Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Du är inte bara vad man tror en outbildad åsna utan du är en åsna på riktigt! Du är fan i mig en åsna på riktigt! LOL

 

Ungefär så moget man kan förvänta sig av dig. Hur gammal är du? Åtta år men fyller snart nio?

 

 

Jag lägger tid på bloggar om datorer i allmänhet och om Apple i synnerhet. Ibland skrivs det om Samsungs reklam.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ungefär så moget man kan förvänta sig av dig. Hur gammal är du? Åtta år men fyller snart nio?

 

 

Jag lägger tid på bloggar om datorer i allmänhet och om Apple i synnerhet. Ibland skrivs det om Samsungs reklam.

 

Herr Chang har talat.

 

Och som den "klickhora" du är, kastar du det du hittar vidare i detta forum.... :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang ,eftersom du varit tyst angående 64 bitar och härmapor utgår jag härmed att Apple i denna fråga kan anses som HÄRMAPOR.

 

Har jag uppfattat din tystnad i detta ämne rätt ????

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Och som den "klickhora" du är, kastar du det du hittar vidare i detta forum. :whistle:

 

Ja, precis som du själv gör... dock har du inte modet att dessutom uttrycka en egen åsikt. Du verkar föredra att insinuera... fegt nog. Fast det blir ju lättare att backa när du får svar på tal...

 

 

Vad svamlar du om? Apple är först med 64 bitars CPU och 64 bitars OS för en mobil. Är det svårt att förstå? Hur många gånger ska jag behöva skriva det?

 

Du får väl vänta till 2015 innan Samsung och Google lyckats härma Apple...

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

När ska apple härma alla andra med en större skärm?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, precis som du själv gör... dock har du inte modet att dessutom uttrycka en egen åsikt. Du verkar föredra att insinuera... fegt nog. Fast det blir ju lättare att backa när du får svar på tal...

 

 

Vad svamlar du om? Apple är först med 64 bitars CPU och 64 bitars OS för en mobil. Är det svårt att förstå? Hur många gånger ska jag behöva skriva det?

 

Du får väl vänta till 2015 innan Samsung och Google lyckats härma Apple...

 

Herr Chang har talat.

 

 Det var det här jag svamlade om :

 

  Apple lanserade Iphone 5S med A7-processorn som har 64-bitarsarkitektur. Arkitekturen ger en prestandaökning när appar optimeras för just 64 bitar, vilket Apple gjort med de egna apparna. Många tillverkare sägs planera att använda en 64-bitarsarkitektur i vissa enheter under 2014 (notera att det inte är Apple utan Huawei som var först med det, med Ascend D-serien).

 

Men nu har du ju konstaterat att mobil.se ljuger och att du i din klarsynta visdom än en gång har rätt......

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

 Det var det här jag svamlade om :

 

  Apple lanserade Iphone 5S med A7-processorn som har 64-bitarsarkitektur. Arkitekturen ger en prestandaökning när appar optimeras för just 64 bitar, vilket Apple gjort med de egna apparna. Många tillverkare sägs planera att använda en 64-bitarsarkitektur i vissa enheter under 2014 (notera att det inte är Apple utan Huawei som var först med det, med Ascend D-serien).

 

Men nu har du ju konstaterat att mobil.se ljuger och att du i din klarsynta visdom än en gång har rätt...

 

Mvh Hobbe

 

Inte sant. Huawei Ascend D är bara en gammal 40nm Cortex A9 som är baserad på ARMv7 instruktionssettet och är därmed en 32 bitars processor. Den enda som är 64 bitars är minnesinterfacet. Apple var först som sagt. Tror knappast dom skulle göra så dålig research innan dom kommer med ett sådant påstående.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apple var först som sagt. Tror knappast dom skulle göra så dålig research innan dom kommer med ett sådant påstående.

 

Även om dom var först behöver ju inte betyda att det var så lyckat, hur många 64 bitars appar finns det som är användbara idag ?

Link to comment
Dela på andra sajter

64 bits processor verkar vara viktig för äppelsektledaren även om dom andra sektmedlemmarna inte förstår varför eller märker något av det :)

Känns som Ifånägarna är väldigt desperata nu när dom tittar på den löjligt lilla lågupplösta skärmen på 4" när konkurrenterna har skärmar på ~5" och njuter av full HD :)

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, precis som du själv gör... dock har du inte modet att dessutom uttrycka en egen åsikt. Du verkar föredra att insinuera... fegt nog. Fast det blir ju lättare att backa när du får svar på tal...

 

Herr Chang har talat.

 

Nej. Jag är väldigt tydlig med att jag tycker det finns många bra telefoner från flera olika leverantörer med flera olika operativsystem.

 

Det handlar mer om enstaka personers individuella åsikter och behov som avgör vilken telefon som passar bäst och vilken som är mest prisvärd

 

Att som du vara extremt polär och klassa allt som vitt eller svart (genialiskt eller skitkass) är nog det sämsta man kan göra och visar hur otroligt inskränkt och hjärntvättad man är.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte sant. Huawei Ascend D är bara en gammal 40nm Cortex A9 som är baserad på ARMv7 instruktionssettet och är därmed en 32 bitars processor. Den enda som är 64 bitars är minnesinterfacet. Apple var först som sagt. Tror knappast dom skulle göra så dålig research innan dom kommer med ett sådant påstående.

 Ja men då hade ju Knasen rätt iallafall....Hjulet och allt som kommit efter det uppfanns av apple punkt slut.

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Processorn i iphone s5 är snabb.

Nästan lika snabb som galaxy note 3.

Men resten suger så hårt.

1GB ram hade redan min gamla note 1 för 3 år sedan och det räcker inte.

Skärmen är ett skämt.

osv osv

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Man behöver inte 64-bitarsprocessor för att vara snabbast..

 

https://www.mobilio.se/pryl/har-ar-monstret-i-din-nasta-android

 

Jo, det behöver man visst det. Allt annat är antikt, dinosauriegammalt, så 2013 (2012 kanske), snigelfart (snail fart?), totalt oanvändbart och framförallt inte applekompatibelt.

 

Vet du inget??????

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaporware.

 

Behöver inte... vad sägs om kan inte?

 

Herr Chang har talat.

Vad sägs om att du inte fattar som vanligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sägs om att du inte fattar som vanligt?

 

Berätta gärna när Android 64 bitar kommer. 2015 eller 2016?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Berätta gärna när Android 64 bitar kommer. 2015 eller 2016?

 

Herr Chang har talat.

Det kommer när man anser att det är nån mening med 64 bitars telefoner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Berätta gärna när Android 64 bitar kommer. 2015 eller 2016?

Herr Chang har talat.

Android 64 bitar kommer i April 2014 när Samsung Galaxy S5 kommer ut.

Så vänta tre månader så kan du få dig en riktig telefon med en riktig skärm till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, men berätta gärna hur det känns att sitta med en antik 32-bitars Androidmobil!

 

Herr Chang har talat.

 

Som att sitt med en för liten skärm på tjänstetelefonen! (Ip4)

 

Fy vad gammeldax med 4"!

 

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Som att sitt med en för liten skärm på tjänstetelefonen! (Ip4)

 

Fy vad gammeldax med 4"!

 

 

 

 

Hälsar pigge01

 

Det är ju t.o.m 3.5" på 4.an eftersom det var det som var den "optimala" storleken då :giggle:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför slutade trådarna med fasen och nollan?

Mycket roligare än mobiltelefoner  :14:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer när man anser att det är nån mening med 64 bitars telefoner.

Dom släppte google brillorna utan mening.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom släppte google brillorna utan mening.

Så då håller du med om att 64 bitars är meningslöst då? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...