Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Hur tror ni nästa års värsta mobil med Android ser ut nästa nyår ?

Min gissning:

Skärm: 5,5", Minst full HD. Kanterna runt bildskärmen är smalare.

Processor: 64 bits, 4 kärnig på 2,8 Ghz

Minne: Ram 3 GB, Lagring från 64 GB

Batteri: 3500 mAh

Kamera: 18 Mp med optisk bildstabilisator

Jag tror att LG är tillverkaren som tagit mest marknadsandelar.

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur tror ni nästa års värsta mobil med Android ser ut nästa nyår ?

Min gissning:

Skärm: 5,5", Minst full HD. Kanterna runt bildskärmen är smalare.

Processor: 64 bits, 4 kärnig på 2,8 Ghz

Minne: Ram 3 GB, Lagring från 64 GB

Batteri: 3500 mAh

Kamera: 18 Mp med optisk bildstabilisator

Jag tror att LG är tillverkaren som tagit mest marknadsandelar.

Samsung galaxy note 3 kom redan 2013

Link to comment
Dela på andra sajter

Samsung galaxy note 3 kom redan 2013

Den klara väl upp till Ram-minne och skärmstorlek där :) Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att du söker upp mobilreklam för att se hur den ser ut?

Jag gör mitt bästa för att slippa all reklam.

 

Jag läser bloggar där man med all rätt gör sig lustiga över bland annat Samsungs löjliga reklam...

 

 

Jag trivs onekligen när jag kan genera fandroider med den usla reklam deras favvoföretag kan prestera...

 

 

Jamen vänta lite nu... 64 bitar behövs ju inte... eller hur var det nu? Nu förstår jag, man måste förstås härma Apple!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läser bloggar där man med all rätt gör sig lustiga över bland annat Samsungs löjliga reklam...

 

 

Tack för tipset, men det behövs inte. Jag använder sedan flera år tillbaka AdBlock till Safari som tar bort det mesta av reklamen. Dessutom Ghostify som som blockerar en hel del av Googles försök att samla in uppgifter om mig.

 

 

Jag letar inte efter reklam, tafflig reklam från Samsung uppmärksammas snabbt av de bloggare jag läser.

 

 

Jag trivs onekligen när jag kan genera fandroider med den usla reklam deras favvoföretag kan prestera...

 

 

Jamen vänta lite nu... 64 bitar behövs ju inte... eller hur var det nu? Nu förstår jag, man måste förstås härma Apple!

 

Herr Chang har talat.

 

Härma apple ???  För att härma någon eller något måste väl dom vara först eller? Annars härmar man ju någon annan och i det här fallet så härmar Apple någon .

 

Vet inte om detta stämmer   http://www.mobil.se/nyheter/2014-i-sp-kulan-del-2#.UsQ9kLQliFE   men om det gör det så är ju Apple härmapor .

 

"Apple lanserade Iphone 5S med A7-processorn som har 64-bitarsarkitektur. Arkitekturen ger en prestandaökning när appar optimeras för just 64 bitar, vilket Apple gjort med de egna apparna. Många tillverkare sägs planera att använda en 64-bitarsarkitektur i vissa enheter under 2014 (notera att det inte är Apple utan Huawei som var först med det, med Ascend D-serien)."

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Härma apple ???  För att härma någon eller något måste väl dom vara först eller? Annars härmar man ju någon annan och i det här fallet så härmar Apple någon .

 

Vet inte om detta stämmer   http://www.mobil.se/nyheter/2014-i-sp-kulan-del-2#.UsQ9kLQliFE   men om det gör det så är ju Apple härmapor .

 

"Apple lanserade Iphone 5S med A7-processorn som har 64-bitarsarkitektur. Arkitekturen ger en prestandaökning när appar optimeras för just 64 bitar, vilket Apple gjort med de egna apparna. Många tillverkare sägs planera att använda en 64-bitarsarkitektur i vissa enheter under 2014 (notera att det inte är Apple utan Huawei som var först med det, med Ascend D-serien)."

 

Mvh Hobbe

Nu har du allt missuppfattat saker och ting. Hjulet och allt som kommit efter det uppfanns av apple punkt slut :13:
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har du allt missuppfattat saker och ting. Hjulet och allt som kommit efter det uppfanns av apple punkt slut :13:

Självklart, de har ju tydligen patent på prylar som de inte ens vet om de kan  tillverkas, så visst är det så!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har du allt missuppfattat saker och ting. Hjulet och allt som kommit efter det uppfanns av apple punkt slut :13:

 

Nu vet jag inte om jag kan lita på dig Knasen .Misstänker att du liksom jag räknas till kategorin "klickhoror" pga innehav av androidtelefoner. :y15:

Så jag får nog vackert invänta ett svar från översteprästen själv.

Antar att han söker för fullt efter en förklaring som passar.Han har varit tyst ovanligt länge...

Han kanske kommer att ändra till "Herr Chang har tystnat" i denna tråd.(skojade bara)

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jaha, men berätta gärna hur det känns att sitta med en antik 32-bitars Androidmobil!

Herr Chang har talat.

Hur känns det och sitta med en Kopia på ett flera år gammalt Android då?

Känns inte det lite dumt herr åsna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har man kört Android 4.3 några dagar på min Xperia Z, trodde det inte kunde bli bättre men det blev det!  :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Jag läser bloggar där man med all rätt gör sig lustiga över bland annat Samsungs löjliga reklam...

 

 

Herr Chang har talat.

 

Varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur känns det och sitta med en Kopia på ett flera år gammalt Android då?

Känns inte det lite dumt herr åsna?

 

Nu är du ute och cyklar som vanligt... du har inte sett citaten från nyligen utkommen bok om utvecklingen av Android. Folk som jobbade på Google då medger att man blev helt tagna på sängen när första iPhone presenterades.

 

 

Tja, att Samsungreklamen hånas är väl inte svårt att förstå, eller vad menar du?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gammal Samsungreklam, iPhone är inte där riktigt ännu.

 

Jag tycker den var bra!

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar dig att uppdatera ganska omgående allteftersom nya versioner kommer ut. Apples uppdateringar är lite mer utprovade och säkra att installera direkt

 

Känns lite motsägelsefullt, först är allt apple släpper säkert direkt men ändå måste uppdatera omgående..hmmmmm

 

Nu har nog både sid och apple gjort bort sig, "direct and immediately" :)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns lite motsägelsefullt, först är allt apple släpper säkert direkt men ändå måste uppdatera omgående..hmmmmm

Nu har nog både sid och apple gjort bort sig, "direct and immediately" :)

De kommer en gång om året. Du har verkligen noll koll kompis :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

De kommer en gång om året. Du har verkligen noll koll kompis :)

Som alltid måste kompleteras med ytterligare uppdateringar ett par gånger pga massa missar och säkerhetshål ja :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Som alltid måste kompleteras med ytterligare uppdateringar ett par gånger pga massa missar och säkerhetshål ja :)

Njae, det har jag inte varit med utan du hänför snarare till androskit och Windows telefonerna nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

De kommer en gång om året.

 

Det var inte ofta. ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Njae, det har jag inte varit med utan du hänför snarare till androskit och Windows telefonerna nu.

Du lever verkligen lögnen fullt ut :rotfl: Undrar om det är medvetet eller om det är hjärntvätten som varit ovanligt framgångsrik på stackars Sid? :)

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Nu är du ute och cyklar som vanligt... du har inte sett citaten från nyligen utkommen bok om utvecklingen av Android. Folk som jobbade på Google då medger att man blev helt tagna på sängen när första iPhone presenterades.

 

 

Tja, att Samsungreklamen hånas är väl inte svårt att förstå, eller vad menar du?

 

Herr Chang har talat.

Du är inte bara vad man tror en outbildad åsna utan du är en åsna på riktigt! Du är fan i mig en åsna på riktigt! LOL

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

 

 

 

Tja, att Samsungreklamen hånas är väl inte svårt att förstå, eller vad menar du?

 

Herr Chang har talat.

 

Min tanke var nog mera, varför lägga tid på reklam/bloggar om reklam.

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

Du lever verkligen lögnen fullt ut :rotfl: Undrar om det är medvetet eller om det är hjärntvätten som varit ovanligt framgångsrik på stackars Sid? :)

resistance is futile ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är inte bara vad man tror en outbildad åsna utan du är en åsna på riktigt! Du är fan i mig en åsna på riktigt! LOL

Snutte, Snutte, uppför sig nu och sitt inte där ute i hallen utan kom in i gemenskapen ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du är inte bara vad man tror en outbildad åsna utan du är en åsna på riktigt! Du är fan i mig en åsna på riktigt! LOL

Var snäll mot åsnorna nu :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...