Jump to content
IGNORERAD

Svenske Ferry dömd till döden

Nack Laeng

Recommended Posts

andrejsdenruskige
Ge inte upp med någon sorts hippieförklarande nu! Kom igen!

Ge upp?

Vad menar du?

Är inte kärleken vacker? 

Dela på andra sajter

• Svar 443
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• andrejsdenruskige

45

• Kollba

33

• pensionaren

17

• Scandinaviancorner

16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad
Ge upp?

Vad menar du?

Är inte kärleken vacker? 

Det är den absolut.

Dina kriminella vänner låter inte som några vidare vänner alls. Även jag har spenderat tid med kriminella och jag har aldrig känt av det där med att jag behövt vara på min vakt. Jag har behandlat dem med respekt och jag har fått samma bemötande.

Undantaget som bekräftar regeln är sociopater, som jag också haft det tveksamma nöjet att hänga med. Men de är sjuka och behöver hjälp.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det är den absolut.

Dina kriminella vänner låter inte som några vidare vänner alls. Även jag har spenderat tid med kriminella och jag har aldrig känt av det där med att jag behövt vara på min vakt. Jag har behandlat dem med respekt och jag har fått samma bemötande.

Undantaget som bekräftar regeln är sociopater, som jag också haft det tveksamma nöjet att hänga med. Men de är sjuka och behöver hjälp.

Vänner och vänner. Bekanta tror jag mig minnas att jag skrev.

Personligen hade jag aldrig några problem med dom. Men dom har lämnat efter sig en del gubbar som numera har mer eller mindre permanenta hjul för att ta sig fram.

De flesta våldsbrottslingar har stor avsaknad av empati och saknar normala spärrar som de flesta människor har.

Psykopater, sociopater och alla möjliga människor finns det. Sedan har de flesta individer olika "defekter". De flesta klarar av att hantera sina defekter medans vissa inte kan hantera defekterna. 

Att sedan försöka börja uppfostra en 40-åring är väl inte helt lätt. 

Ett problem vi har i Sverige är detta "tycka synd om- samhälle".

Gärningsmannen är alltid ett offer och vi försöker hitta någonting som vi kan skylla på och försvara gärningsmannens beteende.

Nu har vi börjat mata ungarna med ritalin redan vid låg ålder.

Givetvis ganska skönt när man bara kan säga "Du vet, ADHD", medans ungen flår grannens katt och tuttar på skolan.

Måste vara något fel i grundvattnet eftersom det är en hopplöst mycket större andel "oborstade" ungar idag jämfört med 30år tillbaka i tiden.

Dela på andra sajter

Nu har vi börjat mata ungarna med ritalin redan vid låg ålder. Givetvis ganska skönt när man bara kan säga "Du vet, ADHD", medans ungen flår grannens katt och tuttar på skolan.

Nu vet du inte vad du pratar om. Jag har en dotter som har ADD och använder sig just av Ritalin.

Denna medicin skärper sinnet så att ungen har en chans att koncentrera sig i skolan. Istället för att surret runtomkring gör att hon ej kan hänga med.

En unge som inte hänger med som dessutom har överenergi företar sig säkert ett och annat som dom inte borde.

Då tycker jag Ritalin är en ganska bra lösning även om den bara hjälper mot symtomet och inte botar.

Går det bra i skolan blir dom uppskattade och risken för att felaktiga saker runtomkring minskar.

Din lösning kanske vore att alla ungar med adhd/add blir inlåsta?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Nu vet du inte vad du pratar om. Jag har en dotter som har ADD och använder sig just av Ritalin.

Denna medicin skärper sinnet så att ungen har en chans att koncentrera sig i skolan. Istället för att surret runtomkring gör att hon ej kan hänga med.

En unge som inte hänger med som dessutom har överenergi företar sig säkert ett och annat som dom inte borde.

Då tycker jag Ritalin är en ganska bra lösning även om den bara hjälper mot symtomet och inte botar.

Går det bra i skolan blir dom uppskattade och risken för att felaktiga saker runtomkring minskar.

Din lösning kanske vore att alla ungar med adhd/add blir inlåsta?

Nu vet inte du vad du pratar om ADD och ADHD är två skilda saker.

Hoppas för både din skull och dotterns skull att du missade H'et. Annars kan medicineringen bli fel.

Att barn har ADHD eller ADD är inte poängen.

Poängen är att föräldrar och samhället kör den diagnosen så fort en unge är lite gnällig och kinkig.

Det i sin tur kommer nog att skapa mer problem för de barn som verkligen lider av ADD/ADHD.

EDIT:

Ett litet tillägg till detta.

När det går åt helvete så skyller ofta folk på ADHD. När det går bra så var det p.g.a ADHD.

Det är fint med ett frikort till allt och det djävliga är att folk faktiskt använder sig av det.

En liten länk som visar att man tidigare tydligen kunde bli något även med dessa diagnoser.

http://www.npfforum.se/2010/10/beromda-manniskor-med-adhd-och-add/

Vi har inte bara "tycka synd om-Sverige". Vi har även "diagnos-Sverige" som gör att man undansäger sig allt ansvar.

Ändrades av andrejsdenruskige
Dela på andra sajter

Nu vet inte du vad du pratar om ADD och ADHD är två skilda saker.

Då kanske doktorn kan förklara skillnaden? Jepp dom är inte samma sak och egentligen dess mottsatser. Dock är dom i alla fall närbesläktade.

Egentligen kan man kalla dom samma sjukdom fast med helt olika diagnoser.

Fast vad vet jag som förälder till ett ADD barn?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Enligt Expressen så hade Ferry med sig nästan 10,5 kg narkotika. Hade någon smusslat ner 10,5 kg i någon av mina väskor hade jag märkt det. Det hade säkert du också.   Hade det rört sig om några få piller hade nog dina teorier stämt lite bättre, men knappast i det här fallet med Ferry.   MVH Nutteman
Enligt domen så hade han 4,3 kilo med sig men Expressen har tydligen hittat mer? Du hade ju inte märkt något eftersom min taxisnubbe bar väskan hela vägen fram till incheckningen medan jag distraherade dig med ett par öl eller senaste tokigheterna på mpr...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Då kanske doktorn kan förklara skillnaden? Jepp dom är inte samma sak och egentligen dess mottsatser. Dock är dom i alla fall närbesläktade.

Egentligen kan man kalla dom samma sjukdom fast med helt olika diagnoser.

Fast vad vet jag som förälder till ett ADD barn?

Nja, det var du som drog in ADD in i det hela.

Och vad vet du om vad jag har för erfarenheter av ADD eller ADHD?

Att du är förälder ger dig oftast bara din synvinkel och din tolkning av just DITT barn och eran situation.

Och fortfarande så vet jag nog en hel del om diverse diagnoser. Jag kanske har både en och två diagnoser själv.

Så jag tycker att herrn' inte alls ska tycka att han har någon slags "förkörsrätt" i detta ämnet bara för att hans dotter har en diagnos.

Tippar på du är långt ifrån ensam om denna situation på forumet.

Vad hette ADHD-barnen på din tid. Vad gjorde man med dom och hur är dom idag.

När uppstod ADHD?

Dela på andra sajter

Och vad vet du om vad jag har för erfarenheter av ADD eller ADHD?

Jag har ingen aning om dina erfarenheter. Och har ö.h.t inte kommenterat dessa.

Men att påstå att ADHD diagnoser är rent larv. Då anser jag att du pratar strunt.

En av mina bästa vänners son har ADHD diagnos sen många år.

Hans sjukdom gör killen så intensiv att en normal människa orkar inte med honom. Då vänder han sig till andra vänner som knappast jobbar för att betala skatt.

Och där utnyttjar dom honom som springpojke indrivare o.s.v. Där känner han ju en typ av gemenskap i alla fall. Och där har du anledningen till att han umgås med yrkesbrottslingar och även åkt in en vända på kåken. Han har även blivit av med körkortet då han är en livsfara för alla andra trafikanter.

Sen ADHD,n tror jag inte någon skyller på då killen i alla fall har ansvar som alla andra. Men det finns ett visst orsakssamband.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Jag har ingen aning om dina erfarenheter. Och har ö.h.t inte kommenterat dessa.

Men att påstå att ADHD diagnoser är rent larv. Då anser jag att du pratar strunt.

En av mina bästa vänners son har ADHD diagnos sen många år.

Hans sjukdom gör killen så intensiv att en normal människa orkar inte med honom. Då vänder han sig till andra vänner som knappast jobbar för att betala skatt.

Och där utnyttjar dom honom som springpojke indrivare o.s.v. Där känner han ju en typ av gemenskap i alla fall. Och där har du anledningen till att han umgås med yrkesbrottslingar och även åkt in en vända på kåken. Han har även blivit av med körkortet då han är en livsfara för alla andra trafikanter.

Sen ADHD,n tror jag inte någon skyller på då killen i alla fall har ansvar som alla andra. Men det finns ett visst orsakssamband.

Jadå, men då hoppas jag att herrn har insyn i hur mycket "ADHD" fall som inte är ADHD.

Lite för lätt att få en ADHD-stämpel. För psykologen så är det enklast att ge en ADHD-diagnos. Då blir föräldrarna tysta och allt är frid och fröjd.

"Det gör inget att ungen är lite jobbig, det är ju bara ADHD'n som spelar ett spratt", säger dom med ett leende på läpparna.

Det har blivit en hype av det hela. Fantastiskt mycket barn har ADHD idag.

Jobbig unge=ADHD. Detta kommer att bli problem för dom som har ADHD

Dela på andra sajter

Jadå, men då hoppas jag att herrn har insyn i hur mycket "ADHD" fall som inte är ADHD.

Lite för lätt att få en ADHD-stämpel. För psykologen så är det enklast att ge en ADHD-diagnos. Då blir föräldrarna tysta och allt är frid och fröjd.

"Det gör inget att ungen är lite jobbig, det är ju bara ADHD'n som spelar ett spratt", säger dom med ett leende på läpparna.

Det har blivit en hype av det hela. Fantastiskt mycket barn har ADHD idag.

Jobbig unge=ADHD. Detta kommer att bli problem för dom som har ADHD

Ja innan min dotter fick ADD beslut så fick jag som förälder köra blåslampa på många ställen. Så enkelt som du påstår är det inte.

Men eftersom du talar i generella termer så kanske du har någon typ av statistik som stödjer detta. Eller sitter du bara och gissar o tror?

Att få en ADD/ADHD stämpel är ju inte avslut på något. Utan tvärtemot en början. Då helt plötsligt förstår man som förälder varför vissa saker händer. Samt HUR man ska tackla det hela för att få personen på rätt spår.

Om du påstår att man säger ADHD och sen bara rycker på axlarna från föräldrar o skola o.s.v. Då kanske du kan berätta om dina högst udda erfarenheter av sjukdomen ifråga?

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ja innan min dotter fick ADD beslut så fick jag som förälder köra blåslampa på många ställen. Så enkelt som du påstår är det inte.

Men eftersom du talar i generella termer så kanske du har någon typ av statistik som stödjer detta. Eller sitter du bara och gissar o tror?

Att få en ADD/ADHD stämpel är ju inte avslut på något. Utan tvärtemot en början. Då helt plötsligt förstår man som förälder varför vissa saker händer. Samt HUR man ska tackla det hela för att få personen på rätt spår.

Om du påstår att man säger ADHD och sen bara rycker på axlarna från föräldrar o skola o.s.v. Då kanske du kan berätta om dina högst udda erfarenheter av sjukdomen ifråga?

Du talar om din erfarenhet och jag om min. Jag tror säkert att både du och jag kan googla fram både den ena och den andra statistiken på hur det ligger till.

Dela på andra sajter

Du talar om din erfarenhet och jag om min.

Nja du talar ju om nånting som e faktum i generella termer. Där du påstår att läkare skriver ut AHD diagnoser till höger och vänster felaktigt.

Då får man väl anta att du har nåt typ av statistiskt underlag som styrker ditt påstående då din anklagelse mot läkare är ganska allvarlig.

Skulle detta handla om personliga erfarenheter så skulle ju kontentan att din umgängeskrets är större än dom flestas. Efter som du svänger dig i termerna som att detta är ett faktum generellt.

Eller skulle det kunna vara så att du skarvade på lite utefter hur du tror att det är efter dina egne erfarenheter som måttstock för antagande?

Ändrades av janne_h

Dela på andra sajter

Enligt domen så hade han 4,3 kilo med sig men Expressen har tydligen hittat mer? Du hade ju inte märkt något eftersom min taxisnubbe bar väskan hela vägen fram till incheckningen medan jag distraherade dig med ett par öl eller senaste tokigheterna på mpr...

Kollade även Aftonbladet och dom uppger också 4,33 kg metaamfetamin och 6 kg amfetamin. Nu började jag

med att gå på Expressens uppgifter för dom brukar ha mer tillfölitliga källor än Aftonbladets reportrar som ofta har

noll koll. Nu var det dock samma.

MVH

Nutteman 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Nja du talar ju om nånting som e faktum i generella termer. Där du påstår att läkare skriver ut AHD diagnoser till höger och vänster felaktigt.

Då får man väl anta att du har nåt typ av statistiskt underlag som styrker ditt påstående då din anklagelse mot läkare är ganska allvarlig.

Skulle detta handla om personliga erfarenheter så skulle ju kontentan att din umgängeskrets är större än dom flestas. Efter som du svänger dig i termerna som att detta är ett faktum generellt.

Eller skulle det kunna vara så att du skarvade på lite utefter hur du tror att det är efter dina egne erfarenheter som måttstock för antagande?

Jag vet om ganska många som fått ADHD diagnos, både i vuxen ålder och som barn.

När föräldrarna tycker att barnen är jobbiga och skrikiga så tar dom en tur till BUP. 

Eftersom det inte är direkt mätbart och doktorn inte vill ödsla tid på föräldrar som inte ger barnet sitt tillräcklig stimulans eller uppmärksamhet, så nöjer man sig med att ge en ADHD-diagnos. Föräldrarna blir nöjda, för det är ungen det är fel på och dom hade rätt. 

Sedan så finns det även dom som säljer barnens eller den egna medicinen. Inte för att jag tror att dom är så många och inte för att jag tror att ritalin är så kraftig medicin så länge man inte drar en massa av den.

Sedan tror jag att de flesta barn har haft en "ADHD" period i sitt liv.

Men visst, jag är uppvuxen med en "bror" som var placerad hemma hos oss hela högstadiet och gymnasiet.

Han fick diagnosen ADD. Väldig smart grabb men extremt trögstartad.

Lugn och fin ända tills han fick sprit i sig, då totalförändrades han.

Dela på andra sajter

Herr Quick är en totalt oberäknelig person.

Jag kan lova dig att du inte hade velat bo i kollektiv tillsammans med den gubben.

Är han dömd för några mord som han inte begått så är det enda problemet att vi saknar att döma någon annan, i tillägg till Thomas Quick.

Det betyder då att det går en mördare lös, eller två, eller kanske tre o.s.v.

Men det har ingen betydelse. Så länge dessa mördare inte känner sig kriminella så gör det ingenting, har jag lärt mig.

Det går åtskilliga mördare lösa pga att vissa personer bestämt sig för att Thomas Quick var den skyldige. Flera av dessa kommer nu också att klara sig helt eftersom brotten är preskriberade :(

Jag är övertygad att Quick är/var rejält mentalt störd, men han har inte begått några av alla de mord han erkänt och/eller blivit dömd för. Hade han blivit avrättad hade detta heller troligen aldrig kommit fram.

/GSt

Dela på andra sajter

Oregistrerad
Vänner och vänner. Bekanta tror jag mig minnas att jag skrev.

Personligen hade jag aldrig några problem med dom. Men dom har lämnat efter sig en del gubbar som numera har mer eller mindre permanenta hjul för att ta sig fram.

De flesta våldsbrottslingar har stor avsaknad av empati och saknar normala spärrar som de flesta människor har.

Psykopater, sociopater och alla möjliga människor finns det. Sedan har de flesta individer olika "defekter". De flesta klarar av att hantera sina defekter medans vissa inte kan hantera defekterna. 

Att sedan försöka börja uppfostra en 40-åring är väl inte helt lätt. 

Ett problem vi har i Sverige är detta "tycka synd om- samhälle".

Gärningsmannen är alltid ett offer och vi försöker hitta någonting som vi kan skylla på och försvara gärningsmannens beteende.

Nu har vi börjat mata ungarna med ritalin redan vid låg ålder.

Givetvis ganska skönt när man bara kan säga "Du vet, ADHD", medans ungen flår grannens katt och tuttar på skolan.

Måste vara något fel i grundvattnet eftersom det är en hopplöst mycket större andel "oborstade" ungar idag jämfört med 30år tillbaka i tiden.

Jag hör ofta det här med att vi har ett "tycka synd om"-samhälle. Får jag fråga vem det är som tycker synd om förövarna? Eller är det något du antar på egna grunder?

ADHD får ingen att flå grannens katt eller att tända eld på skolan. Det skapar däremot ett sämre utgångsläge från unga skolår vilket i sig kan leda till kriminalitet längre fram.

Det där med att ungdomar är så oförskämda nuförtiden har folk i din ålder tyckt i årtusenden. Det har att göra med att man är snabb med att krympa ned sina egna synder och snabb med att blåsa upp andras. Vi har det precis lika bra nu som vi hade det förr i tiden. I de flesta fall bättre.

Dela på andra sajter

Nja du talar ju om nånting som e faktum i generella termer. Där du påstår att läkare skriver ut AHD diagnoser till höger och vänster felaktigt. Då får man väl anta att du har nåt typ av statistiskt underlag som styrker ditt påstående då din anklagelse mot läkare är ganska allvarlig.

Her er lidt  om overforbrug af

http://www.nordjyske.dk/nyheder/choktal--nu-faar-38-000-adhd-medicin/82452cb7-3804-4661-a8b8-500a63048d9a/112/1513 

lidt om snakken er der nok.

Dela på andra sajter

GreenValley

Såvida det inte finns en bar med samma namn så ligger den på 2nd Road, soi 18.

Han hamnade i Pattaya, blev tillsammans med en thailändsk kvinna, öppnade Ferrys Bar och konverterade samtidigt till buddismen. Baren gick skapligt i den mördande konkurrensen. Han hade tankar på att byta koncept.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16601893.ab

Ferry's Bar - Pattaya 2nd Road

Moo 10, Soi 18, 2nd Road, Pattaya, Bang Lamung, Pattaya, Chonburi, 20150

http://www.farangfriendly.com/chonburi/bang-lamung/bars-beer-girls/ferrys-bar-Pattaya-2nd-road

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vilket skämt! Att komma och påstå att han Inte viste om knarket i lönnfacket! Köpte väskan och knarket låg där i utan att han viste om det...10kg tyngre väska utan innehåll??? HALLÅÅÅ!!!! Skulle Du köpa en väska som väger skit Innan du packat saker i den? Lägg av Ferry! Dö med stolthet och erkänn!

Dela på andra sajter

Kan inte låta bli, en iranier  som åker till Turkiet på semester och som vill bygga ut sin bar i Pattaya.  Han behöver pengar. man behöver inte vara en Sherlock Holmes för att räkna ut detta. Dödsstraff, NJA han skulle ha tagit en annan rutt kan man ju tycka, Singapore, Malaysia och Indonesien är ju inga bra val och tullen i Kuala Lumpur  visste ju att han skulle anlända med knark i väskan. Vi får väl se vad det slutar med.

Ändrades av goodolle
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Det går åtskilliga mördare lösa pga att vissa personer bestämt sig för att Thomas Quick var den skyldige. Flera av dessa kommer nu också att klara sig helt eftersom brotten är preskriberade :(

Jag är övertygad att Quick är/var rejält mentalt störd, men han har inte begått några av alla de mord han erkänt och/eller blivit dömd för. Hade han blivit avrättad hade detta heller troligen aldrig kommit fram.

/GSt

Ja, som jag beskrev så är problemet det att det finns mördare som inte blivit dömda för mord.

Att jag sedan tror att Thomas Quick har både ett och annat liv på sitt samvete ,om än inte alla mord som han är dömd för, är en annan sak.

Problemet är inte att Thomas Quick är dömd för mord. Problemet är att det skulle vara åtminstone en till som borde dömas för mord.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...