Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Detta är tydligen så effektivt så de själva inte kan låsa upp den om funktionen är aktiverad, de vägrar att ta emot serviceärenden om telefonen inte är upplåst när de får den.

 

Nåt kanske HC borde känna till då hans, numera (ö)kända och misslyckade försök att låsa upp sin ajfån kapitalt misslyckats.  

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, det är helt rätt, en vanlig person utan en massa tekniskt kunnande klarar av den.

Ok, det var lite ljug med att den är färdig out Of the Box, den behövs troligtvis laddas och så måste man trycka in sitt simkort så jag erkänner att det var två steg till innan man är "up and running".

Nej, jag skäms inte över att jag inte var så modest i mitt val av mobil som dig. Det är ok att du köper en, du måste inte hålla igen utan kan kosta på dig en du också ;)

 

 

hmm färdig out of the box.

För HC tog det enligt vad han själv sagt några timmar att få på ordning sin iPhone 5s och då är han ändå en expert.

Så för en ovan användare lär det ta betydligt längre tid, men du kanske tycker att en halv dag till en dags arbete innan man kan använda telefonen är "färdig out of the box"? :)

Förresten vad är det som inte är "färdig out of the box" i Android?

Jag behöver inte spendera flera timmar när byter telefon, så det skulle vara intressant att veta.

Ändrades av elephant
Link to comment
Dela på andra sajter

hmm färdig out of the box.

För HC tog det enligt vad han själv sagt några timmar att få i ordning sin iPhone 5s och då är han ändå en expert.

Så för en ovan användare lär det ta betydligt längre tid, men du kanske tycker att en halv dag till en dags arbete innan man kan använda telefonen är "färdig out of the box"? :)

Förresten vad är det som inte är "färdig out of the box" i Android?

Jag behöver inte spendera flera timmar när byter telefon, så det skulle vara intressant att veta.

Om det tog honom flera timmar så var det inberäknat med att leta upp lösenord för hans emailkonton, installation av x antal appar osv.

Sedan kan det ta lång tid att hämta hem ny firmware om många hämtar samtidigt, dvs om man ska uppdatera precis de har släppt ett nytt os.

Till och med min mor som är pensionär klarade av att fixa igång sin nya iPhone helt själv, skulle då en teknikintresserad ha problem? Knappast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm

tryck på startknapp, hittar den ett valit simkort så rockar det vidare.

30sec efter start så kan du använda din nyinköpta androidmobil.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåt kanske HC borde känna till då hans, numera (ö)kända och misslyckade försök att låsa upp sin ajfån kapitalt misslyckats.

På vilket sätt är den låst och vad försöker han göra med den då? Har du inte koll på vilket konto den är låst till samt lösenordet till detta så är du tydligen helt rökt om du har aktiverat den skyddsfunktionen.

Kalasbra grej i samband med "find my phone" om något litet svin snor den ifrån dig.

Inte fullt så lysande om du är velig och inte har koll på det själv om du nollställer eller uppdaterar den.

Ha det bäst, nu har jag fått en god massage och ska sova värmd av en försvarlig mängd jaegermeister :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det tog honom flera timmar så var det inberäknat med att leta upp lösenord för hans emailkonton, installation av x antal appar osv.

Sedan kan det ta lång tid att hämta hem ny firmware om många hämtar samtidigt, dvs om man ska uppdatera precis de har släppt ett nytt os.

Till och med min mor som är pensionär klarade av att fixa igång sin nya iPhone helt själv, skulle då en teknikintresserad ha problem? Knappast.

Men är du helt rubbad???

Vi pratar om att få igång en telefon som man kan ringa med.

 

Du kan starta upp en gemenskap i det området du bor i så kan ni sitta och uppdatera nätterna igenom,

sen kan ni kolla vilken telefon som är snabbast och ge pris till den som klarar testen snabbast.

 

I min mening så är Apple den sämsta supporten på planeten så länge dom inte får betalt .

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm

tryck på startknapp, hittar den ett valit simkort så rockar det vidare.

30sec efter start så kan du använda din nyinköpta androidmobil.

Ungefär samma med ajfån, dock längre om du ska installera flera mailkonton, uppdatera firmware, installera appar osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

jaegermeister

 

Mmmmmm, göttegris. Sov sött då, och dröm om korkade människor :)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär samma med ajfån, dock längre om du ska installera flera mailkonton, uppdatera firmware, installera appar osv.

 

Kul att en sektmedlem stavar det så... hahaha, kanske lite självdistans ändå?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär samma med ajfån, dock längre om du ska installera flera mailkonton, uppdatera firmware, installera appar osv.

Tror inte ett dugg på det då jag försökt hjälpa andra med enkla saker.

Det funkar helt enkelt inte.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men är du helt rubbad???

Vi pratar om att få igång en telefon som man kan ringa med.

Du kan starta upp en gemenskap i det området du bor i så kan ni sitta och uppdatera nätterna igenom,

sen kan ni kolla vilken telefon som är snabbast och ge pris till den som klarar testen snabbast.

I min mening så är Apple den sämsta supporten på planeten så länge dom inte får betalt .

Nej, jag har inte kommit till din nivå ännu ;)

Ska du bara ringa så är det ju bara att starta den med simkort i, dock brukar alla vilka få de senaste funktionerna varvid du uppdaterar den.

Jag förstår att detta är ett okänt begrepp för dig som använder dig av obskyra märken och os som ej går att uppdatera, dör du får kasta din telefon och köpa ny om du önskar någon ny funktion.

Det måste bero på dina fina uttalanden (se ovan) till dina medmänniskor som gör att deras vilja blir starkt begränsad att vara dig behjälplig. Jag har de gånger jag varit i kontakt med dem fått väldigt bra hjälp och service.

Jag förstår när jag läser ditt inlägg att du inte riktigt hänger med och förstår detta med att uppdatera och byta firmware. Inga problem, håll dig kvar vid de enklare telefonerna så fortsätter du att vara lycklig du med ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck..

det var någon som sa..

Det är inte lönt att förklara för nån som inte förstår.

 

God jul Sid

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men tar man så mycket betalt som man gör så är det tyvärr så att man får nöja sig med lite billigare saker. 

 

Undersökningen som någon länkade härromdan säger ju ganska mycket. Den beskrev hur många timmar en normalbetald arbetare i ett land behöver jobba för att betala en IPhone. Och i länder som Kina och Indien var det ju ganska mycket. 

 

Även här i Thailand (detta är ju ett forum om Thailand) så kostar ju en IPhone ungefär 2 månadslöner. Och därför säljer ju inte skiten så mycket.  Utan man köper Smartphones som duger till mycket och kostar kanske 5000 thb. Märken som i-Mobile och oppo är stora.  

Sedan att dessa människor inte surfar så mycket har kanske sin enkla förklaring. Även Internet kostar ju en hel del jämfört med inkomsten.

Och sedan sitter dom ju inte med telefonen så mycket för dom måste jobba., Och inte som Svenska curlingungar som sitter med sin IPhone hela dan och därför håller på att driva Sverige till ett u-land vad gäller skolresultat.

 

Och ja Netflix är ju inte så dålig i Apple TV . Inte Youtube heller. Men det är ju lite tunt för en burk som kostar 7-800:-. Och måste man ändå har en IPad för Airplay så kan man ju likväl köra det där. 

I dom GoogleTV jag installerar kör jag bara SVTplay, TV4Play. ViaPlay, SF Anytime, TV3-6-8play, Kanal5play , Netflix , Youtube, sr, lugna favoriter och massor av annat.  Nä kom igen när Apple TV får sin app store. Och det finns appar som hanterar ändringen av skärmstorlek utan att ladda hem en ny version.  

 

hf 

 

Det är ju ganska ointressant att många människor inte har råd med Apples produkter eller internet. Faktum kvarstår att Apple tjänar mycket pengar på att relativt välbeställda människor väljer Apple. Det kan du tycka vad du vill om, men ur rent företagsekonomiskt perspektiv är det Apple som vinner.

 

Man måste inte ha en iPad för att köra Netflix på Apple TV. Vad svamlar du om?

 

 

Nu beror det ju på vad man menar med att det tog tid. Denna process skötte sig själv till större delen av tiden, och det var max en timme. Jag kunde göra annat under tiden.

 

 

Vill man bara ringa med sin iPhone räcker det med att stoppa i SIM-kortet. Försök inte ljuga om något annat...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag vet är iTunes numera inte nödvändigt.

 

 

 

Hur ska du ha det?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju ganska ointressant att många människor inte har råd med Apples produkter eller internet. Faktum kvarstår att Apple tjänar mycket pengar på att relativt välbeställda människor väljer Apple. Det kan du tycka vad du vill om, men ur rent företagsekonomiskt perspektiv är det Apple som vinner.

 

Man måste inte ha en iPad för att köra Netflix på Apple TV. Vad svamlar du om?

 

 

Flash är skönt att slippa. Maken till buggig programvara finns väl inte... Det försöks i fåfänga försök till att täppa grava säkerhetshål med jämna mellanrum. Ny version nästan varje vecka! Tycker du det är förtroendeingivande?

 

 

http://bgr.com/2012/05/25/apples-mobile-web-traffic-smartphone-tablet/

 

 

Nej, det vore inte användarvänligt. Vad jag vet är iTunes numera inte nödvändigt.

 

 

Du svamlar gammal info. iTunes behövs INTE!

 

 

Nu beror det ju på vad man menar med att det tog tid. Denna process skötte sig själv till större delen av tiden, och det var max en timme. Jag kunde göra annat under tiden.

 

 

Vill man bara ringa med sin iPhone räcker det med att stoppa i SIM-kortet. Försök inte ljuga om något annat...

 

Herr Chang har talat.

Tja, vill man bara göra det med sin nya Iphone så är man väl lycklig då.

Dom andra som bara har köpt en iphone i sin dumhet står där som en idi*t när dom ska specifiera andra konton vid start.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vill man bara göra det med sin nya Iphone så är man väl lycklig då.

Dom andra som bara har köpt en iphone i sin dumhet står där som en idi*t när dom ska specifiera andra konton vid start.

Jag kan lova att det står med mer idi*ter med android-lurar i sin hand, sån billigt skit har ju vem som helst råd att köpa, kostar ju typ inte mer än från 500kr och upp!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Hur ska du ha det?

 

 

Hur ska du ha det själv? Kan man få en länk som hävdar att iTunes är nödvändigt, eller är det bara du som får påstå det ena och det andra? Och sen ska andra motbevisa ditt svammel?

 

Herr Chang har talat,

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska du ha det själv? Kan man få en länk som hävdar att iTunes är nödvändigt, eller är det bara du som får påstå det ena och det andra? Och sen ska andra motbevisa ditt svammel?

 

Herr Chang har talat,

Dumheten kryper fram nu,,,, 

 

Kungen vet inte att Itunes krävs, han tror att apple är som en vanlig leverantör.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sen ska andra motbevisa ditt svammel?

 

Kan de inte det så har jag ju rätt, eller hur?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dumheten kryper fram nu,,,,

Kungen vet inte att Itunes krävs, han tror att apple är som en vanlig leverantör.

Vad krävs Itunes för menar du?

Du har nog pissat i det blå skåpet nu!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan lova att det står med mer idi*ter med android-lurar i sin hand, sån billigt skit har ju vem som helst råd att köpa, kostar ju typ inte mer än från 500kr och upp!Japp

Japp, visst är det bra.

Ett öppet operativ som alla kan köpa.

Vill du ha en smartphone som inte kräver så mycket i grafk, eller vill inte veta.

Du köper den kraft i mobil som du anser att du behöver.

Apple användare är totalt rubbade och vill inte snacka normalt,

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Det är ju ganska ointressant att många människor inte har råd med Apples produkter eller internet. Faktum kvarstår att Apple tjänar mycket pengar på att relativt välbeställda människor väljer Apple. Det kan du tycka vad du vill om, men ur rent företagsekonomiskt perspektiv är det Apple som vinner.

 

Man måste inte ha en iPad för att köra Netflix på Apple TV. Vad svamlar du om?

 

 

Flash är skönt att slippa. Maken till buggig programvara finns väl inte... Det försöks i fåfänga försök till att täppa grava säkerhetshål med jämna mellanrum. Ny version nästan varje vecka! Tycker du det är förtroendeingivande?

 

 

Herr Chang har talat.

Apple vinner nog i det korta loppet. Men på lång sikt så lär dom bli akterseglade.  Men den som lever får se. 

 

Sedan sa jag inte att man måste ha en IPad för att köra Netflix i Apple TV. 

Vad jag sa. Eftersom en Apple TV bara har 13 mediokra program som en Svensk inte har så mycket nytta av. Och om man har en Apple TV så måste man ju ändå ha en IPad (eller annan IOS enhet) för att kunna se det som svensken vill se. Så kan man ju likaväl köra Netflix i paddan eftersom man ändå måste ha en. 

 

Och ja Flash är ett jävla skit. Men det är grusvägar också. Men Volvo släpper inte en bil som inte får köras på grusvägar. För det kostar mycket pengar att ta bort dessa grusvägar. Och det vill ju inte Volvo betala.  

Apple däremot utelämnar en stor del av internet som bygger på Flash. Och även detta kostar en hel del att ta bort. Något som Apple inte visat något intresse att betala. 

Sedan kan man ju implementera Flash på ett smart sätt så man måste godkänna innan det slås på på en Webbsida man ser på. Men det finns iallafall på Google TV burkar. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det är ytterst sällsynt att man blir utestängd för att ens iPhone / iPad inte stödjer flash, har inte Flash installerat på Macen heller och klarar mig bra utan. Ett Flash intro är kanske inte lika irriterande idag som det var när man satt med modem eller en GPRS uppkoppling.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu beror det ju på vad man menar med att det tog tid. Denna process skötte sig själv till större delen av tiden, och det var max en timme. Jag kunde göra annat under tiden.

 

Självklart så förstår jag det, din kommentar om din nya iPhone 5s passerade bara för bra med Sids kommentarer om att allt fungerar "out of the box" för att jag inte skulle hugga på det :)

Annars tror jag inte det är nån större skillnad i tid att aktivera en iPhone eller en Androidtelelefon.

Det är stort sätt bara att sätta i simkortet, starta telefonen, logga in på sitt konto och sedan låta telefon synka ihop resten.

 

Den enda skillnaden är att man kan använda sin Androidtelefon helt utan att nånsin behöva  registrera sig hos Apple, Google, Microsoft eller nått annat storföretag.

Kan man starta och använda en iPhone helt utan att skapa nått konto eller registrera sig hos Apple?

Hoppas att alla Applefanboys hoppar på mig nu, för det kan inte vara nått så obota dumt så att man måste registrera sig hos tillverkare bara för man vill starta sin telefon.

Ändrades av elephant
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Självklart så förstår jag det, din kommentar om din nya iPhone 5s passerade bara för bra med Sids kommentarer om att allt fungerar "out of the box" för att jag inte skulle hugga på det :)

Annars tror jag inte det är nån större skillnad i tid att aktivera en iPhone eller en Androidtelelefon.

Det är stort sätt bara att sätta i simkortet, starta telefonen, logga in på sitt konto och sedan låta telefon synka ihop resten.

 

Den enda skillnaden är att man kan använda sin Androidtelefon helt utan att nånsin behöva  registrera sig hos Apple, Google, Microsoft eller nått annat storföretag.

Kan man starta och använda en iPhone helt utan att skapa nått konto eller registrera sig hos Apple?

Hoppas att alla Applefanboys hoppar på mig nu, för det kan inte vara nått så obota dumt så att man måste registrera sig hos tillverkare bara för man vill starta sin telefon.

Den stora skillnaden är väl att Apple kräver att man registrerar ett kreditkort när man skapar kontot. Det behöver man inte hos Google. Utan där åker kortnumret in först när man köper sin första app som kostar pengar (vilket kanske en stor del av användarna aldrig gör). 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...