Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

Herr chang är en mycket klok människa som på ett enkelt och pedagogiskt sätt försökte belysa den minimala risk som det faktiskt innebär. Att du sedan tror att den är mycket högre inner ju inte att han inte är klok ;)

Ja, ni två är lika kloka.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja, ni två är lika kloka.

Vad skönt att du äntligen har insett detta faktum, vi försöket ju förtvivlat att hjälpa dig till insikt också men du stretar ju emot så förtvivlat snutte ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skönt att du äntligen har insett detta faktum, vi försöket ju förtvivlat att hjälpa dig till insikt också men du stretar ju emot så förtvivlat snutte ;)

Nej, jag är hellre oklok än att bli lika klok som dig och HC. :)

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag är hellre oklok än att bli lika klok som dig och HC. :)

Det är ok så länge vi finns här, jag lovar att som de snälla herdar jag och Chang är så ska vi valla fårskocken tryggt fram emot insikt i ert liv ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ok så länge vi finns här, jag lovar att som de snälla herdar jag och Chang är så ska vi valla fårskocken tryggt fram emot insikt i ert liv ;)

Det fattas inga fel på era insikter.. det är nog dom flesta det klara på. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fattas inga fel på era insikter.. det är nog dom flesta det klara på. :)

Hmm, det där kallas syftningsfel snutte, vad du menade att skruva var följande "De är inget fel och inget fattas i era insikter" ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, det där kallas syftningsfel snutte, vad du menade att skruva var följande "De är inget fel och inget fattas i era insikter" ;)

 

Ni är riktigt "upplysta och religiösa" sektmedlemmar i ordens värsta bemärkelser...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni är riktigt "upplysta och religiösa" sektmedlemmar i ordens värsta bemärkelser...

 

Aha, till skillnad från dig som okritiskt förespråkar Microsoft...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, till skillnad från dig som okritiskt förespråkar Microsoft...

 

Herr Chang har talat.

 Ja jämför man med DIG så är väl det så ,eller???

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, till skillnad från dig som okritiskt förespråkar Microsoft...

Herr Chang har talat.

Han kramar väldigt om pyttemjuk? Förklarar hans skräck inför nya bättre saker ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, till skillnad från dig som okritiskt förespråkar Microsoft...

 

Herr Chang har talat.

 

Jag förespråkar många olika saker beroende på förutsättning, behov, kvalitet, kostnader etc eftersom det inte finns en leverantör som löser allt

 

Synd att du inte har fattat det ännu

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förespråkar många olika saker beroende på förutsättning, behov, kvalitet, kostnader etc eftersom det inte finns en leverantör som löser allt

 

Synd att du inte har fattat det ännu

 

Ja ursäkta mig, men jag tror inte på det.

 

Faktum är att jag tror att du har ett antal certifikat från Microsoft upphängda i ditt arbetsrum, och att det för dig känns angeläget att till varje pris gynna den plattform du valt att satsa på sen många år tillbaka.

 

Jag må ha fel, men det är min bedömning av dina inlägg.

 

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ursäkta mig, men jag tror inte på det.

 

Faktum är att jag tror att du har ett antal certifikat från Microsoft upphängda i ditt arbetsrum, och att det för dig känns angeläget att till varje pris gynna den plattform du valt att satsa på sen många år tillbaka.

 

Jag må ha fel, men det är min bedömning av dina inlägg.

 

Herr Chang har talat.

 

Jag väntade mig inte annat från en sektmedlem. Dom är knappast objektiva

 

Om du bara visste hur fel du har.. :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

ursäkta mig

 

 

Va, en ursäkt???

 

"You're drunk, go home" ;)

 

post-4721-0-40540200-1385907399.jpg

 

post-4721-0-50713500-1385907420_thumb.jp

 

post-4721-0-73172000-1385907438_thumb.jp

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://gmailblog.blogspot.ca/2013/12/download-copy-of-your-gmail-and-google.html?m=1 Nu har Google insett att fler och fler lämnar deras fragmenterade OS Android, och därför gjort det möjligt att med Google Takeout på ett enkelt sätt exportera kalender och e-post för användning i annat OS t.ex IOS. Ändrades av Seaserpent

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

http://gmailblog.blogspot.ca/2013/12/download-copy-of-your-gmail-and-google.html?m=1

Nu har Google insett att fler och fler lämnar deras fragmenterade OS Android, och därför gjort det möjligt att med Google Takeout på ett enkelt sätt exportera kalender och e-post för användning i annat OS t.ex IOS.

Eller så är det bara så att dom inte är lika jävla inskränkta som apple och inser att det finns folk som sitter med tex en Androidtelefon och en ipad. Förstår att det är en omöjlig tanke för någon som är gravt hjärntvättad men jag tror det uppskattas av ganska många som inte totalt hängett hela sitt liv till en jävla teknikpryl ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

http://gmailblog.blogspot.ca/2013/12/download-copy-of-your-gmail-and-google.html?m=1

Nu har Google insett att fler och fler lämnar deras fragmenterade OS Android, och därför gjort det möjligt att med Google Takeout på ett enkelt sätt exportera kalender och e-post för användning i annat OS t.ex IOS.

Som sagt.. du verkar har precis noll koll på verkligheten. Hur vore det om du tittade ut ur den där genomkorkade apple-världen utan fönster. Android blir bara större och större. Över 81% av marknaden. Ni är så patetiska med era lögner och önsketänkande om hur förträffligt bra apple är och hur stora dom är. Medan sanningen är att apple tappar marknadsandelar mot Android och Windows.

 

Läs här och sen kan du gråta ut och slita ditt hår!

 

"Totalt skeppades det 261 miljoner smartphones under det tredje kvartalet och enheter med Android stod för 211,6 miljoner enheter. Det är en ökning med 51,3 procent jämfört med samma period året innan då Android hade en andel på 74,9 procent." Idag har Android över 81% av marknaden.

 

https://www.idg.se/2.1085/1.534268/idc--android-nar-nya-toppnivaer

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst växer Android om man ser till marknads andel, ser man till antalet aktiverade enheter så blir det något luddigare då inte allt är telefoner eller tablets, men visst dom är säkert störst. Sedan blir det väl lite fel å jämföra en telefon eller tablet för några hundringar med prylar i det övre skiktet. Och när ting registreras som en tablet men i sjävaverket är något helt annat då blir det bara mera fel. Vi vet att både utvecklarna av Android och tillverkarna av hårdvaran är glada i att piratkopiera, att användarna är framgår av artikeln nedan. Artikeln i sin helhet kan läsas via länken. [url=http://tech.fortune.cnn.com/2013/11/18/apple-android-tv-stick/]http://tech.fortune.cnn.com/2013/11/18/apple-android-tv-stick/[/url The trade in bootleg USB videos and Android-based media players is booming in Asia. FORTUNE -- One of the mysteries of the tablet wars -- where Android tablet shipments have been advancing rapidly on Apple's (AAPL) iPad -- is what exactly all those Android tablets are doing. The answer may be that a lot of them aren't tablets at all. They may instead be so-called Android TV sticks and boxes -- typically dongle-like devices that plug into a TV and are used primarily, according to a report out of Singapore, as vehicles for bootleg videos. "These Android TV boxes typically run Android 4.2 and have Google Play installed. The Android TV Boxes even register as an Android Tablet during the activation process, but these devices are not used for web surfing, emails or any sort of productivity applications. They are strictly used as media players, and for some free Android games." That would explain a lot.

Ändrades av Seaserpent

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst växer Android om man ser till marknads andel, ser man till antalet aktiverade enheter så blir det något luddigare då inte allt är telefoner eller tablets, men visst dom är säkert störst. Sedan blir det väl lite fel å jämföra en telefon eller tablet för några hundringar med prylar i det övre skiktet. Och när ting registreras som en tablet men i sjävaverket är något helt annat då blir det bara mera fel.

Vi vet att både utvecklarna av Android och tillverkarna av hårdvaran är glada i att piratkopiera, att användarna är framgår av artikeln nedan.

Artikeln i sin helhet kan läsas via länken.

[url=http://tech.fortune.cnn.com/2013/11/18/apple-android-tv-stick/]http://tech.fortune.cnn.com/2013/11/18/apple-android-tv-stick/[/url

The trade in bootleg USB videos and Android-based media players is booming in Asia.

FORTUNE -- One of the mysteries of the tablet wars -- where Android tablet shipments have been advancing rapidly on Apple's (AAPL) iPad -- is what exactly all those Android tablets are doing.

The answer may be that a lot of them aren't tablets at all. They may instead be so-called Android TV sticks and boxes -- typically dongle-like devices that plug into a TV and are used primarily, according to a report out of Singapore, as vehicles for bootleg videos.

"These Android TV boxes typically run Android 4.2 and have Google Play installed. The Android TV Boxes even register as an Android Tablet during the activation process, but these devices are not used for web surfing, emails or any sort of productivity applications. They are strictly used as media players, and for some free Android games."

That would explain a lot.

 

Jag använder en sådan USB-Android-sticka till min TV hemma och den kan precis det samma som en Android-platta och har alla funktioner som en platta har. Jag surfar på internet, hämtar hem alla appar som en platta kan, kollar e-mail, spelar spel. Den har wlan och anslutning både för SD-kort och externt tangentbord via blåtand och jag har sett massor av modeller som har samma funktionalitet så jag håller inte med vad som skrivs i artikeln

 

En sådan dongel gör vilket tv som helst med HDMI-anslutning till en betydligt smartare TV än vilken smart-tv som helst idag på marknaden. Kan klart rekommenderas

Den jag har är denna:

http://www.geekbuying.com/item/Tronsmart-MK908II-RK3188-Cortex-A9-Quad-Core-1-6GHz-Google-Android-4-2-Mini-TV-BOX-2G-8G-BT-External-Wifi-Antenna-Black-318432.html

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst växer Android om man ser till marknads andel, ser man till antalet aktiverade enheter så blir det något luddigare då inte allt är telefoner eller tablets, men visst dom är säkert störst. Sedan blir det väl lite fel å jämföra en telefon eller tablet för några hundringar med prylar i det övre skiktet. Och när ting registreras som en tablet men i sjävaverket är något helt annat då blir det bara mera fel.

Vi vet att både utvecklarna av Android och tillverkarna av hårdvaran är glada i att piratkopiera, att användarna är framgår av artikeln nedan.

Artikeln i sin helhet kan läsas via länken.

[url=http://tech.fortune.cnn.com/2013/11/18/apple-android-tv-stick/]http://tech.fortune.cnn.com/2013/11/18/apple-android-tv-stick/[/url

The trade in bootleg USB videos and Android-based media players is booming in Asia.

FORTUNE -- One of the mysteries of the tablet wars -- where Android tablet shipments have been advancing rapidly on Apple's (AAPL) iPad -- is what exactly all those Android tablets are doing.

The answer may be that a lot of them aren't tablets at all. They may instead be so-called Android TV sticks and boxes -- typically dongle-like devices that plug into a TV and are used primarily, according to a report out of Singapore, as vehicles for bootleg videos.

"These Android TV boxes typically run Android 4.2 and have Google Play installed. The Android TV Boxes even register as an Android Tablet during the activation process, but these devices are not used for web surfing, emails or any sort of productivity applications. They are strictly used as media players, and for some free Android games."

That would explain a lot.

Av vilka 261milijoner smartphones som skickades var inte telefoner?

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Visst växer Android om man ser till marknads andel, ser man till antalet aktiverade enheter så blir det något luddigare då inte allt är telefoner eller tablets, men visst dom är säkert störst. Sedan blir det väl lite fel å jämföra en telefon eller tablet för några hundringar med prylar i det övre skiktet. Och när ting registreras som en tablet men i sjävaverket är något helt annat då blir det bara mera fel.

Vi vet att både utvecklarna av Android och tillverkarna av hårdvaran är glada i att piratkopiera, att användarna är framgår av artikeln nedan.

Artikeln i sin helhet kan läsas via länken.

[url=http://tech.fortune.cnn.com/2013/11/18/apple-android-tv-stick/]http://tech.fortune.cnn.com/2013/11/18/apple-android-tv-stick/[/url

The trade in bootleg USB videos and Android-based media players is booming in Asia.

FORTUNE -- One of the mysteries of the tablet wars -- where Android tablet shipments have been advancing rapidly on Apple's (AAPL) iPad -- is what exactly all those Android tablets are doing.

The answer may be that a lot of them aren't tablets at all. They may instead be so-called Android TV sticks and boxes -- typically dongle-like devices that plug into a TV and are used primarily, according to a report out of Singapore, as vehicles for bootleg videos.

"These Android TV boxes typically run Android 4.2 and have Google Play installed. The Android TV Boxes even register as an Android Tablet during the activation process, but these devices are not used for web surfing, emails or any sort of productivity applications. They are strictly used as media players, and for some free Android games."

That would explain a lot.

Denna artikel var ju till viss del ganska kul.

 

Jag menar Herr Chang brukar ju hela tiden hävda att dom siffror man ser angående Android är tillverkade och inte av kund inköpta. 

Men om man räknar skeppade så räknar man väl inte Google TV stickor/burkar.

 

Nä här pratar man ju om att Google Play räknar stickor som plattor. Och när man aktiverar i play så är dom ju för det mesta inköpta.

Men då har ju Herr Chang fel.

 

Sedan tror jag inte att dessa TV stickor är så vanliga så dom skruvar statestiken så mycket så att det är värt att bråka om.

Men de klart. Det blir ju på sikt fler och fler. Men det borde vara enkelt att separera detta i Play.

 

Sedan är det ju tråkigt att Apple inte kan få med sin Apple TV i sin statestik. Men det beror ju på att en Apple TV inte har App store utan bara sina 13 "skräpappar" och sedan Airplay. Airplay är förvisso en bra produkt men det kan man ju lika gärna köra med en IPush (för 200:- ) eller som app i sin Google TV (Airpin kostar 30:-)

 

hf 

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna artikel var ju till viss del ganska kul.

 

Jag menar Herr Chang brukar ju hela tiden hävda att dom siffror man ser angående Android är tillverkade och inte av kund inköpta. 

Men om man räknar skeppade så räknar man väl inte Google TV stickor/burkar.

 

Nä här pratar man ju om att Google Play räknar stickor som plattor. Och när man aktiverar i play så är dom ju för det mesta inköpta.

Men då har ju Herr Chang fel.

 

Sedan tror jag inte att dessa TV stickor är så vanliga så dom skruvar statestiken så mycket så att det är värt att bråka om.

Men de klart. Det blir ju på sikt fler och fler. Men det borde vara enkelt att separera detta i Play.

 

Sedan är det ju tråkigt att Apple inte kan få med sin Apple TV i sin statestik. Men det beror ju på att en Apple TV inte har App store utan bara sina 13 "skräpappar" och sedan Airplay. Airplay är förvisso en bra produkt men det kan man ju lika gärna köra med en IPush (för 200:- ) eller som app i sin Google TV (Airpin kostar 30:-)

 

hf 

 

Det alltid oklart när det redovisas siffror för Android. Är det tillverkade eller sålda? Och vad är det för sorts mobiler? Två tredjedelar av Samsungs tillverkade är billigt skräp som inte kan användas till något vettigt... möjligen att ringa med. Lik förbannat hävdar klickhoror att Samsung har 80% av marknaden för smartphones. Vilket inte är sant.

 

Statistik vad gäller användande av internet talar sitt klara språk. Apple iOS är överlägset.

 

Jag hade gärna sett att Apple öppnat för appar på Apple TV, men så är det inte just nu. Skräpappar är väl att ta i, till exempel Netflix fungerar utmärkt på Apple TV.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...