ole Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Når jeg har set hvor mange der tager over til Christania og køber canabis, cannabis er ulovlig. Alligevel valfarten svensker og nordmænd til Christiania og køber dette rusmiddel. Hvem og hvor mange burde have dødsstraf? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kabbanoss Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Och jag kan ju inte hålla med dig. Hålla på med narkotika är väl olagligt i dom flesta länder, vad jag vet men innehav av kniv, cigaretter, alkohol,bil ,mc är väl lagligt vad jag vet Jag läste i en annan tråd att du skulle börja köra mot tyskland och som jag förstod så var det för att inhandla alkohol för att sälja vidare ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 (ändrad) <br />Har du frågor om skatter så rekommenderar jag dig att pm:a Kolba med dina frågor.<br />Ja skatterna stiger i takt med succén! Kollba skatteprogram har ju blivit en storsäljare. <br />Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2<br /> Ändrades April 13, 2013 av janne_h "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jordvarme Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Om du läser på lite om brott och straff så har det påvisats att straff överhuvudtaget skapar mer kriminalitet i samhället. Det skapar en brottskultur där dömda börjar identifiera sig som brottslingar och därmed begår fler brott. Fin logik det där, tar vi bort straffen så försvinner alltså kriminaliteten. Jag tror dessvärre inte på dessa irrläror. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Fin logik det där, tar vi bort straffen så försvinner alltså kriminaliteten. Jag tror dessvärre inte på dessa irrläror. Nja, om vi legaliserar allt så kan man ju inte ens bli kriminell oavsett hur mycket man än försöker. Och det skulle ju vara bra. Åtminstone skulle statistiken bli fin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Jag orkar inte läsa allt och givetvis har jag ingen aning om vad som är upp eller ner i denna historia,men jag misstänker att det är som det brukar var. Det är helt enkelt försent att börja grina o gnälla när skiten redan är i byxan.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Nja, om vi legaliserar allt så kan man ju inte ens bli kriminell oavsett hur mycket man än försöker. Och det skulle ju vara bra. Åtminstone skulle statistiken bli fin. Ja, det är väl nåt sånt som Moderaterna, Miljöpartiet och senast Socialdemokraterna sysslar med. De har alla rabiata islamska antisemiter i sina riksdags/ledningsgrupper samtidigt som de påstår att främlingsfientlighet och rasism inte får förekomma i samhället... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 13, 2013 Dela Inlagd April 13, 2013 Som sagt. Läs på forskningen.Jag håller med om att det verkar kontraintuitivt. Men det är helt enkelt så att om folk känner sig mindre som brottslingar så begår de färre brott. Men vad vet forskare. Ni konservativa soffdomare vet säkert bäst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Jag tycker ni är ena fina samhällsmedborgare allihopa! Ni är duktiga, pålästa människoälskare. Inte bara Thailand som ni är experter på. Även brott & straff verkar ligga inom kompetensområdet. Imponerande. Ha en bra helg! Hahah på MPR kan man hitta de flesta experter, inom bla samlevnad, investment, byggnation, resor och även nu brott & straff....imponerande! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Nar knark, arab och avpixlat namns I samma trad da vet man att MPR kommer utdomma dodsstraff, hans enda chans till strafflattnad ar nog att han ocksa var baragare I Pattaya.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pensionaren Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Som sagt. Läs på forskningen. Jag håller med om att det verkar kontraintuitivt. Men det är helt enkelt så att om folk känner sig mindre som brottslingar så begår de färre brott. Men vad vet forskare. Ni konservativa soffdomare vet säkert bäst. Du far garna tycka att straff ar onodigt.Jag tycker att grovt kriminella manniskor ska sitta bakom las och bom.Men jag ar val lite gammaldags !!! Onskar att jag var 25 igen och visste allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Får citera Jesus.. Låt den som icke har syndat, kasta första stenen. Rock on! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Jag läste i en annan tråd att du skulle börja köra mot tyskland och som jag förstod så var det för att inhandla alkohol för att sälja vidare ? Nej jag tar upp beställningar sedan tar jag ut transportkostnader. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Du far garna tycka att straff ar onodigt.Jag tycker att grovt kriminella manniskor ska sitta bakom las och bom.Men jag ar val lite gammaldags !!! Onskar att jag var 25 igen och visste allt http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16596760.ab Det här med att ålder skulle innebära vishet har motbevisat sig fler gånger än inte, så ursäkta mig om jag inte ger dig automatiska pensionärspoäng. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pensionaren Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16596760.ab Det här med att ålder skulle innebära vishet har motbevisat sig fler gånger än inte, så ursäkta mig om jag inte ger dig automatiska pensionärspoäng. Forst trodde jag bara du hade otur med dina inlagg...sedan trodde jag att du bara var full..nu vet jag battre ...Du ar bara lite dum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Långrygg Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 OM det ska finnas dödsstraff eller inte, OM det ska vara olagligt med droger eller inte, ofta tycker jag INTE på båda dessa. Men nu är det ju så att det, särskilt där nere, finns både dödsstraff och lag mot droger. Och detta visste garanterat Ferry om. Don't do the crime if you can't do the time/death? Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Forst trodde jag bara du hade otur med dina inlagg...sedan trodde jag att du bara var full..nu vet jag battre ...Du ar bara lite dum. Puss på dig, o du unikum av retorik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 OM det ska finnas dödsstraff eller inte, OM det ska vara olagligt med droger eller inte, ofta tycker jag INTE på båda dessa. Men nu är det ju så att det, särskilt där nere, finns både dödsstraff och lag mot droger. Och detta visste garanterat Ferry om. Don't do the crime if you can't do the time/death? Jag gillar inte det ordspråket, kanske främst för att det antyder att det är ok att begå brott om man är beredd att ta konsekvenserna. Men jag förstår iaf. den synvinkeln. Men jag kan inte köpa att man dödar människor. Inte ens när de gjort någonting helt oförlåtligt så tycker jag att det är statens rätt att ta en människas liv. Lås in dem eller utvisa dem (även när det gäller svenskar). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Men nu är det ju så att det, särskilt där nere, finns både dödsstraff och lag mot droger. Och detta visste garanterat Ferry om. Don't do the crime if you can't do the time/death? Du har rätt. Men nu har han ju inte heller beklagat sig om detta. Den enda som beklagade sig var ju hans ex-fru, vilket AB var snabb med att publicera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Långrygg Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Jag gillar inte det ordspråket, kanske främst för att det antyder att det är ok att begå brott om man är beredd att ta konsekvenserna. Men jag förstår iaf. den synvinkeln. Men jag kan inte köpa att man dödar människor. Inte ens när de gjort någonting helt oförlåtligt så tycker jag att det är statens rätt att ta en människas liv. Lås in dem eller utvisa dem (även när det gäller svenskar). Som jag skrev så tycker jag oftast att det INTE ska finnas dödsstraff. Ordspråket kan tolkas så som du skriver, men som jag ser det betyder det också att brott straffar sig. Min mening i det här fallet var mer åt "skyll dig själv" hållet. Han visste om (de eventuella) konsekvenserna och tog ett beslut. Diskussionen om det ska finnas dödsstraff och lag mot droger eller inte, den lär nog hålla på ett bra tag till. Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Långrygg Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Du har rätt. Men nu har han ju inte heller beklagat sig om detta. Den enda som beklagade sig var ju hans ex-fru, vilket AB var snabb med att publicera. Det är ju sant att jag inte sett/hört att Ferry beklagat sig, även om jag tror att det klagas rätt mycket där innifrån cellen. Min kommentar var mer ett inlägg i debatten här om huruvida det ska finnas dödsstraff eller inte. Något jag tycker är rätt irrelevant i just detta fallet. När han tog beslutet att smuggla droger så fanns det hårda lagar mot detta och ett möjligt straff om han skulle avslöjas var just dödsstraff. Han tog ändå beslutet att smuggla en stor mängd narkotika och greps. Ska lagar/straff ändras (vilket jag i stort sett är för) så är det bra för framtida Ferrys, men inte just denna Ferry som greps i en tid av hård drogpolitik och dödsstraff. Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ole Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 marknadskrafterna, som styr utbudet och efterfrågan. hönan och æget,, hvem kom först. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 (ändrad) Märkligt vad alla är säkra på att Ferry visste vad han gjorde, de flesta barägare i Pattis jag träffat verkar vara hyggliga killar som inte verkade vara rutinerade knarklangare? Så nästa gång jag stöter på er på låt oss säga suvvan när ni ska ut på ett visa-run så bjuder jag er på ett par bira bara som kompensation för att ni ska ut ill ett muslimskt land ett par dagar, jag låter er också få veta att min polare i KL kan hämta er och ni kan få bo i hans hus/guesthouse/hotel under tiden om ni låt oss såga köper en flaska MacAllan på flygplatsen till mig på vägen tillbaka. Ni tycker jag verkar vara en schysst kille och accepterar mitt erbjudande-jag är ju för fan en medsvensk och MPR kille- och medan jag följer dig till incheckningen och vi planerar nästa veckas partaj i den lilla pittoreska fiskebyn så baxar/bär min taxisnubbe dina väskor. Det finns väl inte en chans att jag under denna tiden skulle ha kunnat lägga något knark i din väska/tillhörigheter? Skulle jag nu ha gjort det så visste du ju vad du gjorde och får skylla dig själv när du dinglar där i repet... Ändrades April 14, 2013 av MaiChai "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Långrygg Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Märkligt vad alla är säkra på att Ferry visste vad han gjorde, de flesta barägare i Pattis jag träffat verkar vara hyggliga killar som inte verkade vara rutinerade knarklangare? Så nästa gång jag stöter på er på låt oss säga suvvan när ni ska ut på ett visa-run så bjuder jag er på ett par bira bara som kompensation för att ni ska ut ill ett muslimskt land ett par dagar, jag låter er också få veta att min polare i KL kan hämta er och ni kan få bo i hans hus/guesthouse/hotel under tiden om ni låt oss såga köper en flaska MacAllan på flygplatsen till mig på vägen tillbaka. Ni tycker jag verkar vara en schysst kille och accepterar mitt erbjudande-jag är ju för fan en medsvensk och MPR kille- och medan jag följer dig till incheckningen och vi planerar nästa veckas partaj i den lilla pittoreska fiskebyn så baxar/bär min taxisnubbe dina väskor. Det finns väl inte en chans att jag under denna tiden skulle ha kunnat lägga något knark i din väska/tillhörigheter? Skulle jag nu ha gjort det så visste du ju vad du gjorde och får skylla dig själv när du dinglar där i repet... Det är ju ett stort problem med dödstraff, det är väldigt svårt att ta tillbaka en dom i efterhand, om ny bevisning skulle komma fram. Man kan bara hoppas att det hålls ordentliga rättegångar och krävs synnerligen klar bevisning i fall som detta. Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 14, 2013 Dela Inlagd April 14, 2013 Märkligt vad alla är säkra på att Ferry visste vad han gjorde, de flesta barägare i Pattis jag träffat verkar vara hyggliga killar som inte verkade vara rutinerade knarklangare?<br /><br /><br />Så nästa gång jag stöter på er på låt oss säga suvvan när ni ska ut på ett visa-run så bjuder jag er på ett par bira bara som kompensation för att ni ska ut ill ett muslimskt land ett par dagar, jag låter er också få veta att min polare i KL kan hämta er och ni kan få bo i hans hus/guesthouse/hotel under tiden om ni låt oss såga köper en flaska MacAllan på flygplatsen till mig på vägen tillbaka.<br /><br /><br />Ni tycker jag verkar vara en schysst kille och accepterar mitt erbjudande-jag är ju för fan en medsvensk och MPR kille- och medan jag följer dig till incheckningen och vi planerar nästa veckas partaj i den lilla pittoreska fiskebyn så baxar/bär min taxisnubbe dina väskor.<br /><br /><br />Det finns väl inte en chans att jag under denna tiden skulle ha kunnat lägga något knark i din väska/tillhörigheter?<br /><br /><br />Skulle jag nu ha gjort det så visste du ju vad du gjorde och får skylla dig själv när du dinglar där i repet...<br /><br />Det skall finnas femton fall där det efter ett dödsstraff bevisats med dna att det var fel person som blev dömd och drygt lika många till som kan utom rimligt tvivel borträknas som gärningsmän. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu