Jump to content
IGNORERAD

Har kravet på inkomst/banktillgångar försvunnit för Married "O" visa?


chaihanhans

Recommended Posts

chaihanhans

När jag i förra veckan kollade villkoren för Married O-visa på www.thaiembassy.se tyckte jag bestämt att det stod att man skulle ha 400 000 THB på banken eller en inkomst på 40 000 THB / månad om man var gift med en thailändsk medborgare. Denna vecka kan jag inte hitta något om dessa krav. Är det någon annan som kan bekräfta detta? eller är jag snurrig i skallen?

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag i förra veckan kollade villkoren för Married O-visa på www.thaiembassy.se tyckte jag bestämt att det stod att man skulle ha 400 000 THB på banken eller en inkomst på 40 000 THB / månad om man var gift med en thailändsk medborgare. Denna vecka kan jag inte hitta något om dessa krav. Är det någon annan som kan bekräfta detta? eller är jag snurrig i skallen?

 

Nä... Har väl inte varit nå krav på pengar på kontot vid själva visumansökningen.

 

Men, däremot vid "Extension of stay".

Alltså vid förlängning om du vill stanna i Thailand baserat på giftermål utan att behöva lämna Thailand var 90. dag.

 

Rapportering till ditt immigrationskontor måste göras vid en förlängning var 90. dag, men du behöver inte lämna landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä... Har väl inte varit nå krav på pengar på kontot vid själva visumansökningen.

 

Men, däremot vid "Extension of stay".

Alltså vid förlängning om du vill stanna i Thailand baserat på giftermål utan att behöva lämna Thailand var 90. dag.

 

Rapportering till ditt immigrationskontor måste göras vid en förlängning var 90. dag, men du behöver inte lämna landet.

Då beroende på ålder eller ? 50+ 55+ ?

 

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

Då beroende på ålder eller ? 50+ 55+ ?

Mvh Pho

Inte om det gäller Non O.

Ålder spelar ingen roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...