Detta inlägg gillas... Enis Inlagd November 23, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 23, 2023 enis 13 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd November 24, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 24, 2023 Frugan bankar. Lite trevligare vakt idag. 16 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... MickeN Inlagd November 24, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 24, 2023 Tagit en promenad till Mega home, inte så långt men varmt blev det. Lite andra priser på madrasser jämfört med Central Chitlom, tempur kostade 340 tusen där. 16 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd November 24, 2023 Dela Inlagd November 24, 2023 Håller på att bli sönderbränd i nacken. 9 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... MickeN Inlagd November 25, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 25, 2023 Tog en taxi till MegaBangna idag,har 2-3 timmar ensam innan sambon kommer. Börjar med en mocca och lite godis. Här hamna jag med fin folket. 18 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Tallviking Inlagd November 25, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 25, 2023 Väntar på att Pizzorna ska bli klara VID_20231125_145937.mp4 VID_20231125_150216.mp4 VID_20231125_150309.mp4 16 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolle68 Inlagd November 25, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 25, 2023 Tar en öl och laddar inför den stora sjöslaget. 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Uppiz Inlagd November 25, 2023 Dela Inlagd November 25, 2023 Smygstart inför whiskyprovningen 🥳🍻 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... MickeN Inlagd November 26, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 26, 2023 Stanna och tog en mocca idag. Ligger några timmars träning bakom innan man gör en sån. 20 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Surin P3 Inlagd November 26, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 26, 2023 Styrcylindern öppnad... Lite udda sak. 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd November 27, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 27, 2023 Spelar biljard. Bilder på allmän begäran. 22 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... rolba Inlagd November 27, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 27, 2023 Snabba kast. Dålig täckning så förra inlägget gick inte iväg. Nu är det Loy Krathong Festival 24 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... ellim63 Inlagd November 27, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 27, 2023 Nu börjar det ordna till sig, en gravlaxmacka.. fantastiskt gott! 😋 25 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd November 27, 2023 Dela Inlagd November 27, 2023 On 2023-11-26 at 12:44, skrev Surin P3: Styrcylindern öppnad... Lite udda sak. Udda? En helt vanlig hyd.cylinder med genomgående kolvstång, några spårringsmanchetter, o-ringar styrband och avstrykare. Vad e det som är udda ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 28, 2023 Dela Inlagd November 28, 2023 6 timmar sedan, skrev Elmeri: Udda? En helt vanlig hyd.cylinder med genomgående kolvstång, några spårringsmanchetter, o-ringar styrband och avstrykare. Vad e det som är udda ? Jag har runt 12 "vanliga" cylindrar på maskinen och 1 sån här. Plus att den här varianten inte finns på alla hydraulmaskiner, men den "vanliga" finns på precis alla i hela världen. Så lite udda är den nog. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd November 28, 2023 Dela Inlagd November 28, 2023 15 minuter sedan, skrev Surin P3: Jag har runt 12 "vanliga" cylindrar på maskinen och 1 sån här. Plus att den här varianten inte finns på alla hydraulmaskiner, men den "vanliga" finns på precis alla i hela världen. Så lite udda är den nog. Hydraulik verkar ju inte vara din starka sida. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 28, 2023 Dela Inlagd November 28, 2023 10 minuter sedan, skrev Elmeri: Hydraulik verkar ju inte vara din starka sida. Har du druckit surpuppesoppa med spik på morgonen? Om du tycker den är så vanlig, så kan du väl hjälpa till att beställa en reparationssats till den... Borde ju vara lätt att få tag på eftersom den inte är en udda variant. Tack på förhand. 6 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd November 28, 2023 Dela Inlagd November 28, 2023 4 timmar sedan, skrev Surin P3: Har du druckit surpuppesoppa med spik på morgonen? Om du tycker den är så vanlig, så kan du väl hjälpa till att beställa en reparationssats till den... Borde ju vara lätt att få tag på eftersom den inte är en udda variant. Tack på förhand. Man köper lösa tätningar och då kan man välja kvalite lönar sig inte ekonomiskt o köpa en tätningssats.. Och i värsta fall så får man gå till nån som kan svarva tätningar och då får du dem till vilket mått du vill.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 28, 2023 Dela Inlagd November 28, 2023 17 minuter sedan, skrev Elmeri: Man köper lösa tätningar och då kan man välja kvalite lönar sig inte ekonomiskt o köpa en tätningssats.. Och i värsta fall så får man gå till nån som kan svarva tätningar och då får du dem till vilket mått du vill.. Aldrig hört talas om nån som svarvat o-ringar eller andra gummipackningar till hydraulcylindrar. Men det är väl nåt nytt då, men jag är ganska säker på att det inte finns såna svarvare här i Surin. Fast nu har jag ju precis beställt grejorna och montering sker om några dagar. Tack för försöket ändå. 3 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Surin P3 Inlagd November 28, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 28, 2023 Eftersom cylindern väntar på delar, så får jag väl fortsätta med vardagsrummet. PVC "tapeter" här också. Billigt, bra och framförallt lättarbetat. 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elmeri Inlagd November 28, 2023 Dela Inlagd November 28, 2023 1 timme sedan, skrev Surin P3: Aldrig hört talas om nån som svarvat o-ringar eller andra gummipackningar till hydraulcylindrar. Men det är väl nåt nytt då, men jag är ganska säker på att det inte finns såna svarvare här i Surin. Fast nu har jag ju precis beställt grejorna och montering sker om några dagar. Tack för försöket ändå. Svarva tätningar är inget nytt , det har man gjort under hela min yrkeskariär (45år) kanske ännu längre tillbaks i tiden 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd November 28, 2023 Dela Inlagd November 28, 2023 33 minuter sedan, skrev Elmeri: Svarva tätningar är inget nytt , det har man gjort under hela min yrkeskariär (45år) kanske ännu längre tillbaks i tiden Ok. Det verkar lite dumt att göra det när ett nytt tätpaket kostar mellan 300 och 1000 kr för den här storleken. Här ett exempel... 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... gorjos Inlagd November 28, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 28, 2023 När frugan åkt till Thailand. Då får man se till att denna får motion. 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Tallviking Inlagd November 29, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 29, 2023 Kollar in sambons bröders svets och metallfirma. Stor leverans idag av stolpar. 2 stora semitrailers fulla 19 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Surin P3 Inlagd November 29, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 29, 2023 Fortsätter "tapetsering"... Blir ju bra det här om jag får säga det själv. 21 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu