Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Den stora skillnaden är väl att Apple kräver att man registrerar ett kreditkort när man skapar kontot. Det behöver man inte hos Google. Utan där åker kortnumret in först när man köper sin första app som kostar pengar (vilket kanske en stor del av användarna aldrig gör). 

 

hf

 

Nej. Numera kan man registrera utan ett kreditkort. Dom insåg tillslut det helt sjuka med det kravet !

 

Och det går till och med numera att gå in och radera det kreditkort man en gång registrerat om man vill

 

https://discussions.apple.com/thread/4062900?start=60&tstart=0

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

hasseigöteborg

Nej. Numera kan man registrera utan ett kreditkort. Dom insåg tillslut det helt sjuka med det kravet !

 

Och det går till och med numera att gå in och radera det kreditkort man en gång registrerat om man vill

 

https://discussions.apple.com/thread/4062900?start=60&tstart=0

Fantastiskt. Eller som Herr Chang skulle skrivit. Härmapor. Dom ar ju härmat Google. LOL.

 

hf 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den stora skillnaden är väl att Apple kräver att man registrerar ett kreditkort när man skapar kontot. Det behöver man inte hos Google. Utan där åker kortnumret in först när man köper sin första app som kostar pengar (vilket kanske en stor del av användarna aldrig gör). 

 

hf

Nope, eftersom man inte behöver skapa nått konto överhuvudtaget för att androidtelefon och då menar jag att man får full funktionallitet utan att JB eller nått liknande, så är det den stora skillnaden.

Sedan att Apple dessutom förutom att tvinga alla att registrera sig för att lura av sina kunder med deras kreditkortsuppgiger

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Numera kan man registrera utan ett kreditkort. Dom insåg tillslut det helt sjuka med det kravet !

 

Och det går till och med numera att gå in och radera det kreditkort man en gång registrerat om man vill

 

https://discussions.apple.com/thread/4062900?start=60&tstart=0

 

 

Eftersom jag litar på dig mer än HC och de andra Applefansen.

Vet du nån möjlighet att starta en iPhone/iPad utan att behöva registrera den hos Apple??

 

Jag vet att detta ger en konflikt med mitt tidigare inlägg men det skulle vara intressant om det går :)

Ändrades av elephant
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag litar på dig mer än HC och de andra Applefansen.

Vet du nån möjlighet att starta en iPhone/iPad utan att behöva registrera den hos Apple??

 

Jag vet att detta ger en konflikt med mitt tidigare inlägg men det skulle vara intressant om det går :)

 

Nej. Det går inte vad jag känner till

 

Detta skapar stora problem för företag som har hundratals om inte tusentals iPhone i drift för alla skall ha ett individuellt konto med egna lösenord etc och är ett helvete att managera för dom kräver att för att man skall kunna managera dom samt sätta upp dom innan en anställd kommer in skall registrera en massa lösenordsåterställarfrågor etc etc samt se till att rätt saker synkas och framför allt INTE synkas till iCloud

 

Skall man t.ex köpa in 500 iPhone får du kalla in konsulter för att klara den extra arbetsbelastningen så kostnaden för varje iPhone blir betydligt högre än det man betalar för själva telefonen. Ofta det dubbla

 

Det finns företagsfunktioner som till viss del underlättar men dom är klart begränsade samt kostar en hel del

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck..

det var någon som sa..

Det är inte lönt att förklara för nån som inte förstår.

God jul Sid

Men jag har åtminstone försökt ;)

En fröjdefull jul åt dig och din familj min vän

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte ett dugg på det då jag försökt hjälpa andra med enkla saker.

Det funkar helt enkelt inte.

Om det inte funkar när du hjälper dem, du tror inte att du hjälper dem på fel sätt då? Det behöver ju inte vara så men känns ändå värt att kolla upp ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Den stora skillnaden är väl att Apple kräver att man registrerar ett kreditkort när man skapar kontot. Det behöver man inte hos Google. Utan där åker kortnumret in först när man köper sin första app som kostar pengar (vilket kanske en stor del av användarna aldrig gör).

hf

Nej, man behöver inte registrera med något kreditkort hos Apple.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Det går inte vad jag känner till

Detta skapar stora problem för företag som har hundratals om inte tusentals iPhone i drift för alla skall ha ett individuellt konto med egna lösenord etc och är ett helvete att managera för dom kräver att för att man skall kunna managera dom samt sätta upp dom innan en anställd kommer in skall registrera en massa lösenordsåterställarfrågor etc etc samt se till att rätt saker synkas och framför allt INTE synkas till iCloud

Skall man t.ex köpa in 500 iPhone får du kalla in konsulter för att klara den extra arbetsbelastningen så kostnaden för varje iPhone blir betydligt högre än det man betalar för själva telefonen. Ofta det dubbla

Det finns företagsfunktioner som till viss del underlättar men dom är klart begränsade samt kostar en hel del

Kostar endast i form av att du köper en appleserver, har för mig att du klarar dig på cirka 10k här.

Sedan håller jag med dig att det är för begränsat, jag vill kunna styra allt på dem :)

Dock kan du göra ganska mycket som att låsa upp glömda låskoder, tvinga användarna till att ha skärmlås, fördefinera mailkonton mm.

Jag har inte sett något liknande för fandroidernas telefoner, har du något bra förslag på programvara här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, man behöver inte registrera med något kreditkort hos Apple.

 

Man behövde under lång tid göra det. Det är inte länge sedan dom av alla arga kunder tvingades ta bort den löjliga regeln !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kostar endast i form av att du köper en appleserver, har för mig att du klarar dig på cirka 10k här.

Sedan håller jag med dig att det är för begränsat, jag vill kunna styra allt på dem :)

Dock kan du göra ganska mycket som att låsa upp glömda låskoder, tvinga användarna till att ha skärmlås, fördefinera mailkonton mm.

Jag har inte sett något liknande för fandroidernas telefoner, har du något bra förslag på programvara här?

 

Vi använder Windows Intune som MDM och kan där hantera alla de olika mobila och PC plattformarna vid har

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Man behövde under lång tid göra det. Det är inte länge sedan dom av alla arga kunder tvingades ta bort den löjliga regeln !

Hmm, nu har det ju faktiskt varit så ett tag :) orkar dock inte googla för att kolla exakt när de tog bort det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi använder Windows Intune som MDM och kan där hantera alla de olika mobila och PC plattformarna vid har

Känns det ok? Klarar det alla telefoner och vad har du för funktioner i det? Hur mycket kostade kalaset att införa, löpande kostnader?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, nu har det ju faktiskt varit så ett tag :) orkar dock inte googla för att kolla exakt när de tog bort det.

 

Tror det var i början av förra året

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart så förstår jag det, din kommentar om din nya iPhone 5s passerade bara för bra med Sids kommentarer om att allt fungerar "out of the box" för att jag inte skulle hugga på det :)

Annars tror jag inte det är nån större skillnad i tid att aktivera en iPhone eller en Androidtelelefon.

Det är stort sätt bara att sätta i simkortet, starta telefonen, logga in på sitt konto och sedan låta telefon synka ihop resten.

Den enda skillnaden är att man kan använda sin Androidtelefon helt utan att nånsin behöva registrera sig hos Apple, Google, Microsoft eller nått annat storföretag.

Kan man starta och använda en iPhone helt utan att skapa nått konto eller registrera sig hos Apple?

Hoppas att alla Applefanboys hoppar på mig nu, för det kan inte vara nått så obota dumt så att man måste registrera sig hos tillverkare bara för man vill starta sin telefon.

Nej, det tror jag inte går den "normala" vägen då detta ingår i det medskickade stöldskyddet i telefonen.

Har du låst telefonen till dig som person med ett mailkonto och tillhörande password så måste du ange detta för att kunna aktivera din telefon.

Detta gäller efter att du har uppdaterat till något av de sista iOS versionerna och inte tidigare.

Dock är det ganska bra då viljan att stjäla alternativt köpa en stulen iPhone minskar rätt drastiskt då du endast kan använda den som hyllvärmare om den är stulen :)

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Kostar endast i form av att du köper en appleserver, har för mig att du klarar dig på cirka 10k här.

Sedan håller jag med dig att det är för begränsat, jag vill kunna styra allt på dem :)

Dock kan du göra ganska mycket som att låsa upp glömda låskoder, tvinga användarna till att ha skärmlås, fördefinera mailkonton mm.

Jag har inte sett något liknande för fandroidernas telefoner, har du något bra förslag på programvara här?

Eftersom en IT avdelning ganska enkelt kan sätta upp en Android så att 1: Play Store tas bort  2: En ny app för att installera appar installeras 3: man sätter upp en server för att hantera appar lokalt som fungerar mot appen i punkt 2,  innan man lämnar mobilen till användaren så har man uppnått följande.

 

Sedan finns det ju en del servers som klarar detta men vad som är vanligt är att 1. Användarhanteringen kopplas mot AD (där företaget redan har användarnamn och lösen + avdelningstillhörighet) . 2: appar kan aktiveras till användare eller grupper av användare (enligt normal AD standard). 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Dumheten kryper fram nu,,,, 

 

Kungen vet inte att Itunes krävs, han tror att apple är som en vanlig leverantör.

 

Jag fick igång min iPhone utan att använda iTunes. Har du hört talas om iCloud? In med lösenord för trådlösa nätverket, och sen har min nya iPhone allt som den gamla har.

 

 

Du anger en emailadress och ett lösenord. Du behöver inte lämna några personliga uppgifter.

 

 

Av en ren händelse har Tallviking efter noggrann utredning kommit fram till att en produkt från Microsoft är att föredra ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom en IT avdelning ganska enkelt kan sätta upp en Android så att 1: Play Store tas bort  2: En ny app för att installera appar installeras 3: man sätter upp en server för att hantera appar lokalt som fungerar mot appen i punkt 2,  innan man lämnar mobilen till användaren så har man uppnått följande.

 

Sedan finns det ju en del servers som klarar detta men vad som är vanligt är att 1. Användarhanteringen kopplas mot AD (där företaget redan har användarnamn och lösen + avdelningstillhörighet) . 2: appar kan aktiveras till användare eller grupper av användare (enligt normal AD standard). 

 

hf

 

Funkar ungefär samma med Android och Microsoft Phone, Det är Apple och Blackberry som krånglar till det i sina lösningar för företag

 

Speciellt när man köra olika mobiltelefoner hos olika anställda med olika plattformar och man vill managera alla i samma lösning. Speciellt krångligt är det i en BYOD (Bring Your Own Disaster) lösning

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Av en ren händelse har Tallviking efter noggrann utredning kommit fram till att en produkt från Microsoft är att föredra ;)

 

Herr Chang har talat.

 

Nej. Vi hade den redan för hantering av klientdatorerna så den var bara att konfigurera att även ta hand om mobilerna. Hur enkelt som helst och den klarar alla typer av OS i samma lösning

 

Har Apple någon bra lösning för detta ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Hmm... man kan lika gärna köra Netflix på iPad? Är du go eller? Jag föredrar min 46" HDTV när jag ska se Netflix.

 

Apple vägrar att ha Flash i iOS, främst pga denna skitprogramvara snabbt tömmer batteriet. Ska Apple bli klandrade för mindre batteritid bara för att man använder Adobes skräp? För övrigt har Adobe insett att loppet är förlorat och har slutat ta fram versioner av Flash för mobiler. Har du inte märkt det?

 

Herr Chang har talat.

Vi pratade i detta fall om produkten Apple TV. Vad jag säger är altså. Har jag en Apple TV och en IPad för att se TV4play, SvtPlay osv. Då kan jag ju likväl använda IPaden för att streama NetFlix till ATV också. (Om det nu klarar FHD vilket jag inte vet men det hoppas jag för det finns ju andra tjänster som ev har HD TV)

 

Och klarar jag mig med att köra dessa 13 Appar från min IPad så kan man ju byta sin ATV mot en IPush för 200:- . 

 

Sedan. Jag håller med dig om att Flash är en skit (eller var det för x antal år sedan då Jobs tog beslutet vilket innebar att utvecklingen avstannade för både IOS och Android). Men likväl så finns det en massa hemsidor som fortfarande bygger på Flash och det är inte gratis att konvertera dom . Och om man som i ex Boat Browser för Android implementerat Flash så för dom som inte vill använda skiten så är det avslaget( Vilket är standard). Och dom som vill slå på får ett antal varningar när man aktiverar det. Och man kan sist sätta inställningarna så flash inte startar utan att man väljer att starta för just denna sida.

 

På detta sätt har man gett användaren friheten att göra vad just denne vill 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Vi hade den redan för hantering av klientdatorerna så den var bara att konfigurera att även ta hand om mobilerna. Hur enkelt som helst och den klarar alla typer av OS i samma lösning

Har Apple någon bra lösning för detta ?

Ja, de har en lösning. Dock skulle jag vilja kunna managera mer med den, därför är jag nyfiken på vad andra programvaror klarar.

Den klarar iPhones, iPads och Apple datorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, de har en lösning. Dock skulle jag vilja kunna managera mer med den, därför är jag nyfiken på vad andra programvaror klarar.

Den klarar iPhones, iPads och Apple datorer.

 

Värdelöst i en blandad miljö...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom en IT avdelning ganska enkelt kan sätta upp en Android så att 1: Play Store tas bort 2: En ny app för att installera appar installeras 3: man sätter upp en server för att hantera appar lokalt som fungerar mot appen i punkt 2, innan man lämnar mobilen till användaren så har man uppnått följande.

Sedan finns det ju en del servers som klarar detta men vad som är vanligt är att 1. Användarhanteringen kopplas mot AD (där företaget redan har användarnamn och lösen + avdelningstillhörighet) . 2: appar kan aktiveras till användare eller grupper av användare (enligt normal AD standard).

hf

Jag saknar en del fakta här, du har ju bara på ett övergripande sätt sagt att det går. Vad används, vad kan manageras, hur skjuts uppdateringar av policys ut, vad kostar det att komma igång och vad ligger driftkostnaden på?

Erm, jo, varför i all fridens namn skulle det inte kopplas mot ad:et? Finns det möjligheter att koppla mot novell också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...