Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Det var ju gnäll här för ett tag sen att HTC inte klarade thaitecken. Eftersom sekten nu frågar varför man köper man Samsung istället för HTC så kan ett av skälen vara att den klarar av thaitecken vilket ju inte HTC verkar göra ;)

 

Det enda du saknar är förstånd som inte ger upp den där sketna leksakstelefonen som ser ut som en jävla sandlåda full med hinkar och spadar :giggle:

55555 hink o spade...

 

Jag har faktiskt flera i min besittning, en SS(pluss jobbSS), en HTC och en iPhone :)..så nog fan är det hink och spade på hög nivå.

 

Det med thaitecken fattar jag inte, dels vad det spelar för roll om man nu inte läser och skriver Thai, och ja...en av mina HTC har grabben fått, och den skriver han med thai på!

 

Den sämsta telefon jag haft är SS utan tvekan, har också en sådan som jobbtelefon!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

55555 hink o spade...

 

Jag har faktiskt flera i min besittning, en SS(pluss jobbSS), en HTC och en iPhone :)..så nog fan är det hink och spade på hög nivå.

 

Det med thaitecken fattar jag inte, dels vad det spelar för roll om man nu inte läser och skriver Thai, och ja...en av mina HTC har grabben fått, och den skriver han med thai på!

 

Den sämsta telefon jag haft är SS utan tvekan, har också en sådan som jobbtelefon!

 

Ja du saknar helt klart förstånd eftersom den sämsta telefon jag haft någon gång är iphone. Har ju Samsung nu och den krossar sketna iphonen i allt, t.o.m det som ni hela tiden hävdar till iphones fördel, användarvänlighet.  

 

För mig så spelar det betydligt större roll vad telefonen klarar av att göra än vad den är byggd i för material på baksidan, får ibland meddelande på thai, skickar ibland själv meddelanden på thai kopierade från google translate så visst fan har det betydelse om den klarar av thaitecken eller inte.

 

Bara för att du inte förstår dig på en Samsung innebär inte att det är en dålig telefon, snarare så att det kan användas som argument till Samsungs fördel med den dumhet du visar upp ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du saknar helt klart förstånd eftersom den sämsta telefon jag haft någon gång är iphone. Har ju Samsung nu och den krossar sketna iphonen i allt, t.o.m det som ni hela tiden hävdar till iphones fördel, användarvänlighet.  

 

För mig så spelar det betydligt större roll vad telefonen klarar av att göra än vad den är byggd i för material på baksidan, får ibland meddelande på thai, skickar ibland själv meddelanden på thai kopierade från google translate så visst fan har det betydelse om den klarar av thaitecken eller inte.

 

Bara för att du inte förstår dig på en Samsung innebär inte att det är en dålig telefon, snarare så att det kan användas som argument till Samsungs fördel med den dumhet du visar upp ;)

 

Nu är ju som sagt det med thaitecken inte något revolutionerande det hade min Ericson 750i för typ 10 år sedan, även min första HTC fungerar bra med thaitecken...men jag har ingen nytta av det.

 

SS är kanske bra på att tillverka kylskåp, men deras telefoner över lag är bara plastjunk, må de ha bra prestanda. . . men jag vill även ha lite kvalité, och är beredd att betala för det, de flesta konkurrenter till SS känns ju mera gedigna och solida, LG, Sonny, HTC etc etc.

 

Men som budgetval så är SS säkert bra.

 

Men sitt du där och sukta över dina thaitecken, alltid är det något som roar oss alla ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nu är ju som sagt det med thaitecken inte något revolutionerande det hade min Ericson 750i för typ 10 år sedan, även min första HTC fungerar bra med thaitecken...men jag har ingen nytta av det.

 

SS är kanske bra på att tillverka kylskåp, men deras telefoner över lag är bara plastjunk, må de ha bra prestanda. . . men jag vill även ha lite kvalité, och är beredd att betala för det, de flesta konkurrenter till SS känns ju mera gedigna och solida, LG, Sonny, HTC etc etc.

 

Men som budgetval så är SS säkert bra.

 

Men sitt du där och sukta över dina thaitecken, alltid är det något som roar oss alla ;)

 

Det som roar är ju hur du helt saknar förstånd att inse att man inte kan avgöra vad en telefon klarar av genom att bedöma den utefter vilket material den är byggd i.  Tänk efter nu innan du svarar och gör bort dig ännu mer är du snäll, börjar bli smått pinsamt... Lite som att avgöra om en bil går bra utefter vilken färg den har :rotfl: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som roar är ju hur du helt saknar förstånd att inse att man inte kan avgöra vad en telefon klarar av genom att bedöma den utefter vilket material den är byggd i.  Tänk efter nu innan du svarar och gör bort dig ännu mer är du snäll, börjar bli smått pinsamt... Lite som att avgöra om en bil går bra utefter vilken färg den har :rotfl:

 

Trodde du visste att innehållet är istort sett det samma, dvs att prestandan är likvärdig i de stora telefon och kylskåpstillverkarnas topp-modeller. . . sorry mate, ska var lite tydligare.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Trodde du visste att innehållet är istort sett det samma, dvs att prestandan är likvärdig i de stora telefon och kylskåpstillverkarnas topp-modeller. . . sorry mate, ska var lite tydligare.

 

Ja det där inlägget var ju inte direkt tydligt. Men du kanske tror att om du svamlar ännu mer så får du rätt... Som sagt, börjar bli smått pinsamt att läsa din okunskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det där inlägget var ju inte direkt tydligt. Men du kanske tror att om du svamlar ännu mer så får du rätt... Som sagt, börjar bli smått pinsamt att läsa din okunskap.

 

Tror ni SS-frälsta att de är överlägsna allt annat, är det verkligen så, kan inte undvika att få lite Kim Jung-un / Morgan vibbar nu...

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Haha... du påverkas inte av reklam? Tillåt mig småle.

 

Samsung spenderar mycket mer än Apple på reklam årligen, för det måste man med sina antika produkter ;) Lite tråkigt bara att reklamen är så töntig, reklambyråns cracknota torde vara ansenlig.

 

På tal om lam reklam så tar nog Nokia priset. Det är inte lätt att sälja en usel produkt.

 

http://9to5mac.com/2013/12/18/comparing-the-newest-apple-nokia-marketing-spots-makes-us-weep-for-humanity/

 

Herr Chang har talat.

 

Ja du kan småle, fast jag tror snarare det är hånle du gör, hur mycket du vill. Köper teknikgrejer efter pris, prestanda och omdömen. Är heller inte hjärntvättad och måste hålla mig till ett specifikt märke så fortsätt du att hånle, förhoppningsvis sätter du ditt hånleende i halsen en vacker dag ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tror ni SS-frälsta att de är överlägsna allt annat, är det verkligen så, kan inte undvika att få lite Kim Jung-un / Morgan vibbar nu...

Nu börjar visst argumenten ta slut ser jag. Jag är inte Samsung frälst, inte heller Androidfrälst. Har vid ett flertal tillfällen skrivit att jag med största sannolikhet kommer att köpa Nokia nästa gång jag jag ska byta telefon, så fortsätt du att svamla och gör bort dig...

Hittade förresten tråden om HTC, tydligen så hade du vissa bekymmer över det där med thaitecken ändå :giggle:

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Klarar inte alla telefoner idag tecken ifrån alla språk typ arabiska, Thai, kinesiska osv?

Även en sketen samsung måste väl klara en sådan enkel sak?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar visst argumenten ta slut ser jag. Jag är inte Samsung frälst, inte heller Androidfrälst. Har vid ett flertal tillfällen skrivit att jag med största sannolikhet kommer att köpa Nokia nästa gång jag jag ska byta telefon, så fortsätt du att svamla och gör bort dig...

Hittade förresten tråden om HTC, tydligen så hade du vissa bekymmer över det där med thaitecken ändå :giggle:

Nokia...en gummistövel telefon?

Postade en bild

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nokia...en gummistövel telefon?

8yga5e3a.jpg

 

Bättre det kanske än en ruttnande fruktfån

 

post-3404-0-25160500-1387982836.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Klarar inte alla telefoner idag tecken ifrån alla språk typ arabiska, Thai, kinesiska osv?

Även en sketen samsung måste väl klara en sådan enkel sak?

 

Man kan ju tycka det, enligt viss MPR-expertis så är det dock viktigare i vilket material bakstycket på telefonen är tillverkat i än att den klarar av att läsa thaitecken när man ska köpa en telefon. Visst klarar en sketen Samsung med plastigt bakstycke att tyda thaitecken vilket iaf jag har haft användning av, medan tydligen vissa HTC modeller inte klarar av det men det gör tydligen inget eftersom den ju har ett gediget bakstycke som inte är plastigt + att gamla Ericsson modeller klarar det så då behöver tydligen inte nyare telefoner klara av det :rolleyes:

 

Nu kan man ju tycka att det är skitisamma om den läser thaitecken eller inte, vilket det förmodligen är för 99.9999999 % av mobilköpare i Sverige. Men för mig har det varit till hjälp och tydligen så har det bekymrat en viss expert här på forumet till den grad att han ifrågasatte sitt eget kunnande när det inte fungerade för honom, som tur är har han ju ett gediget bakstycke på telefonen som kompenserar den nedsatta funktionen :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan ju tycka det, enligt viss MPR-expertis så är det dock viktigare i vilket material bakstycket på telefonen är tillverkat i än att den klarar av att läsa thaitecken när man ska köpa en telefon. Visst klarar en sketen Samsung med plastigt bakstycke att tyda thaitecken vilket iaf jag har haft användning av, medan tydligen vissa HTC modeller inte klarar av det men det gör tydligen inget eftersom den ju har ett gediget bakstycke som inte är plastigt + att gamla Ericsson modeller klarar det så då behöver tydligen inte nyare telefoner klara av det :rolleyes:

 

Nu kan man ju tycka att det är skitisamma om den läser thaitecken eller inte, vilket det förmodligen är för 99.9999999 % av mobilköpare i Sverige. Men för mig har det varit till hjälp och tydligen så har det bekymrat en viss expert här på forumet till den grad att han ifrågasatte sitt eget kunnande när det inte fungerade för honom, som tur är har han ju ett gediget bakstycke på telefonen som kompenserar den nedsatta funktionen :giggle:

 

Bla bla bla...du är inte släkt med SLU va? ;)

 

blah blah blah ... คุณไม่ได้เกี่ยวข้องกับการ SLU ฮะ ;)

 

*Skrivet med min HTC och tapatalk för knasen*

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Bla bla bla...du är inte släkt med SLU va? ;)

 

blah blah blah ... คุณไม่ได้เกี่ยวข้องกับการ SLU ฮะ ;)

 

*Skrivet med min HTC och tapatalk för knasen*

Ja du är duktig du, hoppas det går bra att läsa sms skrivna på thai också ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

HTC har nu publicerat beskrivning av vilken otroligt krystad procedur det är att uppdatera till senaste version av Android.

 

http://www.htc.com/us/go/htc-software-updates/

 

Många steg blir det...

 

post-3080-0-58823300-1388239755_thumb.jp

 

Jaja, det blir väl till att vänta några år på Kitkat för alla som köpt en HTC. Om det ens blir någon uppdatering dit... fandroider får väl köpa en ny mobil istället.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

HTC har nu publicerat beskrivning av vilken otroligt krystad procedur det är att uppdatera till senaste version av Android.

 

Hur fan orkar du söka fel på andra lurar hela tiden? Personligen gillar jag att köpa ny mobil med jämna mellanrum , och att jag har valfrihet att alternera mellan 4-5 olika tillverkare ser jag som något positivt.

Men, valfrihet verkar ju inte va ett ord som klingar högt hos sektmedlemmarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hur fan orkar du söka fel på andra lurar hela tiden? Personligen gillar jag att köpa ny mobil med jämna mellanrum , och att jag har valfrihet att alternera mellan 4-5 olika tillverkare ser jag som något positivt.

Men, valfrihet verkar ju inte va ett ord som klingar högt hos sektmedlemmarna.

HC byter ju också mobil varje år numera. Hans gamla iphone 5 blev ju helt plötslig så patetisk och antik så han blev tvungen att köpa sig en 5s :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en sådan här mediacenter med Android 4,22 idag. Återkommer med hur den fungerar när jag fått den.

post-7568-0-26021800-1388266494.jpg

http://www.ebay.com/itm/Quad-Core-Dual-Wifi-Antenna-Bluetooth-Android-4-2-Miracast-HDMI-Mini-PC-TV-Stick-/130979217932?pt=US_Internet_Media_Streamers&hash=item1e7ef8420c

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som suger pung nu är att Google fyller telefonen med bloatware.

Tamejfan varje dag tillkommer dynga.

Jag kan gå tillbaka till Apple om det ska fortsätta.

Fy fn

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som suger pung nu är att Google fyller telefonen med bloatware.

Tamejfan varje dag tillkommer dynga.

Jag kan gå tillbaka till Apple om det ska fortsätta.

Fy fn

Japp håller med, skall det här fortsätta kanske det blir en Windows-lur nästa gång!

 

Vad fan håller de på med? En massa skit som jag inte är det minsta intresserad av installeras automatiskt, efter av-installation så laddas de in igen...

 

Hur stoppar man det?  Har inga stora kunskaper om rooting osv, men funderar på att lära mej...

Skit är det.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Har en sådan. Klart nöjd med den. Min "osmarta" TV blev en klart bra "smarttv" med den

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp håller med, skall det här fortsätta kanske det blir en Windows-lur nästa gång!

 

Vad fan håller de på med? En massa skit som jag inte är det minsta intresserad av installeras automatiskt, efter av-installation så laddas de in igen...

 

Hur stoppar man det?  Har inga stora kunskaper om rooting osv, men funderar på att lära mej...

Skit är det.

 

 

MVH Tommy

 

Fast egentligen inte förvånad alls. Google erbjuder ju detta operativsystem "gratis" till tillverkarna. Och "gratis" är ju aldrig gratis...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fan orkar du söka fel på andra lurar hela tiden? Personligen gillar jag att köpa ny mobil med jämna mellanrum , och att jag har valfrihet att alternera mellan 4-5 olika tillverkare ser jag som något positivt.

Men, valfrihet verkar ju inte va ett ord som klingar högt hos sektmedlemmarna.

 

För att jag hatar Android och alla dessa härmapor som fåfängt försöker framstå som likvärdiga med Apple.

 

Förstår du nu?

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...