Jump to content
IGNORERAD

Flygbiljett visumansökan


matz

Recommended Posts

I samband med att en inbjuden Thai söker visum så måste dom ju visa upp en bokad flygbiljett, Den går ju senare att avboka och inbjudaren kan köpa en flygbiljett från Sverige när visumet är klart.

Min fundering är skulle det fungera att köpa en enkel flygbiljett till Sverige och en enkel tillbaka när man har bestämt sig för att åka tillbaka för att slippa flygbolagets ombokningsavgift om man söker förlängning med 3 mån.

Eller finns det risk att den inbjudna blir stoppad någonstans på vägen med en enkel biljett?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske jag var lite otydlig men den bokade biljetten som bifogas ansökan är givetvis T.o.R men den avbokas när visumet är beviljat

Link to comment
Dela på andra sajter

I samband med att en inbjuden Thai söker visum så måste dom ju visa upp en bokad flygbiljett, Den går ju senare att avboka och inbjudaren kan köpa en flygbiljett från Sverige när visumet är klart.

Min fundering är skulle det fungera att köpa en enkel flygbiljett till Sverige och en enkel tillbaka när man har bestämt sig för att åka tillbaka för att slippa flygbolagets ombokningsavgift om man söker förlängning med 3 mån.

Eller finns det risk att den inbjudna blir stoppad någonstans på vägen med en enkel biljett?

Är säker på att du måste ha en TOR biljett om inget har ändrats.

Det blir väl dyrare att köpa 2 enkla istället för en 6mån ombokningsbar biljett så varför enkla?.

 

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok vad bra kanske det var jag som misstolkade hehe.

 

Lycka till förresten

 

Matte

Link to comment
Dela på andra sajter

Seaserpent

Flygbolaget har rätt att neka incheckning om man inte kan visa upp en returbiljett senast sista dagen på visumets giltighetstid.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Passkontrollen i inresande Schengenland kan kontrollera att resanden har en giltig hemresa när visumtiden är slut.

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...