Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Mindervärdeskomplex? Menar du att man får det bara för att telefonen är billigare? För undermåligheten är det ju den dyra iphonen som står för.

Har ju tillskillnad från dig testad både Android/Samsung och iphone. Resultat hittills, iphone började krångla nästan på dagen efter ett år när garantin gått ut. Samsungen har jag haft 1 1/2 år nu utan problem..

Du klara ju inte ens av att låsa upp din iphone 4, så hur trovärdig är du att bedömma mobiltelefoner? ;)

 

Gud sig förbarme... hur många gånger ska jag behöva skriva att Telia ljög om sin upplåsning?

 

Min iPhone 5 är skänkt till Thailand och den var inte låst. Den var köpt direkt av Apple och därmed inga problem med klantarna på Telia.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest BpaijingKatai

Gäsp... ännu en minmalt förändrad antik 32-bitars plastmobil från Samsung. Med utan tvivel undermålig fingeravtrycksigenkänning. Men det gäller ju att härma Apple så gott man kan! Fast 64 bitar var tydligen för svårt. Kanske 2015 eller 2016...

 

 

Vad menar du? När det hävdas att Android har 80% av marknaden är det väl baserat på antal sålda enheter?

 

Priset på en enhet är väl i sig ointressant? Ska vi ranka vilket företag som är mest framgångsrikt är det enligt min åsikt total nettovinst som gäller. Två tredjedelar av de så kallade Androidmobiler som säljs är billig skit där vinstmarginalen som bäst är 2 eller 3 procent.

 

Att jämföra med Apple som har 20-30% vinstmarginal på sina iPhone. Därmed har man 80% av de totala vinsterna på mobilmarknaden.

 

Vem är mest framgångsrik? Android med 80% sålda mobiler eller Apple med 80% av vinsten?

 

Herr Chang har talat.

 

Android är ingen "enhet" det är ett operatrivsystem för smartphones....

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Android är ingen "enhet" det är ett operatrivsystem för smartphones.

 

Det är svårt att sälja operativsystemet utan att sälja enheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Det är svårt att sälja operativsystemet utan att sälja enheter.

 

Ett operativsystem som av många tillverkare anses vara mycket bra, därav många sålda ENHETER utrustad med detta system......

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är svårt att sälja operativsystemet utan att sälja enheter.

 

"säljer" man Android från Google ?

 

Open Source !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ett operativsystem som av många tillverkare anses vara mycket bra, därav många sålda ENHETER utrustad med detta system...

 

Ja, fast utbudet är väl inte så stort, så dom har inga direkta val.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

"säljer" man Android från Google ?

 

Open Source !

 

Nej, man säljer enheter som har Android som OS.

Man säljer inte iOS heller. Man säljer enheter som har iOS som operativsystem.

 

Var det något mer herrn' vile ha hjälp med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, man säljer enheter som har Android som OS.

Man säljer inte iOS heller. Man säljer enheter som har iOS som operativsystem.

Var det något mer herrn' vile ha hjälp med?

du dillade om att "sälja operativsystemet" !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

du dillade om att "sälja operativsystemet" !!

 

Ja, och du ska få en förklaring (om jag nu orkar skriva). Köper du även färdig tuggad mat?

 

Telefoner med Android som OS har 80% av marknaden. Detta baseras tydligen på antal sålda telefoner.

 

Så för att få det att snurra i ditt huvud så har Android 0% av marknaden, eftersom man inte säljer operativsystemet.

Allting går så att säga hand i hand. OS+hårdvara. 

Eftersom ingen säljer sitt OS (i alla fall inte till konsument) så har då alla 0% av marknaden.

 

Men ja, jag borde ha haft sälja inom citationstecken. Men jag tänkte inte på att det fnns sådana människor som du på forumet.

Jag lovar att bättra mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Gud sig förbarme... hur många gånger ska jag behöva skriva att Telia ljög om sin upplåsning?

 

Min iPhone 5 är skänkt till Thailand och den var inte låst. Den var köpt direkt av Apple och därmed inga problem med klantarna på Telia.

 

Herr Chang har talat.

 

Telia ljög :blah: :blah: Det var ju du din klant som inte klarade av apples krångliga upplåsningsprocess ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, och du ska få en förklaring (om jag nu orkar skriva). Köper du även färdig tuggad mat?

 

Telefoner med Android som OS har 80% av marknaden. Detta baseras tydligen på antal sålda telefoner.

 

Så för att få det att snurra i ditt huvud så har Android 0% av marknaden, eftersom man inte säljer operativsystemet.

Allting går så att säga hand i hand. OS+hårdvara. 

Eftersom ingen säljer sitt OS (i alla fall inte till konsument) så har då alla 0% av marknaden.

 

Men ja, jag borde ha haft sälja inom citationstecken. Men jag tänkte inte på att det fnns sådana människor som du på forumet.

Jag lovar att bättra mig.

 

Problemet med din logik är att Apple levererar sina telefoner med sitt eget operativsystem och säljer telefoner med ett operativsystem som ett "paket" och tillverkar allt själva

 

Tillverkare av android-baserade telefoner säljer sina telefoner med till stora delar (inte hela mjukvaran) bestående av ett operativsystem från en annan leverantör som dessutom är gratis

 

Så Apple har en del av marknaden som motsvarar en viss procent medan den del av marknaden som är telefoner "baserade på Android" räknas ihop för att få jämförbara siffror trots att det är en stor mängd olika telefonproducenter som dessutom är konkurrenter med varandra

 

Förstår du ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Problemet med din logik är att Apple levererar sina telefoner med sitt eget operativsystem och säljer telefoner med ett operativsystem som ett "paket" och tillverkar allt själva

 

Tillverkare av android-baserade telefoner säljer sina telefoner med till stora delar (inte hela mjukvaran) bestående av ett operativsystem från en annan leverantör som dessutom är gratis

 

Så Apple har en del av marknaden som motsvarar en viss procent medan den del av marknaden som är telefoner "baserade på Android" räknas ihop för att få jämförbara siffror trots att det är en stor mängd olika telefonproducenter som dessutom är konkurrenter med varandra

 

Förstår du ?

 

Jag förstår, förstår du?

 

Vill man jämföra marknadsandelar per operativsystem eller marknadsandelar av hårdvara?

 

I detta fall så jämför man OS och inte HTC Vs. Samsung Vs. Sony Vs. Apple.

Eftersom ingen säljer operativsystemen så är det svårt att ta fram försäljnings siffror.......eller jag, ganska enkelt samtidigt. Svaret blir 0.

 

 

Så Android kostar 0kr och iOS kostar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så Android kostar 0kr och iOS kostar?

 

ios kostar också noll... då dom snor alla innovativa idéer från Android och Windows.. dock misslyckas dom ändå. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

ios kostar också noll... då dom snor alla innovativa idéer från Android och Windows.. dock misslyckas dom ändå. :mdr:

 

Den var ju ganska fyndig i alla fall. :)

 

Lite OT.

Har du några meningar om S5:an och Samsungs innovationer, eller är det bara en förklädd S3:a

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Jag förstår, förstår du?

 

Vill man jämföra marknadsandelar per operativsystem eller marknadsandelar av hårdvara?

 

I detta fall så jämför man OS och inte HTC Vs. Samsung Vs. Sony Vs. Apple.

Eftersom ingen säljer operativsystemen så är det svårt att ta fram försäljnings siffror....eller jag, ganska enkelt samtidigt. Svaret blir 0.

 

 

Så Android kostar 0kr och iOS kostar?

 

Om vi låtsas att iOS var gratis för tillverkarna att hämta och att iPhonen var öppen så att man kunde byta iOS mot tex Android(eller Windows phone) då hade ganska säkert andelen smartphones med iOS varit nästan noll på marknaden.......

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Om vi låtsas att iOS var gratis för tillverkarna att hämta och att iPhonen var öppen så att man kunde byta iOS mot tex Android(eller Windows phone) då hade ganska säkert andelen smartphones med iOS varit nästan noll på marknaden....

 

Så då beror iPhones marknadsandelar på att iPhone är mycket bättre rent hårdvarumässigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Så då beror iPhones marknadsandelar på att iPhone är mycket bättre rent hårdvarumässigt?

 

Endast på trend....

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du några meningar om S5:an och Samsungs innovationer, eller är det bara en förklädd S3:a

 

Nej, har inte så mycket att säga.. men ska man tro kommentarerna på swedroid, så var det inte så mycket positivt om S5:an alldeles för lik S4:an enligt många. Jag väntar på HTC M8 och se hur den blir.. jag tycker att HTC och Sony gör dom absolut snyggaste telefonerna. Själv tycker jag att HTC One är den telefon som har lyckats bäst rent designmässigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nej, har inte så mycket att säga.. men ska man tro kommentarerna på swedroid, så var det inte så mycket positivt om S5:an alldeles för lik S4:an enligt många. Jag väntar på HTC M8 och se hur den blir.. jag tycker att HTC och Sony gör dom absolut snyggaste telefonerna. Själv tycker jag att HTC One är den telefon som har lyckats bäst rent designmässigt.

 

Ja, rent designmässigt så kan jg inte förstå varför någon väljer Samsung.

Tar man t.ex i en HTC eller Sony så känns dom mycket bättre och ser mycket bättre ut.

Fast det kanske är det utbytbara batteriet som lockar i en Samsung. Vad vet jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, rent designmässigt så kan jg inte förstå varför någon väljer Samsung.

Tar man t.ex i en HTC eller Sony så känns dom mycket bättre och ser mycket bättre ut.

Fast det kanske är det utbytbara batteriet som lockar i en Samsung. Vad vet jag?

Kan vara att det blir bättre mottagning med plastlurar.

Verkar vara en del som har problem med metall .

Sen tycker jag ,även om jag själv har en Nexus 5 att det inte är en nackdel med att kunna byta batteri samt ha plats för minneskort .

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår, förstår du?

Vill man jämföra marknadsandelar per operativsystem eller marknadsandelar av hårdvara?

I detta fall så jämför man OS och inte HTC Vs. Samsung Vs. Sony Vs. Apple.

Eftersom ingen säljer operativsystemen så är det svårt att ta fram försäljnings siffror....eller jag, ganska enkelt samtidigt. Svaret blir 0.

Så Android kostar 0kr och iOS kostar?

Jadu. Kan du svara på det själv och härleda svaret eftersom "du fattar" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jadu. Kan du svara på det själv och härleda svaret eftersom "du fattar" ?

 

Ja, det kan jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...