Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

För att jag hatar Android och alla dessa härmapor som fåfängt försöker framstå som likvärdiga med Apple.

 

Förstår du nu?

 

Herr Chang har talat.

Du är iaf konsekvent och ärlig! Plus på den!

 

Jag börjar ledsna på Googles trams... Det kommer väl nåt annat snart, skall kolla på brorsans Nokia med Windows.

Sorgligt nog skaffade jag just 2 nya Galaxy till mej och frugan.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur fan orkar du söka fel på andra lurar hela tiden? Personligen gillar jag att köpa ny mobil med jämna mellanrum , och att jag har valfrihet att alternera mellan 4-5 olika tillverkare ser jag som något positivt.

Men, valfrihet verkar ju inte va ett ord som klingar högt hos sektmedlemmarna.

Du har ersatt de obefintliga uppdateringarna med nyköp av telefon för att få säkrare os samt för att kunna ta del av nya funktioner?

Är det inte enklare, bättre och billigare i längden att köpa förslagsvis en iPhone där sådant ingår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har ersatt de obefintliga uppdateringarna med nyköp av telefon för att få säkrare os samt för att kunna ta del av nya funktioner?

Är det inte enklare, bättre och billigare i längden att köpa förslagsvis en iPhone där sådant ingår?

Nu är det ju så att Apple inte erbjuder telefoner som klarar vad jag behöver, blir lätt så när urvalet är så ynkligt litet, 3-4 modeller att välja mellan bara, uselt.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju så att Apple inte erbjuder telefoner som klarar vad jag behöver, blir lätt så när urvalet är så ynkligt litet, 3-4 modeller att välja mellan bara, uselt.

MVH Tommy

Vad är det för funktion du efterfrågar som den inte klarar att möta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för funktion du efterfrågar som den inte klarar att möta?

Stryktålighet, vatten och dammtät.

Skojar inte min gamla xCover klarade en massa, minst 4 ofrivilliga bad (och flera frivilliga, för att demonstrera), en tur i tvättmaskinen, ett antal fall mot hårda underlag, och nån gång blev den kastad i väggen av en förbannad son.

 

Den funkar ännu efter 2 år, jag är så imponerad av det att jag köpte 2 st xCover2, en till mej och en till frugan.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Stryktålighet, vatten och dammtät.

Skojar inte min gamla xCover klarade en massa, minst 4 ofrivilliga bad (och flera frivilliga, för att demonstrera), en tur i tvättmaskinen, ett antal fall mot hårda underlag, och nån gång blev den kastad i väggen av en förbannad son.

Den funkar ännu efter 2 år, jag är så imponerad av det att jag köpte 2 st xCover2, en till mej och en till frugan.

MVH Tommy

Denna är jag själv lite sugen på att titta närmare på. Jag har tyvärr inte en aning om det är en "vanlig" dum telefon eller om den klarar mer. Har man någon av de bättre smartphones (tex. iPhone) så klarar man nog inte av att byta ner sig..

http://emea.catphones.com/b15-smartphone

Link to comment
Dela på andra sajter

CAT B15 är mycket intressant, bla har den plats för 2 sim-kort, en funktion som jag hade stor nytta av när jag bodde i Thailand, och passade både mitt svenska och thai nummer med 1 lur.

B15 är lika stryktålig som xCover men ser lite tuffare ut, tyvärr är den ungefär lika slö som xCover2an och lite dyrare, 3400 mot 2000, det avgjorde.

En billig Androidlur i ett stryktåligt skal.

Tror Lenovo har en som har mycket bättre spec och är stryktålig, men den finns nog inte i Sverige.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har ersatt de obefintliga uppdateringarna med nyköp av telefon för att få säkrare os samt för att kunna ta del av nya funktioner?

 

Ge dig - har på mina lurar alltid fått uppdateringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte enklare, bättre och billigare i längden att köpa förslagsvis en iPhone där sådant ingår?

 

Jag vill inte ha en mini-lur som inte håller måttet..

Link to comment
Dela på andra sajter

För att jag hatar Android och alla dessa härmapor som fåfängt försöker framstå som likvärdiga med Apple.

 

Dax att vakna - var ett tag sen Apple var likvärdiga med android.. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur stoppar man det? Har inga stora kunskaper om rooting osv, men funderar på att lära mej...

 

Att roota luren är inga stora problem, skiljer sig dock mellan olika fabrikaten. Finns guider mm på swedroid.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Dax att vakna - var ett tag sen Apple var likvärdiga med android.. :rotfl:

Du har rätt, kanske någon av de första misslyckade prototyperna, sedan accelererade de bara ifrån fandroid ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

För att jag hatar Android och alla dessa härmapor som fåfängt försöker framstå som likvärdiga med Apple.

 

Förstår du nu?

 

Herr Chang har talat.

Numera är det väl snarare apple som fåfängt försöker å försöker å försöker att vara likvärdiga med Android..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ge dig - har på mina lurar alltid fått uppdateringar.

 

Inte mina samsung, har en gammal xCover(använder den mest som modem numera), den har samma gamla op 2.3...till skillnad mot för mina apple produkter som ständigt får nya uppdaterade kostnadsfria op ver.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

För att jag hatar Android och alla dessa härmapor som fåfängt försöker framstå som likvärdiga med Apple.

Förstår du nu?

Herr Chang har talat.

Så när nästa ifån modell har växt ikapp konkurrenterna så har dom inte härmat utan bara följt utvecklingen : )

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla sektmedlemmar älskar 4" skärmen nu, det blir kul höra hur dom plötsligt inser hur fantastiskt det är med ~5" skärmar när näst ifån dyker upp. Är dom härmapor då ?

Vad säger sektledaren ?

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

För att jag hatar Android och alla dessa härmapor som fåfängt försöker framstå som likvärdiga med Apple.

Förstår du nu?

Herr Chang har talat.

Så när nästa ifån modell har växt ikapp konkurrenterna så har dom inte härmat utan bara följt konkurrenterna : )

 

 

Så när nästa ifån modell har växt ikapp konkurrenterna så har dom inte härmat utan bara följt utvecklingen : )

 

 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Går inge vidare att citera för dig, använder du samsung ?

Använder Tapatalk som jag inte är så van vid : )

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Går inge vidare att citera för dig, använder du samsung ?

Förstår att du hade problem med Samsung om du inte ens klarade en sån enkel grej som att citera med den.

Behöver jag nämna att jag skriver och citerar med Samsungen just nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

 

˙uǝp pǝɯ ɐɹǝʇıɔ ʇʇɐ ɯos ɾǝɹƃ ןǝʞuǝ uås uǝ ǝpɐɹɐןʞ suǝ ǝʇuı np ɯo ƃunsɯɐs pǝɯ ɯǝןqoɹd ǝpɐɥ np ʇʇɐ ɹåʇsɹöɟ

 

¿nu ʇsnɾ uǝƃunsɯɐs pǝɯ ɹɐɹǝʇıɔ ɥɔo ɹǝʌıɹʞs ƃɐɾ ʇʇɐ ɐuɯäu ƃɐɾ ɹǝʌöɥǝq

Nja...nu hänger inte din samsung med, jag undrade ifall felcitaten var samsungrealiterade, inte om det var något användarfel.

 

Jo förstod att du använde din Samsung... ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

För att jag hatar Android och alla dessa härmapor som fåfängt försöker framstå som likvärdiga med Apple.

 

Förstår du nu?

 

Herr Chang har talat.

Wow, tank anda att det finns man i ovre medelaldern som kan hata ett operativsystem for att tillverkarna ar harmapor, nastan sa jag misstanker att den gode HC ar missnojd med julklapparna och att det ar upphovet till dessa overdrivna kanslor.

Skrivit pa min iPhone

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow, tank anda att det finns man i ovre medelaldern som kan hata ett operativsystem for att tillverkarna ar harmapor, nastan sa jag misstanker att den gode HC ar missnojd med julklapparna och att det ar upphovet till dessa overdrivna kanslor.

Skrivit pa min iPhone

Inga prickar eller ring över ÅÄÖ på IPhone? Patetiskt!

 

MVH Tommy

 

 

 

 

 

 

 

 

:y15:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...