peyman69 Inlagd April 28, 2013 Dela Inlagd April 28, 2013 Hej Jag och kompisen skall till Thailand i augusti och funderar på åka till Vietnam för 2 veckor. Är nyfiken på olika resvägar från Thailand till Vietnam. Båt, buss, tåd och flyg. Tackar Peyman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd April 28, 2013 Dela Inlagd April 28, 2013 Hej. Landvägen blir över Kambodja. Kan säkert vara intressant om man har tid och äventyrslusta. Har ingen mer info om det.Air Asia flyger till bra priser både Ho Chi Min och Hanoi.Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peyman69 Inlagd April 28, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 28, 2013 Jag tycker ochså att landsvägen kan vara intressant. Därför är jag sugen på tips från alla som har gjort den resan. Mvh Peyman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 28, 2013 Dela Inlagd April 28, 2013 Vill prova någon gång i framtiden att åka till Dong Hoi i Vietnam via Nakhon Phanom och Laos för sol och bad då det är närmare till den kusten för oss som bor i nordöstra Isaan “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 28, 2013 Dela Inlagd April 28, 2013 Vill prova någon gång i framtiden att åka till Dong Hoi i Vietnam via Nakhon Phanom och Laos för sol och bad då det är närmare till den kusten för oss som bor i nordöstra Isaan Bada i Mekong Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 28, 2013 Dela Inlagd April 28, 2013 Bada i Mekong Ska vara i denna då “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nongyang Inlagd April 28, 2013 Dela Inlagd April 28, 2013 Åkte med buss i december 2012 från Ho Chi Minch City (Saigon) till Thailand via Phnom Penh Kambodja. Kan rekommendera buss som transportmedel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 28, 2013 Dela Inlagd April 28, 2013 Ska vara i denna då Mekong.jpg Nej hellre tar jag livet av mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peyman69 Inlagd April 28, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 28, 2013 Åkte med buss i december 2012 från Ho Chi Minch City (Saigon) till Thailand via Phnom Penh Kambodja. Kan rekommendera buss som transportmedel. Varifrån Thailand kör bussen och vad kostar hela resan? Hur lång tid tar resan osv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nongyang Inlagd April 28, 2013 Dela Inlagd April 28, 2013 Varifrån Thailand kör bussen och vad kostar hela resan? Hur lång tid tar resan osv? Tider måste jag kolla i mina anteckningar och återkomma. Vi stannade vid Trat och åkte sedan till Koh Chang. Därifrån tog vi sedan en annan buss till Jomtien. Han körde ända fram till hotellet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nongyang Inlagd April 29, 2013 Dela Inlagd April 29, 2013 Cirkatider på olika etapper: Ho chi Minh city-Phnom Penh cirka 7 timmar. Bussbolag: Mekong Express. Pris 21$ Phnom Penh-Trat cirka 7 timmar också. Bussbolag kommer jag inte ihåg. Du kan ju åka från Thailand denna rutt. Om du tar dig till Tratt så hittar du där bussar till Phnom Penh. Tänk sedan att i Kambodja vill de gärna ha dollar överallt och inte deras egen valuta. Trevlig resa Nongyang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peyman69 Inlagd April 29, 2013 Trådstartare Dela Inlagd April 29, 2013 Tack för svaret, Nongyang. Det skall bli kul att göra den här resan för första gången. Jag kommer att efter resan skriva om det tillsammans med några bilder, så alla på forumet kan ta del av det. Med vänliga hälsningar Peyman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Maj 10, 2013 Dela Inlagd Maj 10, 2013 Det beror sig ju förstås vart i Vietnam du tänkt dig ,Vietnam år avlångt.Ska du till Saigon (ho chi min) i söder är det väl närmast att åka över kambodia men ska du till mellersta eller norra Vietnam är det närmare över Laos. Jag skulle nog ta flyget direkt till Vietnam, Hanoi i norr eller Saigon i söder traffikeras av flertalet flygbolag till bra priser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.