Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Skräpappar är väl att ta i, till exempel Netflix fungerar utmärkt på Apple TV

 

Jodå det funkar utmärkt så länge man inte måste hålla fjärrkontrollen upp och ner för att den ska funka, som du själv bekräftade när du var hemma hos

mig senast. Byter ut den mot vad som hellst som funkar bättre snart än sånt där Appleskräp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

hasseigöteborg

Det alltid oklart när det redovisas siffror för Android. Är det tillverkade eller sålda? Och vad är det för sorts mobiler? Två tredjedelar av Samsungs tillverkade är billigt skräp som inte kan användas till något vettigt... möjligen att ringa med. Lik förbannat hävdar klickhoror att Samsung har 80% av marknaden för smartphones. Vilket inte är sant.

 

Statistik vad gäller användande av internet talar sitt klara språk. Apple iOS är överlägset.

 

Jag hade gärna sett att Apple öppnat för appar på Apple TV, men så är det inte just nu. Skräpappar är väl att ta i, till exempel Netflix fungerar utmärkt på Apple TV.

 

Herr Chang har talat.

Jo men tar man så mycket betalt som man gör så är det tyvärr så att man får nöja sig med lite billigare saker. 

 

Undersökningen som någon länkade härromdan säger ju ganska mycket. Den beskrev hur många timmar en normalbetald arbetare i ett land behöver jobba för att betala en IPhone. Och i länder som Kina och Indien var det ju ganska mycket. 

 

Även här i Thailand (detta är ju ett forum om Thailand) så kostar ju en IPhone ungefär 2 månadslöner. Och därför säljer ju inte skiten så mycket.  Utan man köper Smartphones som duger till mycket och kostar kanske 5000 thb. Märken som i-Mobile och oppo är stora.  

Sedan att dessa människor inte surfar så mycket har kanske sin enkla förklaring. Även Internet kostar ju en hel del jämfört med inkomsten.

Och sedan sitter dom ju inte med telefonen så mycket för dom måste jobba., Och inte som Svenska curlingungar som sitter med sin IPhone hela dan och därför håller på att driva Sverige till ett u-land vad gäller skolresultat.

 

Och ja Netflix är ju inte så dålig i Apple TV . Inte Youtube heller. Men det är ju lite tunt för en burk som kostar 7-800:-. Och måste man ändå har en IPad för Airplay så kan man ju likväl köra det där. 

I dom GoogleTV jag installerar kör jag bara SVTplay, TV4Play. ViaPlay, SF Anytime, TV3-6-8play, Kanal5play , Netflix , Youtube, sr, lugna favoriter och massor av annat.  Nä kom igen när Apple TV får sin app store. Och det finns appar som hanterar ändringen av skärmstorlek utan att ladda hem en ny version.  

 

hf 

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Skräpappar är väl att ta i, till exempel Netflix fungerar utmärkt på Apple TV.

 

Herr Chang har talat.

Av dom 18 AndroidTV som jag installerat dom senaste månaderna så har exakt 0 kunder efterfrågat Netflix. 

 

Av dom över 30 PC/Mac ägare som jag hjälpt att sätta upp en VPN (Detta har skett i Thailand där svenska Play och Netflix inte fungerar fullt ut) så har exakt 0 nämnt och frågat om Netflix. Utan det är uteslutande TV4play , SVTplay osv huvudmålet. Sedan har någon använt Magine.com.

 

Så jag hävdar fortfarande att Apple TV's appar mer eller mindre är skräp för en alldaglig svensk. Sedan gör ju bristen av Flash det ännu värre för då går det ju inte se dessa kanaler i webbläsaren heller (vilket givetvis fungerar i en Google TV även efter Android 4.1)

 

hf 

Ändrades av hasseigöteborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Av dom 18 AndroidTV som jag installerat dom senaste månaderna så har exakt 0 kunder efterfrågat Netflix. 

 

Av dom över 30 PC/Mac ägare som jag hjälpt att sätta upp en VPN (Detta har skett i Thailand där svenska Play och Netflix inte fungerar fullt ut) så har exakt 0 nämnt och frågat om Netflix. Utan det är uteslutande TV4play , SVTplay osv huvudmålet. Sedan har någon använt Magine.com.

 

Så jag hävdar fortfarande att Apple TV's appar mer eller mindre är skräp för en alldaglig svensk. Sedan gör ju bristen av Flash det ännu värre för då går det ju inte se dessa kanaler i webbläsaren heller (vilket givetvis fungerar i en Google TV även efter Android 4.1)

 

hf 

Lite off ,,,Men vilken VPN  tycker du funkar bäst från Thai

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Lite off ,,,Men vilken VPN  tycker du funkar bäst från Thai

Hidemyass. Och så min egen server förstås  :)  .

 

hf 

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, i jämnförelse med android så är det att föredra ;)

Det förstår jag... men det är ju så när man inte klara av innovativa produkter då får en liten tegelsten duga. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det förstår jag... men det är ju så när man inte klara av innovativa produkter då får en liten tegelsten duga. :)

Ja, du har nog alldeles rätt i detta då jag förstår att många här har stora problem med iPhone trots att den är väldigt användarvänlig. Den kommer färdig att använda "out of the box", man behöver inte ens pyssla ihop en hemmaskärm utan det bara fungerar ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Statistik vad gäller användande av internet talar sitt klara språk. Apple iOS är överlägset.

Herr Chang har talat.

Har du någon trovärdig källa att hänvisa till eller är det något du bara tror ?

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Det alltid oklart när det redovisas siffror för Android. Är det tillverkade eller sålda? Och vad är det för sorts mobiler? Två tredjedelar av Samsungs tillverkade är billigt skräp som inte kan användas till något vettigt... möjligen att ringa med. Lik förbannat hävdar klickhoror att Samsung har 80% av marknaden för smartphones. Vilket inte är sant.

 

Statistik vad gäller användande av internet talar sitt klara språk. Apple iOS är överlägset.

 

Jag hade gärna sett att Apple öppnat för appar på Apple TV, men så är det inte just nu. Skräpappar är väl att ta i, till exempel Netflix fungerar utmärkt på Apple TV.

 

Herr Chang har talat.

 

Har aldrig varit några tveksamheter om det är sålda eller tillverkade enheter. Möjligtvis i din och andra sektmedlemmars hjärna. Självklart är det sålda enheter DVS mobiler som Samsung levererat ut till sina återförsäljare. En återförsäljare köper nämligen mobilerna av Samsung. Blir en återförsäljare inte av med mobilen tvingas han rea ut dom eller slänga dom. Likt förbannat har butiken köpt mobilerna. 

 

Att sälja mobiler i olika prisklasser och därigenom givetvis olika prestanda är ju Androids styrka. Är man inte en prylbög utan nöjer sig med en ynka skärm på 4" tar man det. Vill man som dom flesta ha en skärm på 5" blir det dyrare men valfriheten finns.

 

Apple verkar ju inse deras misstag eftersom dom för första gången ger ut 2 modeller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, du har nog alldeles rätt i detta då jag förstår att många här har stora problem med iPhone trots att den är väldigt användarvänlig. Den kommer färdig att använda "out of the box", man behöver inte ens pyssla ihop en hemmaskärm utan det bara fungerar ;)

 

Nej, så är det inte!!

 

Detta är en vanlig person utan massa tekniskt kunnande, då ÄR det pyssel och INTE alls "out of the box", och den fungerar inte alls ur boxen.

 

post-4721-0-01481100-1386358127.jpg

 

PS, nu gjorde du bort dig igen, är det en besatthet att alltid behöva skämmas?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jämförde min LG G2 med barnas ifån 5 o 5s och mammas galaxy s2. Dom ser verkligen plastig ut i jämförelse : )

post-7568-1386358929,94_thumb.jpg

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför har vissa tillverkare fula fysiska knappar ?

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att det är speciellt användarvänligt om man måste använda en dator och itunes för att kunna göra vissa saker med sin telefon.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, så är det inte!!

Detta är en vanlig person utan massa tekniskt kunnande, då ÄR det pyssel och INTE alls "out of the box", och den fungerar inte alls ur boxen.

post-4721-0-01481100-1386358127.jpg

PS, nu gjorde du bort dig igen, är det en besatthet att alltid behöva skämmas?

Ja, det är helt rätt, en vanlig person utan en massa tekniskt kunnande klarar av den.

Ok, det var lite ljug med att den är färdig out Of the Box, den behövs troligtvis laddas och så måste man trycka in sitt simkort så jag erkänner att det var två steg till innan man är "up and running".

Nej, jag skäms inte över att jag inte var så modest i mitt val av mobil som dig. Det är ok att du köper en, du måste inte hålla igen utan kan kosta på dig en du också ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att det är speciellt användarvänligt om man måste använda en dator och itunes för att kunna göra vissa saker med sin telefon.

Det enda är väl om du ska lägga till nya ringsignaler som du måste ha dator och iTunes (vilket jag tycker är ganska klantigt gjort av Apple). I övrigt så klarar du dig väl med endast telefonen eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jämförde min LG G2 med barnas ifån 5 o 5s och mammas galaxy s2. Dom ser verkligen plastig ut i jämförelse : )

Nej, era telefoner ser inte så plastiga ut jämfört med barnens som jag hade trott. Visst är det skillnad men det är det ju även mellan Mercedes och Skoda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, det var lite ljug med att den är färdig out Of the Box, den behövs troligtvis laddas och så måste man trycka in sitt simkort så jag erkänner att det var två steg till innan man är "up and running".

Så är det inte alls, man måste in på det totalt onödiga itunes och göra en massa, SEN kan man kanske starta den.

 

 

Är du full eller vad menar du?

 

Jisses vad du gör bort dig HELA tiden, du måste vara den enda som inte fattar det ännu... Det måste kännas skönt, lite så som dementa lever har jag förstått.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda är väl om du ska lägga till nya ringsignaler som du måste ha dator och iTunes (vilket jag tycker är ganska klantigt gjort av Apple). I övrigt så klarar du dig väl med endast telefonen eller?

Bra svar av dig och du fick faktiskt lite karma för det.

Men det var precis därför en Iphone blev såld till förmån för en android då det inte gick att fixa egna ringsignaler.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du full eller vad menar du?

Jisses vad du gör bort dig HELA tiden, du måste vara den enda som inte fattar det ännu... Det måste kännas skönt, lite så som dementa lever har jag förstått.

Vad ska för en massa ska man göra i iTunes?

Nej, inte full men jobbar på det :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska för en massa ska man göra i iTunes?

Nej, inte full men jobbar på det :)

 

Vet inte då jag ej haft, har eller kommer skaffa nån ajfån men hört att det ska pillas i det där itunes innan man får igång den. Berätta du.

 

Gött, samma här, skål då din jävla iphonestolle :)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte då jag ej haft, har eller kommer skaffa nån ajfån men hört att det ska pillas i det där itunes innan man får igång den. Berätta du.

Gött, samma här, skål då din jävla iphonestolle :)

De första modellerna av iPhone och iPad behövde man iTunes för att starta upp. Detta var ju som alla förstår rent jävla nonsens och blaj då flera faktiskt köpte en iPad istället för dator.

Apple fick backa och sedan ios4 eller liknande så kan behövs ingen dator förutsatt att du har ett trådlöst nät eller data trafik aktiverat på ditt gsm kort.

Dock måste telefonen aktiveras mot Apples servrar där den genomgår diverse kontroller, bland annat om den har varit låst till ett konto tidigare varvid du måste känna till konto namnet och lösenordet för att kunna aktivera telefonen igen. Allt för att minimera stöldbegärligheten då den blir helt obrukbar om den har "hittats" av någon klåfingrig person som till 99,99% inte har en aning om vilket mailkonto och/eller lösenord som har använts.

Detta är tydligen så effektivt så de själva inte kan låsa upp den om funktionen är aktiverad, de vägrar att ta emot serviceärenden om telefonen inte är upplåst när de får den.

Skål på dig din androidtok :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men visst är det fint med ett öppet OS utan någon kontroll som helst... Den här appen låg på Google Play Store.

http://ftc.gov/opa/2013/12/goldenshores.shtm

‘Brightest Flashlight’ App Shared Users’ Location, Device ID Without Consumers’ Knowledge

The creator of one of the most popular apps for Android mobile devices has agreed to settle Federal Trade Commission charges that the free app, which allows a device to be used as a flashlight, deceived consumers about how their geolocation information would be shared with advertising networks and other third parties.

Goldenshores Technologies, LLC, managed by Erik M. Geidl, is the company behind the “Brightest Flashlight Free” app, which has been downloaded tens of millions of times by users of the Android operating system. The FTC’s complaint alleges that the company’s privacy policy deceptively failed to disclose that the app transmitted users’ precise location and unique device identifier to third parties, including advertising networks. In addition, the complaint alleges that the company deceived consumers by presenting them with an option to not share their information, even though it was shared automatically rendering the option meaningless.

“When consumers are given a real, informed choice, they can decide for themselves whether the benefit of a service is worth the information they must share to use it,” said Jessica Rich, Director of the FTC’s Bureau of Consumer Protection. “But this flashlight app left them in the dark about how their information was going to be used.”

In its complaint, the FTC alleges that Goldenshores’ privacy policy told consumers that any information collected by the Brightest Flashlight app would be used by the company, and listed some categories of information that it might collect. The policy, however, did not mention that the information would also be sent to third parties, such as advertising networks.

Consumers also were presented with a false choice when they downloaded the app, according to the complaint. Upon first opening the app, they were shown the company’s End User License Agreement, which included information on data collection. At the bottom of the license agreement, consumers could click to “Accept” or “Refuse” the terms of the agreement. Even before a consumer had a chance to accept those terms, though, the application was already collecting and sending information to third parties – including location and the unique device identifier.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...