Jump to content
IGNORERAD

Förlängning utav uppehålls/arbetstillstånd


parmo

Recommended Posts

Tjenens 2 åriga Uppehålls och arbetstillstånd går ut nu i Augusti, någon vänlig själ som kan upplysa om man går till väga nu.

Har förstått att man behöver skicka in någon blankett, när skall det göras, kravs det i det läget ett besök hos migrationsverket?

Tacksam för  upplysnigar

CJ

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenens 2 åriga Uppehålls och arbetstillstånd går ut nu i Augusti, någon vänlig själ som kan upplysa om man går till väga nu.

Har förstått att man behöver skicka in någon blankett, när skall det göras, kravs det i det läget ett besök hos migrationsverket?

Tacksam för  upplysnigar

CJ

 

Enklast är väl att kolla på Migrationsverkets hemsida. Jag tror att där står allt du behöver veta...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ! Tar man hit en kvinna från Thailand , bör man vara intresserad av att själv söka uppgifter hur man går tillväga när det gäller alla tillstånd. Klarar man inte det, ska man nog låta bli att ta hit en kvinna från annat land. Alla regler går att hitta på Migrationsverkets hemsida, och ju mer man läser om alla bestämmelser, så blir man kunnigare och kan väldigt mycket efter en tid.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Hej ! Tar man hit en kvinna från Thailand , bör man vara intresserad av att själv söka uppgifter hur man går tillväga när det gäller alla tillstånd. Klarar man inte det, ska man nog låta bli att ta hit en kvinna från annat land. Alla regler går att hitta på Migrationsverkets hemsida, och ju mer man läser om alla bestämmelser, så blir man kunnigare och kan väldigt mycket efter en tid.

Lycka till

 

Som medlem på ett forum så kan man ställa frågor till medmänniskor som är eller har befunnit sej i samma situation som man själv är och då kan ge ett realistiskt svar på hur den svenska byråkratiappataten fungerar.

Du är singel gissar jag!?

Link to comment
Dela på andra sajter

THAISWEDE

Hej ! Tar man hit en kvinna från Thailand , bör man vara intresserad av att själv söka uppgifter hur man går tillväga när det gäller alla tillstånd.

 

Han sökte ju uppgifter själv. på MPR!

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Hej Parmo

 

Numera söks förlängning av det tidsbegränsade 2 åriga uppehållstillståndet via Migrationsverkets e-tjänst.

 

Ni skaffar ett konto på e-tjänsten och loggar in. Fyller i ansökan, bifogar begärda handlingar och betalar ansökningsavgiften.

 

Läs här om förlängningsansökan: http://www.migrationsverket.se/info/3979.html

 

Förbered dig före du påbörjar ansökan så du har nödvändiga handlingar tillgängliga. Då är det inga större problem att göra ansökan. Ansökan via e-tjänsten kan göras max en månad före det gamla tillståndet löper ut.

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tänk på en sak. När du får koden för inloggning har du 24 timmar på  dig att logga in. Det är mycket viktigt. Annars måste du göra om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejens UT gick ut den 6 Maj,åkte till MIG Örebro med ansökan om PUT den 12 Mars.

 

Den 23 April kom papper om "Sanningsförsäkran" skickade tillbaka samma dag.

 

Den 29 April kom papper,PUT klart.En vecka innan UT gick ut.

 

Bra jobbat av MIG Örebro

 

Ha en bra dag alla önskar Pust.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Parmo

Numera söks förlängning av det tidsbegränsade 2 åriga uppehållstillståndet via Migrationsverkets e-tjänst.

Ni skaffar ett konto på e-tjänsten och loggar in. Fyller i ansökan, bifogar begärda handlingar och betalar ansökningsavgiften.

Läs här om förlängningsansökan: http://www.migrationsverket.se/info/3979.html

Förbered dig före du påbörjar ansökan så du har nödvändiga handlingar tillgängliga. Då är det inga större problem att göra ansökan. Ansökan via e-tjänsten kan göras max en månad före det gamla tillståndet löper ut.

Med vänlig hälsning Thaikonsult

Lördag Den 11/5 var det 30 dagar kvar på frugans två åriga UT, vi gjorde då en ansökan om förlängning via e-tjänsten, bifogade de tre dokument som begärdes och betalade 1500kr det tog ca 30 min allt som allt, vi fick bekräftelse på betalning och att ansökan var mottagen med vändande mail.

Nu var vi inställda på flera månaders lång väntan på besked...

Det blev inte så lång väntan som befarat, kl 15:47 idag den 13/5 kom beskedet via mail, "Ditt ärende har nu avgjorts"

Det tog alltså En enda arbetsdag för Migrationsverket att fatta beslut, svårt att klaga på den handläggningstiden :)

Link to comment
Dela på andra sajter

De dokument som efterfrågades:

- kopia på fruns pass

- kopia på mitt pass eller annan ID handling

- Försäkran om samlevnad (242011) det laddar man ner från MIG's hemsida, fyll i spara och bifoga

Detta var allt som efterfrågades, förlängningsansökan var oerhört mycket lättare att göra än när vi sökte UT den där dagen för drygt två år sedan :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Alfredsson

Ett mycket bra svar,det tackar jag för.Dock är det inte dags för oss att ansöka  än men det är alltid bra att bara förberedd :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ! Tar man hit en kvinna från Thailand , bör man vara intresserad av att själv söka uppgifter hur man går tillväga när det gäller alla tillstånd. Klarar man inte det, ska man nog låta bli att ta hit en kvinna från annat land. Alla regler går att hitta på Migrationsverkets hemsida, och ju mer man läser om alla bestämmelser, så blir man kunnigare och kan väldigt mycket efter en tid.Lycka till
tycker detta var ett onödigt och väldigt löjligt inlägg
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...