Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Inga prickar eller ring över ÅÄÖ på IPhone? Patetiskt!

MVH Tommy

:y15:

Han skippade en del av finesserna så att även ni med samsung skulle kunna läsa det ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Han skippade en del av finesserna så att även ni med samsung skulle kunna läsa det ;)

Hmm. jag forstar!

 

Foressten, har ar Lenovo luren jag namnde: http://www.alibaba.com/product-gs/1053265833/4_inch_android_Anti_scratch_Dustproof.html

 

 

MVH Tömmy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skall man uppdatera om man är nöjd?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Numera är det väl snarare apple som fåfängt försöker å försöker å försöker att vara likvärdiga med Android..

 

Jaha, men berätta gärna hur det känns att sitta med en antik 32-bitars Androidmobil!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skall man uppdatera om man är nöjd?

 

Tja, om man trivs med diverse säkerhetsbrister så kan man ju låta bli att uppdatera...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, om man trivs med diverse säkerhetsbrister så kan man ju låta bli att uppdatera...

 

Herr Chang har talat.

Så min iPhone 4, har en massa säkerhetsbrister om jag låter bli att uppdatera?

Vilka säkerhetsbrister då, är bara nyfiken då jag endast ringer med min iPhone 4.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så min iPhone 4, har en massa säkerhetsbrister om jag låter bli att uppdatera?

Vilka säkerhetsbrister då, är bara nyfiken då jag endast ringer med min iPhone 4.

För varje uppdatering som kommer så följer det även information om vad som har fixats till. Detta kan vara allt ifrån rena säkerhetshål till optimering av befintliga funktioner eller nya funktioner.

Detta är ett snabbt exempel som jag googlade fram http://support.apple.com/kb/ht4291

Exemplet är gammalt men nog för att du ska förstå tanken bakom. Jag rekommenderar dig att uppdatera ganska omgående allteftersom nya versioner kommer ut. Apples uppdateringar är lite mer utprovade och säkra att installera direkt. Htc var det lite si och så med när jag hade telefon ifrån htc, android vet jag inte hur noga de provar olika scenarion i telefonerna innan de skickar ut uppdateringarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt uppdaterat iPhone 4 nyss och blev mycket missnöjd, grafiken mycket sämre och telefonen långsammare.

Ikonerna ser ut som skämt. (skärpan är borta mm.)

När jag kommer hem till Sverige skall jag be om hjälp till en återställning om det går.

 

Den är nu avstängd och används inte.

 

Min HTC för 600kr använder jag i Thailand och den kommer jag aldrig att byta OS på.

Fungerar superbra som den är.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses.. Sitter och kör lite admin på jobbet idag för jag har tråkigt...

Iphone 5C (Ni vet den nära identiska med förraårets 5'a fast i plast för 5000:- ) har släppts i beställningsportalen, två stycken har "självspruckit" under julhelgen och en stendöd + hittills vad jag vet har 5st 4S fått sitt wifi-kort uppeldat PGA iOS7 (väldans dyr gratisuppdatering det där).

 

Iphone.. Vilket jävla mög muuahahahaa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jaha, men berätta gärna hur det känns att sitta med en antik 32-bitars Androidmobil!

 

Herr Chang har talat.

Det känns bara bra. Betydligt bättre att sitta med en antik telefon och må bra än att sitta med den nyaste modellen, som trots sin beryktade enkelhet förmodligen ändå vida överstiger vederbörandes tekniska kunskaper, och sitta och älta gamla antika floskler från forntiden :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, om man trivs med diverse säkerhetsbrister så kan man ju låta bli att uppdatera...

 

Herr Chang har talat.

 

Förutom min quad-core processor så har jag 3Mbyte  DRAM, en nog så viktigt sak är just att ha en bit minne i en telefon.

 

Siffror för apple 5C verkar vara 1G, dvs 1/3 av min Galaxy Note 3 som smiskar rumpa med alla andra lurar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt uppdaterat iPhone 4 nyss och blev mycket missnöjd, grafiken mycket sämre och telefonen långsammare.

Ikonerna ser ut som skämt. (skärpan är borta mm.)

När jag kommer hem till Sverige skall jag be om hjälp till en återställning om det går.

Den är nu avstängd och används inte.

Min HTC för 600kr använder jag i Thailand och den kommer jag aldrig att byta OS på.

Fungerar superbra som den är.

Det går att göra en "downgrade", lite besvärligare men helt klart genomförbart. Jag är böjd att hålla med att de gamla ikonerna var finare, men de hade säkert hyrt in en svindyr designer dom sa att ikonerna måste se ut så för att inte vara sååå 2012 *suck*

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går att göra en "downgrade", lite besvärligare men helt klart genomförbart. Jag är böjd att hålla med att de gamla ikonerna var finare, men de hade säkert hyrt in en svindyr designer dom sa att ikonerna måste se ut så för att inte vara sååå 2012 *suck*

 

Tja,

Tycker den nya designen är klart snyggare. Det är ju Jony Ive som ligger bakom. En av världens mest hyllade industridesigners vars team även ligger bakom all Apples hårdvarudesign sedan lång tid tillbaka. 

 

Kollar man nu tillbaka på en iOS6 telefon och jämför med en iOS7 så tycker i alla fall jag att den gamla designen känns väldigt daterad. iOS7 designen har dock vissa designelement som kan slipas på, men Rom byggdes inte på en dag, så det blir nog bättre och bättre framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är böjd att hålla med att de gamla ikonerna var finare,

 

På världens bästa mobil borde det väl åtminstone gå att ställa in ikonernas utseende?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, men berätta gärna hur det känns att sitta med en antik 32-bitars Androidmobil!

Herr Chang har talat.

Ungefär lika roligt som för dig som sitter och frotterar dig i alla 64 bitars appar som släppts.

Personligen använder jag inga tunga appar. Och därmed är det en ickefråga.

Hur mår du själv som tydligen är mäkta imponerad av nånting som bara i realiteten påverkar funktionen för ett fåtal.

Ungefär som att skryta med att man har en Ferrari och bara har tillgång till skogsvägar. Alltid imponerar det på någon?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, men berätta gärna hur det känns att sitta med en antik 32-bitars Androidmobil!

 

Herr Chang har talat.

Det verkar vara viktigt för dig, är en bil med 4,6,8,12 eller 16 cylindrar modernast/snabbast/bäst ?

Hur känns det att titta i en liten 4" skärm som inte är i full HD ?

Tror du har en 28" tjock tv som du tycker är grym :)

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, men berätta gärna hur det känns att sitta med en antik 32-bitars Androidmobil!

 

Herr Chang har talat.

Du vet inte vad du pratar om du menar att en 32-bitars mobil är antik, ingen märker om dom kör på 32/64 bitar annat än du i din skalle :)

Så alla ifån utan 5s är plötsligt antika i din värld som var så fantastiska i din värld :)

Hur känns det sitta med en antik mobil med 4" skärm, vi kör med ~5" skärmar med full hd som säker äppelsekten säkert kommer härma med så småningom :)

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Haha... du påverkas inte av reklam? Tillåt mig småle.

 

Samsung spenderar mycket mer än Apple på reklam årligen, för det måste man med sina antika produkter ;) Lite tråkigt bara att reklamen är så töntig, reklambyråns cracknota torde vara ansenlig.

 

På tal om lam reklam så tar nog Nokia priset. Det är inte lätt att sälja en usel produkt.

 

http://9to5mac.com/2013/12/18/comparing-the-newest-apple-nokia-marketing-spots-makes-us-weep-for-humanity/

 

Herr Chang har talat.

 

Jag måste bara fråga, var ser du all mobilreklam?

Jag har faktiskt aldrig sett någon, bortsett från elektronikkedjornas reklamsnuttar på TV.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste bara fråga, var ser du all mobilreklam?

Jag har faktiskt aldrig sett någon, bortsett från elektronikkedjornas reklamsnuttar på TV.

 

Det är möjligt att mycket reklam inte visas i Sverige och Europa. Däremot visas den i USA, och det finns bloggar som länkar till den.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Det är möjligt att mycket reklam inte visas i Sverige och Europa. Däremot visas den i USA, och det finns bloggar som länkar till den.

 

Herr Chang har talat.

 

Menar du att du söker upp mobilreklam för att se hur den ser ut?

Jag gör mitt bästa för att slippa all reklam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att du söker upp mobilreklam för att se hur den ser ut?

Jag gör mitt bästa för att slippa all reklam.

 

Finns många bra små program man kan installera så man slipper all reklam i webläsaren :whistle:

 

Kanske kan tipsa HC om sådant så han slipper irritera sig så mycket

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror HC letar Samsung reklam på tuben, sen sitter han och myser över hur kass HAN tycker den är. ..

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns många bra små program man kan installera så man slipper all reklam i webläsaren :whistle:

 

Kanske kan tipsa HC om sådant så han slipper irritera sig så mycket

Äsch, själv tror jag att en del trivs bäst när dom har nåt att irritera sig på, liksom i brist på annat.

 

Nyårsanalytikern Fritz..

 

Gott Nytt År förresten TV

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch, själv tror jag att en del trivs bäst när dom har nåt att irritera sig på, liksom i brist på annat.

 

Nyårsanalytikern Fritz..

 

Gott Nytt År förresten TV

 

Ja. Så är det nog

 

Hur är det där i framtiden (nästa år) ?

 

Vi är inte framme där än här i Svedala !

 

Gott nytt på er där nere i "byn"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja. Så är det nog

 

Hur är det där i framtiden (nästa år) ?

 

Vi är inte framme där än här i Svedala !

 

Gott nytt på er där nere i "byn"

Just nu skjuts det raketer utav bara tusan här utanför. Annars ser bara framtiden ljus ut, hehe

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...