hydraulcylindrar blir lite slitna så passar inte original packningar mera utan man får svarva till nya med lite mera tajtare tolerans! Man lär sig nått nytt varje dag och detta var ju kul att "fård reda på! Men man får skicka sina grejer till Gävle där dom fixar! 3600 THB kostade det att byta alla oringar och slitband i min cylinder. Gissar att jag får max två vanliga oringar för det priset hos dessa killar. 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu