Jump to content
IGNORERAD

Android rules


acarls

Recommended Posts

skam den som ger sig!

 

Jag är mäkta imponerad av ditt tålamod, som att .. ehhh. nä, kommer fan inte på nåt, men kämpa på du.. :)

 

Några har iaf sett ljuset :)

 

Förre Apple-chefen: ”Så byter du från Iphone till Android”

Den som byter från Iphone till Android, kommer aldrig att byta tillbaka.
Det skriver före detta Apple-toppen Eric Schmidt på sin blogg.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 2,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    272

  • andrejsdenruskige

    140

  • Tallviking

    123

  • Sid

    100

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ok.. nu tar vi det så pedagogiskt det går så att dessa småprällar fattar... skam den som ger sig! :crazy:

1. En Android mobil behöver du aldrig aktivera för att kunna använda den, du behöver inte skapa vare sig konto eller installera nåt utvecklingsstört mongoprogram som itunes!

2. Den appen som ni två går loss på och runka av varandra om att den minsann ligger i Androidmobilerna som default.. mja, inte i alla.. men oavsett... så MÅSTE DU SJÄLV AKTIVERA DEN!

3. En gång för alla, även om ni inte fattar det själva det är ni som blir övervakade vare sig ni vill eller inte... det är priset ni betalt till sekten. How do you like them apples! :mdr:

Njae, säg nu som det är snutte.. Du suktar allt grymt mycket efter en iPhone, detta är inget du behöver skämmas för.

Dessutom så är iPhonen färdig out Of the Box för att användas så du behöver inte spilla en massa tid på att trixa för att få ihop en hemskärm.

Jag lovar att vi ska glömma allt gammalt och med öppna armar ta emot dig i vardagsrummet så du slipper att sitta och tjoa ute i hallen Snuttis ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

 

Jag är mäkta imponerad av ditt tålamod, som att .. ehhh. nä, kommer fan inte på nåt, men kämpa på du.. :)

 

Några har iaf sett ljuset :)

 

Förre Apple-chefen: ”Så byter du från Iphone till Android”

Den som byter från Iphone till Android, kommer aldrig att byta tillbaka.

Det skriver före detta Apple-toppen Eric Schmidt på sin blogg.

 

 

 

 

Jag har ju gjort det bytet och kan intyga att det är så.. Sen finns det ju vissa som inte klarar av att göra bytet, men det är väl förmodligen såna som helst av allt velat stanna kvar i mammas trygga livmoder för att aldrig behöva se dagens ljus  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju gjort det bytet och kan intyga att det är så.. Sen finns det ju vissa som inte klarar av att göra bytet, men det är väl förmodligen såna som helst av allt velat stanna kvar i mammas trygga livmoder för att aldrig behöva se dagens ljus :crazy:

Med denna liknelsen så vill du påskina att allt är mycket säkrare och tryggare med en iPhone?

Jag visste att du längtade tillbaka ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Med denna liknelsen så vill du påskina att allt är mycket säkrare och tryggare med en iPhone?

Jag visste att du längtade tillbaka ;)

 

Nä, jag ville påskina att det finns dom som inte vågar pröva något nytt i tron att dom är säkra och trygga ;) 

Link to comment
Dela på andra sajter

dom som inte vågar pröva något nytt

 

Misstänker att de flesta ajfånanvändarna slarvat bort en massa pengar på MP3-låtar som de inte kan använda längre på ett effektivt sätt samt missat att det mesta finns streamat på nätet idag. Vem vet, de kanske t o m använder CD-spelare idag. hahahaha

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, jag ville påskina att det finns dom som inte vågar pröva något nytt i tron att dom är säkra och trygga ;)

Äger man något från Apple ska man ju framförallt inte tro att man är säkra och trygga!

Tur för dom som överlever.

 

http://www.expressen.se/nyheter/laddade-ipod--lagenheten-brann-ner/

http://www.vk.se/1045868/riskfyllt-att-ladda-mobilen-nattetid

 

– Vi har fått indikationer tidigare på att det kan bli överhettning i batterier. Men nu har vi för första gången i Sverige ett fall med en enhet som börjat brinna och förstört en hel lägenhet. Som tur är kom ingen människa till skada, men händelsen är så allvarlig att vi uppmanar till ökad försiktighet vid laddning, säger Caroline Uliana, informationschef på If, i ett pressmeddelande.

Det är batterierna i den mobila enheten som kan bli överhettade och i extrema fall börja brinna. Ligger den på en säng, fåtölj eller annat material som lätt antänds finns risk att branden sprids.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.. nu tar vi det så pedagogiskt det går så att dessa småprällar fattar... skam den som ger sig! :crazy:

 

1. En Android mobil behöver du aldrig aktivera för att kunna använda den, du behöver inte skapa vare sig konto eller installera nåt utvecklingsstört mongoprogram som itunes!

2. Den appen som ni två går loss på och runka av varandra om att den minsann ligger i Androidmobilerna som default.. mja, inte i alla.. men oavsett... så MÅSTE DU SJÄLV AKTIVERA DEN!

3. En gång för alla, även om ni inte fattar det själva det är ni som blir övervakade vare sig ni vill eller inte... det är priset ni betalt till sekten. How do you like them apples! :mdr:

 

Ja, och de flesta intelligensbefriade Androidanvändare aktiverar den.

 

 

Eric Schmidt, numera VD för Google var inte VD för Apple. Däremot fick han förtroendet att sitta i Apples styrelse. Ett förtroende som han svek. Helt ogenerat skvallrade han till Google om Apples planer angående iPhone. När Steve Jobs insåg vad han gjort fick han sparken.

 

 

Jadå, jag förstår att det är svårt för hubsnyltare att förstå att det är rimligt att betala till upphovsrättsinnehavarna. Allt ska vara gratis!

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äger man något från Apple ska man ju framförallt inte tro att man är säkra och trygga!

Tur för dom som överlever.

 

http://www.expressen.se/nyheter/laddade-ipod--lagenheten-brann-ner/

http://www.vk.se/1045868/riskfyllt-att-ladda-mobilen-nattetid

 

– Vi har fått indikationer tidigare på att det kan bli överhettning i batterier. Men nu har vi för första gången i Sverige ett fall med en enhet som börjat brinna och förstört en hel lägenhet. Som tur är kom ingen människa till skada, men händelsen är så allvarlig att vi uppmanar till ökad försiktighet vid laddning, säger Caroline Uliana, informationschef på If, i ett pressmeddelande.

Det är batterierna i den mobila enheten som kan bli överhettade och i extrema fall börja brinna. Ligger den på en säng, fåtölj eller annat material som lätt antänds finns risk att branden sprids.

 

Är du go eller? Detta skulle alltså bara vara ett problem för Apple?

 

Tror du på allt klickhororna skriver? Eller är du så banal att du tror att bara du hittar en artikel som skriver skit om Apple så är det sant?

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du go eller? Detta skulle alltså bara vara ett problem för Apple?

 

Tror du på allt klickhororna skriver? Eller är du så banal att du tror att bara du hittar en artikel som skriver skit om Apple så är det sant?

 

Herr Chang har talat.

Även om tidningarna ljuger när de skriver dåligt om Apple, så verkar ingen protestera och stämma dom. I varje fall verkar den som lägenheten brunnit ner för vara väldigt skakad, men de ljuger väl? Försäkringsbolagen också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lättast är att undvika undermåliga produkter från apple.

 

Piratladdare är minst lika vanliga på alla andra produkter så det problemet drabbar inte bara Apple...

 

Läste du artikeln eller skrev du med lilla robothjärnan bara ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Piratladdare är minst lika vanliga på alla andra produkter så det problemet drabbar inte bara Apple...

Läste du artikeln eller skrev du med lilla robothjärnan bara ?

Jag läste den redan igår, herr humorbefriad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste den redan igår, herr humorbefriad.

 

Ajdå. Var tydligen en ond tå där jag trampade på...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om tidningarna ljuger när de skriver dåligt om Apple, så verkar ingen protestera och stämma dom. I varje fall verkar den som lägenheten brunnit ner för vara väldigt skakad, men de ljuger väl? Försäkringsbolagen också.

 

Detta problem drabbar alla mobiltillverkare förr eller senare. Klickhororna föredrar av någon anledning att lyfta fram Apple i rubriken.

 

Problemet ska dock inte överdrivas. Jag läste nyss att Apple just nu låter tillverka en halv miljon iPhone om dagen. Sju dagar i veckan… att ett enstaka dåligt batteri slinker med är väl inte så mycket att förvånas över.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många har fått IOS7 i sina iphone3/3G/3GS ?

Och dom med ifrån 4 som har uppdaterat till IOS7 är missnöjda med att ifånen har blivit så långsam och har ont om minne så dom känner sig tvungna att byta mobil.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Och dom med ifån 4 som har uppdaterat till IOS7 är missnöjda med att ifånen har blivit så långsam och har ont om minne så dom känner sig tvungna att byta mobil.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta problem drabbar alla mobiltillverkare förr eller senare. Klickhororna föredrar av någon anledning att lyfta fram Apple i rubriken.

Problemet ska dock inte överdrivas. Jag läste nyss att Apple just nu låter tillverka en halv miljon iPhone om dagen. Sju dagar i veckan… att ett enstaka dåligt batteri slinker med är väl inte så mycket att förvånas över.

Herr Chang har talat.

Ja, att några stryker med får man ju räkna med. Heja apple!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, att några stryker med får man ju räkna med. Heja apple!

 

Ja, ungefär som risken att dö i en flygolycka. Händer alla flygbolag, men mycket osannolikt att man själv råkar ut för det.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ungefär som risken att dö i en flygolycka. Händer alla flygbolag, men mycket osannolikt att man själv råkar ut för det.

Herr Chang har talat.

L O L! Du är fan i mig inte klok nånstans! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

L O L! Du är fan i mig inte klok nånstans! :)

Herr chang är en mycket klok människa som på ett enkelt och pedagogiskt sätt försökte belysa den minimala risk som det faktiskt innebär. Att du sedan tror att den är mycket högre inner ju inte att han inte är klok ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...